دانستنی‌های سفر به گوا

نوشته شده توسط : دیبا عباسی در سه‌شنبه 12 نوامبر 2019
Loading...

چقدر گوا را می‌شناسید؟ اهالی سفر جزیره گوا را با سواحل شنی و مناظر سرسبزش می‌شناسند، اما آیا می‌دانستید این جزیره زیبا به داشتن غذاهای لذیذ و بناهای تاریخی خود می‌بالد؟ یا کدام فصل برای استفاده از تفریحات ساحلی مناسب‌تر است؟ اگر اولین بار است که می‌خواهید به گوا سفر کنید خواندن این مطلب می‌تواند سفری لذتبخش‌تر را برایتان رقم زند.

گوا جزیره‌ای در هند است که وصف سواحل زیبا و طبیعت بی‌نظیرش را بسیار شنیده‌ایم، اما اگر قصد سفر به این جزیره را دارید بهتر است اطلاعات بیشتری را درباره مقصد خود داشته باشید. بی‌شک اگر بدانید که کدام فصل برای سفر به گوا مناسب‌تر است، مردم گوا به چه زبانی صحبت می‌کنند و چگونه می‌توانید در مدت اقامتتان در این جزیره از تمامی لحظات لذت ببرید، تور گوا را به سفری خاطره‌انگیز تبدیل خواهید کرد.

اطلاعات کلی سفر به جزیره گوا

قبل از سفر به جزیره گوا بهتر است بدانید:

  • ورود به جزیره گوا نیازمند دریافت ویزای هند می‌باشد. مدت زمان صدور این ویزا ۸ روز کاری است.
  • زبان رسمی ساکنین گوا کونکانی است.
  • واحد پول این جزیره روپیه می‌باشد.
  • طول پرواز از تهران به فرودگاه بین‌المللی دابولیم حدوداً ۹ ساعت است.
  • در مواقع اضطراری می‌توانید با شماره ۱۰۰ (پلیس) و ۱۰۲ (آمبولانس) تماس بگیرید.

مطالب مرتبط

۵ دلیل برای سفر به گوا

.

بهترین فصل سفر

واقع شدن جزیره گوا در منطقه گرمسیری باعث شده این جزیره در تمام فصل‌های سال آب و هوایی گرم داشته باشد؛ اما در اواخر بهار و تابستان هوا گرمتر شده و به همان میزان رطوبت بالا می‌رود. از این رو نیمه دوم سال را می‌توان بهترین زمان برای سفر به گوا دانست. چرا که در فصل‌های پاییز و زمستان آفتاب به صورت ملایم می‎‌تابد و گردشگران می‌توانند در هوایی بسیار عالی از تفریحات ساحلی، مانند شنا، غواصی، قایق‌سواری، اسکی روی آب و … استفاده کنند. البته استقبال گردشگران در این زمان باعث گران‌تر شدن هتل و پرواز در گوا می‌شود؛ بنابراین اگر با گرمای هوا مشکلی ندارید در فصل‌های بهار و تابستان می‌توانید سفری مقرون‌به‌صرفه تر داشته باشید.

در سفر به گوا نگران غذا و رستوران نباشید

غذاهای گوا ترکیبی از غذاهای پرتغالی با ادویه تند هندی بوده و طعمی لذیذ و همه پسند دارند. ساحلی بودن جزیره گوا و وجود درختان نارگیل باعث شده تا ماهی و نارگیل ماده اصلی بیشتر غذاها را تشکیل دهند. البته امروزه توریستی بودن جزیره آشپزان هندی را به سمت پخت غذاهای بین‌المللی سوق داده است تا جایی که حتی در بیشتر رستوران‌های گوا گوشت گاو هم سرو می‌شود.

غذاهای دریایی، کتلت مرغ با نان مخصوص و سمبوسه تند هندی از غذاهای معروف و رستوران پوسادای ساحلی، لاپلاژ و ساکانتا از محبوب‌ترین رستوران‌های گوا هستند.

گوا به غیر ساحل نقاط دیدنی دیگری هم دارد

جزیره گوا سواحل متعددی دارد که هر کدام تفریحات و زیبایی‌های منحصربه‌فرد خود را دارند. برخی از سواحل با محیطی شاد و رنگارنگ و انواع تفریحات هیجان‌انگیز گردشگران را به چالش کشیده و برخی نیز با فضایی آرام برای قدم زدن و تمدد اعصاب مناسب هستند؛ اما در صورتی که بخواهید تمام وقتتان را به گشت‌وگذار در سواحل اختصاص دهید خود را نیمه دیگر تفریحات گوا محروم کرده‌اید. چرا که مناطق تاریخی این جزیره بی‌نهایت زیبا و فریبنده‌تر هستند.

شهر گوای قدیم یکی از این مناطق فریبنده است. این شهر قدیمی با تمام آثار شگفت‌انگیزش در فهرست میراث فرهنگی یونسکو ثبت شده و گشت‌وگذار از آن یک روز هیجان‌انگیز را برایتان رقم می‌زند. فیل‌سواری در جنگل‌های سرسبز و تور آبشار دودهساگار از دیگر تفریحات متفاوت گوا هستند.

مطالب مرتبط

معروف‌ترین سواحل گوا را بشناسید

.

با استفاده از حمل‌ونقل عمومی هزینه‌های سفرتان را کاهش دهید

گوا دارای شبکه حمل‌ونقل عمومی گسترده‌ای است که استفاده از آن هزینه‌های سفر را تا حد زیادی کاهش می‌دهد. تاکسی، اتوبوس، تاکسی موتوری و اتوریکشا از وسایلی هستند که برای جابجایی می‌توان از آن‌ها استفاده کرد.

تاکسی‌های گوا به رنگی مشکی با سقف زرد هستند که در همه جای شهر به وفور دیده می‌شوند. البته برای گرفتن تاکسی می‌توانید از اپلیکیشن Goa Miles هم استفاده کنید. هزینه تاکسی بر حسب تاکسی‌متر محاسبه می‌شود.

اتوبوس از دیگر وسایل حمل‌ونقل ارزان در گوا است. هر چند که این اتوبوس‌ها خیلی پیشرفته نیستند اما در همه جای شهر رفت و آمد داشته و مسافران نیازی نیست برای پیاده شدن منتظر رسیدن به ایستگاه باشند، چرا که در هر مکان می‌توانند از راننده درخواست کنند اتوبوس را نگه دارد.

اگر می‌خواهید خیلی سریع به مقصد برسید و در عین حال از مسیر لذت ببرید فرصت اتوریکشا سواری را از دست ندهید. اتوریکشا موتوری سه چرخه است که از زمان‌های دور تا کنون به عنوان وسیله نقلیه، محبوبیت خود را حفظ کرده است. کرایه اتوریکشا ارزان‌تر از تاکسی است اما قبل از سوارشدن حتماً نرخ کرایه را با راننده تمام کنید.

جهت رزرو تور هند و تور گوا با همکاران واحد فروش در آژانس هواپیمایی ستاره ونک تماس بگیرید.

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی
ارسال نظر
ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید