شرایط افتتاح حساب بانکی در کانادا با ویزای توریستی

نوشته شده توسط : سارا اشرف نژاد در چهارشنبه 8 مه 2024
Loading...

اگر به یکی از شعب بانکی در کانادا مراجعه کردید و به شما اعلام کردند که امکان ایجاد حساب بانکی با ویزای توریستی وجود ندارد، نگران نباشید و آرامش خود را حفظ کنید. زیرا که در قانون کشور کانادا، به صراحت اجازه افتتاح حساب بانکی از طریق ویزای توریستی صادر شده است.

افتتاح حساب در کانادا با ویزای توریستی، تحت یک سری قوانین و شرایط خاص امکان‌پذیر است. بسیاری از ویزاهای توریستی کانادا، به شکل مولتیپل صادر می‌شوند؛ یعنی به فرد اجازه می‌دهند که تا ۶ ماه بتواند در خاک کانادا بماند. از طرفی بیش‌ از ۱۰ هزار دلار را نمی‌توان وارد خاک کانادا کرد و همینطور به دلیل تحریم امکان استفاده از حساب‌های بانکی ایرانی نیز در این کشور وجود ندارد؛ چراکه بین‌المللی نیستند. اما قطعا برای رفع نیاز‌های مالی ۶ ماهه به پول نیاز خواهیم داشت! از این رو افتتاح حساب بانکی در کانادا، یکی از ملزومات سفر به حساب می‌آید. علاوه بر این‌ها، محدودیت در حمل پول نقد و احتمال سرقت نیز ضرورت افتتاح حساب را بیشتر می‌کند.

انواع حساب بانکی در کانادا

از آن ‌جا که کانادا دارای حساب‌های بانکی مختلفی است که هر کدام از آن‌ها، ویژگی‌ها و شرایط مخصوص به خود را دارند‌، در قدم اول باید با تعیین نوع حساب مورد نظرتان، مدارکتان را تکمیل و آماده کنید؛ سپس نسبت به افتتاح حساب اقدام و مراحل اداری آن را طی کنید.

انواع حساب بانکی در کشور کانادا:

  1. Chequing account

Chequing account متداول‌ترین نوع حساب بانکی در کشور کانادا است که در روزمره مورد استفاده قرار می‌گیرد. این نوع حساب در کشور کانادا، بهترین انتخاب برای خریدهای روزانه و همینطور پرداخت قبوض است و حتی می‌توان روی آن رمز دوم هم تعیین کرد.

افرادی که در کانادا به دنبال افتتاح حساب بانکی هستند و می‌خواهند از طریق ویزای توریستی این کار را انجام دهند، می‌تواند این حساب را انتخاب کنند.

  1. credit card account

این نوع حساب، یکی دیگر از انواع حساب‌های بانکی در کشور کانادا است که افراد مختلف می‌توانند از آن برای خریدهای اقساطی استفاده کنند. دارندگان این حساب می‌توانند با توجه به سقف اعتباری که بانک برای آن‌ها تعیین کرده است، به شکل ماهیانه خریدهای خود را انجام دهند.

شما می‌توانید با صدور درخواست مبنی بر افتتاح حساب بانکی، یکی از دو نوع حساب معرفی شده را انتخاب کنید.

مدارک لازم برای افتتاح حساب بانکی در کانادا با ویزای توریستی

  • پاسپورت معتبر
  • مدارک مهاجرتی اعم از: مجوز اقامت موقت/ مجوز کار یا تحصیل/ تایید اقامت دائم
  • شماره بیمه اجتماعی شما (SIN)
  • اثبات آدرس (مانند قبض آب و برق، کپی اجاره نامه و مدارک ثبت نام دانشجو)

بیشتر بخوانید:

همه چیز درباره عوامل موثر بر شانس ویزای توریستی کانادا

مراحل افتتاح حساب حضوری در کانادا با ویزای توریستی

در ابتدا گفتنی است که مسلماً شرایط افتتاح حساب برای مهاجران و شهروندان کانادایی و حتی بسته به نوع ویزا در شعبات بانک‌های مختلف، متفاوت است؛ بنابراین قبل از مراجعه به بانک جهت افتتاح حساب، به وب سایت بانک مورد نظر مراجعه و نسبت به شرایط، خدمات و مدارک بانک‌ها اطلاعات لازم را کسب کنید. یکی از مهم‌ترین شرایط افتتاح حساب، ارائه آدرس معتبر از مکان زندگی در کانادا است.

  1. وقت مراجعه گرفتن برای افتتاح حساب
  2. مراجعه به نزدیک‌ترین شعبه بانکی محل اقامت در کانادا
  3. انتخاب یکی از انواع حساب‌های بانکی
  4. تکمیل و ارائه مدارک مورد نیاز به شعبه بانک مورد نظر
  5. فعال کردن اکانت و دسترسی به آن 

در هنگام افتتاح حساب باید به مواردی نظیر میزان سود، میزان هزینه ماهانه برای حساب بانکی ، خدمات بانک مورد نظر و همینطور دسترسی به خودپردازهای آن بانک در محدوده محل زندگی را در نظر داشته باشید. پس از پایان پروسه یاد شده، دبیت کارت به شما داده می‌شود که از طریق آن می‌توانید به خدمات مالی، دستگاه خودپرداز و همینطور خدمات بانکی شعب دسترسی داشته باشید.

افتتاح حساب آنلاین در کانادا با ویزای توریستی

اگر بخواهیم در مورد افتتاح حساب بانکی در کانادا به صورت آنلاین اطلاعاتی را در اختیارتان قرار دهیم، باید بگوییم که برخی از بانک‌ها قابلیت افتتاح حساب به صورت آنلاین را دارند اما توصیه می‌کنیم که برای این کار، به شعب فیزیکی بانک مراجعه کنید؛ مخصوصاً اگر شخصی تازه وارد به کانادا هستید. مراجعه حضوری به شعبه بانک، به شما این امکان را می‌دهد تا بتوانید به صورت مستقیم با کارکنان بانک ارتباط برقرار کنید و هرگونه سوالی در این زمینه دارید، از آن‌ها بپرسید.

از طرفی باید به این نکته توجه داشته باشید که هر بانکی مقررات و قوانین خاص خود را دارد و این احتمال وجود دارد که افتتاح حساب در برخی بانک‌ها به صورت آنلاین ارائه نشود. بنابراین بعد از تصمیم‌گیری و انتخاب بانک باید به خوبی با شرایط و قوانین آن آشنا شوید.

از طریق مراجعه به سایت بانک مورد نظر می‌توانید پروسه افتتاح حساب را طی کنید. فقط به خاطر داشته باشید که ارائه مدارک یاد شده چه در افتتاح حساب حضوری و چه در آنلاین ضروری است. در این روش تیم متخصص جهت افتتاح حساب تماس می‌گیرد و سوالاتی در مورد وضعیت مهاجرتتان می‌پرسد. البته  این تماس ممکن است چندین روز بعد از درخواستنان انجام پذیرد.

روش‌های افتتاح حساب بانکی در کانادا از ایران

افتتاح حساب در بانک‌های کانادا از ایران و به صورت آنلاین ممکن است. متقاضیان ایرانی جهت افتتاح حساب بانکی در کانادا می‌توانند به صورت آنلاین در برخی بانکها با توجه به شرایط خود یک حساب ایجاد نمایند. افراد تازه ‌وارد نیز می‌توانند از طریق دوست یا خانواده مورد اعتماد خود به کشور کانادا پول ارسال کنند تا آن فرد در کانادا برایشان حساب بانکی ایجاد کرده و پول‌‌های ارسالی را در حساب نگه‌داری کند. با وجود این روش افراد دیگر نیازی به حمل پول نقد ندارند.

بهترین بانک برای افتتاح حساب در کانادا

  • رویال بانک کانادا (RBC)
  • بانک مونترال (BMO)
  • Scotiabank
  • بانک تجارت سلطنتی کانادا (CIBC)
  • Toronto-Dominion Bank (TD Bank)
  • بانک ملی کانادا
  • بانک HSBC کانادا
  • بانک غربی کانادا

مزایای افتتاح حساب بانکی در کانادا با ویزای توریستی

اگر برای تحصیل و کار در کانادا به عنوان یک شخص مقیم که موقتاً قصد دارد در کانادا زندگی کند، به این کشور سفر کنید، افتتاح حساب می‌تواند فواید زیادی برای شما داشته باشد که عبارتند از:

  • مدیریت امور مالی در حین زندگی در کانادا
  • پرداخت صورت حساب‌ها و انجام تراکنش‌ها
  • پیگیری هزینه‌ها از طریق حساب
  • ساخت یک تاریخچه اعتباری برای دریافت وام، کارت‌های اعتباری و همینطور وام مسکن در آینده
  • دسترسی به حساب‌های پس انداز و گزینه‌های سرمایه گزاری

علاوه بر مزایای ذکر شده و معایبی مانند تحریم بودن بانک‌های ایرانی، خطرناک بودن حمل پول نقد و محدود بودن مقدار پول مجاز برای ورود به کانادا باعث شده که نیاز به افتتاح حساب در کانادا با ویزای توریستی به وضوح احساس شده و دولت کانادا چنین راهکارهایی را تعبیه کند.

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
سارا اشرف نژاد
از همان ابتدای شروع به تحصیل، علی رغم تمام تبلیغات محیطی منفی بر علیه رشته انسانی، شیفته ادبیات و زنگ انشا بودم. به تدریج که به همراه کتاب‌های رمانم بزرگ‌ و بزرگ‌تر شدم، برای یافتن پاسخ سوالات بنیادی‌ام وارد رشته ادیان و عرفان شدم و این نقطه‌ی آشنایی من با فلسفه و هستی شناسی بود که دختری عاشق نوشتن و کشف جهان از من ساخت! اکنون من مسافری قصه گو در کوچه پس کوچه‌های ایران و جهان هستم که با نوشته‌هایم شمارا همراه خود به سفر می‌برم..
ارسال نظر
ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید