سوغاتی‌های رنگارنگ جزیره کیش

نوشته شده توسط : دیبا عباسی در چهارشنبه 15 جولای 2020
Loading...

قبل از سفر به کیش لیستی از تمام کسانی که می‌خواهید برایشان سوغاتی بخرید آماده کنید، چون محال است که با دیدن فروشگاه‌های رنگانگ کیش بتوانید دست خالی به خانه برگردید، پس با داشتن یک لیست می‌توانید برای هر کس سوغاتی را بخرید که هم دوست دارد و هم حال و هوای کیش را با خود همراه داشته باشد، حال که لیست خود را آماده کرده‌اید وقت آن است که با معروفترین و بهترین سوغاتی‌های کیش آشنا شوید.

خرید سوغاتی بخش اصلی و جدایی‌ناپذیر تور کیش است. این جزیره جذاب علاوه بر تفریحات هیجان‌انگیز مملو است از فروشگاه‌های بزرگ و کوچکی که انواع صنایع دستی و سوغاتی‌های کیش را در ویترین و قفسه‌های خود دارند، سوغاتی‌های با رنگ و بوی جزیره کیش که خاطرات شیرین سفر را زنده نگه می‌دارند. برای آشنایی با بهترین سوغاتی‌های کیش تا انتهای مطلب با ما همراه باشید. (بلیط کیش)

آنچه در این مطلب می‌خوانید

جذابترین سوغاتی‌های کیش

.

انواع قهوه

هنگام قدم زدن در مراکز خرید کیش اولین چیزی که توجه شما را جلب کرده و به سوی خود می‌کشاند بوی بسیار عالی و وسوسه کننده قهوه‌هایی است که از فروشگاه‌ها به مشام می‌رسد. درست است که قهوه و نسکافه را می‌توان در هر جای دیگری پیدا کرد اما خرید قهوه در منطقه آزاد کیش با قیمت‌های استثنایی قطعا لذت دیگری دارد. انواع قهوه‌های سبز، ترک، فرانسوی، کاپوچینو و … را در فروشگاه‌های کیش با بهترین کیفیت و معروفترین برندها می‌توان پیدا کرد و به عنوان یکی از خوش‌عطرترین سوغاتی‌های کیش با خود به خانه برد یا به دوستانی که طرفدار این نوشیدنی جذاب هستند به عنوان سوغات هدیه داد.

شکلات‌های جذاب

اگر طرفدار شیرینی و شکلات هستید و با شنیدن اسم نستله، کیت کت، نوتلا، نسکوئیت یا فراگاتا دهانتان آب می‌افتد، باید به شما تبریک بگوییم چرا که کیش یکی از مراکز شکلات‌های لذیذ و خوشمزه در ایران است. در واقع شکلات را می‌توان از اصلی‌ترین سوغاتی‌های کیش به‌شمار آورد. فروشگاه‌های کیش پر هستند از شکلات‌های برندهای معروف با بسته‌بندی‌های جذاب و طعم‌های متنوع. پس اگر می‌خواهید برای کسی سوغات بخرید که با سلیقه‌اش خیلی آشنایی ندارید، شکلات بهترین انتخاب است و بی‌شک یک شیشه بزرگ نوتلا یا نستله‌های خوش‌طعم هر فرد با هرسنی را خوشحال می‌کند.

خرما و مرکبات

نمی‌شود از سوغاتی‌های کیش صحبت کرد اما اسمی از خرما نبرد. آب و هوای این جزیره بهترین مکان برای رشد درختان خرما و پرورش میوه‌های گرمسیری است. انواع خرما ازجمله خرمای خشک، خرمای رطب، خرمای خارک و خرمای معمولی در نخلستان‌های جزیره کیش پرورش داده شده و در بسته‌بندی‌های بسیار زیبا و متنوع به فروش می‌رسند. علاوه بر خرما محصولات این میوه مقوی مانند شیره خرما، عسل خرما و چیپس خرما نیز بسیار لذیذ بوده و از سوغاتی‌های خوشمزه کیش به شمار می‌روند.

عسل طبیعی

از طعم و عطر عسل کوهستان بسیار شنیده‌ایم اما عسل‌های جزیره کیش بسیار معروف بوده و طعمی کاملا متفاوت دارند. این عسل‌ها کاملا طبیعی هستند و بدون دخالت دست تهیه می‌شوند از این رو هم مصرف خوراکی دارند و هم با داشتن خاصیت ضد میکروب به عنوان داروی طبیعی برای درمان بسیاری از بیماری‌ها از جمله پاکسازی دستگاه گوارش، زخم‌های دهان، ضو آسم و … استفاده می‌شود.

عسل‌های طبیعی جزیره کیش بسیار زیبا بسته‌بندی شده و در فروشگاه‌های جزیره به فروش می‌رسند. از این رو عسل را می‌توانید به عنوان سوغاتی خوش‌طعم و ارزشمند از کیش به عزیزانتان هدیه دهید.

ادویه‌جات خوش‌عطر

اگر طعم غذاهای جنوبی را دوست دارید ادویه‌جات معطر بهترین سوغاتی است  که می‌تونید در جزیره کیش تهیه کنید. ادویه‌های جنوبی به داشتن عطر و طعم‌های خاص مشهور هستند و به غذا طعمی بی‌نظیر می‌دهند. ادویه‌هایی مانند ساقه زعفران، هل سبز، بادیان رومی، میخک، جوز بویا، زیره سبز، تخم گشنیز و انواع فلفل از معروف‌ترین ادویه‌های جنوب کشور هستند. البته راز طعم بی‌نظیر غذاهای جنوبی در ترکیب کردن این ادویه‌ها با طعم‌های مختلف است. شما هم می‌توانید ادویه‌های ترکیبی جزیره کیش را خریداری کرده و به عنوان سوغات با خود به خانه ببرید.

صنایع دستی

صنایع دستی سوغات اصلی هر شهر هستند و رنگ و بوی فرهنگ و آداب و رسوم مردم منطقه را با خود به همراه دارند. مردم بومی جزیره کیش هم هنر خود را بر روی صدف، پولک، مرجان، گوش ماهی و بقایای آبزیان دیگر نشان داده و صنایع دستی مانند زیورآلات، جعبه جواهرات، آیینه و مجسمه‌های زیبا را خلق می‌کنند. هر کدام از این سازه‌های زیبا می‌تواند به عنوان وسیله تزیینی و یادگاری از جزیره کیش در میان دکوراسیون خانه قرار بگیرد. علاوه بر این محصولات حصیری مانند سبد دستی، حصیر و کوزه‌های سفالی از دیگر صنایع دستی کیش هستند.

حنا با طرح‌های متنوع

طراحی حنا یکی از هنرهای بومی مردم کیش است. ساکنان کیش این هنر را با گردشگران این جزیره به اشتراک گذاشته و حنا را بر روی دست میهمانان جزیره طراحی می‌کنند. علاوه بر این انواع حنا مرغوب  به صورت آماده و نیمه آماده  در این جزیره به فروش می‌رسد و شما می‌توانید هر طرحی را که دوست دارید به خریداری کرده و با خود به عنوان سوغاتی به خانه ببرید.

انواع لباس و پوشاک

اگر هیچکدام از موارد بالا را به عنوان سوغات نپسندید باز هم جای نگرانی نیست چون باز هم دست خالی به خانه برنخواهید گشت. جزیره کیش پر است از مراکز خریدی که انواع پوشاک با قیمت مناسب و پوشاک با برندهای بین‌المللی را در فروشگاه‌های خود دارند و شما می‌توانید هر لباسی را با توجه به سلیقه و بودجه خود به عنوان سوغات خریداری کنید.

مطالب مرتبط

راهنمای سفر به کیش

از ارزان تا لوکس، معرفی بهترین مراکز خرید کیش

با چه ایرلاین‌هایی به کیش برویم؟

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی

ارسال نظر

ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید