راهنمای کامل سفر به فرانسه

نوشته شده توسط : دیبا عباسی در چهارشنبه 27 اکتبر 2021
Loading...

وقتی قصد سفر به یکی از با قدمت‌ترین مقاصد توریستی دنیا را دارید بایستی با اطلاعات جامع و کامل وارد شوید! اینکه در دوره کرونا با چه شرایطی می‌توان به فرانسه سفر کرد، این مقصد رؤیایی چه جاذبه‌هایی دارد، سفر به فرانسه به چه مقدار بودجه نیاز دارد، برای لذت بردن از تفریحات ساحلی فرانسه چه فصلی مناسب‌تر است و … همه و همه از مواردی هستند که در مطلب راهنمای سفر به فرانسه درباره آن‌ها می‌خوانیم. پس اگر می‌خواهید سفری کامل و منحصربه‌فرد به نوستالژیک‌ترین شهر اروپا داشته باشید تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

وقتی صحبت از تور اروپا به میان می‌آید کشور فرانسه یک سر و گردن بالاتر از سایر مقاصد گردشگری این قاره قرار می‌گیرد؛ اما برای لذت بردن لحظه به لحظه اقامت در فرانسه بهتر است قبل از سفر کمی بیشتر درباره آن بدانید. ما در مطلب راهنمای سفر به فرانسه اطلاعات جامع و کاملی را در اختیار مسافران این مسیر قرار داده‌ایم.

شرایط سفر به فرانسه در دوره کرونا

در ابتدای مطلب راهنمای سفر به فرانسه شرایط سفر به این کشور را در دوره کرونا بررسی می‌کنیم. مرزهای گردشگری فرانسه با شیوع ویروس کرونا بسته و برگزاری تور فرانسه به حالت تعلیق درآمد. در حال حاضر اما صدور ویزای فرانسه از سر گرفته شده و فرانسه درهای خود را به روی گردشگران با اعمال شرایط و قوانین جدید گشوده است. با توجه به شرایط اعلام شده افرادی که واکسیناسیون کامل را انجام داده باشند می‌توانند برای دریافت ویزای فرانسه اقدام و به این کشور سفر کنند. نکته مهم اینکه گردشگرانی که قصد سفر به فرانسه را دارند بایستی واکسن‌های مورد تأیید وزارت بهداشت این کشور را دریافت کرده باشند.

هزینه‌های سفر به فرانسه در سال ۱۴۰۰

ویروس کرونا شرایط زندگی را در بسیاری از زمینه‌ها تغییر داده است. در همین راستا قیمت تور فرانسه نیز پس از باز شدن مرزهای گردشگری، تحت تأثیر این ویروس تغییر کرده است. قیمت بلیط هواپیما، قیمت و شرایط رزرو هتل، هزینه‌های ویزای فرانسه و حتی هزینه بیمه مسافرتی نیز تحت تأثیر این تغییر قیمت قرارگرفته‌اند. بر همین اساس در حال حاضر بیشتر ایرلاین‌های خارجی مانند امارات، قطرایرویز، ترکیش، آسترین، لوفت هانزا و هواپیمایی ایران ایر در بین ایرلاین‌های داخلی از تهران به مقصد پاریس پرواز دارند. در حال حاضر قیمت بلیط هواپیما تهران به پاریس از ۱۲ میلیون تومان شروع می‌شود. رزرو هتل نیز بخش دیگر هزینه‌های سفر به فرانسه را تشکیل می‌دهد. هزینه اقامت در این کشور با توجه به نوع هتل و تعداد شب اقامت متغیر می‌باشد.

بیشتر بخوانید

قیمت تور فرانسه در سال ۱۴۰۰

ارزان‌ترین زمان سفر به پاریس

در ادامه مطلب راهنمای سفر به فرانسه به معرفی ارزان‌ترین فصل سفر به این کشور می‌پردازیم. آب و هوا تأثیر مستقیم در قیمت تور فرانسه داشته و ارزان‌ترین و گرانترین زمان سفر به این کشور را مشخص می‌کند. از آنجا که فرانسه دارای آب و هوایی معتدل در نیمه اول سال و کمی سرد و بارانی در نیمه دوم سال می‌باشد طبیعتاً تورهای فرانسه در فصل‌های بهار و تابستان گرانتر از فصل‌های پاییز و زمستان هستند. اگر می‌خواهید در ارزان‌ترین فصل سال به فرانسه سفر کرده و هم زمان از تفریحات و جاذبه‌های آن لذت ببرید، اواخر اسفند و یا اوایل فصل پاییز را برای سفر به این کشور به شما پیشنهاد می‌دهیم.

بهترین زمان برای لذت بردن از تفریحات ساحلی

فرانسه در کنار جاذبه‌های تاریخی و شهرهای نوستالژیک، رمانتیک‌ترین سواحل اروپا را نیز در خود دارد. سواحلی با شن‌های نرم و درخشان که با انواع تفریحات آبی تجهیز شده و میزبان عاشقان موج‌سواری، شنا و … هستند. برای گذراندن یک تعطیلات ساحلی عالی در فرانسه بایستی فصل تابستان را برای سفر به این کشور انتخاب کنید. زمانی که آب و هوا در معتدل‌ترین حالت ممکن قرار دارد و تابش ملایم خورشید را در تمام طول روز می‌توانید احساس ‌کنید. از زیباترین و معروف‌ترین سواحل فرانسه می‌توان به پلاژ د لاپالوما (Plage de la Paloma) در شبه جزیره سن ژان کایفرا، کورس دوسود (Corse Du Sud) در شهری به همین نام و سواحل بسیار جذاب و مشهور نیس اشاره کرد. 

آب‌وهوای فرانسه

در ادامه مطلب راهنمای سفر به فرانسه آب‌وهوای این مقصد محبوب را مرور می‌کنیم. کشور فرانسه در بخش اروپای غربی قرار گرفته و دارای سواحلی در دریای مدیترانه و اقیانوس اطلس می‌باشد. همجواری با کوه‌های آلپ دلیلی بر آن شده تا فرانسه آب و هوای متغیری را در طول سال تجربه کند. مرور آب و هوای این کشور را از بهار شروع می‌کنیم، بهارهای فرانسه به باران‌های عاشقانه و مناظر خارق‌العاده معروف است. در این فصل می‌توانید از گشت و گذر در پاریس و دیدن جاذبه‌های گردشگری لذت ببرید. با ورود به تابستان هوا گرم‌تر شده و بارش باران به شدت کاهش پیدا می‌کند. این فصل بهترین زمان برای سفر به مناطق ساحلی فرانسه به شمار می‌رود. آب و هوای فرانسه در فصل پاییز رو به سردی می‌رود اما در ماه‌های ابتدایی این فصل همچنان می‌توان برای سفر به فرانسه برنامه‌ریزی کرد. فرانسه در زمستان مانند بسیاری از نقاط دنیا آب و هوایی سرد و برفی دارد. به همین دلیل از تعداد گردشگران کاسته شده و بیشتر طرفداران ورزش‌های زمستانی این کشور را برای سفر در زمستان انتخاب می‌کنند.

بهترین زمان سفر به فرانسه برای خرید

فرانسه را می‌توان مهد مد و فشن در اروپا دانست. از این رو لوکس‌ترین مراکز خرید اروپا در این کشور قرار دارند.

فصل‌های حراجی بهترین زمان برای خرید در فرانسه هستند. زمانی که معروف‌ترین برندهای دنیا محصولات خود را با بیش از ۵۰ درصد تخفیف به فروش رسانده و می‌توان انواع لباس، کفش و اکسسوری را با قیمت بسیار مناسب خریداری کرد. قبل از شروع سال میلای و فستیوال‌های تابستانه بهترین زمان سفر به فرانسه برای خرید هستند.

بیشتر بخوانید …

لوکس‌ترین مراکز خرید پاریس – فرانسه

اطلاعات کلی درباره فرانسه

دانستن اطلاعات کلی از مطالب مهم راهنمای سفر به فرانسه هستند.

طول پرواز:

حدودا ۷ ساعت و ۳۰ دقیقه

واحد پولی:

یورو

زبان رسمی:

فرانسوی

پیش شماره:

۳۳ +

اختلاف ساعت با ایران:

۲:۳۰ _

شماره تماس با اورژانس:

۱۵

شماره تماس با آتش نشانی:

۱۸

شماره تماس با پلیس:

۱۷

هزینه‌های معمول در فرانسه

هزینه حمل‌ونقل عمومی، قیمت وعده‌های غذایی و هزینه تفریحات و جاذبه‌های گردشگری از هزینه‌های معمول در کشور فرانسه هستند. برای حمل‌ونقل عمومی در فرانسه می‌توانید مانند خود فرانسوی‌ها از مترو استفاده کنید. وسیله‌ای که با کمترین هزینه و سریع‌ترین زمان شما را به مقصد مورد نظرتان می‌رساند. بلیط مترو در فرانسه با توجه به مسیر بین ۱ تا ۳ یورو می‌باشد. برای وعده‌های غذایی نیز رستوران‌ها و کافه‌های فرانسه را پیش رو دارید. هزینه یک وعده غذا در رستوران‌های متوسط پاریس بین ۲۰ تا ۳۰ یورو برای هر نفر می‌باشد. همان‌طور که می‌دانید فرانسه و به ویژه پاریس مملو است از موزه‌ها و اماکن تاریخی، هزینه ورودیه‌ها و بازدید از جاذبه‌های فرانسه از ۷ تا ۲۰ یورو متغیر است.

شهرهای مهم فرانسه

پاریس مقصد اصلی گردشگران فرانسه است اما زیبایی‌های این کشور در پاریس خلاصه نمی‌شود. در مطلب راهنمای سفر به فرانسه با سایر شهرهای توریستی فرانسه آشنا می‌شویم. بعد از پاریس شهر لیون را می‌توان در لیست محبوب‌ترین شهرهای گردشگری پاریس قرار داد. این شهر بیشتر زیبایی خود را مدیون رودهای رون و سون است. بناهایی با معماری رنسانس که سراسر شهر را فراگرفته‌اند از دیگر جاذبه‌های شهر لیون به شمار می‌رود. بندر مارسی با آب و هوای عالی و انواع تفریحات آبی، نیس زیباترین شهر ساحلی مدیترانه، کن معروف به شهر فستیوال‌ها و تولوز معروف به شهر صورتی از دیگر شهرهای مهم فرانسه به شمار می‌روند.

بیشتر بخوانید …

گردشگری در زیباترین شهرهای فرانسه

جاذبه‌های فرانسه

جاذبه‌های گردشگری فرانسه لیستی بلند بالا را در برمی‌گیرد. برای دیدن تمام زیبایی‌های این کشور نه فقط یک بار بلکه بارها و بارها باید به فرانسه سفر کرد. در ادامه مطلب راهنمای سفر به فرانسه با مهمترین جذبه‌های این کشور آشنا می‌شویم.

  • برج ایفل در پاریس
  • موزه لوور پاریس
  • خیابان شانزه لیزه پاریس
  • طاق پیروزی پاریس
  • کاخ ورسای در پاریس
  • جزیره کرس
  • جزیره مونت سنت میشل
  • پل میلائو Millau Viaduct در شهر میلائو
  • کلیسا فونتونی در شهر مارمانی
  • کلیسای نوتر دام در پاریس
  • بندر مارسی
  • سواحل شهر نیس
  • قلعه چنانسی در روستای چنانسیکس
  • و …

برج ایفل پاریس

ایفل برجی فلزی ست که از معدود سازه‌های ساخته شده دست بشر به شمار می‌رود که نه تکنولوژی و نه هیچ سازه‌ی دیگر نتوانسته در میدان رقابت به پایش برسد؛ لین برج استثنایی در شهر پاریس، پایتخت فرانسه قرار داشته و عنوان پربازدیدترین سازه دنیا را به خود اختصاص داده در مطلب همه چیز درباره برج ایفل فرانسه بیشتر با این برج و داستان پیدایشش آشنا می‌شویم.

زبان رسمی فرانسه چیست؟

فرانسوی‌ها به زبان فرانسوی صحبت می‌کنند. زبانی که ریشه هندو اروپایی داشته و از خانواده زبان‌های رومی می‌باشد. فرانسوی یکی از ۶ زبان رسمی در سازمان ملل متحد است و علاوه بر فرانسه بیش از ۱۰۰ کشور دیگر نیز به این زبان سخن می‌گویند. به بیان دیگر می‌توان گفت که زبان فرانسوی در کنار انگلیسی از مهمترین زبان‌های دیپلماتیک به شمار می‌رود. فرانسوی زبان دوم بیش از ۱۹۰ میلیون نفر می‌باشد. (کشور فرانسه چگونه کشوری است؟)

وضعیت بهداشتی و درمانی در فرانسه چطور است؟

فرانسه در کنار کشورهایی مانند آلمان، هلند، نیوزلند، نروژ، سوئد، سوئیس و بریتانیا خدمات درمانی بسیار عالی را در غالب بیمه‌های درمانی به شهروندان خود ارائه می‌دهد. در واقع این کشور الگوی موفق بیمه مراقبت‌های بهداشتی در اروپا محسوب می‌شود. اما وضعیت بهداشت عمومی در خیابان‌های پاریس اصلاً جالب نیست. شاید تعجب برانگیز باشد که پاریسی که در دنیا به زیبایی و میعادگاه عاشقان شهرت دارد، به عنوان یکی از کثیف‌ترین شهرهای اروپا شناخته می‌شود. اما متأسفانه با قدم زدن در شهر پاریس به ویژه مناطق فقیرنشین این موضوع به وضوح دیده و حس می‌شود. با این حال امید داریم که نوستالژیک‌ترین مقصد گردشگری اروپا مشکل زباله‌های پاریس را به زودی برطرف کند.

چه سیم کارتی بگیرم؟

در کشور فرانسه اپراتورهای متنوعی برای خرید سیم کارت وجود دارد که در مطلب راهنمای سفر به فرانسه درباره آن‌ها صحبت می‌کنیم. ۳ اپراتور SFR، Orange، Bouygues از بهترین اپراتورهای فرانسه هستند که دارای آنتن دهی قوی از نظر مکالمه و اینترنت می‌باشند. برای خرید سیم کارت در فرانسه می‌توانید از طریق فروشگاه‌ها و یا کیوسک‌ها اقدام کنید. همچنین می‌توانید به مغازه‌هایی که تابلوی Tabac نیز مراجعه کنید. در این مغازه‌ها سیم کارت‌های اعتباری به فروش رسیده و تنظیمات سیم کارت نیز انجام می‌شود.

دانستنی‌های کاربردی

  • ویزا می‌خواهد
  • واحد پول: یورو
  • زمان محلی: +۲ GMT
  • زبان رسمی: فرانسوی
  • دین اکثریت مردم: مسیحیت
  • بهترین زمان سفر: خرداد تا مهر
  • سبک تفریحات: بازدید از جاذبه‌های تاریخی، شهرگردی، خرید، تفریحات هیجانی
  • نوع برق شهری: ۲۳۰ ولت / ۵۰ هرتز
  • سوغاتی‌ها: شیرینی ماکارون، عطر، کلاه بره، انواع شال گردن، پیکسل برج ایفل، انواع نمک رنگی، ادویه، وسایل آرایشی و بهداشتی
  • بهترین جا برای اقامت: دیدنی‌های پاریس در سطح شهر پراکنده هستند. بر این اساس نمی‌توان یک محله را انتخاب کرد. از طرفی پاریس مرکز شهر مشخص نداشته و تمامی محله‌ها به مترو دسترسی دارند. از این رو می‌توانید محلی را که فاصله کمتری با مترو دارد برای اقامت در پاریس انتخاب کرد.

این مناطق موارد زیر را شامل می‌شود: منطقه ۷ (اطراف برج ایفل)، منطقه ۱۸ اطراف تپه مونمت مارتر، منطقه ۸ (اطراف شانزه لیزه)، منطقه ۱ (اطراف موزه لوور)

ویزای سفر به فرانسه

برای سفر به فرانسه بایستی ویزای این کشور را دریافت کنیم. به همین دلیل بخشی از مطلب راهنمای سفر به فرانسه را به صحبت درباره ویزا اختصاص داده‌ایم. ویزای فرانسه از نوع ویزای شینگن می‌باشد و مدارکی مشابه دارند. متقاضیان ویزای فرانسه بایستی مدارک مالی، شغلی و سابقه سفر قوی داشته تا شانس دریافت ویزای خود را بیشتر کنند. تکمیل مدارک، دریافت وقت سفارت و حضور در سفارت جهت ارائه مدارک و انگشت نگاری از مراحل دریافت ویزای شینگن از طریق فرانسه هستند.

اقامت در هتل‌های فرانسه

هتل‌های پاریس را می‌توان به سه دسته هتل‌های ۳ ستاره، هتل‌های ۴ ستاره و هتل‌های ۵ ستاره تقسیم‌بندی کرد. هر مسافر با توجه به بودجه‌ای برای سفر در نظر گرفته است می‌تواند یکی از هتل‌های پاریس را برای اقامت انتخاب کند. از آنجایی که هتل‌های ۳ ستاره پاریس از کیفیت بالایی برخوردار نیستند پیشنهاد می‌کنیم برای داشتن اقامتی با کیفیت و به صرفه هتل‌های ۴ ستاره را انتخاب کنید.

معروف‌ترین هتل‌های ۴ ستاره پاریس

  • هتل مرکور پاریس
  • هتل نووتل پاریس
  • هتل کنکورد مونتپارناس پاریس

معروف‌ترین هتل‌های ۵ ستاره پاریس

  • هتل فور سیزن جورج پاریس
  • هتل شانگریلا پاریس
  • هتل لو بریستول پاریس

مدارک مورد نیاز برای سفر به فرانسه

برای سفر به فرانسه قبل از هر چیز بایستی برای دریافت ویزا اقدام کنید. همچنین لازم است بدانید که در حال حاضر فقط افرادی که هر دو دوز واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند می‌توانند برای سفر به فرانسه اقدام کنند. از این رو افرادی که دارای تمکن مالی، مدارک شغلی معتبر و به ویژه برنامه سفر هستند امکان دریفت ویزای فرانسه و سفر به این کشور را دارند. برای اطلاع دقیق از مدارک و شرایط سفر به فرانسه اینجا کلیک کنید.

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی

ارسال نظر

ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید