تجربه سفر توریستی من به دبی

نوشته شده توسط : دیبا عباسی در یکشنبه 24 سپتامبر 2023
Loading...

آسمان‌خراش‌های بلند و زندگی لوکس آن خیلی از افراد را شیفته خود کرده است. شاید تا همین دو دهه پیش کمتر کسی تصور می‌کرد که یک شهر کوچک در منطقه کویری و گرم و خشک در مدت زمان کمی به یکی از توریستی‌ترین شهرها دنیا تبدیل شود. بله امروز دبی یکی از توریستی‌ترین شهرهای دنیاست که در طول سال افراد زیادی برای سفر، زندگی و کار به آن سفر می‌کنند. سفر به دبی برای من نیز همیشه جذاب بود تا اینکه تصمیم گرفتم از طریق رزرو تور به این شهر لوکس و زیبا سفر کنم. در ادامه تجربه سفر توریستی به دبی را با شما به اشتراک می‌گذارم.

چگونه رزرو بلیت رو انجام دادم؟

بدون شک برای سفر به یک کشور خارجی اولین و مهم‌ترین اقدام رزرو بلیت است. من برای رزرو بلیت سایت‌های مختلفی را که خدمات مسافرتی ارائه می‌کنند مورد بررسی قرار دادم و در نهایت از بین گزینه‌های مختلف آژانس هواپیمایی ستاره ونک را برای خرید و رزرو تور مسافرتی خودم انتخاب کرد. برای تهیه و رزرو بلیط در سایت ستاره ونک وارد بخش تور دبی شدم و پس از مطالعه اطلاعات کاملی که در مورد تور و شرایط آن وجود داشت گزینه ثبت نام و مشاوره را انتخاب کرد. در این قسمت نام و نام خانوادگی و شماره موبایل خود را وارد کردم تا مشاوران آژانس برای انجام هماهنگی و رزرو تور تماس بگیرند.

پس از مدتی مشاورین آژانس هواپیمایی ستاره ونک با من تماس گرفته و توضیحات کامل در مورد تور، شرایط و امکانات آن و همچنین هزینه‌های مختلف را به من ارائه دادند. پس از شنیدن توضیحات مشاور آژانس در نهایت پکیج اقتصادی را از بین سایر پکیج‌ها انتخاب کردم. در نهایت مدارک مورد نیاز برای رزرو بلیط و اخذ ویزا را ارسال کردم تا همه امور مربوطه توسط آژانس هواپیمایی ستاره ونک انجام شود.

بیشتر بخوانید: اپلیکیشن های کاربردی در سفر به دبی

مدت زمان پرواز

بالاخره روز موعود برای سفر به دبی فرا رسید و من که از چند روز قبل وسایل سفر خودم را بسته بودم، برای پرواز به سمت دبی راهی فرودگاه شدم. پرواز من به سمت دبی قرار بود که ساعت ۱۰ صبح از فرودگاه امام خمینی انجام شود. پس از عبور از گیت و کنترل بلیط و پاسپورت سوار هواپیما شدم روی صندلی خودم نشستم. هواپیما بدون تأخیر و رأس ساعت ۱۰ صبح از باند فرودگاه امام خمینی به سمت دبی پرواز کرد. مدت زمان پرواز از تهران به سمت دبی طولانی نبود و کمتر از ۳ ساعت در فرودگاه شهر دبی فرود می‌آید. پرواز من به سمت فرودگاه دبی حدودا ۲ ساعت و ۴۰ دقیقه طول کشید؛ یعنی حدود ساعت ۱۲:۴۰ دقیقه هواپیما بر روی باند فرودگاه دبی نشست.

وضعیت آب و هوا

من برای سفر به دبی دی ماه را انتخاب کرده بودم؛ با اینکه هواپیما نزدیک به ظهر در فرودگاه دبی فرود آمده بود، اما هوا خیلی گرم نبود و دمای هوا به حدود ۲۴ تا ۲۵ درجه می‌رسید. به طور کلی با توجه به اقلیم گرم و خشک شهر دبی بهترین بازه زمانی سفر به این شهر، آبان‌ ماه تا اواخر فروردین ماه است. در این بازه زمانی دمای هوا معتدل بوده و در طول روز به نهایت ۲۵ تا ۳۰ درجه می‌رسد و شب‌ها نیز هوا خنک‌تر بوده و دما به ۱۰ تا ۱۵ درجه می‌رسد.

نحوه رسیدن به هتل

فرودگاه اصلی شهر دبی که پروازها از ایران در آن فرود می‌آیند، در حدود ۵ کیلومتری شهر قرار گرفته و به همین دلیل به راحتی می‌توان در کمترین زمان ممکن به قسمت‌های مهم شهر و محل اقامت دسترسی داشت. با توجه به اینکه سفر من با تور بود، اتوبوسی که تور هماهنگ کرده بود در فرودگاه حاضر بود و همه مسافران را پس از پیاده شدن از هواپیما به هتل محل اقامت انتقال داد.

به طور کلی روش‌های مختلفی برای دسترسی به هتل و محل‌های اقامت در شهر از فرودگاه وجود دارد:

  • مترو: با رفتن به ترمینال ۱ یا ۳ در فرودگاه به راحتی می‌توانید سوار متروی دبی شده و در کمترین زمان با و کمترین هزینه خود را به محل اقامت در داخل شهر برسانید. بر اساس تحقیقاتی که من انجام دادم مترو از ایستگاه فرودگاه دبی هر ۳۰ دقیقه یک بار حرکت می‌کند.
  • اتوبوس: یکی دیگر از وسیله‌هایی که می‌توان برای رسیدن به هتل از فرودگاه استفاده کرد، اتوبوس است. در جلوی ترمینال‌ها ۱، ۲ و ۳ فرودگاه ایستگاه اتوبوس وجود دارد که می‌توانید با آن به هتل محل اقامت خود در شهر بروید.
  • تاکسی: روش سوم رسیدن به هتل از فرودگاه دبی، تاکسی سوار شدن است. هر چند هزینه تاکسی نسبت به روش‌های دیگر بیشتر است اما در مدت زمان کمتری می‌توانید به هتل محل اقامت خود در شهر دبی بروید.

بیشتر بخوانید: قیمت غذا و نوشیدنی در دبی

وعده های غذایی و قیمت ها

یکی از مهم‌ترین قسمت‌های سفر، غذا و خوراکی است. بر اساس تجربه من از سفر به دبی قیمت غذا در این شهر از ارزان‌ترین تا گران‌ترین قیمت متغیر است و این بودجه افراد است که تعیین کننده نوع و قیمت وعده‌های غذایی در دبی است. یکی دیگر از تجربه‌های من در سفر به دبی این است که هر موقعیت مکانی رستوران رابطه مستقیمی با قیمت غذا در آن دارد؛ یعنی به عنوان مثال رستورانی که در برخ خلیفه یا اطراف آن واقع شده به مراتب قیمت بالاتری نسبت به رستورانی دارد که در منطقه دیگری قرار دارد. اگر می‌خواهید که هزینه غذا و خورد و خوراک در دبی به صرفه باشد، توصیه می‌کنم که سعی کنید از اماکن توریستی و گردشگری شناخته شده فاصله بگیرید و به رستوران‌هایی که در مناطق کمتر شناخته شده قرار دارند برای صرف غذا بروید.

از چه اماکن تفریحی بازدید کردیم؟

اماکن تفریحی و گردشگری توی دبی به حدی زیاد و متنوع است که بدون شک در یک سفر چندروزه نمی‌توان به همه آن‌ها سر زد. برای استفاده از بعضی اماکن تفریحی دبی باید هزینه ورودی یا بلیت پرداخت کنید. اما اماکن تفریحی هم هستند که برای بازدید از آن‌ها و استفاده از امکانات آن نیاز به پرداخت هزینه نیست و به صورت رایگان امکان استفاده از آن‌ها وجود دارد. اماکن تفریحی که من در مدت زمان این تور از آن‌ها بازدید کردم شامل موارد زیر می‌شود:

  • برج خلیفه که مشهورترین و دیدنی‌ترین سازه دبی است و در حال حاضر بلندترین برج دنیاست. مجموعه این برج یکی از اماکن تفریحی جذاب دبی است که ساعات خوشی را می‌توانید در آن تجربه کنید.
  • دبی مال: اگر قصد خرید در دبی دارید توصیه می‌کنم که دبی مال را انتخاب کنید که در کنار برج خلیفه قرار دارد. من برای خرید به این مرکز خرید رفتم چون همه برندهای مطرح دنیا در آن شعبه دارند و هم یک سری امکانات تفریحی مثل پیست اسکی روی یخ، آکواریوم دبی، پارک واقعیت مجازی و غیره در آن وجود دارد که برخی از آن‌ها را می‌توان به صورت رایگان بازدید کرد.
  • آکواریوم دبی: من وقتی به بازدید این آکواریوم رفتم، از زیبایی و جذابیت آن شگفت‌زده شدم. این آکواریوم در دبی مال قرار گرفته و بازدید از آن رایگان است.
  • آبنمای دبی: یک آبنمای موزیکال جذاب با نورپردازی و رقص نور زیبا که نمایش‌های فوق‌العاده‌ای را اجرا می‌کند. این آبنما از عصر تا پایان شب فعال است و در محوطه روبروی برج خلیفه قرار دارد.
  • پارک آبی آتلانتیس: اگر به دبی سفر کنید و به بزرگ‌ترین پارک آبی دبی نروید سفر بیهوده‌ای داشته‌اید. من در این پارک آبی هیجان و نشاط را به بهترین شکل تجربه کردم که یکی از بهترین روزهای من در دبی بود.
  • باغ گل میراکل: تا وقتی که وارد این باغ نشده بودم تصور نمیکردم که در یک شهر کویری با اقلیم گرم و خشک باغی پر از گل‌های رنگارنگ، زیبا و تازه وجود داشته باشد. در این باغ می‌توانید روح خود را تازه کنید.

امکانات هتل

من برای سفر به دبی پکیج اقتصادی آژانس هواپیمایی ستاره ونک را انتخاب کردم. هتل محل اقامت در این پکیج هتل Royal Continental  دبی است که یک هتل ۴ ستاره است. این هتل در منطقه دیره قرار داشت که تا فرودگاه حدود ۳ کیلومتر فاصله داشت. امکانات این هتل در حد و اندازه یک هتل ۴ ستاره بسیار خوب بود و امکانات مختلفی برای مسافران و مهمانان در نظر گرفته شده بود. اینترنت وای فای رایگان، خدمات اتوشویی، استخر، صندوق امانات، انبار چمدان، کافی‌نت، باشگاه ورزشی و رستوران از مهم‌ترین امکانات این هتل بود که خدمات با کیفیتی ارائه می‌کردند.

بیشتر بخوانید: جملات پرکاربرد در دبی

خرید سیمکارت در دبی

گردشگران در دبی می‌توانند از دو اپراتور Etisalat و Du Mobile سیم کارت خریداری کنند. من برای خرید سیم کارت اپراتور اتصالات را انتخاب کردم چون هم از نظر قیمت هم از نظر پوشش‌دهی و خدمات از Du Mobile بهتر بود. برای خرید این سیم کارت من ۲۵ درهم پرداخت کردم. برای خرید سیم‌کارت به دفتر نمایندگی این اپراتور در لابی فرودگاه دبی مراجعه کردم.

قوانین و مقررات

با اینکه دبی یک شهر توریستی است اما یک سری قوانین و مقررات وجود دارد که به عنوان گردشگر باید آن‌ها را رعایت کنید. دبی یک شهر اسلامی است که زمان سفر به دبی بهتر است به پوشش خود توجه کنید. اگر ماه رمضان به دبی سفر کنید، سیگار کشیدن، گوش دادن به موسیقی با صدای بلند، نوشیدن و خوردن در اماکن عمومی ممنوع است و اگر رعایت نکنید مجرم محسوب می‌شوید.

در زمان سفر به دبی همراه داشتن قرص استامینوفن و هر نوع ماده مخدر و شیمیایی ممنوع بوده و در صورت حمل مجرم محسوب می‌شوید. در صورتی که محبور به مصرف دارو هستید بهتر است نسخه پزشک را به همراه داشته باشید. در ملأ عام بوسیدن و بغل کردن زن و مرد حتی اگر محرم باشند ممنوع است و به عنوان مجرم بازداشت می‌شوند. هرگز بدون اجازه از مردم دبی عکاسی نکنید و به فرهنگ،‌ دین و قوانین حاکم نیز بی‌احترامی نکنید.

پیشنهادات من برای سفر به دبی با تور

اگر قصد سفر به دبی دارید با توجه به تجربه خودم از سفر به دبی، پیشنهاد می‌کنم که سفر با تور را انتخاب کنید. با توجه به اینکه در سفر با تور معمولا صبحانه در منوی هتل به صورت رایگان وجود دارد می‌توانید به میزان قابل توجهی در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید. همچنین با توجه به اینکه تعداد جاهای دیدنی و تفریحی در دبی بسیار زیاد است سفر با تور به دبی باعث می‌شود که بتوانید به صورت برنامه‌ریزی‌ شده‌ از این جاذبه‌ها دیدن کنید.

آژانس‌های مسافرتی زیادی در کشور وجود دارند که انواع تور سفر به دبی را با قیمت‌ها و امکانات مختلف برگزار می‌کنند. من پس از بررسی‌های زیاد تور سفر به دبی از آژانس هواپیمایی ستاره ونک را انتخاب کرد. خدمات این تور با کیفیت بالا ارائه شد. برنامه‌های تور نیز به صورت منظم و رأس ساعت برگزار می‌شد و به طور کلی همه‌چیز در حد عالی و بسیار با کیفیت بود. به همین دلیل من برای سفر به دبی با تور و دریافت ویزای توریستی دبی استفاده از خدمات ستاره ونک را توصیه می‌کنم.

بیشتر بخوانید: لاکچری‌ترین هتل‌ های دبی + معرفی امکانات

هزینه تور من با ستاره ونک چقدر شد؟

در مورد هزینه سفر من با تور دبی ستاره ونک باید گفت که کلیه اطلاعات مربوط به هزینه‌های تور، بلیط هواپیما و صدور ویزا به صورت کاملا شفاف در اختیار من قرار گرفت. همچنین در مورد برنامه‌هایی که توسط تور برگزار می‌شود و هزینه‌هایی مثل خرید بلیت بازدید از جاذبه‌ها و غیره نیز همه چیز به صورت شفاف به من اعلام شد. تورهای دبی این آژانس هواپیمایی در ۳ پکیج با سه سطح اقتصادی، رویال و لوکس برگزار می‌شود که هر کدام هزینه‌های خاص خود را دارند. برای اطلاع از قیمت و هزینه تورهای دبی آژانس هواپیمایی ستاره ونک بهتر است به سایت آن مراجعه کرده و همه شرایط را با جزئیات کامل مشاهده کنید.

برای مشاهده قیمت و خرید تور دبی از ستاره ونک کلیک کنید.

خرید تور دبی
کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی
مطالعه و نوشتن همیشه از موضوعات مورد علاقه من بوده‌اند. در همین راستا چند سالی ست که در زمینه تولید محتوا در حوزه گردشگری فعال هستم. نوشتن درباره آداب و رسوم سرزمین‌های دور و توصیف جاذبه‌هایشان از کارهایی ست که هر نویسنده به خصوص من را به وجد می‌آورد.
ارسال نظر
ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید