دبی نیاز به ویزا دارد؟

نوشته شده توسط : دیبا عباسی در شنبه 13 نوامبر 2021
Loading...

بدون هیچ چون و چرایی گردشگران ایرانی برای ورود به دبی باید برای دریافت ویزا اقدام کنند؛ بنابراین پاسخ سؤال دبی نیاز به ویزا دارد؟ به طور قطع مثبت است. ویزای توریستی دبی قبل از ورود مسافران به این شهر صادر ‌شده و دارندگان آن تا پایان تاریخ اعتبار ویزا اجازه دارند در خاک دبی اقامت داشته باشند. اطلاع از مدارک مورد نیاز جهت دریافت ویزای دبی، مراحل اخذ و قیمت ویزا مطالبی هستند که در این مقاله درباره آن می‌خوانیم.

مسافران ایرانی برای سفر به بیشتر مقاصد خارجی نیاز به دریافت ویزا دارند. تور دبی نیز در میان این لیست بلند قرار می‌گیرد. دریافت انواع ویزای دبی شرایط و قوانین خود را دارد. ما در اینجا بیشتر درباره ویزای توریستی صحبت خواهیم کرد. برای اطلاع دقیق از قوانین دقیق ویزا تا انتهای مطلب دبی نیاز به ویزا دارد؟ با ما همراه باشید.

ویزای توریستی دبی باز شد

این تیتری ست که پس از ماه‌ها بسته بودن مرزهای توریستی دبی به دلیل شیوع ویروس کرونا دنیای گردشگری و طرفداران سفر را خوشحال کرد. با کنترل نسبی ویروس کرونا دبی نیز تصمیم گرفت با وضع قوانین جدید مجدداً پذیرای گردشگران باشد. در ادامه مطلب دبی نیاز به ویزا دارد؟ شرایط جدید دریافت ویزای توریستی دبی را اعلام می‌کنیم:

  • بر طبق شرایط جدید علاوه بر مدارک گذشته، داشتن بیمه مسافرتی با پوشش کرونا نیز به مدارک اضافه شد. بیمه مسافرتی بایستی مورد تأیید سفارت امارات باشد. (بیمه نامه توسط آژانس‌های هواپیمایی مورد تأیید صادر می‌شود)
  • مسافران لازم است حداکثر ۷۲ ساعت قبل از پرواز تست PCR را انجام داده و نتیجه منفی آن را در فرودگاه همراه داشته باشند.
  • از مسافران در بدو ورود به دبی مجدداً تست رایگان کرونا گرفته می‌شود.

انواع ویزای دبی

نوع ویزای دبی را هدفی که برای سفر به این کشور دارید مشخص می‌کند. به این معنی که نمی‌توان با ویزای توریستی در دبی مشغول به کار یا تحصیل شد. برای هر هدفی که می‌خواهید وارد دبی شوید باید ویزای مخصوص دریافت کنید. در ادامه با انواع ویزای دبی آشنا می‌شویم:

  • ویزای توریستی دبی
  • ویزای کاری دبی
  • ویزای تحصیلی دبی
  • ویزای ترانزیت دبی

ویزای ترانزیت دبی برای کسانی صادر می‌شود که پروازشان دو یا چند توقفه بوده و در طول مسیر لازم است که در فرودگاه دبی توقف داشته باشند. از آنجا که فعالیت ما فقط در زمینه توریستی است درباره مدارک و شرایط دریافت این ویزا بیشتر صحبت می‌کنیم.

ویزای توریستی دبی

در ابتدای مطلب دبی نیاز به ویزا دارد؟ دیدم قبل از سفر به این کشور لازم است که برای دریافت ویزای توریستی دبی اقدام کنیم؛ اما انواع ویزای توریستی دبی را می‌شناسید؟ مسافران دبی می‌توانند برای گشت‌وگذار در این شهر یکی از انواع ویزاهای توریستی دبی را دریافت کنند:

  • ویزای توریستی عادی: دارندگان این نوع ویزا می‌توانند ۱۴ روز در دبی اقامت داشته باشند.
  • ویزای توریستی یک‌ماهه: دارندگان این نوع ویزا می‌توانند از ۱ تا ۳۰ روز در دبی اقامت داشته باشند.
  • ویزای توریستی یک‌ماهه چند بار ورود: دارندگان این نوع ویزا می‌توانند در طول یک‌ماه هر چند بار که بخواهند به دبی رفت و آمد داشته باشند.
  • ویزای توریستی سه‌ماهه: دارندگان این نوع ویزا می‌توانند از ۱ تا ۹۰ روز در دبی اقامت داشته باشند.
  • ویزای توریستی سه‌ماهه چند بار ورود: دارندگان این نوع ویزا می‌توانند در طول سه‌ماه هر چند بار که بخواهند به دبی رفت و آمد داشته باشند.

ویزای کار دبی

افراد با داشتن ویزای توریستی تحت هیچ شرایطی اجازه کار در دبی و یا دیگر شهرهای امارات را ندارند. متقاضیان کار در دبی لازم است که برای دریافت ویزای کار اقدام کنند. از آنجا که فعالیت ما تنها در زمینه توریستی است پیشنهاد می‌کنیم برای اطلاع از شرایط دریافت ویزای کار به دفاتر مهاجرتی مراجعه کنید.

قیمت ویزای دبی

در ادامه مطلب دبی نیز به ویزا دارد؟ به بررسی قیمت ویزای دبی می‌رسیم. هزینه‌ای که برای دریافت ویزا پرداخت می‌کنید به نوع ویزا (عادی، یک ماهه، سه ماهه، یک بار ورود و چند بار ورود) بستگی دارد. در حال حاضر قیمت‌های دفتر ما برای صدور ویزای دبی به صورت زیر است:

قیمت ویزای ۱۴ روزه یکبار ورود: ۲۹۰ درهم

قیمت ویزای یک ماهه یکبار ورود: ۳۲۰ درهم

قیمت ویزای یک ماهه چند بار ورود: ۸۱۰ درهم

قیمت ویزای سه ماهه یکبار ورود: ۸۵۰ درهم

قیمت ویزای سه ماهه چند بار ورود: ۱۹۵۰ درهم

پیگیری ویزای دبی

مدت‌زمان صدور ویزای توریستی دبی به صورت نرمال ۷ تا ۱۰ روز زمان می‌برد. زمان اعلام شده با توجه به شرایط (شرایط اجتماعی، سیاسی، ویروس کرونا و غیره) ممکن است کمتر و یا بیشتر به طول انجامد. در صورتیکه جواب ویزا بیش از مدت تعیین شده طول بکشد کارگزار از طریق مرکز صدور ویزای دبی مورد را بررسی کرده و نتیجه را به متقاضی اعلام می‌کند. در صورت رد شدن ویزای دبی نیز، متقاضی می‌تواند بعد از برطرف کردن دلیل ریجکتی مجدداً برای دریافت ویزای دبی اقدام کند. (پیگیری دلیل ریجکت شدن ویزای دبی از طرف کارگزار انجام می‌شود)

برای رفتن به دبی چه مدارکی لازم است؟

  • اسکن رنگی صفحه اول پاسپورت
  • اسکن رنگی کارت ملی
  • در صورتی که با کودکانتان سفر می‌کنید اسکن صفحه دوم شناسنامه والدین و اسکن صفحه اول فرزند
  • تست منفی کرونا (حداکثر تا ۷۲ ساعت قبل از پرواز)
  • داشتن بیمه نامه مسافرتی (این بیمه نامه بایستی توسط کشور امارات و از طریق کارگزاران معتبر ویزای دبی صادر شود)
  • عکس پرسنلی ۴ * ۳ با پس زمینه سفید

مراحل اخذ ویزای دبی

با توجه به اینکه پاسخ دبی نیاز به ویزا دارد؟ مثبت است در ادامه می‌گوییم که اخذ ویزای دبی چه مراحلی دارد. مسافران ویزای دبی لازم است که مدارک ذکر شده در پاراگراف قبل را در اختیار کارگزار خود قرار دهند. کارگزار مدارک را برای مرکز صدور ویزای دبی ارسال و نتیجه در زمان تعیین شده اعلام می‌شود. ویزا به صورت برگه صادر شده و مسافر باید آن را در فرودگاه همراه داشته باشد.

محل سفارت امارات متحده عربی در ایران

آدرس سفارت امارات متحده عربی در تهران: شهرک غرب، خیابان ایران زمین، تقاطع مهستان، شماره ۲

تلفن: ۴۲۷۹۲۰۰۰-۰۲۱

ساعات کاری: روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۸ تا ۱

بیشتر بخوانید …

قیمت ویزای دبی در سال ۲۰۲۱

چگونه ویزای دبی بگیریم؟

۶ دلیل برای ریجکت شدن ویزای دبی

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی
ارسال نظر
ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید