سافاری دبی کجاست؟ معرفی جامع تفریحات در سافاری دبی

نوشته شده توسط : دیبا عباسی در شنبه 29 جولای 2023
Loading...

سافاری دبی یکی از جاذبه‌های محبوب دبی است که موفق شده بازدیدکنندگان بسیاری را به خود جذب کند. در این تور ۶ یا ۷ ساعته ماجراجویی‌های متنوعی انتظارتان را می‌کشد. سواری با موتورهای چهارچرخ، اسب سواری، شتر سواری و حتی تجربه سرو غذاهای محلی عربی در چادرهای سنتی  و غیره، همه و همه را می‌توانید از سافاری صحرای دبی تجربه کنید. پس اگر عاشق هیجان و ماجراجویی هستید بدون شک سافاری بهترین انتخابی ست که یک روز فراموش نشدنی در دبی را برایتان رقم خواهد زد.

مقدمه‌ای بر سافاری دبی: تجربه‌ای فراموش نشدنی

شکی نیست که سافار دبی یکی از هیجان انگیزترین و خاطره انگیزترین تفریحات دنیا در امارات است. تفریحی چالش برانگیز که چشم‌ها را به خود خیره کرده و یک روی بسیار زیبا و متفاوت از کویر را برای گردشگران نمایان می‌کند. سافاری صحرا به تجربه‌ای منحصربه‌فرد و فراموش نشدنی در سفر به دبی تبدیل خواهد شد.

تورهای سافاری در امارات بسیار معروف هستند. این تورها زوایای پنهان صحرا را برا آشکار کرده و در حین امنیت کامل مهیج‌ترین لحظات را در خاطرات سفرتان به ثبت می‌رسانند. بعدازظهر را می‌توان بهترین زمان برای رفتن به سافاری دبی دانست. تورها معمولا در ابتدا با عکاسی آغاز شده و پس از یک ماشین سواری مهیج بر روی تپه‌های شنی به کمپ صحرایی می‌رسید. البته در طول مسیر می‌توانید غروب زیبای خورشید در صحرای دبی را نیز مشاهده کنید.

پس از رسیدن به کمپ صحرایی شما به اندازه کافی فرصت دارید تا از شتر سواری، رانندگی با موتورهای چهارچرخ و حتی قدم زدن بر روی شن‌ها لذت ببرید. اگر اهل هنر هستید نیز می‌توانید با کشیدن طرح‌های حنا بر روی دست یا پاهایتان تفریح در سافاری صحرای دبی را کامل کنید. با رسیدن شب یک سفره بزرگ با غذاهای عربی در دل صحرا انتظارتان را می‌کشد. اجرای نمایش آتش بازی، تجربه قلیان معروف عربی و دیدن ستاره‌های کویر از برنامه‌های سافاری صحرای دبی در شب هستند.

بیشتر بخوانید …

ارزان ترین اماکن تفریحی در دبی

دلایلی برای انتخاب این تفریح

دبی را در دنیا بیشتر از هر چیز با آسمان خراش‌ها، هتل‌های ۵ ستاره مدرن، مراکز خرید بزرگ و حتی ماشین‌های فوق لوکس می‌شناسند. سافاری دبی اما تفریحی کاملا متفاوت است که گردشگران را با چهره دیگر این شیخ نشین آشنا می‌کند. در ادامه به شما خواهیم گفت که چرا سافاری صحرا را تجربه متفاوت از سفر با تور دبی توصیف می‌کنند:

تجربه بادیه نشینی در کنار آسمان خراش‌ها

زندگی در دل کویر در حالی که سکوت محض آن شما را تسخیر می‌کند، تجریه‌ای کاملا منحصربه‌فرد است که در هیچ کجای دبی به دست نخواهید آورد. تورهای سافاری  صحرای دبی به گونه‌ای برنامه ریزی شده‌اند که امکان تجربه بادیه نشینی را برای گردشگران فراهم کرده و حتی طرفداران تکنولوژی نیز نمی‌توانند جذابیت صحرا را انکار کنند.

شب نشینی‌هایی که در هیج کجای دیگر تجربه نخواهید کرد

زیبایی شب‌های کویر غیرقابل وصف بوده و درک کامل فقط و فقط از نزدیم میسر است. سافاری دبی این فرصت استثنایی را در اختیار گردشگران قرار داده و با اجرای آتش بازی و یک شام لذیذ با نور ستاره‌ها شب‌های رویایی کویر را رویایی‌تر می‌کند. شب نشینی‌های جذاب کویر دبی را در هیچ کجای دیگر تجربه نخواهید کرد.

تجربه تفریحات چالش برانگیز

هیجان در در دبی حتی در دل صحرا نیز دست از سرتان برنمی‌دارد! در اینجا می‌توانید  از اسکی در بروی شن و یک لندکروز سواری متفاوت لدت ببرید. تجربه همزمان سکوت، آرامش، ترس، هیجان، خنده و شادی از ویژگی‌های سافاری صحرای دبی است.

برنامه‌های مختلف سافاری دبی: از سوارکاری شتر تا رانندگی در کویر

از لحظه شروع سافاری دبی تا پایان آن روندی کاملا برنامه ریزی شده داشته و هیچ وقتی برای تلف شدن وجود ندارد. این برنامه‌ها به قدری جذاب و متنوع هستند که نه تنها گردشگران را خسته نمی‌کنند بلکه گذر زمان را نیز متوجه نخواهید شد.

داشتن روحیه ماجراجویی در صحرا حرف اول را می‌زند. البته اگر سکوت و آرامش را به تفریحات هیجانی ترجیح می‌دهید شن‌های صحرا را می‌توان محلی مناسب برای مدیتیشن نیز دانست. در هر صورت سافاری صحرای دبی می‌تواند هر گردشگر با هر سلیقه و روحیه‌ای را راضی نگاه دارد.

با توجه به اینکه صحرای دبی محل زندگی حیوانات بومی نیز می‌باشد شما می‌توانید انواع غزال‌ها، گربه‌های وحشی و حتی مارمولک‌ها را از نزدیک ببینید. نکته بسیار جالب اینکه دبی برف ندارد اما تپه‌های صحرایی این امکان را برای گردشگران فراهم کرده‌اند تا از اسکی بر روی شن را به تجربه‌های خود اضافه کنند.

برنامه رقص تانورا از دیگر سوپرایزهای شبانه سافاری دبی است. تانورا رقصی محلی ست که با دام‌های رنگارنگ اجرا می‌شود. اگر اهل ذوق هستید شما هم می‌توانید در این برنامه رقصندگان را همراهی کنید. در ادامه دیگر برنامه‌های سافاری صحرای دبی از از سوارکاری شتر گرفته تا رانندگی در کویر با موتورهای چهارپرخ را معرفی می‌کنیم:

بیشتر بخوانید …

ارزان ترین اماکن تفریحی در دبی

تجربه‌ی سوارکاری شتر در سافاری دبی

شتر سواری از تفریحات محبوب در سافاری دبی است. این تفریح مهیج معمولا در هنگام غروب آفتاب انجام می‌شود.  تصور کنید مانند بادیه نشینان عرب بر پشت شتر سوار هستید و در حالیکه غروب آفتاب را نیز تماشا می‌کنید به سمت کمپ می‌روید. جایی که یک شام دلچسب عربی در انتظارتان است. پیمودن راه صحرا با شتر این امکان را در اختیارتان قرار می‌دهد تا مانند اعراب صدها سال قبل بیابان را طی کرده رمز و رازهای این سرزمین بی پایان را کشف کنید.

البته شرط اول لذت بردن از این تفریح داشتن کمی شجاعت است. یعنی در گام اول باید ترس از این حیوان زیبا را کنار گذاشته تا بتوانید بر روی کوهان سوار شوید. راهنمایان تور در این مرحله به شما کمک کرده و با گرفتن افسار حیوان را کنترل می‌کنند. اگر هم خواستید با انداختن عکس می‌توانید این لحظات زیبا را با دوستانتان به اشتراک بگذارید.

هیجان رانندگی در کویر با سافاری دبی

رانندگی با موتورهای چهارچرخ و ماشین‌های لندکروز از دیگز تفریحات مهیج سافاری دبی هستند. در اینجا دو نوع موتورهای چهارچرخ یکی مخصوص بزرگسالان و دیگری مخصوص کودکان ارائه می‌شود. چهارچرخ‌های بزرگ ۳۵۰ سی سی و کوچکترها ۱۵۰ سی سی هستند. در سافاری صحرای دبی جهت امنیت و داشتن فضای بیشتر محوطه خارج از کمپ برای راندن چهار چرخ‌ها در نظر گرفته شده است. راهنمایان تور توصیه‌های لازم را به گردشگران جهت نکات ایمنی چهارچرخ‌ها ارائه می‌دهند.

اما نقطه اصلی سافاری صحرای دبی لندکروز سواری بر فراز تپه‌های بیابان است. این تفریح مخصوص افرادی ست که می‌خواهند اوج هیجان را در سفر به دبی تجربه کنند. ماشین‌های لندکروز اغلب با شش نفر سرنشین تورهای گردش خود را آغاز می‌کنند. در ط.ل این مسیر پر چالش شما با ماشین بر روی تپه‌های صحرا به پرواز درخواهید آمد. یادآور می‌شویم که رانندگان لندکروزها کاملا آموزش دیده و حرفه‌ای هستند و در فضایی ایمن این کار را انجام می‌دهند.

بیشتر بخوانید …

معروف ترین محله های دبی

شب‌های ستاره‌ای: شام در کویر با سافاری دبی

بعد از گذراندن ساعات پر هیجان در سافاری دبی وقت آن رسیده تا کمی استراحت کنید. کمپ‌های سافاری با فرا رسیدن شب‌ حال و هوایی کاملا متفاوت دارند. اقامتگاه بیابانی دبی یک شام عالی و شب نشینی کاملا متفاوت را برنامه ریزی کرده است که در طی آن زندگی بادیه نشینی را از نزدیک تجربه خواهید کرد.

در اقامتگاه بیابانی آتش‌های کوچک روشن هستند، میهمانان دور هم جمع شده و یک شام عالی کاملا عربی تدارک دیده شده است. این غذاها بسیار  لذیذ بوده از بهترین مواد غذایی تهیه شده‌اند. بدون شک سفره اقامتگاه حسی شبیه به روسای قبیله عرب را برایتان تداعی خواهد کرد.

رقص سنتی تانورا با دامن‌های رنگارنگ و مراسم آتش بازی شب شما در اقامتگاه صحرایی را تکمیل خواهند کرد. اگر خواستید می‌توانید با گروه سنتی آواز همراه شده و حسابی خوش بگذارانید. پس از پایان نمایش تور سافاری صحرا به پایان رسیده و ترانسفر به هتل محل اقامت انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید …

راهنمای جامع هزینه سفر به دبی

فرهنگ و سنت‌های محلی: برنامه‌های فرهنگی سافاری دبی

معرفی فرهنگ و سنت‌های محلی از دیگر دستاوردهای سافاری دبی است. برنامه‌هایی نیز در همین راستا تدارک دیده شده است. در کمپ سافاری شما می‌توانید لباس‌های سنتی بپوشید و دستان خود را حنا بزنید. از چای و قهوه عربی لذت ببرید و کباب باربیکیو را نیز امتحان کنید.

در بیشتر کشورهای عربی و آفریقای جنوبی استفاده حنا یک سنت قدیمی محسوب می‌شود. طبق این سنت طرح‌های از پروانه، گل و حتی طرح‌های نمادین و سمبلیک با حنا برای دست‌ها یا پاها کشیده می‌شود. در تور سافاری صحرای دبی هنرمندان بومی طبق درخواست گردشگران طرح‌های سنتی را بر روی بدن طراحی می‌کنند. در واقع این یکی از برنامه‌های فرهنگی در کمپ سافاری دبی می‌باشد.

ارائه انواع غذاهای محلی از دیگر برنامه‌ها برای معرفی فرهنگ عربی می‌باشد. درواقع گردشگران پس از گذراندن یک روز پر هیجان می‌توانند با غذاهای لذیذ خستگی شان را به در کنند. علاوه بر غذا قلیان عربی نیز همراه با کیفیت‌ترین مواد سرو می‌شود.

پس از شما مراسم رقص سنتی تانورا انجام می‌شود، این بخش معرفی کننده فرهنگ غنی موسیقی عربی بوده و همزمان با نوای ساز بانوان با پوشیدن لباس‌های رنگی حرکات نمایشی انجام می‌دهند.

راهنمایی برای برنامه‌ریزی سفر به سافاری دبی

اگر می‌خواهید دبی را فراتر از برج‌های بلند، ساحل‌های لوکس و سالن‌های اسپا بشناسید بازدید از سافاری دبی را در برنامه‌های خود قرار دهید. این مکان زیبایی‌ها و فرهنگ سنتی امارات را معرفی می‌کند. حال سوال اینجاست که چگونه برای رفتن به سافاری برنامه ریزی کنیم؟

طبق تجربه یک نصفه روز برای دیدن تمام زیبایی‌های صحرای دبی کافیست. تورهای مختلفی در این زمینه برگزارمی‌شود. برای ثبت نام در تورهای سفاری می‌توانید از بخش پذیرش هتل محل اقامتتان کمک بگیرید. این تورها با توجه به امکاناتی که ارائه می‌دهند هزینه‌های متفاوت دارند. علاوه بر هزینه‌ای که برای تور امکانات تور پرداخت می‌کنید در صورت  تمایل می‌توانید تفریحات دیگر مانند اسکی بر روی شن را نیز تجربه کنید.

تورهای سافاری صحرای دبی به صورت کاملا مجهز انجام می‌شوند. در صورت درخواست گردشگران بازدید از طبیعت و حیات وحش دبی نیز در سافاری برنامه ریزی می‌شود. این گشت با همراهی تور لیدر انجام شده و همه موارد برای امنیت گردشگران در نظر گرفته شده است.

بیشتر بخوانید …

جاهای دیدنی دبی برای کودکان

نکات مهم در مورد امنیت و بهداشت در سافاری دبی

  • محل برگزاری سافاری دبی بر روی میدان سفره خان، که در جنوب دبی واقع شده می‌باشد. این میدان زیر نظر سازمان توریستی امارات فعالیت کرده و محیطی کاملا امن دارد.
  • سافاری دبی در بیابان‌های این شیخ نشین برگزار می شود. بنابراین لازم است حفظ حیات وحش و محیط زیست را جدی گرفته و به طبیعت آسیب وارد نکنید.
  • جهت حفظ امنیت خود دستورالعمل‌های آفرود و شب نشیتی‌های کمپ را رعایت کرده و جدی بگیرید.
  • سفر به بیابان و حیات وحش، برگزاری مراسم‌های محلی در شب معروف به (Desert Nights)، مشاهده غروب و طلوع آفتاب، اسکی بر روی شن‌ها، شتر سواری و همچنین تجربه خوردن غذاهای محلی در کمپ از فعالیت‌های امن سافاری هستند.
  • سافاری صحرای دبی به دو صورت ( (Off-Road و ( Balloon) برگزار می‌شود. در سافاری آفرود، گردشگران با یک خودروی چهار چرخ یا راننده حرفه ای به دل صحرا زده و از مناظر آن لذت می‌برند. اما در سافاری با بالن گردشگران سوار بر بالن هوایی بر فراز صحرای دبی پرواز می‌کنند. اگر طرفدار تفریحات هیجان انگیز هستید بهتر از آفرودسواری را انتخاب کنید.
  • مصرف الکل و مواد مخدر در سافاری صحرای دبی ممنوع است.
  • برای در امان ماندن از نور آفتاب و گرد و خاک بیابان حتما از کلاه و عینک آفتابی استفاده کنید.
  • جهت جلوگیری از گزند حشرات حتما کفش مناسب همراه داشته باشید.
  • توصیه می‌کنیم جهت جلوگیری از سوختگی حتما لباس خن ک و آستین دار بپوشید.
  • برای تمیز نگه داشتن دست‌ها و صورت، بهتر است مواد بهداشتی مانند محلول ضد عفونی کننده و دستمال مرطوب با خود داشته باشید.

سخن پایانی: چرا سفر به سافاری دبی تجربه‌ای بی‌نظیر است

در این مطلب سعی کردیم سافاری دبی و تفریحات آن را معرفی کنیم. جایی که از آسمان خراش‌های بلند و مراکزر خرید با برندهای جهانی خبری نیست و چهره سنتی دبی را معرفی می‌کند. شما هم با انتخاب سافاری می‌توانید سفری متفاوت‌تر از همیشه را به این شیخ نشین لوکس تجربه کنید. علاوه بر شتر سواری و سواری با موتورهای چهار چرخ زیپ لاین، باگی سواری و پاراگلایدر از دیگر تفریحات مهیج سافاری صحرای دبی هستند.

نکته آخر اینکه جهت رزرو تور دبی و لذت بردن از سافاری می‌توانید با همکاران ما در واحد تورهای خارجی و صدور ویزای توریستی دبی در ارتباط باشید. 

سوالات متداول

هزینه سافاری صحرا در دبی چقدر است؟

هزینه سافاری صحرا دبی به نوع سافاری که انتخاب می کنید بستگی دارد. هزینه یک سافاری صحرای ساده صبحگاهی یا عصرانه برای هر نفر بین ۲۰۰۰ تا ۴۰۰۰ درهم است. سافاری با شتر برای هر نفر حدود ۲۹۹۵ درهم می‌باشد.

کدام صحرا برای سافاری در دبی مناسب است؟

تپه‌های قرمز ممتاز، شترها، تماشای ستارگان و باربیکیو در کمپ ۵ ستاره الخیما از فعالیت‌های سفاری صحرای دبی هستند.

کدام پوشش برای رفتن به سافاری صحرای دبی مناسب است؟

تورهای صحرای دبی معمولاً شامل فعالیت‌های شنی زیادی مانند اسکی بر روی شن می‌شود، تابش نور آفتاب را هم در نظر بگیریم بهتر از لباس‌های آستین بلند و خنک استفاده کنید.

برای مشاهده قیمت و خرید تور دبی از ستاره ونک کلیک کنید.

خرید تور دبی
کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی
مطالعه و نوشتن همیشه از موضوعات مورد علاقه من بوده‌اند. در همین راستا چند سالی ست که در زمینه تولید محتوا در حوزه گردشگری فعال هستم. نوشتن درباره آداب و رسوم سرزمین‌های دور و توصیف جاذبه‌هایشان از کارهایی ست که هر نویسنده به خصوص من را به وجد می‌آورد.
ارسال نظر
ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید