تصاویر و عکس های داخل برج خلیفه: بلندترین برج جهان

نوشته شده توسط : سارا اشرف نژاد در شنبه 13 جولای 2024
Loading...

برج خلیفه یکی از اصلی ترین مکان‌های دیدنی در دبی است که از ۱۶۰ طبقه تشکیل شده و ارتفاع آن به ۸۲۸ متر می‌رسد. این برج به معنای واقعی کلمه یک آسمان خراش است و حتی می‌توان آن را وقتی سوار بر هواپیما هستید از فاصله نزدیک ببینید. صرف یک وعده شام رویایی در بلندترین نقطه دنیا، گشت و گذار در میان مراکز خرید فوق لوکس و دیدن بهترین نمایش آتش بازی در خاورمیانه تنها بخشی از سرگرمی‌های برج خلیفه هستند. در ادامه تصاویر داخل برج خلیفه را مرور کرده و بیشتر در مورد آنچه که می‌توانید در داخل برج خلیفه ببینید و انجام دهید، توضیح خواهیم داد.

عرشه برج خلیفه At The Top؛ محلی برای تصاویر پاناروما دبی

با رفتن به عرشه تماشای ، واقع در طبقات ۱۲۴ و ۱۲۵ برج خلیفه به معنای واقعی کلمه شهر را در زیر پای خود خواهید دید. این عرشه‌ها ۴۵۲ و ۴۵۶ متر ارتفاع دارند. در طبقه ۱۲۴، به تلسکوپ های پیشرفته برای مشاهده بهتر مناظر دسترسی خواهید داشت و در طبقه ۱۲۵، بزرگترین فضای باز ساختمان را خواهید دید که از آنجا بهترین چشم اندازهای پانوراما از شهر را در مقابل خود خواهید دید. نکته مثبت این است که ماندن درعرشه تماشای At The Top محدودیت زمانی وجود ندارد و شما می‌توانید تا هر زمانی که می‌خواهید از بازدید خود لذت برده و عکس و فیلم بگیرید. بدون می‌توانید تصاویر داخل برج خلیفه را به زیبایی به ثبت رسانید. البته اگر در فصل پربازدید قصد بازدید ازبرج خلیفه را دارید ممکن است نزدیک شدن به قسمت شیشه‌ای اصلی برای دیدن شهر سخت باشد. با توجه به تعداد زیاد بازدید روزانه از این آسمان خراش، توصیه می‌کنیم بلیط خود را از قبل تهیه کنید.

برای مشاهده قیمت و خرید تور دبی از ستاره ونک کلیک کنید.

خرید تور دبی

سالن مجلل SKY؛ زیباترین بخش از تصاویر داخل برج خلیفه

سالن مجلل SKY به شما امکان دسترسی به طبقه ۱۴۸ ساختمان با ارتفاع حدود ۵۵۵ متر را با یک تور راهنما می‌دهد.

SKY در ۵ ژانویه ۲۰۱۰ افتتاح شد و در آن زمان بلندترین سکوی رصد در جهان به شمار می‌رفت. به دلیل جمعیت بازدیدکنندگان، دولت تصمیم گرفته برای خرید بلیط یک روز و ساعت خاص را ارائه دهد. گشت و گذار در این طبقه تنها ۳۰ دقیقه طول می‌کشد اما زمانی که رفت و آمد گردشگران کمتر است بهتر می‌توانید از فضا و تصاویر داخل برج خلیفه لذت ببرید.

شاید برایتان جالب باشد که اگر جزر و مد کم و هوا خوب باشد از طبقه ۱۴۸ می‌توان سواحل ایران را دید. شما همچنین فرصت دارید از دیدن غروب این طبقه لذت ببرید.

At.mosphere بلندترین رستوران جهان در برج خلیفه

وقتی وارد این رستوران فوق العاده می‌شوید علاوه بر چشم اندازهای خارق العاده از تصاویر داخل برج خلیفه عجیب‌ترین و لوکس‌ترین غذاهای دنیا را نیز مقابل خود خواهید داشت. شما این امکان را دارید که یک میان وعده، یک ناهار سبک یا یک شام مجلل سفارش دهید. منوی رستوران شامل بهترین غذاهای اروپایی است. در میان محبوب‌ترین غذاها می‌توان به فیله‌های ماهی واگیو و صدف یا فوی گراس اشاره کرد. تزیین غذاها از آنچه که در عکس های داخل برج خلیفه دیده‌اید بسیار جذابتر هستند.

در اینجا می‌توانید از صرف یک وعده شام در میان ابرها و در فضایی استثنایی لذت ببرید. به یاد داشته باشید که زمان غروب خورشید شلوغ‌ترین ساعات رستوران هستند، بنابراین اگر می خواهید در آن زمان بروید، بهتر است از قبل میز خود را رزرو کنید تا از مناظر افق شهر و خلیج فارس هنگام صرف غذا در پس زمینه خود لذت ببرید.

بیشتر بخوانید

معروف ترین سوغات دبی کدامند؟ (لیست بهترین سوغاتی های دبی)

آسانسورها در برج خلیفه دبی

وقتی وارد آسانسورهای برج خلیفه می‌شوید، جادو شروع می شود و این بدون شک یکی از اصلی‌ترین چیزهایی است که در دبی باید دید.

این ساختمان دارای ۵۷ آسانسور است که یکی از آنها ۵۰۴ متر ارتفاع دارد! سریعترین آنها با سرعت ۱۰ متر در ثانیه حرکت می‌کند که برابر با ۳۵ کیلومتر در ساعت است. آسانسورها را می‌توان در عکس های داخل برج خلیفه دید.

آسانسورهای دو طبقه دارای صفحه نمایش LCD هستند که هنگام بالا رفتن به عرشه دیدبانی شما را سرگرم خواهند کرد. آنها همچنین تصاویری را بر روی دیوارهای خود نمایش می‌دهند که ساختمان‌های معروف دیگر در سراسر جهان را معرفی می‌کند.

هتل آرمانی؛ عکس های داخل برج خلیفه

بدون شک در عکس های داخل برج خلیفه تصاویر هتل آرمانی را دیده‌اید. در این برج هتل آرمانی را در ۳۹ طبقه اول آن خواهید دید. طراح معروف جورجیو آرمانی این هتل مجلل باشکوه را طراحی کرده. هتل دارای سوئیت‌هایی با مساحت ۴۵ تا ۳۹۰ متر مربع، کاملا عایق صدا، تهویه مطبوع و مجهز می‌باشد.

برخی از اتاق‌ها دارای بالکن مشرف به خلیج فارس و آبنمای دبی هستند. بزرگ‌ترین سوئیت‌ها می‌توانند حدود ۳۹۰ متر داشته باشند و دارای فضای نشیمن، بار خصوصی و اتاق رختکن هستند.

بیشتر بخوانید

لیست کامل تفریحات دبی

تجربه جامپینگ در برج خلیفه دبی

اگر به ریسک و آدرنالین علاقه دارید، برج خلیفه جواهری واقعی برای چتربازان است. جالب اینکه مدت زیادی از افتتاح برج نگذشته بود که عده‌ای به عنوان گردشگر پریدن غیرقانونی از روی برج را آغاز کردند اما مدتهاست که این کار قانونی شده و بدیهی است که رعایت تمام قوانین ایمنی ضروری می‌باشد.

دبی مال و عکس های داخل برج خلیفه دبی

اگر چه این مرکز خرید در داخل برج خلیفه قرار ندارد، زیرا اما برای ورود به آسمان خراش، باید از این مرکز خرید معروف عبور کنید بنابراین می‌توان در مطلب عکس های داخل برج خلیفه درباره آن صحبت کرد.

این مرکز خرید در پایان سال ۲۰۰۸ افتتاح شد و بیش از ۱۲۰۰ فروشگاه دارد. علاوه بر این، در ایستگاهی به نام برج خلیفه دبی ۱ به مترو متصل است.

مجموعه در بی مال در قسمت انتهایی خود فواره‌ای دارد که با موسیقی به رقص درآمده و در دنیا معروف است. همچنین در داخل مجموعه یک پیست روی یخ در اندازه حرفه ای وجود دارد که در آن بازی‌های هاکی روی چمن نیز انجام می‌شود و ورود برای عموم آزاد است.

بیشتر بخوانید

اپلیکیشن های کاربردی در سفر به دبی

فواره های رقصنده در کنار برج خلیفه دبی

این فواره‌های محبوب درست روبروی برج خلیفه قرار دارند و می‌توانید به صورت رایگان از آنها دیدن کنید با توجه به جمعیت زیادی که به آنجا می‌روند، توصیه می‌کنیم حدود ۲۰ دقیقه زودتر برای دیدن نمایش رقص آب‌ها حضور پیدا کنید. (نمایش ۵ دقیقه طول می‌کشد).

نمایش فوق العاده است! برای اجرا از نورهایی در رنگ‌های مختلف هم روی آب و هم بر روی برج خلیفه استفاده می‌کنند. علاوه بر این می‌توانید در پس‌زمینه همزمان به موسیقی گوش دهید. اگر بتوانید رقص فواره‌ها را از بالا و از طریق At The Top Sky ببینید، تجربه بسیار دیدنی‌تری را به دست خواهد آورد. رقص فواره‌ها از زیباترین عکس های داخل برج خلیفه هستند.

آسمان خراشی را می‌بینید که از یک گل الهام گرفته شده است!

هر چند که عکس های داخل برج خلیفه بسیار رویایی هستند اما از نمای بیرونی این ابر سازه نباید غافل شد. ساختار برج خلیفه از گلی به نام ” Hymenocallis” الهام گرفته شده است. این گل با گلبرگ‌های بسیار بلند خود توانایی سازگاری با آب و هوای گرمسیری را دارد و بومی دبی می‌باشد. به همین دلیل، برج خلیفه دارای یک پایه Y شکل است که چندین عنصر همسان در پایه خود دارد.

طراحی داخلی برج توسط نادا آندریک انجام شد. این هنرمند از سنگ صیقلی، فولاد ضد زنگ، شیشه و کف سنگ استفاده کرد. آسمان خراش برج خلیفه آثار هنری مختلفی نیز دارد.

حقایقی در مورد برج خلیفه

اندازه برج خلیفه سه برابر برج ایفل است، با این توصیف می‌توانید ارتفاع این ابر سازه را تصور کنید. برج خلیفه به قدری بلند است که حتی از ۱۰۰ کیلومتر دورتر هم دیده می‌شود. این ساختمان با ۲۶۰۰۰ پنل شیشه‌ای پوشیده شده که برای مقاومت در برابر گرمای تابستان دبی طراحی شده است.

نام بنا در ابتدا قرار بود “برج دبی” باشد. اما در آخرین لحظه  به افتخار امیر امارات متحده عربی تغییر یافت و به نام خلیفه بن زاید آل نهیان نام گذاری شد.

بیشتر بخوانید

لاکچری‌ترین هتل‌ های دبی + معرفی امکانات

توصیه هایی برای بازدید از برج خلیفه

  • اگر می‌خواهید غروب خورشید را از برج خلیفه تماشا کنید، توصیه می کنیم از زمان غروب خورشید در آن روز اطلاع داشته باشید. چرا که زمان غروب آفتاب بسته به ماه متفاوت است. طلوع آفتاب در زمستان نیز تماشایی ترین مناظر را ارائه می‌دهند، می‌توانید بلیط خود را برای روزهای جمعه و شنبه رزرو کنید.
  • اگرچه امکان خرید بلیط در ورودی برج وجود دارد اما از آنجا که در بیشتر اوقات بلیط برای همان روز سخت پیدا می‌شود، بنابراین بهتر است قبل از سفر بلیط را به صورت آنلاین خرید کنید.
  • برای رسیدن به برج خلیفه چندین گزینه پیش رو دارید که سریع ترین و راحت ترین آن تاکسی است. بسته به منطقه‌ای که در آن اقامت دارید، این مسیر می‌تواند قیمتی معادل حدود ۱۰ یورو داشته باشد. همچنین می‌توانید از طریق خط قرمز مترو به ایستگاه برج خلیفه / دبی مال بروید.
  • همچنین می‌توانید برای یکی از بهترین اتوبوس‌های توریستی دبی که شما را در ورودی برج خلیفه پیاده می‌کند، کارت رزرو کنید.
  • اگر می‌خواهید غروب خورشید را از برج خلیفه تماشا کنید، توصیه می کنیم از زمان غروب خورشید در آن روز اطلاع داشته باشید. چرا که زمان غروب آفتاب بسته به ماه متفاوت است. طلوع آفتاب در زمستان نیز تماشایی ترین مناظر را ارائه می‌دهند، می‌توانید بلیط خود را برای روزهای جمعه و شنبه رزرو کنید.
  • اگرچه امکان خرید بلیط در ورودی برج وجود دارد اما از آنجا که در بیشتر اوقات بلیط برای همان روز سخت پیدا می‌شود، بنابراین بهتر است قبل از سفر بلیط را به صورت آنلاین خرید کنید.
  • برای رسیدن به برج خلیفه چندین گزینه پیش رو دارید که سریع ترین و راحت ترین آن تاکسی است. بسته به منطقه‌ای که در آن اقامت دارید، این مسیر می‌تواند قیمتی معادل حدود ۱۰ یورو داشته باشد. همچنین می‌توانید از طریق خط قرمز مترو به ایستگاه برج خلیفه / دبی مال بروید.
  • همچنین می‌توانید برای یکی از بهترین اتوبوس‌های توریستی دبی که شما را در ورودی برج خلیفه پیاده می‌کند، کارت رزرو کنید.

آیا برج خلیفه ارزش دیدن دارد؟

عکس های داخل برج خلیفه بسیار دیدنی و وسوسه کننده هستند. اما این برج از نزدیک هم بسیار تماشایی است. برای ورود و دیدن برج خلیفه باید بلیط تهیه کنید، بدون شک دیدن شهر دبی از بالاترین نقطه ارزش پرداخت این هزینه را دارد. صف ورود به برج طولانی است اما سریع پیش می‌رود همچنین به گردشگران منتظر در صف سرگرمی‌ها و حتی نوشیدنی‌های جذاب ارائه می‌شود.

طبقه ۱۲۴ At The Top شامل فروشگاههای هدیه و  همچنین دوربین‌های متصل به صفحه نمایش لمسی است. روی آن‌ها می‌توانید زوم کرده و هر نقطه از زمین را تماشا کنید.

در برج خلیفه یک تور صوتی برای جزئیات فرآیند مهندسی و معماری ارائه می‌دهند. بنابراین اگر می‌خواهید بدانید که بودن در بلندترین ساختمان جهان چه حسی دارد حتما بازدید از برج خلیفه را در برنامه سفر به دبی خود قرار دهید.

سخن پایانی

کمتر کسی ست که با دیدن عکس های داخل برج خلیفه یا تصاویر برج خلیفه رویای دیدن این ابر سازه را از نزدیک نداشته باشد! برج خلیفه بلندترین ساختمان جهان و نماد دبی است. این بنا که به معنای واقعی یک شاهکار مهندسی است، نمایانگر قلب و روح مفهومی شهر دبی می‌باشد.

سازه باشکوه برج خلیفه با ارتفاع ۸۲۸ متر در کنار دبی مال واقع شده است و از زمان افتتاح در سال ۲۰۱۰ بازدیدکنندگان را از سرتاسر جهان به خود جذب کرده است. منظره بی بدیل برج خلیفه را می‌توان نه از یک بلکه از دو عرشه در طبقات ۱۲۴ و ۱۲۵ و همچنین یکی از بلندترین عرشه های رصد جهان (۵۵۵ متر) در طبقه ۱۴۸ مشاهده کرد.

سوالات متداول

داخل برج خلیفه چه امکاناتی وجود دارد؟

این ساختمان دارای اقامتگاه ها، ادارات، مراکز خرید، فضاهای صنعتی و اماکن اجتماعی است.

آیا می توانید ایران را از برج خلیفه ببینید؟

از قسمتی که به رصدخانه برج دبی داده شده است، می‌توانید طرحی کم‌نظیر از کشور ایران را در آن سوی خلیج فارس را ببینید.

آیا داخل برج خلیفه ارزش رفتن را دارد؟

بله، بدون شک دیدن مناظر کم نظیر دبی از بالاترین نقطه، ارزش دیدن را دارد.

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
سارا اشرف نژاد
از همان ابتدای شروع به تحصیل، علی رغم تمام تبلیغات محیطی منفی بر علیه رشته انسانی، شیفته ادبیات و زنگ انشا بودم. به تدریج که به همراه کتاب‌های رمانم بزرگ‌ و بزرگ‌تر شدم، برای یافتن پاسخ سوالات بنیادی‌ام وارد رشته ادیان و عرفان شدم و این نقطه‌ی آشنایی من با فلسفه و هستی شناسی بود که دختری عاشق نوشتن و کشف جهان از من ساخت! اکنون من مسافری قصه گو در کوچه پس کوچه‌های ایران و جهان هستم که با نوشته‌هایم شمارا همراه خود به سفر می‌برم..
ارسال نظر
ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید