راهنمای سفر به نپال | چگونه به نپال سفر کنیم؟

نوشته شده توسط : دیبا عباسی در دوشنبه 23 مه 2022
Loading...

برخی از مقاصد به اصطلاح عامه پسند هستند و برخی نیز تنها مخاطبان خاص خود را دارند. کشور نپال با در برگرفتن ۸ قله از بلندترین قله‌های دنیا و مناظر طبیعی بکر در دسته دوم قرار گرفته و نه مخاطبان خاص بلکه کوه‌نوردان حرفه‌ای و یوگا کاران (یوگی‌ها) را به سوی خود می‌کشاند. از این رو آشنایی با جاذبه‌ها، فرهنگ و تاریخ کشوری با این شکوه و عظمت می‌تواند جذاب باشد. راهنمای سفر به نپال ما را با ویژگی‌های یکی از خاص‌ترین مقاصد گردشگری دنیا آشنا می‌کند.

صعود به قله‌های مرتفعی از جمله اورست و هیمالیا در لیست اهداف و آروزهای هر کوه نورد حرفه‌ای قرار دارد و تور نپال همان مقصدی ست که این دسته از افراد را به آرزویشان می‌رساند؛ اما قبل از سفر به این مقصد لازم است که درباره مواردی از جمله هزینه‌ها، بهترین زمان سفر، واحد پولی، تنوع غذایی و غیره اطلاعات کامل داشته باشید. مطلب راهنمای سفر به نپال این اطلاعات را در اختیارتان قرار می‌دهد.

درباره نپال

نپال کشوری آسیایی ست که در شمال هندوستان قرار گرفته و حدود ۲۹ میلیون نفر جمعیت دارد. پایتخت این کشور کاتماندو بوده و پخارا و چیتوان از شهرهای مهم آن به شمار می‌روند. کشور نپال تاریخ و فرهنگی غنی دارد اما بیشتر معروفیت خود را مدیون رشته‌های اورست و هیمالیا می‌باشد. در واقع نپال خانه ۸ قله از ۱۰ قله بلند در دنیاست و پذیرای کوه‌نوردانی ست که در پی فتح بلندترین قله‌های دنیا هستند. هر چند که حضور گردشگران در چند سال اخیر باعث پیشرفت فرهنگ و تکنولوژی در نپال شده است اما می‌توان گفت که همچنان ۸۰ درصد ساکنین این کشور سبک زندگی روستایی خود را حفظ کرده‌اند. به همین دلیل تفاوت فرهنگی در نپال به وضوح دیده می‌شود.

اطلاعات کلی درباره نپال

نپال کشوری کمتر شناخته شده برای گردشگران می‌باشد از این رو در مطلب راهنمای سفر به نپال درباره واحد پولی، زبان، مذهب و سایر اطلاعات کلی این کشور صحبت می‌کنیم. این اطلاعات موارد زیر را شامل می‌شود:

طول پرواز: حدوداً ۱۸ ساعت

واحد پولی: روپیه نپال

زبان رسمی: نپالی

پیش شماره: ۹۷۷ +

اختلاف ساعت با ایران: + ۲:۳۰

شماره تماس با اورژانس: ۱۰۲

شماره تماس با آتش نشانی: ۱۰۱

شماره تماس با پلیس: ۱۰۰

جمعیت و دین در نپال

نپال تاریخ و تمدنی ۲۵۰۰ ساله دارد و نژاد بیشتر ساکنان آن تلفیقی از تبتی و چینی می‌باشد. این کشور حدود ۲۹ میلیون نفر جمعیت دارد که بیشتر آن‌ها در روستاها ساکن هستند. پیروان مذهب هندو بیشترین جمعیت را در بین ساکنان نپال تشکیل داده و پس از آن درصدی هم پیرو آیین مسیحیت، بودایی و اسلام هستند. در نپال بیش از ۶۰ زبان و گویش وجود دارد اما نپالی زبان رسمی در این کشور می‌باشد. در واقع می‌توان گفت که مردم این سرزمین تاریخی با هر گویشی بوسیله یک زبان مشترک با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کنند.

بهترین زمان سفر به نپال

فصل‌های موسمی، بهار، تابستان، پاییز و زمستان فصل‌های اصلی در نپال هستند. این کشور به دلیل موقعیت مکانی خاص خود و حضور رشته‌ کوه‌های هیمالیا و اورست دارای آب و هوای نسبتاً معتدل در مامی فصول سال می‌باشد؛ اما در مجموع اگر فاکتور بارش باران‌های موسمی و گرمای هوا را در نظر بگیریم، دو فصل بهار و پاییز را می‌توان بهترین زمان برای سفر به نپال و بازدید از جاذبه‌های گردشگری آن به شمار آورد. اگر قصد صعود به قله را دارید به دلیل ورزش بادهای فصلی بهتر است زمستان را برای این کار انتخاب نکنید.

شهرهای کشور نپال

در ادامه مطلب راهنمای سفر به نپال شهرهای مهم این کشور را معرفی می‌کنیم. ۳ شهر کاتماندو، پخارا و چیتوان با ویژگی‌‌های منحصربه‌فرد توانسته‌اند نظر گردشگران را به سوی خود جلب کنند. کاتماندو میدان معروف دوربار، قله اورست (ویژه گردشگرانی که به قصد کوهنوردی تور نپال را انتخاب کرده‌اند)، معبد استوپای بودانات و شهر تاریخی بکتاپور را در خود دارد. شهر پخارا شگفت‌انگیزترین جاذبه‌های طبیعی را در خود دارد، جاذبه‌هایی مانند دریاچه فیوا، معبد براهی، آبشار دِویس، غار ماهِندرا، معبد بینداباسینی، دهکده سارانگوت و دریاچه‌های روپا و بِگناس همگی در این شهر قرار دارند. شهر چیتوان نیز مجموعه‌ای کامل از تفریحات مهیج شامل سافاری در قلب جنگل، فیل سواری، قایق سواری با قایق‌های کانو و پیاده روی در جنگل را ارائه می‌دهد.

هزینه سفر به نپال

بلیط هواپیما، رزرو هتل به تعداد شب‌های اقامت، بیمه مسافرتی، ترانسفرهای داخلی و هزینه‌های ورودیه‌ها قیمت کلی تور نپال را شامل می‌شوند. در صورتی که بخواهیم ۷ شب و ۸ روز در نپال اقامت داشته و از هر سه شهر کاتماندو، پخارا و چیتوان بازدید کنیم حدود ۸۹۰ دلار هزینه خواهد داشت البته این هزینه دریافت ویزا، ترانسفرها و بیمه را نیز شامل می‌شود. قیمت بلیط نپال نیز با توجه به تاریخ سفر و شهر ورودی متفاوت خواهد بود. با توجه به قیمت تورهای گردشگری بعد از شیوع ویروس کرونا، تور نپال را می‌توان در لیست مقاصد نسبتاً گران قرار داد.

واحد پول نپال چیست؟

نپال در همسایگی دو کشور چین و هند قرار گرفته و روپیه نپالی واحد پول رسمی در این کشور می‌باشد. این واحد پولی به یکای کوچکتر به نام پایسا تقسیم می‌شود. Rs یا Re به عنوان نماد پول نپال شناخته شده است. اسکناس‌های نپال به صورت ۱۰۰۰ Rs 5, Rs 10, Rs 20, Rs 50, Rs100, Rs و سکه‌های نپال به صورت Rs.2, Rs.5, Rs.10, Rs.1, Rs.5, Rs.10, Rs.25, Rs.50 در بازار وجود دارند. توجه داشته باشید که گردشگران بهتر است که دلار همراه داشته و در نپال دلار خود را به مقدار لازم به روپیه تبدیل کنند.

اقامت در نپال

نپال اقامتگاه‌های بسیاری را از هاستل گرفته تا هتل در اختیار گردشگران قرار می‌دهد؛ اما به دلیل پایین بودن کیفیت هتل‌ها در این کشور بهتر است هتل‌های ۴ یا ۵ ستاره را برای اقامت انتخاب کرده و از رزرو هتل‌های ۳ ستاره صرف نظر کنید. در ادامه مطلب راهنمای سفر به نپال بهترین هتل‌های این کشور را معرفی می‌کنیم:

  • هتل ۵ ستاره De LAnnapurna
  • هتل ۵ ستاره Yak and Yeti
  • هتل ۴ ستاره Vaishali
  • هتل ۴ ستاره Shambala
  • هتل ۴ ستاره Malla
  • هتل ۴ ستاره Crowne Plaza Kathmandu Soaltee
  • هتل ۴ ستاره Radisson Kathmand

حمل و نقل عمومی در نپال

انواع اتوبوس‌های محلی و توریستی، ریشکا، تمپو سه چرخه‌های بزرگ با حدود ۱۲ نفر ظرفیت، تاکسی (خصوصی و عمومی)، اتوبوس‌های برقی و موتور سیکلت‌ها وظیفه اصلی حمل و نقل عمومی در نپال را بر عهده دارند. البته لارم است که بدانید هزینه حمل و نقل در کشور نپال بالا نیست از این رو به دلیل امنیت و تسریع در حمل و نقل بهتر است از تاکسی برای جابجایی استفاده کنید. تاکسی‌ها هزینه بیشتری دارند اما فضای خصوصی‌تری را در اختیار گردشگران قرار می‌دهند.

خورد و خوراک در نپال

نپال را می‌توان بهشتی برای گیاهخواران دانست چرا که بیشتر غذاهای این کشور ریشه گیاهی داشته و کمتر از گوشت استفاده می‌کنند. البته هستند غذاهایی که ترکیب اصلی آن‌ها ا گوشت و برنج تشکیل داده و با طبع گردشگران ایرانی می‌باشند؛ اما در مجموع پیدا کردن غذایی که با سلیقه غذایی ما ایرانی‌ها سازگار باشد در کشور نپال کمی سخت است پس بهتر است رستوران‌های معروف و بین‌المللی را برای صرف غذای خود انتخاب کنید. خاجا، دامپلینگ، چیورا و مامس از معروفترین غذاهای محلی کشور نپال محسوب می‌شوند.

جاذبه های کشور نپال

کشور نپال به واسطه وجود بلندترین قله‌های جهان و قدمت ۲۵۰۰ ساله خود جاذبه‌های طبیعی و تاریخی را با هم دارد. کاتماندو به عنوان پایتخت نپال با ارزش‌ترین معابد و بناهای تاریخی را در خود داشته و در کنار آن سواحل شهر پخارا با انواع تفریحات آبی، پارک ملی چیتوان با گونه‌های نادر و کمیاب حیوانات و پرندگان و روستای ناگارکوت که رشته‌ کوه‌های هیمالیا را در خود دارند از معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری نپال به شمار می‌روند. در مطلب معرفی جاذبه‌های گردشگری نپال بیشتر در این باره بخوانید.

سفر به نپال با آژانس هواپیمایی ستاره ونک

در انتهای مطلب راهنمای سفر به نپال به شما خواهیم گفت که چگونه به این کشور زیبا سفر کنیم؟ بهترین راه سفر به نپال رزرو تورهای گردشگری این مقصد است و ما اقامت ۷ شب و ۸ روز در تور نپال را برنامه ریزی کرده‌ایم خدمات ما اقامت در ۳ شهر کاتماندو، پخارا و چیتوان، بلیط رفت و برگشت هواپیما، بیمه مسافرتی و در صورت نیاز تست‌های پی سی آر را شامل می‌شود.

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی

ارسال نظر

ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید