بهترین رستوران‌های باکو، آذربایجان

نوشته شده توسط : دیبا عباسی در دوشنبه 10 آگوست 2020
Loading...

فرهنگ آشپزی در آذربایجان از غذاهای ترکی، ایرانی، مدیترانه‌ای و روسی تاثیر گرفته و رستوران‌های باکو، پایتخت این کشور با ارائه غذاهای متنوع به یکی از جاذبه‌های گردشگری خوشمزه باکو تبدیل شده‌اند. اگر عازم شهر باکو هستید یکی از رستوران‌های معرفی شده در این مطلب را انتخاب کرده و با چشیدن غذاهای لذیذ لذت سفر به این شهر زیبا را چند برابر کنید.

تور آذربایجان همیشه و همیشه از تورهای محبوب برای گذراندن یک تعطیلات مهیج و جذاب می‌باشد. از عظمت برج‌های شعله، معماری کلیساهای تاریخی و طبیعت سرسبز باکو که بگذریم، غذاهای این شهر هم بخش هیجان‌انگیز جاذبه‌های باکو را به خود اختصاص داده‌اند. از این رو در این مطلب می‌خواهیم با بهترین رستوران‌های باکو و حال و هوای آن‌ها آشنا شویم. (بلیط باکو)

آنچه در این مطلب می‌خوانید

رستوران‌های باکو

.

رستوران دلمه Dulma Restaurant

رستوران دلمه همانطور که از اسمش پیداست لذیذترین دلمه‌های باکو را ارائه می‌دهد. این رستوران در نزدیکی موزه نظامی گنجوی قرار گرفته و علاوه بر دلمه، با داشتن غذاهای محلی آذری در منو خود در لیست بهترین رستوران‌های باکو قرار گرفته است.

فضای رستوران دلمه کاملا مطابق با غذاهایی که در آن سرو می‌شود تزییناتی محلی دارد و محیطی آرام و صمیمی را برای میهمانانش فراهم کرده است. در بدو ورود به رستوران تابلوها و نشانه‌هایی را خواهید دید که شما را به طرف زیرزمین، جایی که مخصوص سرو دلمه است راهنمایی می‌کنند. باقی فضای رستوران نیز به سرو دیگر غذاهای محلی اختصاص پیدا کرده است. این رستوران برای گیاهخواران هم سورپرایزی هیجان‌انگیز دارد چرا که طرفداران این نوع غذا می‌توانند انواع غذاهای گیاهی با مواد تازه را سفارش داده و سرو کنند.

ساعت کار رستوران: تمامی روزهای هفته از ساعت ۱۰ صبح تا ۲ بعد از نیمه شب

آدرس: Istiglaliyyat, Baku, Azerbaijan

رستوران آرت گاردن Art Garden

دکوراسیون و معماری خلاقانه و زیبا اولین چیزی است میهمانان را به سوی آرت گاردن جذب می‌کند. این رستوران در قلب تاریخی باکو قرار گرقته و با معماری سنتی، خود را کاملا با محیط وقف داده است. هر بخش از فضای رستوران دکوراسیون و تزیینات مخصوص به خود را دارد و همین تنوع در کنار سرو غذاهای لذیذ و باکیفیت آرت گاردن را به یکی از بهترین رستوران‌های باکو تبدیل کرده است.

انواع غذاهای آذری از جمله لاوانگی، کباب بره، دلمه و دسرهای خوش‌طعم منو رستوران را تشکیل می‌دهند. با انتخاب این رستوران در کنار سرو غذاهای لذیذ می‌توانید از گوش دادن به موسیقی جاز و محلی آذربایجان لذت برده و شبی به یاد ماندنی و پرخاطره را در باکو تجربه کنید.

ساعت کاری رستوران: تمامی روزهای هفته از ساعت ۱۱ صبح تا ۱۲ نیمه شب

آدرس: ۲۲ Asef Zeynalli Icheri Sheher, Baku, Azerbaijan

رستوران موویدا Movida Restaurant

موویدا از شیک‌ترین رستوران‌های باکو است که در کنار پارک نیو سیتی قرار دارد. معماری ساختمان رستوران و فضای داخلی همه و همه از معماری مراکشی الهام گرفته شده‌اند. میز و صندلی‌ها، لوسترها و سایر تزیینات با هماهنگی کامل کنار هم چیده شده و فضایی لوکس را برای سرو غذا بوجود آورده‌اند.

هر چند که قیمت غذاهای رستوران مویدا کمی گران‌تر از رستوران‌های اطراف است اما سرو غذاهای لذیذ و با کیفیت در محیطی لاکچری با کارکنان مودب و آموزش دیده ارزش پرداخت هزینه بیشتر را دارد.

منو رستوران موویدا بسیار با دقت و هماهنگ با فضا تنظیم شده است. انواع غذاهای مراکشی و خاورمیانه‌ای از جمله کباب‌های مختلف، حمص و حتی فلافل را می‌توان در منو رستوران مویدا دید. همچنین می‌توانید نوشیدن چای مخصوص مراکشی را نیز در محیطی خارق‌العاده تجربه کنید.

ساعت کاری رستوران: همه روزه به جز تعطیلات آخر هفته از ساعت ۱۲ ظهر تا ا بعد از نیمه شب، شنبه‌ها از ساعت ۲ تا ۴ بعدازظهر و یکشنبه‌ها از ساعت ۴ بعدازظهر تا ۱۲ نیمه شب.

آدرس: ۱۵۳ Port Baku Towers, Neftçilər Prospekti, Baku, AZ1010, Azerbaijan

رستوران کلوب موغام Mugam Club

رستوران کلوب موغام Mugam Club

موغام از سبک‌های موسیقی سنتی آذربایجان است و اسم کلوب موغام هم از همین سبک موسیقی گرفته شده است. این رستوران فضای قدیم باکو را برای میهمانان خود تداعی می‌کند. دیوارهای رستوران با عکس‌های جالبی از رقص‌های محلی باکو، سازهای قدیمی و تصاویری که حال و هوای این شهر را در روزگار گذشته نشان می‌دهند تزیین شده است.

میز و صندای‌های رستوران موغام چوبی بوده و برای رومیزی از پارچه‌های سنتی استفاده شده است. بعد از توصیف فضای رستوران به بخش خوشمزه آن می‌رسیم. انواع غذاهای آذری که از قوم‌های اصیل و سنتی به یادگار مانده‌اند، منوی کلوب موغام را تشکیل می‌دهند. از این رو با انتخاب این رستوران می‌توانید سفری کوتاه به باکوی قدیم داشته و در فضایی آرام و زیبا از سرو غذاهای محلی این سرزمین لذت ببرید.

ساعت کار رستوران: تمام روزهایهفته از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۲ نیمه شب

آدرس: Mugham Club, Icheri Sheher, Baku, Azerbaijan

رستوران ماریوانا Marivanna Restaurant

اگر به غذاهای روسی و اروپای شرقی علاقه دارید، رستوران ماریوانا می‌تواند توجه شما را به خود جلب کند. ماریوانا در نزدیکی بلوار زیبای باکو قرار گرفته و فضایی متفاوت با دیگر رستوران‌های شهر دارد. طراحی‌هایی به سبک شوروی سابق و لوازم آنتیک ارزشمند فضای داخلی رستوران را تزیین کرده‌اند و ارائه غذاهای روسی تجربه نشستن در کافه و رستوران‌های قدیمی را تداعی می‌کنند.

رستوران ماریوانا در لیست بهترین و البته گران‌ترین رستوران‌های باکو قرار گرفته و یک شب خاطره‌انگیز و رویایی را برایتان رقم می‌زند.

ساعت کار رستوران: تمامی روزهای هفته از ساعت ۱۲ ظهر تا ۱۲ نیمه شب

آدرس: Zarifa Aliyeva Kucasi, Baku, Azerbaijan

مطالب مرتبط

سفر به بهشت جدا افتاده از ایران، جمهوری آذربایجان

با بهترین سوغاتی‌های باکو، پایتخت آذربایجان آشنا شوید

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی

ارسال نظر

ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید