جشنواره آتسوتا اوکامی‌نومیایا ژاپن (Atsuta Matsuri)

نوشته شده توسط : دیبا عباسی در پنج‌شنبه 23 مه 2024
Loading...

جشنواره آتسوتا ژاپن هر ساله در ماه ژوئن به مناسب آمدن تابستان برگزار می‌شود. در طی این جشنواره رقص‌ها، اجرای درام، ارابه‌های کنتو ماکیوارا و زنانی که کیمونوی پنبه‌ای بر تن دارند فضای شهر را زیباتر و رنگی‌تر از همیشه می‌کنند. جالب اینکه از بین حدود ۷۰ جشنواره‌ای که هر سال در معبد آتسوتا برگزار می‌شود، آتسوتا (Atsuta Matsuri یا Shobu-sai) بزرگترین و مهم ترین جشنواره است. با توجه به زمان برگزاری فستیوال می‌توانید برای حضور در آن برنامه ریزی کنید.

درباره جشنواره آتسوتا ژاپن

آتسوتا ماتسوری یکی از جشن‌های مهم ناگویا و منطقه چوبو در مرکز ژاپن است که هر ساله در ۵ ژوئن در معبد معروف آتسوتا جینگو برگزار می‌شود. این فستیوال با نام  Shobu-sai یا جشن سالانه زیارتگاه آتسوتا جینگو نیز معروف است.

معبد آتسوتا جینگو یک زیارتگاه شینتو است که در منطقه آتسوتا کو در ناگویا در استان آیچی واقع شده است. این زیارتگاه که در میان درختان سرو ۱۰۰۰ ساله پنهان شده از زمان‌های قدیم در ژاپن مورد احترام بوده و به عنوان یکی از مقدس ترین زیارتگاه‌های ژاپن شناخته می‌شود.

زیارتگاه آتسوتا با حدود ۱۹۰۰ سال قدمت، خانه الهه خورشید، آماتراسو و  یکی از سه گنجینه امپراتوری، شمشیر مقدس کوساناگی-نو-تسوروگی است. نکته مهم اینکه شمشیر مقدس هرگز در معرض دید عموم قرار نمی گیرد! هر ساله بیش از ۹ میلیون نفر از این معبد بازدید می‌کنند.

در کادر قرار گیرد: جشنواره آتسوتا ژاپن آغاز تابستان را نشان می دهد: هر سال در ۵ ژوئن، زیارتگاه آتسوتا میزبان جشنواره آتسوتا به مناسبت آغاز تابستان است. این فستیوال یکی از بزرگترین جشنواره‌ها در ناگویا و در واقع تمام مناطق مرکزی ژاپن به شمار رفته و شامل غرفه‌های غذا، نمایش‌های سنتی و آتش بازی می‌شود.

برای مشاهده قیمت و خرید تور ژاپن از ستاره ونک کلیک کنید.

خرید تور ژاپن

رویدادهایی که در طول روز جشنواره آتسوتا ژاپن برگزار می‌شود

این جشن از ساعت ۱۰ صبح با برگزاری مراسم ویژه در مقابل معبد اصلی آغاز می‌شود. امپراطور سفیری را می‌فرستد که همراه با کاهنان معبد مراسم ویژه‌ای را که به خدایان و الهه‌های حرم تقدیم می‌شود، انجام می‌دهد.

در طول روز شما این شانس را دارید که نمایش‌های مختلف سنتی ژاپنی و همچنین نمایش‌هایی از هنرهای رزمی مختلف سنتی مانند کیودو (تیراندازی با کمان به سبک ژاپنی)، کندو و سومو را ببینید. از دیگر اجراهای سنتی که می‌توانید ببینید عبارتند از آتسوتا کاگورا (رقص شینتو همراه با موسیقی) و تایکو (درام ژاپنی).

آتسوتا کاگورا، یکی از سبک‌های رقص کاگورا به شمار می‌رود که تقریباً ۱۸۰۰ سال است که در آتسوتا جینگو اجرا می شود. کاگورا، یک آیین رقص مقدس ژاپنی است که به خدایان شینتو اختصاص دارد و همراه با فلوت و طبل ژاپنی برای سرگرمی خدایان انجام می‌شده است.

رویداد شب‌های جشنواره

جشن‌ها در شب با غرفه‌های غذاهای خوشمزه‌ای از جمله تاکویاکی (توپ های اختاپوس)، کاکیگوری (یخ تراشیده شده)، اوکونومیاکی (یک پنکیک ژاپنی پر از کلم و گوشت)، کیک کاستلا، موز شکلاتی، تاماسن (تماسن) و تخم مرغ سرخ شده در کراکر برنج ادامه پیدا می‌کند.

یکی از برجسته ترین رویدادهای شب جشنواره آتسوتا ژاپن  پنج کنتو ماکیوارا است! ارابه‌های عظیمی که با ۳۶۵ فانوس تزئین شده اند. این شناورها از ساعت ۱۸ تا ۲۱ در سه ورودی معبد روشن و نمایش داده می‌شوند.

سرانجام، از حدود ساعت ۱۹:۴۰ یک آتش بازی چشمگیر با بیش از ۱۰۰۰ نوع مواد آتش زا مخصوص به مدت یک ساعت در پارک Jingu Koen برگزار و نقطه پایان جشنواره را اعلام می‌کند.

رویداهایی که در طول جشنواره آتسوتا ژاپن نباید از دست بدهید

  • رژه‌هایی مانند طبل زدن تایکو و تیراندازی با کمان
  • تماشای معابد قابل حمل حکاکی‌شده‌ای که در میان فضای سبز رژه می‌روند.
  • ۳۶۵ فانوس در Kento Makiwara روشن می‌شود.

بیشتر بخوانید

جشنواره اومیزوتوری (Omizutori) ژاپن چیست؟

رویدادهای سنتی جشنواره آتسوتا ماتسوری

زیارتگاه آتسوتا جینگو که زیارتگاه برجسته شینتو در منطقه چوبو است، هر سال در ۵ ژوئن جشنواره Atsuta را برگزار می‌کند. این جشنواره رژه معابد قابل حمل حکاکی‌شده‌ای در میان فضای سبز را نشان می‌دهد که باقی شرکت کننگان جشنواره با هدبند و ژاکت‌های شاد سنتی دنبال آن‌ها می‌روند. طبل زدن تایکو، تیراندازی با کمان و موارد دیگر از رویدادهای سنتی جشنواره هستند.

بیشتر بخوانید

جشن کشیدن ارابه‌های سنگین چوبی در ژاپن – کیشیوادا دانجیری ماتسوری

رقص، طبل و غذاهای خوشمزه در آتسوتا ماتسوری

رویدادی که باید دید آتسوتا کاگورا است، یک رقص سنتی با فلوت و طبل که تقریباً ۱۸۰۰ سال است در اینجا اجرا می‌شود و منحصر به این منطقه می‌باشد!

شب‌ها، محوطه پر می‌شود از مردم محلی که کیمونوی نخی شیک پوشیده‌اند. حضور غرفه‌های غذای خیابانی که انواع خوراک‌های لذیذ ژاپنی را ارائه می‌دهند از دیگر جذابیت‌های آتسوتا ماتسوری است.

نکات مهم جشنواره

آتسوتا ماتسوری به شما این شانس را می‌دهد که اجراهای مختلف سنتی ژاپنی مانند کیودو (تیراندازی با کمان به سبک ژاپنی)، آتسوتا کاگورا (رقص شینتو همراه با موسیقی)، تایکو (ضربه زدن ژاپنی)، کندو، سومو و اشکال مختلف هنرهای رزمی را ببینید.

یکی از جالب‌ترین رویدادهای فستیوال آتسوتا کاگورا است که به عنوان یک شکل سنتی از رقص محلی در این منطقه  با فلوت‌ها و طبل‌های ژاپنی اجرا می‌شود. این مراسم دیدنی نزدیک به ۱۸۰۰ سال است که توسط مردم محلی در معبد آتسوتا اجرا می شود.

نمایش‌های زیبا در طول روز در محوطه بزرگ معبد برگزار می‌شود. این جشن از ساعت ۱۰ صبح با یک مراسم ویژه در مقابل معبد اصلی آغاز و فرستاده امپراطور به همراه کاهنان معبد مراسم ویژه‌ای را برگزار می‌کنند.

نکته برجسته جشنواره پنج کنتو ماکیوارا است! کنتو ماکیوارا ارابه‌های بزرگی هستند که توسط ۳۶۵ فانوس تزئین شده‌اند. آنها در سه ورودی دروازه معبد به نمایش گذاشته شده و از ساعت ۶ عصر تا ۹ شب روشن هستند.

اطلاعات کلی جشنواره

  • مکان برگزاری: معبد آتسوتا جینگو
  • آدرس: ۱-۱-۱ Jingu-Nishi، Atsuta-ku، Nagoya
  • زمان برگزاری: ۵ ژوئن
  • برنامه زمانی جشنواره: جشنواره از حدود ساعت ۱۰ صبح آغاز می‌شود. از ۶ بعد از ظهر تا ۹ شب Kento Makiwara برگزار و آتش بازی از ۷:۵۰ بعد از ظهر تا ۹ شب انجام می‌شود.
  • هزینه حضور در جشنواره: رایگان

راه‌های دسترسی به محل برگزاری جشنواره

از طریق خط JR Tokaido از ایستگاه ناگویا به ایستگاه آتسوتا، خط Meitetsu Nagoya از ایستگاه ناگویا تا ایستگاه Jingumae یا مترو در خط مترو Meijo می‌توان به معبد آتسوتا جینگو رسید.

برای مشاهده آدرس بر روی نقشه گوگل (اینجا کلیک کنید)

سخن آخر

جشنواره آتسوتا بزرگترین جشنواره در میان حدود ۷۰ رویدادی است که هر سال در معبد آتسوتا برگزار می شود. جشنواره به قدری مهم است که فرستاده امپراتوری برای تقدیم گوهیموتسو (نوارهای کاغذ سفید برای مراسم شینتو) به زیارتگاه فرستاده می‌شود. معبد آتسوتا و اطراف آن مملو از جاذبه‌هایی مانند کنتو ماکی‌وارا (ادای احترام با کاه)، آتش‌بازی در جینگو کوئن (پارک سرسبز)، مسابقات مختلف رزمی و سرگرمی و کودومو میکوشی (معابد قابل حمل برای کودکان) است. بنابراین علاوه بر حضور در جشنواره و لذت بردن از مراسم‌های شاد، می‌توانید از جاذبه‌های اطراف هم بازدید کنید.

سوالات متداول

.

فستیوال آتسوتا در چه تاریخی برگزار می‌شود؟

این فستیوال جذاب هر ساله در تاریخ ۵ ژوئن برگزار می‌شود.

گردشگران هم می‌توانند در جشنواره آتسوتا شرکت کنند؟

بله، گردشگران هم می‌توانند در فستیوال آتسوتا شرکت و از مراسم‌های شاد آن لذت ببرند.

برای حضور در  فستیوال آتسوتا باید لباس مخصوص بپوشیم؟

بازدیدکنندگان فستیوال در انتخاب لباس آزاد هستند و نیازی به پوشیدن لباس مخصوص نیست.

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی
مطالعه و نوشتن همیشه از موضوعات مورد علاقه من بوده‌اند. در همین راستا چند سالی ست که در زمینه تولید محتوا در حوزه گردشگری فعال هستم. نوشتن درباره آداب و رسوم سرزمین‌های دور و توصیف جاذبه‌هایشان از کارهایی ست که هر نویسنده به خصوص من را به وجد می‌آورد.
ارسال نظر
ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید