راهنمای بازدید از آمفی  تئاتر شهر رم

نوشته شده توسط : دیبا عباسی در چهارشنبه 17 آوریل 2024
Loading...

یکی از عجایب جدید هفتگانه جهان در رم! آمفی تئاتر رم که به کولوسئوم نیز شهرت دارد از معروفترین جاذبه‌های تاریخی ایتالیا است که به عنوان نماد شهر رم شناخته می‌شود. این بنای باستانی با بیش از ۱۷۰۰ سال قدمت روایتگر نبرد خونین گلادیاتورها برای  ادامه بقاست. در مطلب بازدید از آمفی تئاتر شهر رم اطلاعات مفیدی برای برنامه ریزی بازدید از این بنا مانند زمان بازگشایی، دسترسی به کولوسئوم، و غیره را مرور می‌کنیم.

کولوسئوم یا آمفی تئاتر رم در کجا قرار دارد؟

شهر رم پایتخت ابدی ایتالیا میزبان بناهای تاریخی بسیاری است که روایتگر دوران تاریخی پادشاهان رم باستان هستند. از مهمترین و معروفترین بناهای تاریخی این شهر آمفی تئاتر رم است. جایی که شاهد صحنه‌های حماسی و احساسی بسیاری بوده است. این مکان که شکست‌ها و پیروزی‌های گلادیاتورها را در حافظه خود دارد، امروزه به یکی از منحصربه‌فردترین جاذبه‌های تاریخی دنیا تبدیل شده است.

کولوسئوم در Piazza del Colosseo، ۱، در رم، ایتالیا قرار دارد. اگر در رم هستید و می‌خواهید بدانید که چگونه به کولوسئوم بروید، از نقشه گوگل استفاده کنید تا بهترین مسیر را از مکانی که در آن حضور دارید پیدا کنید. برای کسانی که با ماشین سفر می کنند، مختصات GPS کولوسئوم ۴۱٫۸۹۰۲ درجه شمالی، ۱۲٫۴۹۲۲ درجه شرقی است.

برای مشاهده قیمت و خرید تور ایتالیا از ستاره ونک کلیک کنید.

خرید تور ایتالیا

چگونه به آمفی تئاتر رم برویم؟

کولوسئوم توسط سیستم گسترده حمل و نقل عمومی شهر رم به راحتی قابل دسترس است. با مترو، چندین خط اتوبوس و تراموا می توان به آمفی تئاتر رم رسید. در زیر لیستی از تمام گزینه‌های حمل و نقل عمومی برای رفتن به کولوسئوم تقریباً از هر نقطه در رم آورده شده است.

  • خط B مترو، در ایستگاه متروی کولوسئوم پیاده شوید.
  • خط A مترو، در ایستگاه مانزونی پیاده شوید، سپس به خط شماره ۳ تراموا به سمت جنوب بروید.
  • خطوط اتوبوس ۶۰، ۷۵، ۸۵، ۸۷، ۲۷۱، ۵۷۱، ۱۷۵، ۱۸۶، ۸۱۰، ۸۵۰، C3 و ۱۱۷٫
  • خط ۳ تراموا
  • اگر نمی‌خواهید از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنید، می‌توانید از تاکسی نیز استفاده کنید، در اینصورت فقط از تاکسی‌های رسمی و دارای مجوز استفاده کنید. (این تاکسی‌ها علامت “TAXI” را روی سقف خودرو دارند، همه سفید هستند و نشان Commune di Roma را در کنار خود دارند.)

*همچنین مطمئن شوید که تاکسی دارای تاکسی متر باشد و راننده آن را هنگام سوار شدن روشن کند، در غیر این صورت ممکن است کرایه شما بیشتر از آنچه باید، پرداخت شود.

جهت مشاهده خدمات ویزای شنگن کلیک کنید

گزینه های بلیط کولوسئوم

بلیط‌های آمفی تئاتر رم در فصل سفر مانند تابستان و بهار به سرعت فروخته می‌شوند. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم برای بالا بردن شانس خود برای پیدا کردن بلیط، به Tiqets و GetYourGuide مراجعه کنید.

  • کارت توریستی رم (بهترین‌ جاذبه‌های رم را با این بلیت ترکیبی محبوب می‌توانید ببینید) این کارت دسترسی به مکان‌های زیر را امکان پذیر می‌کند:

کولوسئوم، فروم رومی و تپه پالاتین

موزه‌های واتیکان و کلیسای سیستین

کلیسای سنت پیتر یا گالری Castel Sant’Angelo یا Borghese (یکی را انتخاب کنید)

  • تور کولوسئوم، زیرزمینی و طبقه آرنا

دسترسی VIP را به زمین مسابقه دریافت کنید!

  • کولوسئوم و موزه واتیکان

دو جاذبه محبوب رم در یک رزرو واحد.

  • بلیط کولوسئوم

نمای کلی که همه بلیط های موجود را بر اساس روز نشان می دهد. پیشنهاد می‌کنیم این قسمت را در فصل سفر باز کنید.

  • بلیط های گروهی

برای بلیط‌های گروهی (بیش از ۱۰ نفر) به وب سایت groupightseeing.com مراجعه کنید.

*گذرگاه خرابه‌های رومی یک جایگزین عالی برای زمانی که بلیط کولوسئوم در دسترس نیست. این قسمت شامل دسترسی به فروم رومی، تپه پالاتین و فروم امپراتوری است.

بیشتر بخوانید

راز و رمزهای کولوسئوم رم: از نبرد گلادیاتورها تا اپراهای باشکوه

بلیط کولوسئوم خود را آنلاین بخرید

خوشبختانه، شما می‌توانید بلیط آمفی تئاتر را قبل از سفر به صورت آنلاین خریداری کنید. به این ترتیب می توانید زمان بیشتری را صرف گشت و گذار در رم کنید و کمتر در صف منتظر بمانید یا نگران این باشید که کجا و چگونه تمام شگفتی‌های معماری و هنری شهر ابدی را ببینید.

قیمت بلیط کولوسئوم

در زیر می توانید قیمت تمام بلیط های کولوسئوم را مشاهده کنید. با خرید آنلاین بلیط کولوسئوم، در ازای پرداخت قیمت بیشتر از مزایای معطل نشدن در صف، امکان انتخاب تاریخ و زمان بازدید برخوردار می‌شوید.

تور کولوسئوم، فروم رومی و تپه پالاتین

  • بزرگسالان استاندارد: ۴۸ €; هزینه تحویل هتل: ۶۰ یورو
  • کودک استاندارد: ۳۳٫۶۰ €; با تحویل هتل: ۴۸ یورو
  • تور زیرزمینی کولوسئوم (تور شبانه!) استاندارد بزرگسالان: ۵۵ یورو
  • تور خصوصی کولوسئوم استاندارد بزرگسالان: ۱۶۱ یورو
  • کودک استاندارد: ۱۴۴ یورو
  • رم باستان برای خانواده های دارای بچه استاندارد بزرگسال: ۶۰ یورو
  • کودک استاندارد: ۴۰ یورو

آمفی تئاتر رم با ۲۰۰۰ سال تاریخ، در قلب مهم‌ترین امپراتوری که جهان تاکنون شناخته است قرار گرفته و داستان های زیادی برای گفتن دارد. پس اگر قصد ندارید به یک تور با راهنما در کولوسئوم بپیوندید پیشنهاد می‌کنیم یک راهنمای صوتی دریافت کنید. در این صورت در مورد این بنای تاریخی مهم بیشتر خواهید آموخت و بازدید خود را با برخی توضیحات تخصصی در مورد مهمترین ویژگی‌ها و تاریخچه آن غنی‌تر و جذاب‌تر می‌کنید.

بلیط‌های ترکیبی: کولوسئوم، انجمن و تپه پالاتین

یکی از رایج‌ترین سوالاتی که بازدیدکنندگان می‌پرسند این است که “آیا باید بلیط جداگانه ای برای کولوسئوم، فروم و تپه پالاتین بخرم؟” پاسخ منفی است. کولوسئوم بخشی از همان مجموعه تاریخی تپه پالاتین و فروم رومی است و هر سه در چند قدمی یکدیگر قرار دارند.

خوشبختانه برای بازدیدکنندگان، هر سه سایت بلیط یکسانی دارند. می‌توانید با همان بلیتی که برای کولوسئوم خریداری کرده‌اید، از تپه پالاتین و فروم رومی دیدن کنید.

بازدید از کولوسئوم در شب

از مارس ۲۰۱۷، بازدیدکنندگان می‌توانند یک تور شبانه با راهنما در کولوسئوم رزرو کنند. این مجموعه در شب حال و هوایی کاملاً جدید به خود می‌گیرد. حتی باستانی‌تر و چشمگیرتر به نظر می‌رسد. برای اطلاعات بیشتر در مورد بازدید از کولوسئوم در شب، صفحه تورهای راهنمای وب سایت مجموعه را دنبال کنید.

تورهای گروهی بازدید از آمفی تئاتر رم

مجموعه آمفی تئاتر رم جهت راهنمایی و تسهیل کار بازدیدکنندگان برای گشت و گذار کامل در مجموعه تورهای زیر را برگزار می‌کند:

تور کولوسئوم، فروم رومی و تپه پالاتین

در کولوسئوم، فروم رومی و تپه پالاتین با راهنمای متخصص گردش کنید و در مورد نبردهای گلادیاتورها، دسیسه‌های کاخ رومی، و تاریخ پایتخت بزرگترین امپراتوری اروپا بشنوید. این تور به زبان های انگلیسی، اسپانیایی، آلمانی، فرانسوی و پرتغالی ارائه شده و مدت زمان آن تقریباً ۲٫۵ ساعت است.

تور زیرزمینی کولوسئوم

بهترین زمان برای بازدید از کولوسئوم، شب است، زمانی که همه جا در تاریکی با نورهای زیبا روشن شده است و تعداد بازدیدکنندگان نیز نسبت به روز کمتر است. این تور با راهنما شما را به کف میدان و به گذرگاه‌های زیرزمینی می‌برد، جایی که گلادیاتورها و جانوران منتظر نوبت خود برای نبرد در شن‌های میدان بودند. این تور به زبان انگلیسی ارائه می شود و تقریباً ۱٫۵ ساعت طول می‌کشد.

تور خصوصی کولوسئوم

اگر علاقه ای به گشت و گذار همراه با گروه‌های بزرگ تور ندارید، تور خصوصی آمفی تئاتر رم مخصوص شماست. این تور شامل تمام مزایای یک تور معمولی در کولوسئوم است، اما شما می‌توانید طبق برنامه خود پیش بروید، تمام سوالاتی را که می خواهید بپرسید و از توضیحات راهنمای متخصص خود لذت ببرید. این تور به زبان انگلیسی ارائه می‌شود و تقریباً ۲ ساعت طول می‌کشد.

بیشتر بخوانید

معرفی جاذبه‌ های گردشگری رم – ایتالیا

بازدید از روم باستان برای خانواده‌هایی که همراه با بچه‌های خود سفر می‌کنند

این تور با در نظر گرفتن سلیقه فرزندان شما طراحی شده است. با این تور می‌توانید رم (کل شهر، نه فقط کولوسئوم!) را از طریق بازی‌ها و آهنگ‌هایی که کودکانتان را با بناهای تاریخی، اسرار و تاریخچه‌اش آشنا می‌کند بگردید. این تور شامل کولوسئوم، فروم رومی، تپه پالاتین و همچنین یک مسیر خوش منظره با ماشین است که در آن سیرک ماکسیموس، Domus Aurea، جزیره تیبرینا، لاگو آرژانتین و بسیاری از مناظر جالب دیگر را خواهید دید. تور به زبان انگلیسی ارائه می‌شود و مدت زمان آن ۳ ساعت است.

سخن پایانی

آمفی تئاتر رم با قدمتی ۲۰۰۰ ساله، شاهد ظهور و سقوط بسیاری از کشورها و امپراتوری ها بوده است. این بنا نیز مانند هر ساختمانی که از دوران رم باستان به جا مانده، داستان‌های زیادی برای گفتن دارد و چه راهی بهتر از یک راهنمای محلی متخصص برای شنیدن آنها؟ پس بلیط های تور ایتالیا خود را رزرو کرده و بازدید از کولوسئوم را در بهترین حالت خود تجربه کنید.

سوالات متداول

.

آیا با یک بلیط باید از هر سه بنای تاریخی در یک روز بازدید کنیم؟

نه، بلیط‌های کولوسئوم، فروم رومی و تپه پالاتین دو روز اعتبار دارند، بنابراین در صورت تمایل می‌توانید بازدید خود را به روزهای بعد موکول کنید.

آیا باید بلیط کولوسئوم را از قبل بخریم؟

در پاسخی قاطع و کامل: بله!

  • اگر بلیط های کولوسئوم را از قبل رزرو کنید و مستقیماً به صندوق ورودی شما ارسال می‌شود.
  • بدین ترتیب بدون انتظار در صف فروش بلیط ، شما در زمان صرفه جویی خواهید کرد.
  • تاریخ و زمان بازدید خود را انتخاب کنید و نگران حضور جمعیت زیاد در مجموعه نباشید.
  • برای خرید آنلاین بلیط کولوسئوم کمی افزایش قیمت وجود دارد، اما این کار ارزش صرفه جویی در زمان را دارد.
  • با این حال، به خاطر داشته باشید که حتی با داشتن بلیط هم شما همچنان باید در صف عبور امنیتی بمانید اگرچه این فرآیند نسبت به منتظر ماندن در صف بلیط زمان کمتری می‌برد.

آیا تور کولوسئوم ارزشش دیدن را دارد؟

بازدید از کولوسئوم به تنهایی یک تجربه خوب و لذت بخش است، اما اگر می خواهید بیشترین بهره را از آن ببرید و در مورد تاریخچه کولوسئوم (و فروم رومی، و تپه پالاتین) بیشتر بدانید، حتما یک تور با راهنما را انتخاب کنید.

تورهای بازدید از آمفی تئاتر رم به چه زبان‌هایی برگزار می‌شوند؟

بیشتر تورها به زبان انگلیسی هستند و برخی از آنها به زبان های دیگری مانند اسپانیایی، آلمانی، فرانسوی و پرتغالی ارائه می‌شوند.

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی
مطالعه و نوشتن همیشه از موضوعات مورد علاقه من بوده‌اند. در همین راستا چند سالی ست که در زمینه تولید محتوا در حوزه گردشگری فعال هستم. نوشتن درباره آداب و رسوم سرزمین‌های دور و توصیف جاذبه‌هایشان از کارهایی ست که هر نویسنده به خصوص من را به وجد می‌آورد.
ارسال نظر
ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید