راهنمای خرید سیم کارت در دبی

نوشته شده توسط : دیبا عباسی در شنبه 5 آگوست 2023
Loading...

خرید سیم کارت در دبی ارزان‌ترین راه تماس از این کشور با ایران است! به این ترتیب می‌توانید در طول سفر به اینترنت پر سرعت دسترسی و به راحتی مکالمه داشته باشید. در این مطلب درباره مرحله به مرحله خرید سیم کارت در شهر دبی توضیح داده و خواهیم گفت برای این کار باید چه مدارکی را ارائه دهید. اگر قصد سفر به دبی را دارید مطالعه این مطلب به کارتان خواهد آمد.

راهنمای مرحله به مرحله خرید سیم کارت در دبی

پر واضح است که استفاده از اینترنت و تلفن همراه جهت برقراری ارتباط و به اشتراک گذاشتن لحظات سفر با دوستان به بخش جدایی ناپذیر و مهم در سفر تبدیل شده، بدین ترتیب پیدا کردن راهی که این ارتباط را مقرون به صرفه‌تر کند نیز بسیار حائز اهمیت است. طبق تجربیات گردشگرانی که به دبی سفر کرده‌اند خرید سیم کارت این مقصد می‌تواند هزینه‌های مکالمه و اینترنت را کاهش دهد. از این رو می‌خواهیم راهنمای مرحله به مرحله خرید سیم کارت در دبی را توضیح دهیم.

در گام نخست باید بدانید که سیم کارت دبی را از کجا بخرید! فرودگاه دبی اولین جایی ست که امکان خرید سیم کارت را برای مسافران فراهم کرده است. شما می‌توانید با مراجعه به باجه‌هایی که برای این مکار در نظر گرفته شده‌اند سیم کارت را خریداری و از فروشنده بخواهید آن را برایتان فعال و شارژ کند.

درصورتی که برای خرید سیم کارت در دبی عجله ندارید می‌توانید به جای فروگاه این کار را از طریق سوپرمارکت‌ها، نمایندگی‌های اپراتورهای تلفن همراه در سطح شهر و لابی هتل انجام دهید. خرید سیم کارت در هر یک از این مراکز به راحتی امکان پذیر است.

گام دوم پس از خرید سیم کارت ریجستر کردن آن است. بهتر است از فروشنده بخواهید این کار را برایتان انجام داده و در  صورت نیاز سیم کارتتان را شارژ کند. بدین ترتیب به راحتی می‌توانید در هر کجای دبی به اینترنت دسترسی داشته و یا حتی تماس تلفنی برقرار کنید.

نکات مهم برای خرید سیم کارت در دبی

اگر قصد خرید سیم کارت در دبی را دارید لازم است از نحوه شارژ کردن، فعال سازی اینترنت و غیره اطلاع داشته باشید. پس هنگام خرید سیم کارت به این نکات توجه داشته باشید:

  • قیمت بسته‌های مکالمه و اینترنت در اپراتورههای مختلف متفاوت است پس اپراتور و بسته‌ای را انتخاب کنید که با توجه به مدت اقامتتان به صرفه و کاربردی باشد.
  • از فروشنده بخواهید کدهای دستوری فعال کردن سیم کارت را در اختیارتان قرار دهد.
  • خبر خوب اینکه دبی طی طرحی جهت آسایش گردشگران در بدو ورود یک سیم کارت رایگان افراد بالای ۱۸ سال هدیه می‌دهد. این سیم کارت ۲۰ مگابایت اینترنت و ۳ دقیقه مکالمه رایگان در شارژ اولیه خود دارد. البته پس از اتمام شارژ اولیه می‌توانید سیم کارتتان را مجددا با شماره‌گیری کد *۱۲۲# شارژ کنید.
  • سیم کارت گردشگری رایگان دبی برای افرادی که قصد اقامت کوتاه مدت (نهایتا ۷ روزه) را در بی دارند بسیار مقرون به صرفه است.
  • گردشگران ایرانی می‌توانند سیک کارت دبی را از طریق فرودگاه بین المللی تهران نیز خریداری کنند.
  • اگر بعد از خرید سیم کارت و وارد کردن کد دستوری همچنان با مشکل مواجه شدید می‌توانید مسئله را با فروشنده در میان گذاشته و از او بخواهید این کار را برایتان انجام دهد.

راهنمای انتخاب بهترین سیم کارت در دبی

اپراتورهای مختلفی با خدمات گوناگون در دبی فعال هستند. شما می‌توانید با توجه به مدت زمانی که در دبی اقامت دارید و البته نیاز خود به اینترنت و مکالمه برای خرید سیم کارت در دبی اقدام کنید. با خرید سیم کارت از این اپراتورها می‌توانید از شارژ رایگان اولیه و بسته‌های تخفیفی آن‌ها استفاده کنید. مراحل فعال سازی و شارژ این سیم کارت‌ها بسیار راحت بوده و فروشنده‌ها نیز این کار را برایتان انجام می‌دهند. در اینجا با انواع اپراتورها و خدماتی که ارائه می‌دهند آشنا می‌شویم:

اپراتور اتصالات دبی | Etisalat

اتصالات یکی از دو اپراتور اصلی در دبی است که به دلیل قیمت مناسب و خدماتی که ارائه می‌دهد در بین گردشگران بسیار معروف شده است. بیشتر گردشگرانی که قصد خرید سیم کارت در دبی را دارند این اپراتور را انتخاب می‌کنند. اتصالات تعرفه‌های مقرون به صرفه داشته و پوشش‌دهی بسیار عالی دارد. بدین ترتیب شما می‌توانید در هر جای دبی به اینترنت پر سرعت دسترسی داشته باشید.

سیم کارت‌های معتبر این اپراتور را می‌توانید از فروشگاه‌های معتبر دبی با نمایندگی‌های آن در سطح شهر خریداری کنید. بسته‌های اعتباری این اپراتور از ۲۵ تا ۵۰۰ درهم بوده و هر یک خدمات ویژه خود را ارائه می‌دهند. تعرفه بسته‌های اینترنتی اپراتور اتصالات به صورت زیر است:

  • بسته ۱ روزه ۱۰۰ مگابایتی: ۵ درهم با کد فعالسازیSD
  • بسته ۷ روزه ۲۵۰ مگابایتی: ۱۰ درهم با کد فعالسازی D250M
  • بسته ۷ روزه ۱۰۰ مگابایتی: ۱۵ درهم با کد فعالسازی W100M
  • بسته ۷ روزه ۵۰۰ مگابایتی: ۳۵ درهم با کد فعالسازی W500M
  • بسته ۷ روزه ۱ گیگابایتی: ۵۰ درهم با کد فعالسازی W1G
  • بسته ۳۰ روزه ۱ گیگابایتی: ۱۰۰ درهم با کد فعالسازی ۱G
  • بسته ۳۰ روزه ۳ گیگابایتی: ۱۵۰۰ درهم با کد فعالسازی ۳G
  • بسته ۳۰ روزه ۵ گیگابایتی: ۲۰۰ درهم با کد فعالسازی ۵G
  • بسته ۳۰ روزه ۷ گیگابایتی: ۲۵۰ درهم با کد فعالسازی ۷G

اپراتور دو موبایل دبی | Du Mobile

دو موبایل اپراتور دیگر تلفن همراه در دبی است بسیار معروف بوده و خدمات و سرویس‌های ویژه مکالمه و اینترنت را ارائه می‌دهد. این اپراتور پوشش‌دهی عالی داشته و هزینه‌های مقرون به صرفه دارد. دو موبایل علاوه بر سیم کارت‌های معمولی سیم کارت‌های توریست پلن را نیز مخصوص گردشگران ارائه می‌دهد. این اپراتور سرویس‌های مختلف اینترنت را پوشش دهی کرده و جز اپراتورهای مورد تایید در دبی است.

سیم کارت‌های توریست پلن اپراتور دو موبایل ۲۰۰ مگا بایت اینترنت رایگان و بیست دقیقه مکالمه بین‌المللی رایگان را در شارژ اولیه خود دارند. قیمت این سیم کارت ۷۵ درهم است و ۹۰ روز اعتبار دارد. بسیاری از گردشگران برای خرید سیم کارت در دبی توریست پلن را انتخاب می‌کنند.

تعرفه بسته‌های اینترنتی سیم کارت‌های غیر گردشگری دوموبایل به صورت زیر است:

  • بسته ۱۶۰ مگابایتی: ۲۰ درهم با کد فعالسازی data 80 MB
  • بسته ۴۵۰ مگابایتی: ۵۰ درهم با کد فعالسازی data 300 MB
  • بسته ۱ گیگابایتی: ۱۰۰ درهم با کد فعالسازی data 1 GB
  • بسته ۵ گیگابایتی: ۲۰۰ درهم با کد فعالسازی data 5 GB
  • بسته ۲۵ گیگابایتی: ۵۰۰ درهم با کد فعالسازی data 25 GB

مقایسه اپراتورهای دوموبایل و اتصالات

هر دو اپراتور اتصالات و دوموبایل از نظر پوشش دهی و ارائه بسته‌های اینترنتی جایگاه قابل قبولی دارند. تفاوت این دو در قیمت سیم کارت و تعرفه‌های مکالمه و اینترنتی ست که رائه می‌دهند. بنابراین گردشگران می‌توانند با توجه به استفاده و نیازی که در طول مدت اقامت خود دارند سیم کارت مورد نظرشان را انتخاب و خریداری کنند.

طبق گفته افرادی که تجربه خرید سیم کارت در دبی را دارند، اپراتور اتصالات سیم کارت‌های ارزان‌تری نسبت به دومبایل داشته و مناطق دورافتاده‌تر را پوشش می‌دهد. تعرفه مکالمه و پیامک نیز در این اپراتور کمتر از دوموبایل است. در مقابل دومبایل بسته‌های اینترنتی با حجم بالاتر و قیمت پایین‌تر را ارائه می‌دهد.

بیشتر بخوانید …

آشنایی با چرخ و فلک عین در دبی

توصیه‌های حیاتی برای خرید سیم کارت در دبی

کشور دبی با معرفی دو اپراتور دومبایل و اتصالات با قیمت‌های مناسب و پوشش دهی عالی خیال گردشگران را بابت برقراری تماس و دسترسی به اینترنت راحت کرده است. اما جهت استفاده از سیم کارت‌های دبی لارم است توصیه‌های زیر را به یاد داشته باشید:

  • مسافران برای خرید سیم کارت در دبی لازم است پاسپورت یا کارت اقامت خود را به فروشنده ارائه دهند.
  • سیم کارت‌های پرداخت لحظه‌ای اپراتور دوموبایل و سیم کارت‌های اتصالات طبق تاریخ آخرین استفاده ۹ ماه اعتبار دارند.
  • جهت اطلاع از باقیمانده موجودی در سیم‌کارت اتصالات کد دستوری *۱۲۱# و در سیم‌کارت دو موبایل کد دستوری *۱۳۵# را شماره گیری کنید.
  • دیتاهایی که خریداری شده  و بر روی سیم کارت‌های دبی فعال هستند به مدت سی روز در ۶۶ کشور جهان اعتبار دارند.
  • تعرفه‌های اینترنت و مکالمه در اپراتورهای مختلف متفاوت است. پس پیش از خرید به اندازه کافی تحقیق کرده و در نهایت سیم کارتی را انتخاب کنید که با توجه به نیازتان کارآیی بیشتر و به صرفه‌‍تری داشته باشد.

گردشگرانی که به مدت کم در دبی اقامت دارند می‌توانند از سیم کارت رایگانی که در فرودگاه به آن‌ها داده می‌شود استفاده کنند. این سیم کارت‌ها به راحتی قابل شارژ هستند.

راهنمای خرید سیم کارت دائمی در دبی

فروشگاه‌های خرید سیم کارت در دبی که نمایندگی اپراتورهای دوموبایل و اتصالات را دارند سیم کارت‌های دائمی این دو اپراتور را نیز به فروش می‌رسانند. افراد برای خرید سیم کارت دائمی لازم است کارت شناسایی یا مدرک اقامتشان را ارائه دهند. به بیان دیگر خرید سیم کارت دائمی در دبی بسیار راحت بوده و جز کارت اقامت به مدرک دیگری نیار ندارد.

سیم کارت‌های دائمی دبی مانند اعتباری اینترنت‌های پرسرعت ۲G، ۳G، ۴G و LTE را با تعرفه‌های ویژه ارائه می‌دهند با این تفاوت که دارندگان این سیم کارت‌ها به جای شارژ هزینه‌ها را بر  روی قبض خود پرداخت می‌کنند.

بیشتر بخوانید …

معرفی برج العرب دبی

نکات قانونی مرتبط با خرید سیم کارت در دبی

  • طبق قوانین علاوه بر خرید سیم کارت در دبی مسافران ایرانی می‌توانند سیم کارت این شهر را از طریق فروگاه بین‌المللی اما خمینی نیز خریداری کنند. این کارت با ارائه مدارک مورد نیاز به راحتی امکان پذیر است.
  • گردشگران می‌توانند در طول مدت اقامتشان در دبی به جای خرید “سیم کارت” از سیم کارت هدیه‌ای که به صورت رایگان در فرودگاه دبی در اختیارشان قرار می‌گیرد استفاده کنند. البته این سیم کارت شارژ اولیه محدود دارد و بایستی مجددا آن را شارژ کنید.
  • یکی دیگر از روش‌های برقراری ارتباط با ایران از دبی استفاده از رومینگ همراه اول یا ایرانسل است که البته هزینه بیشتری نسبت به خرید سیم کارت در دبی دارد.
  • مسافران دبی می‌توانند به جای خرید سیم کارت‌های دبی برای ارتباط از اینترنت رایگان هتل محل اقامت خود یا مراکز خرید استفاده کنند.

مدارک مورد نیاز گردشگران برای خرید سیم کارت دبی

افرادی که می‌خواهند سیم کارتی به نام خودشان در دبی خریداری کنند لازم است مدارک مورد نیاز را به متصدی فروش ارائه دهند. البته  خرید سیم کارت دبی بسیار راحت بوده و مراحل پیچیده‌ای ندارد. این مدارک موارد زیر را شامل می‌شود:

  • کپی یا اصل پاسپورت
  • پرداخت هزینه ی خرید سیم کارت
  • پس از ارائه این مدارک سیم کارت در اختیار شما قرار داده شده و می‌توانید با گذاشتن آن در تلفن همراه خود از آن استفاده کنید. نکته مهم اینکه سیم کارت خریداری شده باید ریجستر و فعال شود که می‌توانید از فروشنده بخواهید این مرحله را برایتان انجام دهد. بهتر است از فروشنده بخواهید نحوه شارژ (کد مورد نیاز برای شارژ پولی سیم کارت) را نیز در اختیارتان قرار دهد.

سخن پایانی

نیاز به اینترنت و مکالمه در طول سفر امری ست غیرقابل انکار و شما با خرید سیم کارت در دبی می‌توانید هزینه‌های اینترنتی و تماس‌های خود را به مقدار قابل توجهی کاهش دهید. خرید سیم کارت‌های مقرون به صرفه در دبی بسیار راحت بوده و اپراتورهای مختلفی این امکان را در اختیار گردشگران قرار می‌دهند. بدین ترتیب شما به راحتی می‌توانید در دورترین نقاط نیز به اینترنت پر سرعت دسترسی داشته باشید.

قبل از اقدام به خرید سیمکارت و آماده شدن برای یک سفر جذاب نیاز دارید اقدامات لازم برای دریافت ویزای توریستی دبی را انجام دهید. نکته آخر اینکه همکاران ما در واحد تورهای خارجی آماده پاسخگویی به تمامی سوالات شما در زمینه رزرو تور دبی و تهیه سیم کارت این مقصد هستند.

سوالات متداول

چگونه در دبی سیم کارت بخریم؟

فرودگاه بین المللی دبی و فروشگاه‌های مرکز شهر بهترین راه برای خرید سیم کارت در طول اقامت در دبی هستند.

بهترین سیم کارت دبی برای گردشگران کدام است؟

طبق تجربیات گردشگران دو گزینه  Etisalatو Virgin Mobileبهترین اپراتورها برای گردشگران هستند. این اپراتورها در ابتدا سیم کارت رایگان توریستی در اختیار میهمان‌ها گذاشته و شما می‌توانید به راحتی با قرار دادن سیم کارت‌ها در تلفن همراه خود از آن‌ها استفاده کنید.

سیم کارت در دبی چقدر است؟

دبی چند پیشنهاد مختلف سیم‌کارت را برای گردشگران ارائه می‌دهد که همگی برای ۲۸ روز معتبر هستند: ۴۹ درهم = ۲ گیگابایت اینترنت + ۳۰ دقیقه مکالمه، ۹۹ درهم = ۶ گیگابایت اینترنت + ۳۰ دقیقه مکالمه، ۱۳۹ درهم = ۱۰ گیگابایت اینترنت + ۳۰ دقیقه مکالمه.

برای مشاهده قیمت و خرید تور دبی از ستاره ونک کلیک کنید.

خرید تور دبی
کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی
مطالعه و نوشتن همیشه از موضوعات مورد علاقه من بوده‌اند. در همین راستا چند سالی ست که در زمینه تولید محتوا در حوزه گردشگری فعال هستم. نوشتن درباره آداب و رسوم سرزمین‌های دور و توصیف جاذبه‌هایشان از کارهایی ست که هر نویسنده به خصوص من را به وجد می‌آورد.
ارسال نظر
ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید