تفریحات عمان | بهترین تفریحات عمان

نوشته شده توسط : دیبا عباسی در پنج‌شنبه 31 مارس 2022
Loading...

در دنیای گردشگری هر مقصد جهان اسرارآمیز و رازهای پنهان خود را دارد! کشور عمان هم به لطف پیشینه تاریخی دنیایی از جاذبه‌ها را در دل خود پنهان کرده اما فقط بناهای تاریخی نیستند که گردشگران را به سوی این کشور سفیدپوش می‌کشانند بلکه عمان با انواع تفریحات ساحلی و مناظر طبیعی خارق‌العاده منتظر است تا میهمانان خود را سورپرایز کند. بهترین تفریحات عمان عنوانی ست که در ادامه درباره آن صحبت خواهیم کرد.

این فقط دبی، ترکیه یا ارمنستان نیستند که در لیست مقاصد محبوب ایرنیان برای سفرهای خارجی قرار می‌گیرند بلکه تور عمان نیز با خانه‌های سفید پوش و تفریحات متنوع مقصدی کمتر شناخته است که می‌تواند جایگزینی عالی برای افرادی باشد که به دنبال مقصدی متفاوت اما نزدیک هستند. تفریحات عمان از ورزش‌های آبی تا جاذبه‌های تاریخی را در برمی‌گیرد.

غواصی در جزیره دایمانیات Diving in the Daymaniyat islands

گشت کشتی‌های کروز و غواصی در آب‌های شفاف همیشه ما را به یاد جزایر مالدیو می‌اندازند؛ اما این فقط مالدیو نیست که ما را با خود به سفری حیرت‌انگیز در اعماق آب می‌برد بلکه سواحل عمان نیز با هزینه بسیار کمتر می‌توانند بهترین تفریحات آبی را به گردشگران هدیه دهند. جزیره دایمانیات در این کشور پاتوقی برای دوستداران غواصی به شمار می‌رود، منطقه‌ای سحرآمیز که در ۷۰ کیلومتری مسقط قرار گرفته و در مجموع از ۹ جزیره تشکیل شده است. دایمانیات علاوه بر غواصی به داشتن صخره‌های مرجانی منحصربه‌فرد در دنیا شهرت دارد. گردشگران می‌توانند یک روز از سفر خود به عمان را به گشت و گذار در این جزیره اختصاص داده و شنا در کنار ماهی‌های رنگارنگ، گشت کشتی کروز و البته لذت چشیدن غذاهای دریایی را تجربه کنند.

غواصی اسکوبا در نزدیکی بندر الخیران Scuba diving near Al-Khairan port

بندر الخیران نزدیک‌ترین جزیره به شهر مسقط است که بیشترین تفریحات عمان را در خود گردآورده است. مناظر طبیعی این بندر در سراسر عمران منحصربه‌فرد بوده و شهره آن‌ها سراسر خاورمیانه را در برگرفته است. در بندر الخیران سه سایت اصلی غواصی وجود دارد که از افراد مبتدی تا حرفه‌ای می‌توانند سفر به اعماق زیر آب را تجربه کنند. قایق سواری از دیگر تفریحات این بندر است، گردشگران سوار بر قایق‌های لوکس از صخره‌های آهکی با صدها سال قدمت دیدن کرده و پس از طی مسیری کوتاه به مکانی می‌رسند که در آن ده‌ها دلفین جذاب در حال هنرنمایی و جست و خیز هستند. برای بازدید از بندر الخیران می‌توانید با تورهای گردشگری این مقصد همراه شوید.

گشت و گذار در روستای الوکان Excursion in Alukan village

دهکده‌های تاریخی بخشی از تفریحات عمان را تشکیل می‌دهند. معروف‌ترین دهکده گردشگری در این کشور که فاصله‌ای سه ساعته با شهر مسقط دارد الوکان نام داشته و هر ساله میزبان گردشگرانی ست که به طبیعت گردی علاقه‌مند هستند. الوکان بیشتر معروفیت خود را مدیون کوهستان‌های زیبا و البته فضای سرسبز خود می‌باشد. برای گشت و گذار در این روستا از قبل کفش و لباس راحتی خود را آماده کنید چرا که عبور از ۷۰۰ پله و حتی یک آفرود سواری جذاب پیش روی شما قرار دارد. علاوه بر کوهستان‌های جذاب، وجود درختان انار نیز به زیبایی‌های روستای الوکان افزوده و تصویری کارت پستالی از روستا را پیش چشم گردشگران قرار می‌دهند. تمامی گردشگران در بدو ورود به الوکان با استقبال گرم اهالی روستا روبه‌رو می‌شوند.

تماشای لاک پشت‌ها در ساحل راس الحد Watching turtles on Ras Al-Hadd beach

خانه لاک پشت‌های سبز و تماشای آن‌ها به یکی از بهترین تفریحات عمان برای گردشگران تبدیل شده است. این خانه اختصاصی در ساحل معروف الحد قرار گرفته و دوستداران طبیعت را به سوی خود می‌کشاند. لاک پشت های این منطقه به قدری معروف هستند که بسیاری ساحل راس الحد را به نام ساحل لاک پشت‌ها هم می‌شناسند. این موجودات قدیمی که خود جزیی از تاریخ طبیعت به شمار می‌روند در ماه‌های سپتامبر تا مارچ برای تخم ریزی به ساحل آمده و صحنه‌ای تماشایی را خلق می‌کنند. ساحل راس الحد را برای حفاظت از لاک پشت‌های در حال انقراض به دو قسمت تقسیم بندی کرده‌اند، ورود به قسمتی از ساحل برای عموم آزاد بوده و ورود به بخش خصوصی تنها با دریافت مجوز امکان پذیر است.

شنا در فروگودال (هـويـة نـجـم) Bimmah

در فاصله چند کیلومتری از شهر مسقط به یکی از زیباترین پدیده‌های طبیعی کشور عمان می‌رسید «فروگودال هـويـة نـجـم» پدیده‌ای که بر اثر ویرانی یک سنگ آهکی شکل گرفته و اکنون به یکی تفرجگاه‌های کشور عمان تبدیل شده است. نکته جالب اینکه اطراف این گودال زیبا توسط صخره‌ها احاطه شده و درون آن صدها متر عمق دارد پس اگر شنا بلد نیستید از پریدن به داخل گودال خودداری و به لذت بردن از جاذبه‌های اطراف آن رضایت دهید؛ اما اگر شناگر ماهری هستید پریدن از ارتفاع بلند به داخل گودال می‌تواند هیجان‌انگیزترین لحظه سفر به عمان را برایتان رقم زند. وجود ماهی‌های گارا روفا که به لیل خاصیت درمانی به دکتر ماهی نیز شهرت دارند از دیگر جاذبه‌های گودال هـويـة نـجـم هستند. از این ماهی‌ها برای اسپا درمانی استفاده می‌شود.

تفریحات عمان؛ از غواصی تا گردش در دهکده‌های تاریخی

تفریحات عمان به قدری متنوع هستند که می‌توانند تمامی مسافران با هر سلیقه‌ای را راضی نگاه دارند. در سفر به این کشور می‌توانید در میان دهکده‌های تاریخی قدم بزنید، انواع تفریحات آبی مانند غواصی، قایق سواری و گشت کشتی کروز را تجربه کنید، پیاده روی در زیباترین مناطق خاورمیانه را تجربه کرده و حتی یک سافاری عالی در بین تپه‌های کویری داشته باشید. همکاران ما در واحد تورهای خارجی آماده‌اند تا مشاوره‌های لازم را در خصوص تور عمان ارائه دهند.

مطالب مرتبط

ارزانترین زمان سفر به عمان

بهترین رستوران‌های مسقط پایتخت سفیدپوش عمان

بهترین هتل‌های ۵ ستاره مسقط، عمان

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی

ارسال نظر

ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید