دلایل ریجکتی ویزای انگلیس

نوشته شده توسط : دیبا عباسی در سه‌شنبه 29 دسامبر 2020
Loading...

پس از پشت سر گذاشتن مراحل پر پیچ‌ و خم ویزای انگلیس هیچ چیز به اندازه رد شدن درخواست ویزا نمی‌تواند ناراحت کننده باشد! هر چند که حتی منفی بودن جواب ویزا هم می‌تواند بخشی از مراحل درخواست شما باشد اما با دانستن دلایل ریجکتی ویزای انگلیس و برطرف کردن آن‌ها می‌توان نتیجه را تغییر داد.

رد شدن ویزای توریستی انگلیس عوامل مختلفی دارد. به‌طور کلی مواردی مانند نداشتن مدارک شغلی مناسب، عدم تمکن مالی، داشتن سو سابقه و هر عاملی که موجب تردید افسر سفارت انگلیس و قانع نشدن او برای عدم بازگشت به ایران شود به راحتی موجب رد شدن ویز خواهد شد. برای کم کردن احتمال رد شدن ویزا، دلایل ریجکتی ویزای انگلیس را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

دلایل ریجکتی ویزای انگلیس

.

ارائه مدارک مالی با گردش حساب پایین و موجودی ناکافی

اینکه شما از پس هزینه‌های سفر خود به انگلیس برمی‌آیید یا خیر از موارد بسیار مهم و تاثیرگذار در نتیجه نهایی ویزا است و ارائه مدارک مالی و شغلی ثابت کننده این مسئله خواهد بود.

در واقع گردش مالی، مانده حساب و مدارک شغلی کاملا به هم مرتبط هستند و توسط افسر سفارت با دقت مورد بررسی قرار می‌گیرند. ارائه مدارک شغلی نشان می‌دهد که شما دارای شغل مناسب و ثابت همراه با درآمد کافی در کشور خود هستید و قصد اقامت دائم در انگلستان را ندارید.

مدارک شغلی که ارائه می‌دهید باید با گردش حساب و تمکن مالی مطابقت داشته باشد. به طور مثال اگر گواهی اشتغال به کار شما درآمد ماهیانه ۵۰ میلیون را نشان دهد و هیچ منبع درآمد دیگری را اعلام نکرده باشید اما مانده حسابتان بسیار بیشتر یا کمتر از میزان حقوق ماهیانه باشد باعث تردید افسر سفارت نسبت به صداقت شما خواهد شد.

عدم تطابق مدارک شغلی و مالی و موجودی حساب ناکافی از دلایل ریجکت شدن ویزای انگلیس هستند.

ارائه مدارک جعلی به سفارت

افسران سفارت نسبت به صداقت و عدم صداقت شما بسیار حساس هستند. تمامی مدارکی که به سفارت ارائه می‌دهید مانند اسناد ملکی، گواهی اشتغال به کار، بیمه و مدارک مالی همه و همه با دقت بررسی می‌شوند و چنانچه مدارک جعلی باشد جواب ویزا به طور حتم منفی خواهد بود.

علاوه بر این ارائه مدارک جعلی در پرونده شما ثبت شده و در اقدامات بعدی جهت دریافت وقت سفارت انگلیس تاثیر منفی می‌گذارد.

نداشتن پاسپورت معتبر

پاسپورت مجوز اصلی برای خروج از کشور و همچنین از مدارک ضروری برای دریافت ویزای انگلیس است. ارائه پاسپورت‌های نامعتبر از نظر تاریخ اعتبار، تائید نشده از طرف سفارت ایران، مخدوش، پاره و دارای خط خوردگی از دلایل ریجکتی ویزای انگلیس هستند.

پاسپورت شما باید حداقل ۶ ماه اعتبار داشته باشد. بهتر است قبل از اقدام جهت دریافت وقت سفارت انگلیس اعتبار و سالم بودن پاسپورت را چک کرده و در صورت نیاز با مراجعه به اداره گذرنامه آن را تمدید کنید

ارائه ندادن برنامه سفر

هدف شما از سفر به انگلستان و مکانی که می‌خواهید در آن اقامت داشته باشید باید مشخص باشد. به عنوان مثال اگر قصد اقامت در منزل یکی از دوستان و بستگان خود را دارید باید مدارک مربوز به دعوتنامه را ارائه دهید، در غیر اینصورت برگه رزرو هتلی را که می‌خواهید در آن اقامت داشته باشید را در مدارکتان قرار دهید.

مشخص نبودن هدف از سفر به انگلستان و ارائه ندادن برنامه سفر از دلایل ریجکتی ویزای انگلیس هستند.

داشتن سابقه محکومیت بیش از ۴ سال

نداشتن سابقه کیفری از موارد بسیار مهم برای افسر سفارت است. چنانچه شما از ۴ سال یا بیشتر حبس را در سابقه خود داشته باشید افسر سفارت با درخواست ویزای شما موافقت نخواهد کرد.

در واقع طبق قوانین انگلستان مجرمانی که بیش از ۴ سال حبس را در سابقه کیفری خود داشته باشند، اجاره ورود به خاک انگلیس را ندارند.

ارائه ندادن مدارک سو پیشینه

همانطور که در قسمت قبل گفته شد ارائه سوپیشینه از مدارک مهم در دریافت ویزای انگلیس است . چنانچه دارای سابقه کیفری هستید یا به هر دلیل دیگری گواهی سوپیشینه خود را ارائه ندهید درخواست ویزای شما از طرف سفارت رد خواهد شد.

حتی بنا به تصمیم افسر سفارت ممکن است تا مدت‌ها از ورود به خاک انگلیس محروم شوید.

عدم رعایت مراحل تعیین شده از طرف سفارت انگلیس

تهیه و بارگذاری مدارک در وبسایت رسمی سفارت، پر کردن فرم سفارت و انجام انگشت نگاری در روز و تاریخ تعیین شده از مراحل دریافت ویزای انگلیس هستند. تمامی مراحل باید به طور صحیح و در زمان اعلام شده انجام شود.

بی اهمیت بودن نسبت  و عدم صداقت در هر یک از مراحل، از دلایل ریجکتی ویزای انگلیس هستند.

اقامت بیش از حد تعیین شده در سفرهای قبلی

تهیه و بارگذاری مدارک در وبسایت رسمی سفارت، پر کردن فرم سفارت و انجام انگشت نگاری در روز و تاریخ تعیین شده از مراحل دریافت ویزای انگلیس هستند. تمامی مراحل باید به طور صحیح و در زمان اعلام شده انجام شود.

بی اهمیت بودن نسبت  و عدم صداقت در هر یک از مراحل، از دلایل ریجکتی ویزای انگلیس هستند.

در صورت ریجکت شدن ویزای انگلیس چه اقداماتی باید انجام داد؟

چنانچه تمامی دلایل ریجکتی ویزای انگلیس را رعایت کردید اما باز هم جواب ویزا منفی بود چه اقدامی باید انجام داد؟

در اینصورت شما می‌توانید به جواب ویزا اعتراض کنید. در این نامه که به زبان انگلیسی نوشته می‌شود باید افسر سفارت را قانع کنید که دلایل ریجکتی اشتباه هستند و شما به عنوان متقاضی شرایط دریافت ویزای انگلیس را دارید. ذکر مشخصات شخصی و اطلاعات پرونده در نامه اعتراض الزامی است.

نکته مهم دیگر اینکه چنانچه دلیل رد شدن ویزای شما مشخص شده است می‌توانید پرونده خود را اصلاح کرده ( دلایل ریجکتی را برطرف کنید) و مجددا برای دریافت ویزای انگلیس اقدام کنید. جواب نامه اعتراضی ۲ الی ۳ هفته بعد از ارسال ایمیل مشخص خواهد شد.

بیشتر بخوانید …

خدمات آژانس هواپیمایی ستاره ونک جهت تعیین وقت سفارت انگلیس

قیمت وقت سفارت انگلیس چقدر است؟

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی

ارسال نظر

ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید