حمل و نقل عمومی در مالدیو

نوشته شده توسط : دیبا عباسی در دوشنبه 28 سپتامبر 2020
Loading...

در تور مالدیو حتی حمل و نقل هم جذاب و متفاوت است! چرا که در این جزیره کوچک و آبی رنگ خبری از اتوبوس، مترو یا تاکسی نیست. اینجا حتی کوتاهترین مسیر هم با قایق طی می‌شود. در این مطلب می‌خواهیم شما را با سیستم جذاب حمل و نقل عمومی در مالدیو آشنا کنیم.

در بسیاری از کشورها تاکسی، مترو یا اتوبوس به عنوان وسیله حمل و نقل عمومی فعالیت کرده و گردشگران را جابجا می‌کنند. اما در تور مالدیو همه چیز متفاوت است. در این جزیره وظیفه جابجایی مسافران با قایق، تاکسی هوایی و حتی کشتی‌های خصوصی است. پس می‌توان حمل و نقل عمومی در مالدیو  را هم از جاذبه‌های گردشگری یه شمار آورد. (خرید بلیط تهران ماله)

آنچه در این مطلب می‌خوانید

وسایل حمل و نقل عمومی در مالدیو

.

ترانسفر از فرودگاه ماله به هتل

فرودگاه ماله دروازه ورود به جزیره زیبای مالدیو است. این فرودگاه روزانه میزبان پروازهای بسیاری از اروپا، امریکا، آسیای شرقی و خاورمیانه می‌باشد. مسافرانی که برای گذراندن یک تعطیلات آرام و رویایی جزایر اطراف شهر ماله را انتخاب کرده‌اند. اما این مسافران چه راهی را برای رفتن به هتل محل اقامت خود پیس‌رو دارند؟

ترانسفر مسافران از فرودگاه به هتل از طریق انواع قایق‌های معمولی، تندرو و خصوصی انجام می‌شود. این قایق‌ها از وسایل حمل و نقل عمومی در مالدیو به شمار آمده و مانند تاکسی در بیرون فرودگاه حضور داشته و مسافران را به مقصد خود می‌رسانند.

انواع قایق‌های مسافری در مالدیو

قایق‌های عمومی ارزان‌ترین وسیله حمل و نقل عمومی در مالدیو هستند. هر کدام از این قایق‌ها ۵ الی ۸ بار در طول روز تردد داشته و مسافران را از فرودگاه به هتل محل اقامتشان می‌رسانند. کریه قایق از فرودگاه به مرکز شهر ماله حدودا ۵ سنت، به جزیره مافوشی ۳ دلار و به جزیره فولیدهو ۴ دلار است.

قایق‌های سریع‌السیر از دیگر وسایل حمل و نقل عمومی در مالدیو می‌باشند. مزیت این قایق‌ها علاوه بر تندرو بودنشان، داشتن یک برنامه حرکتی منظم در طول روز است. کرایه این قایق‌ها کمی گرانتر از قایق‌های مسافری است و با توجه به مسافت هر هتل با فرودگاه تعیین می‌شود. حتی می‌توانید از قسمت رزواسیون هتل محل اقامت خود بخواهید که قایق را برای گشت‌وگذار در جزیره‌های اطراف یا برگشتن به فرودگاه برایتان رزرو کنند.

قایق‌های بادبانی را هم می‌توان به عنوان وسیله حمل و نقل عمومی در مالدیو دانست و هم وسیله‌ای برای تفریح و گردش. می‌توانید قایق بادبانی را اجاره کرده و در میان جزایر اطراف بچرخید و از هوای عالی و مناظر زیبای مالدیو لذت ببرید. برخی از این قایق‌ها امکانات رفاهی مانند اتاق و آشپزخانه را نیز دارند و برای اقامت شبانه بر روی دریا مناسب هستند.

تاکسی هوایی

تاکسی‌های هوایی یا هواپیماهای دریایی درعین هیجان‌انگیز بودن به عنوان وسیله حمل و نقل عمومی در مالدیو محسوب می‌شوند که مسافران را در کمترین زمان به مقصد می‌رسانند. کرایه تاکسی‌های هوایی نسبتا گران است اما برای کسانی که بودجه‌ای نامحدود برای سفر دارند و عجله برای رسیدن، گزینه‌ای مناسب است.

کرایه هواپیماهای دریایی بین ۳ تا ۷ هزار روپیه است. این هواپیماها در ارتفاع پایین حرکت می‌کنند و به مسافرانشان این امکان را می‌دهند تا از نسیم دلپذیر دریا و مناظر زیبای اطراف لذت ببرند.

جالب است بدانید که تاکسی‌های مالدیو فعالیت خود را از سال ۱۹۹۳ و با دو تاکسی هوایی آغاز کرد و امروزه بیش از ۵۰۰ هزار مسافر را در جزایر مختلف جابجا می‌کنند.

حمل و نقل عمومی با  Dhoni

دونی‌ها قایق‌های دست‌ساز بومی هستند که به عنوان وسیله حمل و نقل عمومی در مالدیو استفاده می‌شوند. این تاکسی‌های آبی جذاب هنر دست بومیان مالدیو هستند و ظاهری شبیه به قایق‌های عربی دارند. کرایه دونی بسته به مقصد بین ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ روپیه است.

قایق‌های دونی علاوه بر وسیله‌ای برای حمل و نقل، برای گشت‌وگذار در جزیره هم استفاده می‌شوند. بیشتر زوج‌های جوان دونی را به دلیل ظاهر بسیار زیبا و نوستالژیکی که دارد برای گردش و عکاسی انتخاب می‌کنند. شما هم می‌توانید یک Dhoni اجاره کرده و علاوه بر گشت در جزیره عکس‌های اینستاگرامی جذاب انداخته و این لحظات زیبا را با دوستانتان به اشتراک بگذارید.

دوچرخه‌سواری در جزیره

دوچرخه سواری از وسایل حمل و نقل عمومی در مالدیو نیست اما راهی مناسب برای گشت در جزیره و تماشای مناظر اطراف است. البته سیستم کرایه دوچرخه در جزیره وجود ندارد اما بسیاری از هتل‌ها با دریافت مبلغی، این امکان را در اختیار گردشگران تور مالدیو قرار می‌دهند. پس، از این فرصت استفاده کرده و با کرایه دوچرخه دورتادور جزیره را بگردید و از هوای پاک و چشم‌اندازهای استثنایی استفاده کنید.

اتوبوس و تاکسی در ماله

شهرهای بزرگ مالدیو مانند ماله و آدو از اتوبوس و تاکسی برای حمل و نقل عمومی استفاده می‌کنند. تاکسی‌ها در سراسر شهر مشاهده شده و با داشتن امکاناتی مانند سیستم سرمایشی و گرمایشی پیشرفته به مسافران خدمات ارائه می‌دهند.

ورودی تاکسی‌ها ۲۰ روپیه است و به ازای هر یک کیلومتر مبلغی به کرایه اضافه می‌شود. علاوه براین چنانچه چمدان داشته باشید، مبلغی هم برای حمل چمدان به کرایه اضافه می‌شود.

New Taxi، Royal Taxi و Dialcap از سرویس‌های تاکسی در جزیره مالدیو هستند. در صورت نیاز به تاکسی می‌توانید از هتل محل اقامت خود بخواهید برایتان وسیله نقلیه کرایه کرده یا اگر در حال گشت و گذار در خیابان بودید نیز می‌توانید تاکسی‌‌ها را صدا زده و بخواهید شما را به مقصد برسانند.

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی

ارسال نظر

ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید