زیارت حضرت مسیح در ژاپن

نوشته شده توسط : دیبا عباسی در یکشنبه 17 سپتامبر 2023
Loading...

بر فراز یک تپه شیب دار در گوشه‌ای دور از شمال ژاپن، مقبره یک چوپان دوره گرد قرار دارد که دو هزار سال پیش برای کشت سیر در آنجا ساکن شد. او عاشق دختر کشاورز به نام میوکو شد، پدر سه فرزند شد و در سن ۱۰۶ سالگی درگذشت. در دهکده کوهستانی شینگو، او را با نام دایتنکو تارو جورای به یاد می‌آورند. بقیه جهان او را با نام عیسی مسیح می شناسند. اگر دوست دارید بیشتر درباره جزییات این داستان کوتاه وخواندنی بدانید مطالعه مطلب جذاب زیارت حضرت مسیح در ژاپن را از دست ندهید.

همه چیز درباره مقبره حضرت مسیح در ژاپن

شینگو روستایی در دورترین منطقه شمالی ژاپن است که قرن‌ها قبل تنها یک ساکن مسیحی ۷۷ ساله داشت. جالب اینکه تا آن زمان تا کلیلومترها دور از روستا هیچ کلیسایی دیده نمی‌شد اما امروزه بسیاری آن را محل دفن عیسی مسیح می‌دانند! تا جایی که هر ساله بیش از ۲۰۰۰۰ نفر از گردشگران تور ژاپن به عنوان زائر از مقبره حضرت مسیح در شینگو دیدن می‌کنند.

درباره زیارت حضرت مسیح در ژاپن و حضور مقبره او در شینگو گمانه زنی‌های بسیاری وجود دارد اما طبق معتبرترین آن حضرت مسیح در زمان به صلیب کشیدن برادرش را جایگزین خود کرده و راهی ژاپن شد.  پس از رسیدن به روستا، عیسی که ناچار به زندگی در تبعید بود هویت جدیدی اتخاذ کرده و حتی خانواده‌ای را تشکیل داد. گفته می شود که او زندگی روزانه خود را در خدمت به نیازمندان گذرانده است. طبق آثار به جا مانده مسیح یک دستکش خاکستری، کتی از چین‌های زیاد و بینی متمایز داشت که باعث شد در روستان با نام «قدیس دماغ دراز» شناخته شود.

هنگامی که عیسی درگذشت، جسد او به مدت چهار سال در بالای یک تپه شینگو در معرض دید قرار گرفت. بر اساس آداب و رسوم آن زمان، استخوان‌های او را دسته‌بندی کرد ه و در قبری دفن کردند. همان تپه‌ای که اکنون از خاک پوشیده شده، یک صلیب چوبی بر بالای آن قرار دارد و با حصاری احاطه شده است. اگرچه عیسی در دوران زندگی خود در ژاپن هیچ معجزه‌ای انجام نداد اما امروزه افراد بسیاری برای زیارت حضرت مسیح در ژاپن به روستای شینگو می‌روند.

بیشتر بخوانید: جاذبه‌های گردشگری شهر هاکونه ژاپن

تاریخچه حضور مسیح در ژاپن

ژاپنی ها عمدتا بودایی یا شینتوئیست هستند و در کشوری با ۱۲۷٫۸ میلیون نفر، تنها حدود ۱ درصد خود را مسیحی می دانند. همین مسئله حضور آرامگاه عیسی مسیح در ژاپن را جذاب و البته تعجب برانگیز کرده است. این کشور دارای جمعیت شناور زیادی از مذهبیون عامیانه است. ریچارد فاکس یانگ، استاد تاریخ دینی در مدرسه علمیه پرینستون، می‌گوید: «آنها در التقاطی بودن به کامیابی معنوی می‌رسند». “یعنی، شما می توانید همه چیز را داشته باشید: احساس نزدیکی همزمان به عیسی و بودا و بسیاری از شخصیت های الهی دیگر، بدون هیچ یک از تعهداتی که مذاهب را از یکدیگر جدا کرده است!”

اما داستان یا تاریخچه حضور مسیح در ژاپن از اینجا شروع می‌شود: در ظاهر و طبق گفته‌های تاریخی حضرت عیسی پس از درگیری با مقامات رومی دستگیر و به صلیب کشیده شد. اما این تمام ماجرا نیست. بسیاری معتقدند که او برادرش را جایگزین خود کرده و برای فرار از آزار و شکنج با دو یادگاری به سرزمین موعود ژاپن گریخت: این دو یادگاری یکی از گوش‌های خواهر و برادرش و یک دسته از موهای مریم باکره هستند. او از بیابان یخ زده سیبری به آلاسکا رفت و در طی یک سفر ۴ ساله و طی مسافت‌های بسیار به  روستای شینگو رسید. روستایی که امروزه میزبان افرادی ست که برای زیارت حضرت مسیح در ژاپن به آنجا می‌روند.

حضور مسیح در شینگو

در شینگو، بزرگترین داستانی که تا به حال گفته شده بدیت صورت است: عیسی برای اولین بار در سن ۲۱ سالگی برای تحصیل الهیات به ژاپن آمد. به این دوران در اصطلاح “سالهای گمشده” مسیح می‌گویند، یعنی یک شکاف ۱۲ ساله که در عهد جدید ذکر نشده است. او در بندر ساحلی غربی آمانوهاشیدیت، زمینی که از خلیج میازو می‌گذرد سکنی گزید و با یادگیری زبان ژاپنی و فرهنگ شرقی، شاگرد استاد بزرگی در نزدیکی کوه فوجی شد. او در ۳۳ سالگی از راه مراکش به یهودیه بازگشت تا درباره آنچه که «سرزمین مقدس» نامیده می‌شود صحبت کند.

در نهایت عیسی مسیح بعد از دستگیر شدن و فرار مجددا ژاپن و روستای شینگو را برای گذراندن باقی عمر خود (به عنوان فردی با هویت تازه) انتخاب و به ژاپن بازگشت. وی در همانجا درگذشت و شینگو به محلی برای زیارن حضرت مسیح در ژاپن تبدیل شد.

بیشتر بخوانید: جنگل بامبو در ژاپن + جاذبه ها + تصاویر

گمانه‌زنی‌ها در مورد دوران گمشده سال‌های اولیه زندگی مسیح

مسیحی‌ها داستانی متفاوت در مورد حضرت عیسی نقل می‌کنند. طبق راویات متداول‌تر عیسی مسیح در در بیت‌اللحم متولد و در شهر ناصره بزرگ شد. بسیاری او را با نام عیسی ناصری نیز می‌‌شناسند. حضرت عیسی در نهایت پس از مبازره بسیار در تپه جلجتا خارج از دیواره‌های اورشلیم به صلیب کشیده شد.

طبق اعتقاد مسیحیان عیسی مسیح چند روز پس از به صلیب کشیدن مجددا زنده شد. درصورتیکه به گفته ژاپنی‌ها این برادر عیسی بود که به صلیب کشیده شده و خودش به ژاپن گریخت. این برادر کوچک او، ایسوکیری بود که با گوش بریده‌شده‌اش در تپه‌ای مجاور در ژاپن دفن شد.

ژاپنی‌ها اسنادی با قدمت هزاران ساله کشف کردند که این ادعا را ثابت می‌کند. این اسناد در سال ۱۹۳۶ پیدا و مورد کاوش گروهی از باستان شناسان جامعه بین المللی قرار گرفت.  این دست نوشته، همراه با دست نوشته هایی که گفته می شود توسط کشیشی شینتو در همان زمان کشف شده بود، ماجراهای بعدی مسیح را در بین آنها بیان می کند.

بیشتر این اسناد در طول جنگ جهانی دوم ناپدید شدند اما بخشی از ترجمه انگلیسی و ژاپنی این نسخه‌های خطی مرموز همچنان موجود هستند و در موزه نگاه داری می‌شوند. هر چند که برخی از محققان اسناد را کاملا جعای و غیر واقعی می‌دانند اما نمی‌توان منکر شباهت‌هایی که زبان شناسان بین زبان‌های عبری و ژاپنی کشف کرده‌اند شد. همچنین مراسم‌های سنتی مسیحی بسیاری از هزاران سال پیش تا کنون در روستای شینگو به عنوان محلی برای زیارت حضرت مسیح در ژاپن برگزار می‌شود.

روستای شینگو کجاست؟

شینگو (به انگلیسی:  (Shingō و به ژاپنی (新郷村) روستایی‌ست که در استان آئوموری ژاپن واقع شده است. از تاریخ ۲۸ فوریه ۲۰۲۳، این روستا دارای جمعیت تخمینی ۲۱۹۲ نفر در ۸۹۵ خانوار و تراکم جمعیت ۱۵ نفر در هر کیلومتر مربع است. مساحت کل روستا ۱۵۰٫۷۷ کیلومتر مربع می‌باشد. شینگو به دلیل حضور آرامگاه عیسی مسیح در آن معروف شده است. هر ساله هزاران نفر برای زیارت حضرت مسیح در ژاپن از شینگو بازدید می‌کنند.

بیشتر بخوانید: با بهترین شهر بازی‌ های ژاپن آشنا شوید

فستیوال شینگو

هر ساله با فرا رسیدن ماه ژوئن گردشگران بسیاری از روستای شینگو بازدید می‌کنند. در این ماه فستیوالی جالب برگزار می‌شود که در طی آن مردم محلی کیموپوش در اطراف قبرها می‌رقصند آوازهای محلی را می‌گویند ریشه در زبان عبری دارند می‌خوانند. این مراسم که برای تسکین روح عیسی مسیح طراحی شده است، از سال ۱۹۶۴ توسط دفتر گردشگری محلی برگزار می شود. بسیاری از گردشگران تور ژاپن برای دیدن این سنت زیبا شینگو را برای اقامت خود در تور ژاپن انتخاب می‌کنند.

در طول مدت اقامت خود در شینگو می‌توانید علاوه بر زیارت حضرت مسیح در ژاپن با پرداخت هزینه ورودی ۱۰۰ ینی از موزه افسانه مسیح نیز بازدید کنید. در این موزه اسناد و مدارک به همراه اشیایی با قدمت هزاران ساله نگهداری می‌شوند.

سوالات متداول

آیا عیسی مسیح به ژاپن رفت؟

بر اساس افسانه‌های ژاپنی، عیسی بین ۲۱ تا ۳۳ سالگی از ژاپن دیدن کرد، دوره ای که در طی آن کتاب مقدس از قلم افتاده است. البته چه داستان را باور کنید یا نه، زیبایی روستایی منطقه اطراف شینگو انکار ناپذیر بوده و جز زیباترین جاذبه های توریستی ژاپن به شمار می‌رود.

عیسی مسیح کجا در ژاپن اقامت داشت؟

حضرت عیسی تا پایان عمر در قالب یک شخصیت متفاوت در روستای شینگو ژاپن اقامت داشت.

چرا عیسی به ژاپن رفت؟

در شینگو، بزرگترین داستانی که تا به حال گفته شده اینگونه بازگو می شود: عیسی برای اولین بار در سن ۲۱ سالگی برای تحصیل الهیات به ژاپن آمد. در ادامه نیز پس از گریختن از دست افراد و آزار و اذیت‌ها مجدد به شینگو بازگشت.

برای مشاهده قیمت و خرید تور ژاپن از ستاره ونک کلیک کنید.

خرید تور ژاپن
کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی
مطالعه و نوشتن همیشه از موضوعات مورد علاقه من بوده‌اند. در همین راستا چند سالی ست که در زمینه تولید محتوا در حوزه گردشگری فعال هستم. نوشتن درباره آداب و رسوم سرزمین‌های دور و توصیف جاذبه‌هایشان از کارهایی ست که هر نویسنده به خصوص من را به وجد می‌آورد.
ارسال نظر
ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید