سفر به هندوستان - کشور رنگ‌ها

نوشته شده توسط : سارا احمدی در دوشنبه 12 مارس 2018
Loading...

[vc_row][vc_column width=”2/3″][/vc_column][vc_column width=”1/3″][vc_column_text]

آنچه در این مطلب می‌خوانید

معرفی شهر دهلی

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]دهلی دومین شهر بزرگ هند و یکی از کهن‌ترین شهرهای تاریخی آسیا است که مجموعه‌ای زیبا از کهنه و نو را در خود جای‌داده است این شهر به دو بخش دهلی قدیم (Old Delhi) و دهلی جدید (New Delhi) تقسیم می‌شود، بخش کهنه آن در زمان سلسله کهن و باستانی هندو و بخش جدید آن در زمان حکومت انگلیسی‌ها ساخته‌شده است. بخش قدیمی پر از خیابان‌های تنگ و تاریک و کوچه‌های پرپیچ‌وخم است که با بوی ادویه‌های هندی دکه‌های کنار خیابان آمیخته شده است اما در دهلی‌نو که در سمت جنوبی این کلان‌شهر واقع‌شده است شهری تمیز، آرام و سرسبز با خیابان‌هایی بلند و پهن که در کنار آن‌ها خانه‌ها و عمارت‌های زیبایی وجود دارند را مشاهده خواهید کرد. این عمارت ها هنگامی که در سال ۱۹۳۱ انگلیسی‌ها دهلی_نو را پایتخت اعلام کردند بنا شده‌اند. این شهر نسبت به سایر شهرهای هندوستان آب‌وهوای مطلوبی ندارد. بین ماه‌های آوریل تا اکتبر دمای هوا معمولاً بالای ۴۰ درجه سانتی گراد و گرم و سوزان است اما در  ماه‌های دسامبر و ژانویه دما تا نزدیکی صفر پایین می‌آید.

بهترین زمان برای سفر به هند،  بین ماه‌های اکتبر و مارس است، در این زمان درجه حرارت در شمال هند لذت‌بخش و محدوده درجه دما بین ۱۰ الی ۲۵ درجه سانتی‌گراد است و برای گشت‌وگذار بسیار دلپذیر است. بین ماه‌های اکتبر تا مارچ، اوج سفر گردشگران به هند  است چون آب‌وهوا مساعد است و در این فصل جشنواره‌های متنوع و رنگارنگ در سراسر کشور هند برپاست.

جاذبه‌های گردشگری این شهر  را بیشتر اماکن مذهبی و تاریخی تشکیل می‌دهند که در ادامه به معرفی برخی از مهم‌ترین آن‌ها می‌پردازیم:[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
سارا احمدی
کارشناس گردشگری،لیسانس روانشناسی، عاشق طبیعت گردی و مطالعه

ارسال نظر

ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید