بهترین فصل سفر به بالی

نوشته شده توسط : دیبا عباسی در شنبه 5 سپتامبر 2020
Loading...

به نظر شما بالی را چه چیز بیشتر از همه محبوب و معروف کرده است؟ تفریحات جذاب؟ داشتن عنوان چهارمین جزیره برتر دنیا؟ سواحل چشم‌نواز؟ یا هتل‌هایی لوکس که جزیره بالی را به میزبانی بی‌عیب‌ونقص برای میهمانان تبدیل می‌کنند. دلیل محبوبیت این جزیره هر چه که باشد آب و هوا می‌تواند لذت اقامت در آن را چندین برابر کند. پس در ادامه می‌خواهیم بدانیم که بهترین فصل سفر به بالی، کدامیک از چهار فصل سال هستند؟

تور بالی در هیچکدام از فصل‌های سال میهمانانش را ناامید نمی‌کند. در بهار آب‌وهوایی خنک و طبیعتی سبز و سحرانگیز دارد. در تابستان سواحلش شلوغ‍‌ترین فصل گردشگری را تجربه می‌کنند و در نیمه دوم سال از آنجایی که هیچ خبری از برف و باران نیست، می‌تواند مقصدی جذاب برای دور شدن از سرمای هوا باشد. اما اگر می‌خواهید بیشتر درباره این جزیره و بهترین فصل سفر به بالی بدانید تا انتهای مطلب با ما همراه باشید. (بلیط تهران بالی)

سفر به بالی در بهار

بهار در بالی باران‌‌های عاشقانه و فستیوال‌های شاد را با خود به همراه می‌آورد. علاوه بر این طبیعت سرسبز و سواحل آرام نیز با آب و هوای عالی همراه شده و بهار را در میان لیست بهترین فصل سفر به بالی قرار می‌دهند. در این فصل موج سواران می‌توانند خود را به موج‌های دریا سپرده و تعادل خود بر روی آب را به چالش بکشند. غواصان از دیدن دنیای حیرت‌انگیز زیر آب لذت ببرند و طرفداران جشن و موسیقی هم می‌توانند شادترین روزهای خود را در تور بالی سپری کنند.

فستیوال رنگ هولی از جذاب‌ترین فستیوال‌هایی است که تقریبا در اواخر اردیبهشت در بالی برگزار شده و تمام جزیره را غرق در رنگ و نور می‌کند. این فستیوال ریشه در مذهب بودا دارد و به عنوان روز عشق، دوستی و محبت نام‌گذاری شده است. جشن هولی علاوه بر بالی، در چندین کشور دیگر نیز از جمله هندوستان و ارمنستان برگزار می‌شود.

سفر به بالی در تابستان

سفر به بالی در تابستان هم لطف خود را دارد. با فرا رسیدن خرداد و نزدیک شدن به فصل تابستان از میزان بارش‌های بهاری کاسته شده و بالی کم کم وارد فصل خشک اما خوش آب و هوای تابستان می‌شود. تابستانی که نه داغ است و نه سوزان. از این رو تابستان شلوغ‌ترین فصل‌ سفر به بالی از دید گردشگری است. بسیاری از گردشگران برای تعطیلات تابستانی و فرار از آفتاب داغ به این جزیره سفر می‌کنند.

سواحل بالی نیز مثل همیشه آماده‌اند تا با تفریحات متنوع و مناظر بی‌نظیر روی هیجان‌انگیز خود را به گرشگران نشان دهند. یکی از طولانی‌ترین فستیوال‌های بالی در فصل تابستان برگزار می‌شود. این فستیوال جشن هنر بالی نام داشته و از خرداد ماه شروع شده و تا اواسط مرداد ادامه دارد. دیدن آیین‌های جشن هنر بالی که در نوع خود از قدیمی‌ترین فستیوال‌های جزیره به شمار می‌رود بسیار جالب و تماشایی خواهد بود.

سفر به بالی در پاییز

پاییز که می‌رسد، باران‌های گاه و بی‌گاه و مواج شدن دریا را با خود به همراه می‌آورد. به همین دلیل حضور گردشگران کمرنگ‌تر شده و می‌توان گفت از بهترین فصل سفر به بالی کمی فاصله می‌گیریم. اما به دلیل پایین آمدن قیمت تور بالی هستند گردشگرانی که از فرصت استفاده کرده و این جزیره را برای سفر انتخاب می‌کنند.

هر چند که به دلیل بارش باران امکان استفاده از تفریحات آبی محدود می‌شود اما طبیعت بالی همچنان شکوه خود را حفظ کرده و می‌تواند طوفانی بودن دریا را جبران کند. بنابراین طبیعت‌گردی و بازدید از جاذبه‌های طبیعی و قدم‌زدن در کنار دریا کارهایی هستند که با سفر به بالی در فصل پاییز می‌توانید انجام دهید.

همچنین فستیوالی ۷ روزه به نام هفته نوساودا فیستا در ماه‌های مهر و آبان از شادترین فستیوال‌هایی است که در بالی برگزار شده و اقامت در این جزیره را لذت‌بخش می‌کند. در این فستیوال یک هفته‌ای بهترین، شادترین و کهن‌ترین تئاترهای هنری به نمایش درمی‌آیند.

سفر به بالی در زمستان

زمستان در بالی شباهتی به زمستان‌هایی که ما می‌شناسیم ندارد. با این حال این فصل نیز مانند پاییز حضور گردشگران بسیار کمرنگ است. چرا که بارش باران، صاعقه‌هایی که تعدادشان در طول روز هم کم نیست و دریای نسبتا طوفانی امکان استفاده از ورزش‌های آبی را غیرممکن می‌کند. البته با نزدیک شدن به اسفند همه چیز دوباره به روال عادی خود برگشته و حضور گردشگران پررنگ‌تر می‌شود. یادآور می‌شویم که قیمت تور بالی در این فصل نیز مانند پاییز همچنان ارزان‌ترین حالت خود را سپری می‌کند.

البته مردم این جزیره در زمستان نیز همچنان از تکاپو نیافتاده و با برگزاری مراسم “گالونگان” روزی که به اعتقاد محلی‌ها ارواح برای بازدید از بازماندگان و تجدید دیدار با طبیعت بر روی زمین می‌آیند، آیین خود را زنده نگاه می‌دارند. گالونگان از مراسم‌های مهم و روز برگزاری آن جز تعطیلات رسمی در جزیره بالی است.

بهترین فصل سفر به بالی

با نگاهی به مطالب پی خواهیم برد که بهار، تابستان و اوایل پاییز بهترین فصل سفر به بالی هستند. در این فصول دریا برای تفریحات آبی آماده است. ساحل بالی با آفتاب ملایم و چترهای رنگارنگ بهترین فرصت را برای گرفتن یک حمام آفتاب دلچسب به گردشگران می‌دهد و طبیعت جزیره نیز با درختان سرسبز و هوایی به راستی بهشتی می‌تواند آرامش محض را با یوگا و مدیتیشن طبیعی به میهمانان بالی هدیه دهد.

برای خرید تور بالی در هر فصل از سال می‌توانید با همکاران ما در واحد تور در تماس باشید.

بیشتر بخوانید …

بایدها و نبایدهای سفر به بالی

راهنمای سفر سه روزه به بالی

هتل دلخواه خود را در بالی انتخاب کنید

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی
ارسال نظر
ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید