بهترین غذاهای اسپانیا که نباید از دست دهید {معروف ترین غذاهای اسپانیا}

نوشته شده توسط : دیبا عباسی در دوشنبه 13 مارس 2023
Loading...

غذاهای اسپانیایی در جهان از آوازه و شهرت زیادی برخوردارند. از تاپاس‌های خوشمزه گرفته تا پائیا، غذاهای دریایی و ژامبون ایبریکو که به‌طور ایده‌آل با یک یا دو لیوان شراب ریوخا صرف می‌کنید، غذاهای اسپانیایی در سراسر جهان معروف هستند. در مطلب امروز فهرستی از معروف‌ترین غذاهای اسپانیا که پیشنهاد می کنیم در سفر خود با تور اسپانیا آن‌ها را امتحان کنید؛ تهیه‌کرده‌ایم. با ما همراه باشید.

غذاهای اسپانیایی در یک نگاه

تاپاس، گازپاچو و رژیم غذایی مدیترانه‌ای تنها تعدادی از غذاهای اسپانیایی معروف هستند که در سرتاسر جهان شناخته‌شده‌اند. کیفیت، خلاقیت و مهم‌تر از همه طعم غذاهای اسپانیا باعث شهرت بین‌المللی آن‌ها شده و اکنون یکی از اصلی‌ترین جاذبه‌های گردشگری این کشور غذاهای اسپانیایی است.

 آیا می‌دانستید اسپانیا بزرگ‌ترین صادرکننده روغن‌زیتون در جهان و یکی از صادرکنندگان پیشرو شراب است؟ آیا می‌دانید چه چیزی ژامبون ایبریکو را منحصربه‌فرد می‌کند؟ سنت و نوآوری در غذاهای اسپانیایی با هم ترکیب‌شده و اسپانیا را به مکانی برای لذت بردن از غذاهای خوب، خوشمزه و سالم تبدیل کرده است.

آشپزی اسپانیایی و غذاهای اسپانیایی به دلیل استفاده از مواد تازه، غذاهای دریایی، به‌خصوص صدف، گوشت، طیف وسیعی از پنیرها، ادویه‌های طعم دار مانند پاپریکا و زعفران و شراب‌هایی که با دقت انتخاب‌شده‌اند، فوق‌العاده و بی‌نظیر است.

در این کشور به هر جایی که بروید غذاهای اسپانیایی محلی خودش را خواهد داشت. معروف‌ترین غذای اسپانیا به‌احتمال‌زیاد پائیا است و محبوب‌ترین تاپاس در این کشور تورتیلای اسپانیایی یا املت سیب‌زمینی است. شناخته‌شده‌ترین کاسرول‌ها کوسیدو و فابادا است و گوشت‌های کباب شده مانند کوچینیلو و بره که در آراگون به نام ترناسکو و در جاهای دیگر کوردرو شناخته می‌شوند، محبوب هستند.

برخی از قابل‌توجه‌ترین غذاهای اسپانیایی دریایی شامل ماهی‌های سرخ‌شده کوچک یا پسکائیتو فریتو در جنوب اسپانیا و اختاپوس با پاپریکا هستند. اگر در تابستان به این کشور سفر می‌کنید، نوشیدن یک گازپاچو یا سالمورجو با طراوت در اسپانیا از ضروریات است. سنتی‌ترین تعطیلات، کریسمس و هفته عید پاک هستند که هر کدام غذاهای لذیذ خاص خودشان را دارند.

بیشتر بخوانید …

شگفت‌انگیزترین هتل های اسپانیا – همراه با نقد و بررسی + تصاویر

تاپاس چیست؟

به وعده‌های کوچک غذا که به‌طور سنتی در کنار نوشیدنی‌ها در بسیاری از بارها در اسپانیا سرو می‌شوند، تاپاس گفته می‌شود. تاپاس می‌تواند شامل یک زیتون ساده، سوسیس یا چیپس باشد یا از مزه‌ها و پیش‌غذاهای خلاقانه‌ای تشکیل‌شده باشد که آشپزی پیچیده‌ای دارند. در اسپانیا رسم این است که با دوستان خود برای خوردن تاپاس بیرون بروید و از یک بار به بار دیگر بروید.

به‌طور سنتی تاپاس ها غذاهای خوش‌طعم، تنقلات یا پیش‌غذاهای اسپانیایی هستند. ممکن است نان و گوشت یا مجموعه‌ای از غذاها از ژامبون، صدف شکم پر، ماهی مرکب سرخ‌شده، زیتون، قارچ سرخ‌شده و سایر سبزیجات باشد. در اصل، تاپاس یک بشقاب یا سرو کوچک است و راهی عالی برای امتحان کردن چیزهای جدید است.

به‌عنوان‌مثال در اسپانیا رسم است که شام را خیلی دیر می‌خورند، حوالی ساعت ۱۰ شب یا بعدازآن، بنابراین برای اینکه از گرسنگی ضعف نکنید تا زمان صرف غذا، خوردن تاپاس رایج است. تاپاس ها خوراکی‌های کوچکی هستند که وقتی دور هم جمع می‌شوید در حین صحبت کردن و گپ زدن در مورد روز، می‌توانید آن‌ها را قبل از غذا صرف کنید.

گازپاچو (Gazpacho)

گازپاچو یک غذای معروف اسپانیایی است. سوپ سردی است که از سبزیجات خام و روغن ‌زیتون تهیه می‌شود و معمولاً در ماه‌های گرم سال به‌عنوان پیش‌غذا سرو می‌شود. گازپاچو از غذاهای اسپانیایی بسیار سالمی است که در اسپانیا مردم هر وقت احساس بیماری می‌کنند یا هنگ آور هستند هم گازپاچو می‌نوشند.

گازپاچو از غذاهای اسپانیایی است که به‌طور سنتی از غذاهای اندلس به شمار می‌آید، جایی که در آن روغن ‌زیتون و محصولات باغ فراوان بوده و تابستان‌های بسیار گرمی داشته. در طول قرن‌ها کشاورزان ایبری در جنوب گازپاچو که مخلوطی از روغن ‌زیتون و سرکه و نان تیلیت ‌شده بوده را صرف می‌کردند.

گازپاچو در طول تاریخ آشپزی اسپانیا دستخوش تحول بسیاری شده اما امروزه یک غذای ملی اسپانیایی به شمار می‌آید که در سراسر جهان طبخ می‌شود. این سوپ سرد کلاسیک اسپانیایی، به‌طور سنتی با گوجه‌فرنگی تازه، خیار، پیاز قرمز و سیر به‌راحتی درست می‌شود و معمولاً در روزهای گرم تابستانی در فضای باز سرو می‌شود.

کلمه گازپاچو از کلمه عربی به معنای نان تیلیت شده یا خیس‌خورده گرفته‌شده است. برخی غذاخوری‌ها گازپاچو را با کروتون، سبزیجات و تخم‌مرغ خردشده اضافی سرو می‌کنند و در استان مالاگا در اندلس با بادام تهیه می‌شود.

گازپاچو از غذاهای اسپانیایی است که نحوه سرو آن در رستوران‌های مختلف متفاوت است، در بسیاری جاها به‌صورت سنتی در کاسه‌های سرامیکی سرو می‌شود اما اگر در لیوان شفافی بدون قاشق در رستوران برایتان سرو شد، تعجب نکنید و آن را سر بکشید و از تازگی، طراوت و خواص مواد مغذی آن لذت ببرید.

بعضی از بهترین رستوران‌هایی که بنا به نظر کارشناسی منتقدین غذاهای اسپانیا، می‌توانید خوشمزه‌ترین گازپاچوها را در آن‌ها نوشجان کنید عبارت‌اند از: رستوران اسلاوا (Eslava) و ال رینکونسیلو (El Rinconcillo) در سویل، رستوران‌های ویردیانا (Viridiana)، تابرنا کازورلا (Taberna Cazorla) و سانلوکار (Sanlúcar) در مادرید.

برای مشاهده قیمت و خرید تور اسپانیا از ستاره ونک کلیک کنید.

خرید تور اسپانیا

تورتیلای اسپانیایی (TORTILLA ESPAÑOLA)

تورتیلای اسپانیایی یا املت اسپانیایی از اصلی‌ترین غذاهای اسپانیایی است که در آشپزی اسپانیایی بسیار مهم است. معمولاً در کشورهای اسپانیایی زبان به نام‌های تورتیا د پاتاتاس، تورتیا اسپانیولا یا تورتیلای اسپانیایی شناخته می‌شود.

کلمه تورتیلا به معنای املت است و از غذاهای اسپانیایی اصیل و سنتی است که محبوب و پرطرفدار است و در خانه‌ها، بارها و رستوران‌ها به فراوانی یافت می‌شود. نکته مهم این است که این غذا با تورتیلای مکزیکی هیچ ارتباطی ندارد. تورتیلای اسپانیایی به‌صورت گرم یا سرد، به‌عنوان یک وعده غذایی یا تاپاس، به‌تنهایی یا در ساندویچ سرو می‌شود و از غذاهای اسپانیایی ساده اما اصیل و مهم است.

تورتیلا از غذاهای اسپانیایی است که نحوه طبخ آن مطابق سلیقه آشپز متفاوت است مثلا اینکه پیاز داشته باشد یا نداشته باشد، محل بحث است؛ اما مواد اصلی تورتیلای اسپانیایی سیب‌زمینی، تخم‌مرغ و روغن‌زیتون هستند و مواد دیگری مانند پیاز، فلفل دلمه‌ای و چوریزو (نوعی سوسیس گوشت خوک) نیز ممکن است در تهیه آن به کار روند.

بهترین دورچین‌ها برای سرو به همراه تورتیلا از معروفترین غذاهای اسپانیایی، سالاد گوجه‌فرنگی با بالزامیک، قارچ، کره، سیر، فلفل و پیاز بوداده است.

این غذا در بین غذاهای اسپانیایی آن‌قدر محبوب است که اسپانیایی‌ها یک روز را به آن اختصاص داده‌اند. «روز تورتیلا» که در بسیاری از شهرهای جنوب و غرب اسپانیا جشن گرفته می‌شود. به‌طور سنتی، ساکنان هر شهر به یک منطقه روستایی مجاور می‌روند و روز را در میان اعضای خانواده و دوستان می‌گذرانند، تورتیلای اسپانیایی و دیگر غذاهای اسپانیایی می‌خورند و بازی می‌کنند.

بهترین تورتیلای اسپانیایی در جهان را به گفته کارشناسان غذاهای اسپانیا و منتقدین مواد غذایی می‌توانید در اسپانیا در بار نستور (Nestor) سن سباستین، کال پپ (Cal Pep) و ال زامپانیت (El Xampanyet) بارسلونا، خوان لا لوکا (Juana La Loca) و لا آردوسا (La Ardosa) مادرید نوشجان کنید.

پائیا (Paella)

 پائیا یکی از شناخته‌شده‌ترین و بهترین غذاهای اسپانیایی در جهان است. این غذای ملی از غذاهای محلی اسپانیا و معروف ترین غذاهای اسپانیا است که با برنج درست می‌شود و بسته به مدل آن از مواد دیگر نیز در پخت آن استفاده می‌شود. پائیا در اصل متعلق به والنسیا است.

درحالی‌که غیر اسپانیایی‌ها معمولاً آن را به‌عنوان غذای ملی اسپانیا می‌دانند، اسپانیایی‌ها تقریباً به‌اتفاق آرا آن را یکی از غذاهای اسپانیایی منطقه والنسیا می‌شناسند و از غذاهای معروف کشور اسپانیا است.

این پلو اسپانیایی نام خود را از ماهیتابه سنتی پهن و کم‌عمقی گرفته که برای پختن غذا روی آتش از آن استفاده می‌شده، پائیا در زبان والنسیا/کاتالانی به معنای ماهی‌تابه است. به‌عنوان یکی از غذاهای اسپانیا، ممکن است تاریخچه باستانی داشته باشد، اما ریشه آن در شکل مدرن به منطقه روستایی اطراف تالاب آلبوفرا در مجاورت شهر والنسیا در سواحل مدیترانه اسپانیا در اواسط قرن نوزدهم، برمی‌گردد.

پائیای سنتی از برنج دانه گرد، باجوکوتا و تاولا (انواع لوبیا سبز)، گوشت خرگوش، مرغ، گاهی اوقات اردک و لوبیای عروس تشکیل می‌شد که در روغن‌زیتون و آب مرغ پخته می‌شدند و گاهی از شاخه‌های رزماری به‌عنوان چاشنی آن استفاده می‌شد.

به‌طور سنتی، رنگ زرد پائیا از زعفران می‌آید، اما از زردچوبه و گل همیشه‌بهار هم می‌توان به‌عنوان جایگزین استفاده کرد. یا متناسب با فصل کنگر فرنگی به آن افزود. بیشتر آشپزهای پائیا از برنج بومبا استفاده می‌کنند، اما والنسیایی‌ها برنج سنیا را ترجیح می‌دهند.

انواع پایلا در اسپانیا

غذای اسپانیایی پایلا انواع مختلفی دارد. پائیا د ماریسکو (پائلای غذاهای دریایی) از انواع غذاهای اسپانیایی مشتق از پائیا است که لوبیا و سبزیجات سبز از آن حذف‌شده و غذاهای دریایی جایگزین گوشت در طبخ آن می‌شوند. از غذاهای اسپانیایی دیگری که با الهام از پائیا طبخ می‌شوند، پائیا میکستا (پائلا مخلوط) است که از گوشت دام، غذاهای دریایی، سبزیجات و گاهی لوبیا در ترکیب با برنج سنتی تهیه می‌شود.

دیگرگونه‌های محلی محبوب پائیا در سراسر منطقه مدیترانه، بقیه اسپانیا و در سطح بین‌المللی پخته می‌شود. بعضی از بهترین رستوران‌هایی که بنا به نظر کارشناسان غذاهای اسپانیا می‌توانید باکیفیت‌ترین و خوشمزه‌ترین پائیاها را در آن‌ها میل کنید شامل رستوران‌های کازا روبرتو (Casa Roberto)، لا پپیکا (La Pepica)، لا ریوا (La Riua)، کاسا کارملا (Casa Carmela) در والنسیا و رستوران ۷ پورت (۷ Portes) و رستوران آرومه (Arume Restaurant) در بارسلون می‌شود.

بیشتر بخوانید …

دیدنی های مادرید

گامباس آل آجیلو (Gambas al Ajillo)

گامباس آل آجیلو یکی دیگر از غذاهای معروف اسپانیا است. این غذا دریایی است و دوستداران میگو به آن علاقه زیادی دارند. این تاپاس محبوب از غذاهای اسپانیایی است که معمولاً بیشتر در جنوب و مرکز اسپانیا یافت می‌شود و در منطقه اندلس و مادرید طرفدار دارد.

گامباس آل آجیلو  به معنای میگوی سیر است. مواد تشکیل‌دهنده این غذا شامل میگوی پوست‌کنده، سیر و روغن‌زیتون است. سریع و راحت با تنها چند ماده اولیه پخته می‌شود و بخشی از غذاهای متداول در فرهنگ بارها در اسپانیا محسوب می‌شود. هر چند به‌عنوان مزه به کار می‌رود اما آن‌قدر خوشمزه است که بسیاری افراد آن را به‌عنوان یکی از غذاهای اسپانیایی اصلی هم صرف می‌کنند.

گامباس آل آجیلو از غذاهای اسپانیایی معروف، معمولاً در یک قابلمه سفالی پخته می‌شود. سیر و جعفری را از قبل در روغن‌زیتون سرخ می‌کنند و در آخرین لحظه به آن اضافه می‌کنند. گاهی اوقات چند برش فلفل خشک به آن اضافه می‌شود تا طعم کمی تند به غذا بدهد و کمی شری هم به آن افزوده می‌شود.

معمولاً مستقیماً از روی گریل سرو می‌شود و کمی جعفری تازه یا خشک روی آن پاشیده می‌شود. گامباس باید سریع و قبل سرد شدن خورده شوند. این تاپاس معمولاً با شراب (سفید، قرمز یا سیاه) مصرف می‌شود. سرشار از مواد مغذی و آنتی‌اکسیدان‌ها برای حفظ سلامت سلول‌ها است و به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند.

بهترین و خاص‌ترین گامباس آل آجیلوهای دنیا را به گفته منتقدین غذاهای اسپانیایی می‌توانید در رستوران لا کازا دل ابولو (La Casa del Abuelo) و تابرنا ال آرکو (Taberna El Arco) در مادرید، وینیتوس (Vinitus) در بارسلونا، رستوران ایسپال (Restaurante Ispal) در سویل، ال بالامو (El Bálamu) در یانس و رستوران ال رفوجیو (El Refugio Restaurante) در مازاگون نوشجان کنید.

پاتاتاس براواس (Patatas Bravas)

هیچ لذتی بیشتر از یک بشقاب سیب‌زمینی سرخ‌شده با سس لذیذ نیست، به‌خصوص وقتی پای نوشیدنی الکی هم در میان باشد. پاتاتاس براواس از غذاهای اسپانیایی خوشمزه، معروف‌ترین تاپاس اسپانیایی است.

به معنای «سیب‌زمینی تند» است از غذاهای اسپانیایی ساده است که معمولاً از قطعات سیب‌زمینی‌ که به شکل مکعب‌های ۲ سانتی‌متری کات شده‌اند تشکیل می‌شود، سپس سیب‌زمینی در روغن سرخ‌شده و با سس تند سرو می‌شود و از غذاهای خیابانی اسپانیا هم هست.

پاتاتاس براواس، سیب‌زمینی سرخ‌شده تردی است که با سس سالسا براوا یا سس براواس مخلوط می‌شود. سس آن‌ از گوجه‌فرنگی، پیاز، سیر، سرکه و پاپریکای شیرین و داغ تند تهیه می‌شود و بسیار در طعم متمایز آن مؤثر است.

این غذای محلی اسپانیایی اغلب به‌عنوان تاپاس در رستوران‌ها و بارها در مادرید و در سراسر اسپانیا سرو می‌شود و از غذاهای اسپانیایی بسیار محبوب است. تاریخچه تهیه آن به سال ۱۵۴۲ بازمی‌گردد و در اصل از غذاهای مادرید یا تولدو است.

پاتاتاس براواس به این دلیل به این اسم نامیده می‌شود که برای براواس یا شجاع بودن باید بتوانید پاتاتاس یا همان سیب‌زمینی را با سسی بسیار تند، به‌تندی تندترین فلفل‌ها صرف کنید که این خودش بسیار شجاعت می‌خواهد.

برخی از بهترین بارها و رستوران‌هایی که طبق نظر کارشناسان غذاهای اسپانیا در آنجاها می‌توانید بی‌مانندترین و لذیذترین پاتاتاس براواس‌ها را میل کنید، عبارت‌اند از:‌ دوکامار (Docamar) در مادرید، بار توماس د ساریا (Bar Tomás de Sarrià)، سیوداد کوندال (Ciudad Condal)، السا و فرد (Elsa y Fred)، تاپاس ۲۴ (Tapas 24)، کاسا لولیا (Casa Lolea) در بارسلونا هستند.

برای مشاهده قیمت و خرید تور اسپانیا از ستاره ونک کلیک کنید.

خرید تور اسپانیا

باکالائو (Bacalao)

باکالائو (کاد ماهی شور و خشک) از غذاهای اسپانیایی دریایی است که به منطقه باسک اسپانیا تعلق دارد و غذایی سنتی است که در تمام کشورهای اسپانیایی زبان محبوب است. این ماهی کلاسیک از غذاهای اسپانیایی است که به‌خصوص در شبه‌جزیره ایبری جزو غذاهای پرطرفدار است.

پس از تمیز کردن ماهی، آن را نمک‌زده و خشک می‌کنند. سپس به‌صورت کامل یا فیله، با یا بدون استخوان فروخته می‌شود. قبل از طبخ باید ماهی را در آب شیرین خیس کنید تا نمک اضافی آن، خارج شود. گونه‌های مختلف این ماهی شور از نظر درجه شوری متفاوت هستند: گونه‌های کم‌نمک به زمان کمتری برای خیساندن و گونه‌های پرنمک به زمان بیشتری نیاز دارند.

پس از نمک‌زدایی، باید فوراً آن را بپزید. از باکالائو در غذاهای اسپانیایی زیادی ‌استفاده می‌شود. در بسیاری از غذاهای معروف خورشی مانند «باکالائو لا ویزکاینا» از این ماهی خوش‌طعم استفاده می‌شود. این خورش سنتی اسپانیایی با لایه‌هایی از این ماهی، سیب‌زمینی، سبزیجات و تخم‌مرغ آب پز درست می‌شود.

از غذاهای اسپانیایی خوشمزه دیگری که با باکالائو درست می‌شود «باکالائو ال پیل پیل» است که منشأ آن باسک است. طرز تهیه غذای اسپانیایی باکالائو ال پیل پیل به‌این‌ترتیب است که ماهی کاد در روغن‌زیتون (با سیر و فلفل چیلی) پخته می‌شود.

«کروکتاس د باکالائو» از دیگر غذاهای اسپانیایی است که با ماهی کاد درست می‌شود و لذیذ است. کروکتای اسپانیایی معمولاً با سس بشامل تهیه می‌شوند اما در این نوع معروف ماهی شورکاد گهگاه جایگزین بشامل با پوره سیب‌زمینی می‌شود. هر تکه آن با پودر سوخاری پوشانده می‌شود و در نهایت سرخ می‌شود تا طلایی و ترد شود. کروکتای باکالائو یکی از رایج‌ترین انواع کروکتا است که در اسپانیا یافت می‌شود و یک تاپاس خوش‌طعم است که در سراسر کشور آن را می‌خورند و از آن لذت می‌برند.

ژامبون ایبریکو (Jamon Iberico)

ژامبون ایبریکو یا ژامبون ایبریایی از غذاهای اسپانیایی و از گران‌ترین و بهترین ژامبون‌های جهان است. نوعی ژامبون از گوشت خوک سیاه ایبریا است که در اسپانیا و پرتغال تولید می‌شود. چیزی که این ژامبون را منحصربه‌فرد می‌سازد تغذیه خوک‌ها از بلوط‌ها و خوراکی‌های جنگل‌های طبیعی است که مستقیماً بر کیفیت و طعم گوشت تأثیر می‌گذارد.

ژامبون‌ها بر اساس رژیم غذایی خوک‌ها و درصد اصالت خوک‌ها رتبه‌بندی می‌شوند. رژیم غذایی بلوط و خوک‌های ایبری نژاد خالص از همه مطلوب‌تر و گران‌قیمت‌تر هستند که برچسب مشکی دارند. پس‌ازآن به ترتیب لیبل‌های قرمز، سبز و سفید در رده‌های بعدی قرار می‌گیرند.

ژامبون ایبریکو هم جزء رایج بسیاری از غذاهای اسپانیایی است و هم می‌تواند در هر منویی جایگاه خود را حفظ کند. بسیار خوش‌طعم، آبدار و مزه آن از دیگر ژامبون‌ها بسیار متمایز است. علاوه بر این، رژیم غذایی خوک‌ها که عمدتاً از بلوط است، طعم بسیار خاصی به گوشت خوک می‌دهد. گوشت خوک ایبریکو غنی‌ترین گوشت خوکی است که می‌توانید پیدا کنید.

ژامبون ایبریکو همچنین یک منبع عالی پروتئینی در غذاهای اسپانیایی است زیرا حاوی اسیدهای آمینه ضروری است که در رژیم‌های کم‌کالری و رژیم‌های غذایی با کیفیت غذایی پایین بسیار مهم هستند. برای گروه‌های خاصی از جمعیت با نیازهای خاص مانند کودکان، افراد دارای سلامت ضعیف و افراد مسن مصرف آن به‌شدت توصیه می‌شود.

کافی است یک اسلایس نازک از آن را روی یک تکه نان (برشته شده یا نه) قرار دهید و نوشجان کنید. بسیاری از علاقه‌مندان ژامبون ایبریکو دوست دارند روی نان را گوجه‌فرنگی و سیر بمالند و کمی روغن‌زیتون به آن اضافه کنند و طعم خوش و حس رضایت‌بخش خوردن آن را تجربه کنند.

بیشتر بخوانید …

معرفی ۵ فستیوال عجیب در اسپانیا

چوریزو (Chorizo)

چوریزو  یک نوع سوسیس گوشت خوک است که منشأ آن شبه‌جزیره ایبری است و از غذاهای اسپانیایی بسیار پرطرفدار است. به اندازه ژامبون ایبریکو گران قیمت نیست اما در خانواده های اسپانیایی بسیار رایج تر است و به طور کلی در آشپزی روزمره استفاده می شود. چوریزو اسپانیایی طعم دودی و رنگ قرمز خود را از پاپریکا دودی اسپانیایی می‌گیرد و معمولاً بسیار تند است.

بیشتر چوریزوهای اسپانیایی از گوشت خوک، پاپریکای دودی و سیر تشکیل می‌شوند. این سوسیس تند از غذاهای اسپانیایی فوق‌العاده خوشمزه است. با افزودن چوریزو به خورش‌ها، غذاهای برنجی، سالادها، سوپ‌ها و دیگر غذاهای اسپانیایی به وعده‌های غذایی خود طعم مدیترانه‌ای هدیه خواهید داد.

چوریزو از غذاهای اسپانیایی بسیار خوشمزه و محبوب است. حدود ۱۷ مدل مختلف دارد و بسیار باکیفیت است. چوریزو از محبوب‌ترین و پرمصرف‌ترین محصولات غذایی در اسپانیا است. فقط مختص صبحانه نیست که با تخم‌مرغ خورده بشود، بلکه از مواد تشکیل‌دهنده غذاهای اسپانیایی زیادی است. دست‌کم ۶۰ مدل از غذاهای اسپانیایی طرز تهیه‌شان با چوریزو است.

پاستای چوریزو از غذاهای اسپانیایی محبوبی است که به‌سرعت و بسیار ساده با چویزو پخته می‌شود. پائیای مرغ و چوریزو یک غذای اسپانیایی با مرغ است که بسیار خوشمزه است. به‌جز پاستا و پائیا به‌عنوان تاپاس و در تورتیلای اسپانیایی هم به کار می‌رود. از دیگر غذاهای اسپانیایی که با چوریزو درست می‌شود سوپ لوبیا چوریزو است.

برخی از بهترین بارها و رستوران‌هایی که طبق نظر کارشناسان غذاهای اسپانیا در آنجاها می‌توانید غذاهای اسپانیایی با خوش‌طعم‌ترین چوریزوها را میل کنید عبارت‌اند از:‌ رستوران سنسی (Sensi) و لا زامپانیریا (La Xampanyeria) در بارسلونا، بار ردوندو (Bar Redondo) در نرجا و بار تاپاس اسکار (Oscar’s Tapas Bar) در می‌هاس.

با سفر به اسپانیا با تور مادرید و  تور بارسلونا شما فرصت تست و تجربه این خوراکی های دلچسب و خوشمزه را خواهید داشت. این تجربه به شما این امکان را میدهد تجربه طعمی خاص را با خود به همراه بیاورید. 

فیدئوآ (Fideuà)

فیدئوآ از غذاهای اسپانیایی دریایی خوشمزه‌ای است که شبیه به پائیا است. پائیای ماهی و غذاهای دریایی به‌جای برنج در آن از ماکارونی یا نودل استفاده می‌شود. خاستگاه آن والنسیا است و قدمت آن به سال ۱۹۱۵ بازمی‌گردد و بیشتر در کاتالونیا و والنسیا خورده می‌شود.

برخلاف پائیا، فیدوآ از غذاهای اسپانیایی باستانی نیست و منابع آشپزی اسپانیایی به‌طور یکسان ایجاد آن را به یک آشپز کشتی ماهیگیری نسبت می‌دهند. همان‌طور که از نامش پیداست، پایه این غذا ماکارونی کوتاهی به نام فیدیوس است که از اسپاگتی نازک‌تر بوده، آشپزهای کاتالان به‌جای جوشاندن نودل به سبک ایتالیایی، ابتدا فیدیوس را در روغن‌زیتون مانند ریزوتو برشته می‌کنند و طی چندین مرحله آماده‌سازی فیدوآ طعم عمیق‌تری به دست می‌آورد.

فیدئوآ می‌تواند یکی از غذاهای اسپانیایی ساده از رشته‌فرنگی با طعم غذاهای دریایی باشد یا مجموعه‌ای مجلل از غذاهای دریایی متنوع مانند خرچنگ، گوش‌ماهی، میگو و صدف در آن به کار برود. گرچه فیدئوآ غذایی کاملاً طعم دار است و پس از پخت آماده مصرف است، اما معمولاً رمز موفقیتش در سس آن به نام آلیولی یا آجو استیت است که وقتی با این سس همه‌کاره سرو می‌شود، هوش از سر همه می‌رباید.

برخی از بهترین رستوران‌هایی که طبق نظر کارشناسان غذاهای اسپانیا در آن‌ها می‌توانید لذیذترین فیدئوآها را به‌خصوص برای ناهار میل کنید عبارت‌اند از:‌ رستوران سرآشپز آمادئو (Chef Amadeo) در گاندیا، ونتا دل کولائو (Venta Del Collao) در بنیمارل و ال ری د لا گامبا (El Rey de La Gamba) در بارسلونا.

آلبوندیگاس (Albondigas)

آلبوندیگاس کلمه اسپانیایی برای کوفته یا میت بال است. کوفته‌هایی که به‌طور سنتی در سوپ آلبوندیگا یافت می‌شوند، با گوشت چرخ‌کرده درست می‌شوند و از برنج به‌عنوان ماده پیونددهنده استفاده می‌شود و از غذاهای اسپانیایی بسیار خوشمزه است.

در پختن سوپ آلبوندیگاس از کوفته، سبزیجات و ادویه‌جات عربی استفاده می‌شود و از غذاهای اسپانیایی خوش‌طعم و موردعلاقه است. البته ادویه‌هایی که به‌کاربرده می‌شود بسته به سرآشپز می‌تواند متفاوت باشد.

گفته می‌شود این سوپ توسط مورها در قرن هشتم به اسپانیا آورده شد اما نظریه دیگری ادعا می‌کند که منشأ آن‌ها ایتالیا بوده و توسط سربازان ایتالیایی در قرن پانزدهم به اسپانیا آورده شده است. درهرحال آنچه قطعی است این است که برای قرن‌ها آلبوندیگاس جزء اصلی غذاهای اسپانیایی بوده است.

بزرگ‌ترین تفاوت بین کوفته‌های اسپانیایی و کوفته‌های ایتالیایی اندازه آن‌هاست. کوفته‌های اسپانیایی پیش‌غذا بوده و برعکس کوفته‌های ایتالیایی کوچک هستند. کوفته‌های اسپانیایی به‌طور سنتی با گوشت خوک، گوساله یا گوشت گاو یا هر مخلوطی از این سه پخته می‌شوند. آن‌ها قبل از اینکه در سس جوشانده شوند در تابه سرخ می‌شوند که واقعاً طعم بسیار خوبی به آن‌ها می‌دهد.

کوفته‌های اسپانیایی یا آلبوندیگاس از غذاهای اسپانیایی هستند که به‌طور سنتی در بارهای تاپاس در اسپانیا سرو می‌شود. چه آن‌ها را برای یک پیش‌غذا، مهمانی تاپاس یا غذای اصلی شام سرو کنید، این کوفته‌های کوچک در یک سس گوجه‌فرنگی خوش‌طعم برای لذت بردن با یک لیوان شراب قرمز اسپانیایی عالی هستند.

برخی از بهترین بارها و رستوران‌هایی که طبق نظر کارشناسان غذاهای اسپانیا در آن‌ها می‌توانید خوشمزه‌ترین آلبوندیگاس ها را نوش جان کنید شامل:‌ رستوران لا سیتاریلا (La Sitarilla) در گرانادا، لا بومبیلا (La Bombilla) و ال تکئونو (El Tequeño) در لاکُرونیا هستند.

سخن آخر

در مطلب امروز کوشیدیم معروف‌ترین غذاهای اسپانیایی که حتماً باید در سفر خود به اسپانیا، طعم آن‌ها را بچشید، به شما معرفی کنیم. غذاهای اسپانیایی خوشمزه‌ای که مشابه طعم آن‌ها را در هیچ کجای دیگر دنیا پیدا نخواهید کرد. امیدواریم با کمک این راهنما بتوانید مانند یک محلی، بهترین غذاهای اسپانیایی را انتخاب کنید و از خوردن آن‌ها بی‌نهایت لذت ببرید.

برای مشاهده قیمت و خرید تور اسپانیا از ستاره ونک کلیک کنید.

خرید تور اسپانیا
کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی
مطالعه و نوشتن همیشه از موضوعات مورد علاقه من بوده‌اند. در همین راستا چند سالی ست که در زمینه تولید محتوا در حوزه گردشگری فعال هستم. نوشتن درباره آداب و رسوم سرزمین‌های دور و توصیف جاذبه‌هایشان از کارهایی ست که هر نویسنده به خصوص من را به وجد می‌آورد.
ارسال نظر
ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید