جاهای دیدنی ژاپن

نوشته شده توسط : دیبا عباسی در پنج‌شنبه 8 ژوئن 2023
Loading...

چقدر با جاهای دیدنی ژاپن آشنا هستید؟ ژاپن حتی برای کسانی که بارها به این کشور سفر کرده‌اند، یک معماست! در این کشور آنقدر جاذبه‌های گردشگری متنوع وجود دارد که بتواند هر روز شما را به وجد بیاورد. در واقع جاهای دیدنی ژاپن ترکیبی از سنت‌های چند صد ساله گذشته و فناوری‌های پیشرفته چند دهه اخیر است. از معابد شینتو تا پارک‌ها، همه چیز در سرزمین خورشید درخشان شما را شگفت‌زده خواهد کرد. اگر قصد دارید تورهای ژاپن را رزرو کنید؛  احتمالا می‌خواهید بدانید در این کشور چه می‌گذرد و چه مکان‌های برای بازدید وجود دارد، این مطلب را از دست ندهید.

برج اسکای تری توکیو

یکی از بهترین جاهای دیدنی ژاپن، برج اسکای‌تری دوکو نام دارد. این برج با ارتفاع ۶۳۴ متر، به عنوان بلندترین ساختمان در ژاپن و البته دوم برج بلند در دنیاست. در این برج یک مجتمع تجاری بزرگ و یک آکواریوم بزرگ وجود دارد که هر بیننده‌ای را به تحسین وادار می‌کند.

برج توکیو اسکای تری در منطقه سومیدا و در نزدیکی آساکوسا قرار دارد. از ویژگی‌های برجسته آن باید به دو عرشه (بالکن) اشاره کنیم که می‌توانید به این قسمت بروید و نمای ۳۶۰ درجه شهر توکیو را از بالا تماشا کنید. یکی از این بالکن‌ها در ارتفاع ۳۵۰ و دیگری در ارتفاع ۴۵۰ متری قرار دارند که آن را به بلندترین عرشه برای رصد شهر توکیو تبدیل می‌کند.

طبقه بالای برج اسکای‌تری دارای پنجره‌های عریض و پهن است تا بتوانید بدون مزاحمت، مناظر پانورامای شهر را از بالا ببینید. اینجا یک لوکیشن فوق‌العاده برای عکاسی است. در طبق وسط برج هم یک فروشگاه سوغاتی و رستوران موساشی اسکای قرار دارد. در پایین‌ترین طبقه برج اسکاری تری می‌توانید به کافه بروید. برای بالا رفتن از برج می‌توانید از آسانسور استفاده کنید.

معبد سنجوگاهارا در توکیو

یکی دیگر از جاهای دیدنی ژاپن یک معبد بودایی به نام سنسوجی (Sensōji) است. این معبد در منطقه آساکوسا و در نزدیکی برج اسکای‌تری قرار دارد و یکی از زیباترین و محبوب‌ترین معابد شهر توکیو محسوب می‌شود. اگر به دنبال بازی رنگ‌ها در معماری ژاپن هستید، حتما از این معبد دیدن کنید. (مشاهده قیمت تور ژاپن)

طبق افسانه‌های مردم ژاپن، در سال ۶۲۸ میلادی، دو برادر مجسمه کانون (الهه رحمت) را از رودخانه سومیدا گرفته‌اند و با وجودی که آن را به رودخانه برگرداندند، اما این تندیس دوباره به سمت آن‌ها برمی‌گشت. در نتیجه معبد Sensoji در همان نزدیکی برای الهه Kannon ساختند. ساخت این معبد در سال ۶۴۵ تمام شد و اکنون یکی از قدیمی‌ترین بناهای مذهبی در شهر توکیو است.

این معبد دو دروازه دارد که یکی برای داخل شدن (دروازه Kaminarimon) و دیگری برای بیرون رفتن از معبد (دروازه Sensoji) طراحی شده است.

در نزدیکی معبد سنجوگاهارا یک خیابان ۲۰۰ متری به نام Nakamise قرار دارد که  از دروازه بیرونی به دروازه دوم معبد، Hozomon منتهی می‌شود. شما می‌توانید از فروشگاه‌های این خیابان سوغات خریداری کنید.

برای رفتن به این معبد باید با خط نارنجی JR Chuo به ایستگاه کاندا بروید که ۱۰ دقیقه فاصله دارد و قیمت بلیط آن ۱۸۰ ین است.  سپس به خط مترو Ginza برای Asakusa (10 دقیقه، ۱۸۰ ین) بروید. ادامه راه را پیاده‌روی کنید.

بیشتر بخوانید …

تماشای رقص شکوفه‌ های گیلاس؛ در تور ژاپن

حیاط داخلی قلعه ایمپراتوری توکیو

حیاط داخلی قصر ایمپراتوری کیوتو هم یکی دیگر از جاهای دیدنی ژاپن است. در اینجا، کاخ امپراتوری فعلی قرار دارد و توسط یک باغ بزرگ احاطه شده است. در اطراف کاخ امپراتوری توکیو خندق‌ها و دیوارهای سنگی بزرگی به چشم می‌خورد که از عظمت معماری این سرزمین حکایت دارد.

خانواده امپراتوری ژاپن در این قلعه زندگی می‌کنند که در سال ۱۶۰۳ تاسیس شده است و یکی از بناهای قدیمی شهر توکیو به شما می‌رود. درست مقابل این کاخ یک میدان بزرگ Kokyo Gaien قرار دارد که از آنجا می‌توانید ورودی‌های کاخ را نگاه کنید.

در قلعه امپراتوری دو پل به محوطه داخلی راه پیدا می‌کند که پل جلو ساختمان سنگی است و پل پشتی نیز با چوب ساخته شده است.

بازدید از این کاخ برای مردم عادی و توریست‌ها ممکن نیست و فقط در ۲ ژانویه به مناسبت تبریک سال نو و در ۲۳ فوریه به مناسبت تولد امپراتور باز می شود. اعضا خانواده امپراتوری هم به بالکن کاخ می‌آیند و مردم را نگاه می‌کنند.

جاهای دیدنی ژاپن و بازدید از معبد کینکاکوجی

کینکاکوجی به معنای غرفه طلایی و یک معبد ذن در شمال شهر کیوتو است. این معبد سه طبقه دارد و قسمت دو طبقه بالای آن به رنگ زرد است که با ورق طلا پوشانده شده است. مردم کیوتو به معبد کینکاکوجی، روکونجی می‌گویند و آن را ویلای بازنشستگی

شوگون آشیکاگا یوشیمیتسو می‌دانند. طبق وصیت او پس از مرگش، این مکان در سال ۱۴۰۸ به معبد ذن از فرقه رینزای تبدیل شد.

معبد Kinkakuji با معماری فوق‌العاده زیبا می‌تواند شما را چندین ساحت مسحور خود کند. در مقابل این معبد یک حوض بزرگ نیز ساخته شده است و آب‌ها و منظر طبیعی اطراف معبد فوق‌العاده زیبا هستند. پس لذت تماشای این مورد از جاهای دیدنی ژاپن را از دست ندهید.

معبد کینکاکوجی بازتابی از فرهنگ عجیب کیتایاما که در دوران یوشیمیتسو ساخته شده است. هر کدام از این سه طبقه با سبک خاصی ساخته شده است که طبقه آن با معماری دوران شیندن (با ستون‌های چوبی و دیوارهای گچی)، طبقه دوم به سبک بوکه و اقامتگاه‌های سامورایی و طبقه سوم با سبک تالار ذن چینی ساخته شده است.

برای رفتن به این معبد باید از ایستگاه اتوبوس شهری ۱۰۱ یا ۲۰۵ به ایستگاه ۲۳۰ بروید.

بیشتر بخوانید …

راهنمای سفر به ژاپن با هزینه اقتصادی

بازدید از معبد فوشیمییناری کیوتو

یکی دیگر از بهترین جاهای دیدنی ژاپن در شهر کیوتو قرار دارد. اینجا یک زیارتگاه برای پیروان بودایی وجود دارد که به خاطر هزاران دروازه توری سرخ‌رنگ و مسیر پیاده‌روی در پشت معبد، مشهور شده است. همچنین معبد فوشیمی یناری در نزدیکی جنگل کوه مقدس ایناری قرار دارد.

اینجا یکی از زیارتگاه‌های قدیمی در ژاپن است که به اعتقاد بودایی‌ها، به ایناری، خدای برنج شینتو تعلق دارد. در این معبد روباه‌های زیادی به چشم می‌خورد که از دید پیروان بودایی، روباه‌ها پیام‌آوران ایناری هستند. این معبد در دوران باستان ساخته و تاکنون چندین مرتبه بازسازی شده است.

در پشت محوطه این معبد یک مسیر پیاده‌روی سرپوشیده با دروازه توری قرار دارد که در طول مسیر، اشیاء مختلفی دیده می‌شود. اگر عاشق کوهنوردی هستید، در این نزدیکی، یک کوه نیز وجود دارد که شما می‌توانید از ارتفاع ۲۳۳ متری آن، شهر کیوتو را نیز تماشا کنید. مسیر پیاده‌روی معبد تا قله کوه، ۲ تا ۳ ساعت طول می‌کشد.

نمایشگاه میراث صلح هیروشیما

گنبد گنباکو یا نمایشگاه یادبود صلح هیروشیما تنها بنای باقیمانده از بمباران اتمی این شهر در سال ۱۹۴۵ (جنگ جهانی دوم) است. این بنا با تلاش مردم و افراد مشهور شهر، برای بازدید علاقمندان باقی مانده است. اینجا تنها نمادی است که از مخرب‌ترین حمله نظامی و جنگ حکایت می‌کند. همچنین یک سمبل امیدواری برای صلح جهانی در اوج جنگ، خشونت و تاریکی است.

گنبد گنباکو در در یک منطقه با ۴۲٫۷ هکتار احاطه شده است و اطراف آن را به پارک تبدیل کرده‌اند.

بخشی از این ساختمان در جنگ ویران شده بود که دوباره دولت ژاپن آن را بازسازی کرد. بازدید از این بنا، صلح جهانی را به شما یادآوری می‌کند.

قلعه هیروشیما

قلعه هیروشیما از دیگر جاهای دیدنی ژاپن است. مردم هیروشیما به این قسمت، قلعه کپور می‌گویند که برخلاف سایر قلعه‌های روی کوه و تپه، در یک دشت در مرکز شهر بنا شده است. این ساختمان ۵ طبقه، توسط یک خندق احاطه شده است و در داخل محوطه آن، یک زیارتگاه، چند ساختمان آسیب دیده و یک ساختمان بازسازی شده به چشم می‌خورد.

قلعه هیروشیما در سال ۱۵۸۹ توسط یک فئودال قدرتمند به نام «موری ترموتو» ساخته شد که نمادی از قدرت در غرب ژاپن است. اگرچه این قلعه در طی سده‌های مختلف و دوره میجی از تخریب در امان ماند، اما بمباران اتمی سال ۱۹۴۵ به آن آسیب زیادی وارد کرد و اکنون شما می‌توانید ساختمان بازسازی شده آن را ببینید.

برای رفتن به قلعه هیروشیما باید به ایستگاه تراموا Kamiyacho-nishi یا Kamiyacho-higashi بروید و سپس تا قلعه برای ۱۰ دقیقه پیاده‌روی کنید.

بیشتر بخوانید …

رستوران های پرطرفدار ژاپن

ساحل هاکونه هیروشیما

تعداد زیادی از جاهای دیدنی ژاپن در استان هیروشیما قرار دارند که یکی از آن‌ها ساحل هاکونه است. این ساحل با داشتن امکانات متنوع می‌تواند محلی برای انجام بازی‌های آبی و تفریحات در کنار ساحل باشد. شنا، کایاک سواری، بازی تنیس در ساحل، قایق سواری، موج سواری و … از جمله سرگرمی‌ها در ساحل هاکونه هیروشیماست.

شما می‌توانید در حمام آب گرم عمومی به نام Yasuragi no Yakata استراحت کنید و برای زمان شب هم به اقامتگاه Kagayaki no Yakata یا یکی از کلبه‌ها در این نزدیکی بروید. در زمان شب، دیدن ستاره‌ها با تلسکوپ‌های ماکسوتوف یکی از سرگرمی‌های توریست‌ها در این ساحل است.

ساحل هاکونه به دلیل حمام‌های سنتی ژاپنی که به آن‌ها اونسن گفته می‌شود، مشهور است. این حمام‌ها با آب گرم طبیعی از چشمه‌ها تأمین می‌شود. در استراحتگاه Onsen به نام Hakone-Yuryo نیز وجود دارد که می‌توانید شب را در آنجا بگذرانید. اگر قصد رفتن به این ساحل را دارید، ابتدا به  ایستگاه شینجوکو بروید و در ایستگاه Romancecar پیاده شوید که حدود یک ساعت طول می‌کشد.

کوه فوجی

برای مشاهده قیمت و خرید تور ژاپن از ستاره ونک کلیک کنید.

خرید تور ژاپن

معبد تودایجی در نارا

یکی از معروف‌ترین معابد ژاپنی‌ها در منطقه نارا قرار دارد که به آن «معبد تودایجی» گفته می‌شود و از جاهای دیدنی ژاپن به حساب می‌آید. این معبد در سال ۷۵۲ ساخته شد و در آن زمان یکی از اصلی‌ترین معابد بودایی‌ها بود. جالب است بدانید تودایجی در همین چند سال پیش، رکوردار بزرگترین ساختمان چوبی جهان را داشت. در سال ۱۹۶۲ آن را بازسازی کردند و اکنون یکی از معابد بزرگ در این کشور محسوب می‌شود.

زمانی که به این معبد می‌روید، با یک مجسمه بزرگ برنزی روبرو می‌شوید که ژاپنی‌ها به آن دایبوتسو می‌گویند. این بودای ۱۵ متری نشسته است و مجسمه دو بودایسم دیگر در کنار آن به چشم می‌خورد.

در سایر قسمت‌ها و تالار دایبوتسودن هم چندین تندیس بودایی دیگر هم قرار دارد. آنچه در معبد تودایجی توجه شما را به خود جلب می‌کند، یک ستون با سوراخی در پایه آنست که آن را به اندازه سوراخ بینی دایبوتسو ساخته‌اند.

دروازه چوبی Nandaimon هم در این نزدیکی قرار دارد که می‌توانید از آن بازدید کنید. پارک آهو نیز در منطقه نارا و در نزدیکی این معبد واقع شده است که می‌توانید در آنجا آهوان و گوزن‌ها را مشاهده کنید.

بازدید از شهر ساپورو

اگر دنبال جاهای دیدنی ژاپن شهر ساپورو می‌تواند گزینه جذابی باشد. ساپورو پنجمین شهر بزرگ ژاپن و پایتخت استان هوکایدو است. این شهر در سال ۱۸۵۷ تنها ۷ نفر جمعیت داشت اما امروز بیش از ۲ میلیون جمعیت دارد. این شهر مرکز اداری جزیره است و ساختار آن براساس یک سیستم خیابانی مستطیل شکل گرفته است. این شهر بیشتر به دلیل جشنواره‌های زمستانی برف در ماه فوریه و رامن و آبجو در بین توریست‌ها شهرت دارد.

استان هوکایدو یک جزیره در شمال ژاپن است و ساپورو در این استان به عنوان یک مقصد تفریحی زمستانی با پیست‌های اسکی، رستوران‌های لوکس، هتل‌های ۵ ستاره، گالری، مراکز خرید زندگی‌های شبانه نئون و فرهنگ و هنر شناخته شده است.

میزان بارش برف زمستان در این شهر گاهی به ارتفاع ۵ متر هم می‌رسد که باعث می‌شود جزء ۶ شهر برفی برتر در جهان باشد. همچنین ساپورو به عنوان یکی از جاهای دیدنی ژاپن در فصل تابستان هم میزبان ماراتن‌ها، بازی‌های المپیک و پارالمپیک در سال ۲۰۲۱ بوده است. در تابستان این شهر با باغ‌های آبجو، آتش‌بازی در آسمان و رستوران‌هایی با غذاهای دریایی و محلی، میزبان توریست‌هاست.

نمایشگاه میراث ملی کانازاوا

یکی دیگر از جاهای دیدنی ژاپن یک نمایشگاه در شهر کانازاوا (پایتخت استان ایشیکاوا) است. این شهر به دلیل داشتن سابقه تاریخی و فرهنگ غنی مردمش در بین ژاپنی‌ها شهرت زیادی دارد. طبق گفته مورخان این شهر در دوره سنگوکو در قرن ۱۵ میلادی، ساخته شده است و اکنون یکی از شهرهای مدرن و صنعتی در ژاپن است.

کانازاوا به دلیل داشتن هنرهای دستی در بین توریست‌ها محبوبیت زیادی دارد. به طوری که با سفر به این شهر می‌توانید پارچه‌های یوزن، ظروف چینی کوتانی، ظروف لاکی کانازاوا با ورق‌های طلا را تهیه کنید. در منطقه سامورایی ناگاماچی شما می‌توانید از ساختمان‌های تاریخی و مناظر شهری کانازاوا دیدن کنید.

از سوی دیگر این شهر در کنار ساحل قرار دارد که با دیوارهای خاکی قدیمی و کوچه‌های سنگفرش به جا مانده از قرن ۱۷ و ۱۸ میلادی، می‌تواند فرهنگ و معماری ژاپن را به شما نشان دهد. این شهر قطار تندرو نیز دارد که سفر شما از توکیو به آنجا را آسان می‌کند.

بیشتر بخوانید …

۳۰ مطلب جذاب و باورنکردنی در مورد ژاپن | دانستنی های ژاپن

بازدید از جزیره میاجیما

یکی دیگر از بهترین جاهای دیدنی ژاپن جزیره میاجیما در نزدیکی هیروشیماست. فاصله بین این دو شهر کمتر از یک ساعت است و به دلیل وجود دروازه‌های بزرگ، سواحل زیبا و ساختمان‌ها و معابد قدیمی شهرت زیادی در بین توریست‌ها دارد. مردم ژاپن به این جزیره، ایتسوکوشیما می‌گویند و معتقدند که نزدیکی آن با معبد Itsukushima به اینجا تقدس می‌دهد و خدا در آن زندگی می‌کند.

اینجا یک منطقه فوق‌العاده رمانتیک و زیباست که توصیه می‌کنیم در زمان شب از آنجا دیدن کنید. در زمان عصر منطقه میاجیما بسیار آرام و ساکت است و می‌تواند یک مسیر عالی برای پیاده‌روی و گردش باشد. در این نزدیکی مسیرهای عبور آهوها و گوزن‌هاست که احتمالا در طی بازدید از جزیره آن‌ها را خواهید دید.

علاوه بر این، معبد Itsukushima در پایان قرن ششم در نزدیکی ساحل این جزیره ساخته شده است. اگر در زمان عصر به اینجا بروید، می‌توانید بالا آمدن آب دریا را مشاهده کنید. ساختمان‌های حرم لاکی رنگ، جنگل بکر سرسبز در پشت معبد و دریای آبی همگی نمادی از حس زیبایی در ژاپن است.

درههای تاکایاما

تاکایاما یا کیوتوی کوچک، یکی از شهرهای مهم در ژاپن است که در استان گیفو قرار دارد. در این شهر کوه‌های هیدا و جزیره هونشو واقع شده است که باعث محبوبیت آن در بین گردشگران می‌شود. بیشتر جاذبه‌های گردشگری تاکایاما در فاصله کمی از مرکز شهر قرار دارد. برای مثال شما می‌توانید از موزه‌های Hida no Sato و موزه جشنواره Matsuri no Mori بازدید کنید.

در فصل بهار و پاییز همیشه در این شهر جشنواره‌های زیادی برگزار می‌شود. در این شهر خیابان‌های موازی با همدیگر ساخته شده است که به هیچ عنوان در آن گم نمی‌شوید.

در امتداد رودخانه میاگاوا در تاکایاما، اقامتگاه‌های چوبی خصوصی با سبک باستانی وجود دارد که می‌توانید در آنجا استراحت کنید و شب را بگذرانید. همچنین در این قسمت فروشگاه‌های صنایع دستی، رستوران و چندین کافه نیز فعالیت دارد.

یکی دیگر از جاهای دیدنی ژاپن که باید در سفر خود از آنجا دیدن کنید، دره‌های تاکایاما نام دارد. شما می‌توانید با قطار تندرو JR Hida از تاکامایا به ناگویا بروید و در این قسمت دره‌ها را مشاهده کنید.

بیشتر بخوانید …

همه چیز درباره قلعه هیمجی، بزرگترین قلعه ژاپن

معبد تنراجی

یکی دیگر از بهترین جاهای دیدنی ژاپن معبد تنریوجی است که مهمترین معبد در منطقه آراشیاما کیوتو محسوب می‌شود. این معبد در بین پنج معبد بزرگ ذن شهر رتبه اول را دارد و در میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. این معبد در سال ۱۳۳۹ توسط حاکم آشیکاگا تاکوجی ساخته شده است که هدف او از ساخت معبد، آرام کردن ارواح امپراتور سابق بود.

 و اکنون به عنوان یک میراث جهانی ثبت شده است. تنریوجی معبد اصلی مدرسه خودش در فرقه رینزای ذن بودیسم ژاپنی است. در داخل معبد شما می‌توانید نقاشی‌ها و تالار اصلی آن را مشاهده کنید. همچنین در قسمتی از معبد تنراجی یک آشپزخانه به چشم می‌خورد. در اطراف معبد هم یک باغ قرار دارد که زیبایی فوق‌العاده‌ای را به این معبد می‌بخشد. کوه‌های جنگلی آراشیاما نیز در نزدیکی معبد تنراجی قرار دارند که بعد از بازدید می‌توانید به آنجا بروید.

سخن آخر

در اینجا از بهترین و معروف‌ترین جاهای دیدنی ژاپن صحبت کردیم که قطعا برای هر گردشگری جذابیت زیادی دارد. ژاپن از جمله کشورهایی است که با داشتن سواحل بی‌شمار، جزایر زیبا، شهرهای تاریخی، رستوران‌های لوکس، هتل‌های مجلل، خیابان‌های مدرن و مراکز تجاری بزرگ در دنیا شهرت دارد. اگر قصد دارید به این کشور سفر کنید، بهتر است از قبل در مورد بهترین مکان های توریستی ژاپن اطلاعاتی را داشته باشید. در این مطلب تلاش کردیم به بررسی جاهای دیدنی ژاپن بپردازیم که امیدواریم مورد توجه شما قرار گرفته باشد.

سوالات متداول

بهترین جاذبه های گردشگری ژاپن در کدام شهر هستند؟

شهرهای مهم ژاپن که در سفر خود باید از آنها دیدن کنید، توکیو، کیوتو، ناکازاکی، هیروشیما و ساپورو است و بیشتر جاذبههای دیدنی این کشور را در خود جای دادهاند.

زیباترین مکان های دیدنی ژاپن در کجا قرار دارند؟

شهرهای ساحلی از جمله جزیره میاجیما و هاکونه از جمله بهترین و جذابترین مکانهای دیدنی در این کشور است.

چه زمانی به ژاپن برویم؟

نوع سرگرمی و علاقمندی شما تعیین میکند چه زمانی به این کشور سفر کنید. برای مثال اگر عاشق پیست اسکی در ساپورو هستید، بهترین فصل زمستان است و اگر عاشق گرما و ساحل هاکونه هستید، در تابستان به این کشور سفر کنید.

برای مشاهده قیمت و خرید تور ژاپن از ستاره ونک کلیک کنید.

خرید تور ژاپن
کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی
مطالعه و نوشتن همیشه از موضوعات مورد علاقه من بوده‌اند. در همین راستا چند سالی ست که در زمینه تولید محتوا در حوزه گردشگری فعال هستم. نوشتن درباره آداب و رسوم سرزمین‌های دور و توصیف جاذبه‌هایشان از کارهایی ست که هر نویسنده به خصوص من را به وجد می‌آورد.
ارسال نظر
ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید