با لذیذترین و خوشمزه ترین غذاهای دبی آشنا شوید

نوشته شده توسط : دیبا عباسی در چهارشنبه 5 آوریل 2023
Loading...

آیا در حال برنامه‌ریزی برای سفر به دبی هستید و به این فکر می‌کنید که غذاهای دبی چگونه هستند؟ دبی با ترکیبی از غذاهای ایرانی، لبنانی و عربی برای هر سلیقه‌ای غذایی خوشمزه دارد. چه اهل غذا باشید و چه نباشید، نمی‌توانید طعم لذیذی که غذاهای دبی دارند را نادیده بگیرید. در این مطلب فهرستی از لذیذترین غذاهای دبی تهیه‌کرده‌ایم. پیشنهاد می کنیم در سفر تور دبی خود این طعم های جدیدی را تجربه کنید. 

شتر شکم پر

شتر شکم پر از غذاهای دبی است که علاوه بر اینکه در کتاب رکوردهای جهانی گینس به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین غذاهایی که می‌توانید در سراسر جهان بخورید، نام‌گذاری شده است، یکی از مجلل‌ترین غذاهای دبی به‌حساب می‌آید که در جشن‌ها سرو می‌شود. شکم پر کردن شتر با چیزهایی مانند مرغ، تخم‌مرغ، ماهی، گوشت گوسفند و ادویه‌ها انجام می‌شود.

شتر شکم پر هنوز به‌عنوان یک غذای سنتی در دبی به‌حساب می‌آید، اما ازآنجایی‌که فقط برای مناسبت‌های خاص مانند جشنواره‌ها، مراسم بادیه‌نشینی، عروسی‌ها یا سایر رویدادهای مهم فرهنگی یا خانوادگی سرو می‌شود. اگر زمانی که به دبی می‌روید مراسم ویژه‌ای وجود ندارد که بتوانید شتر شکم پر را در آنجا میل کنید، می‌توانید به‌جای آن گوشت شتر را به شکل شتر برگر در تعدادی از رستوران‌های دبی امتحان کنید. 

شاکشوکا

شاکشوکا از غذاها‌ی دبی است که در کشورهای خاورمیانه، شمال آفریقا و اسرائیل هم به‌عنوان یک وعده صبحانه کامل رایج است و خورده می‌شود. در تهیه شاکشوکا از مواد ساده‌، سالم و تازه‌ای مانند گوجه‌فرنگی، پیاز، سیر، ادویه‌جات، ترشی جات و تخم‌مرغ استفاده می‌شود و بسیار غذای مغذی و خوشمزه‌ای است.

شاکشوکا اصالتاً متعلق به کشور تونس است برای همین به اسم  املت تونسی هم معروف است؛ اما امروزه می‌توانید بهترین شاکشوکاها را در بین غذاها‌ی دبی میل کنید. با توجه به اینکه برعکس بسیاری از غذاهای عربی در پختن آن از گوشت استفاده نمی‌شود برای همه به‌خصوص گیاهخواران غذای فوق‌العاده مناسب و لذیذی محسوب می‌شود.

مجبوس

این غذا باوجودی که به‌سادگی پخته می‌شود از معروف‌ترین غذاهای دبی است. مواد تشکیل‌دهنده‌اش برنج، پیاز، گوشت بره، با چاشنی ادویه، نمک و لیموی خشک است و از غذاها‌ی دبی است که طعم بسیار دلپذیری دارند. این غذای هیجان‌انگیز را حتماً با سالاد و رایتا امتحان کنید. طعمی بهشتی دارد. هر چند بسیار ساده و غیر پیچیده به نظر می‌رسد اما طعم خوب مجبوس شما را شگفت‌زده خواهد کرد.

این غذای سنتی طعمی منحصربه‌فرد، تند و غنی دارد. از میخک، هل، پوست کاسیا، زردچوبه و بهارات نیز برای طعم دادن به این غذا استفاده می‌شود که طعم آن را لذت‌بخش‌تر می‌کند. مجبوس در میان اماراتی‌ها بسیار محبوب است و دستورالعمل طبخ آن از نسلی به نسل دیگر منتقل می‌شود و از غذاها‌ی دبی است که در بین بازدیدکنندگان نیز بسیار محبوب است.

بیشتر بخوانید …

دبی مال کجاست؟ | بزرگترین شاپینگ مال دبی

مکرل

خوراک ماهی‌دودی مکرل از خوشمزه‌ترین غذاهای دبی است که با ماهی طبخ می‌شود. غذاهای دریایی دبی، کشورهای خلیجی و جاهای ساحلی همیشه پرطرفدارند. ماهی مکرل مزه بی‌نظیری دارد و اصلاً خوراک سنگینی نیست. به همین دلیل هم به‌عنوان میان وعده و هم وعده‌ غذای اصلی سرو می‌شود.

در طبخ آن از ماهی مکرل، خامه، پیاز، ترب و گاهی از سبزیجاتی مانند جعفری و پیازچه استفاده می‌شود. بیشتر به‌صورت خوراک صرف می‌شود اما برخی در کنار آن پوره قرار می‌دهند با آن را با نان نوشجان می‌کنند. این غذای دریایی عربی از خوش‌طعم‌ترین غذاهای دبی است و بین توریست‌ها و گردشگران نیز بسیار پرطرفدار است.

جشید

ماهی جایگاه ویژه‌ای در غذاهای دبی و اماراتی دارد، به‌ویژه در مناطق ساحلی که ماهی تازه در بسیاری از وعده‌های غذایی وجود دارد. جشید یکی از معروف‌ترین غذاهای دبی و محدوده خلیج‌فارس است که به‌طور ایده‌آل با استفاده از کوسه‌های کوچک تهیه می‌شود، اگرچه می‌شود ماهی‌های دیگر را جایگزین کوسه کرد.

برای طبخ آن از کوسه‌های کوچک یا ماهی‌های دیگر استفاده می‌شود و با عایش سفید (برنج) و کره شفاف سرو می‌شود. ماهی را در آب با ادویه‌ها حدود ۳۰ دقیقه می‌پزند تا پوست آن جدا شود. سپس ماهی را با مخلوط ادویه، دارچین، زنجبیل، لیمو خشک آسیاب شده، هل، پیاز خردشده و سیر در قابلمه‌ای دیگر قرار می‌دهند. مرحله بعدی این است که فلفل و ماهی را ریز و خرد می‌کنند و آن را با ادویه‌ها به مدت ۱۵ دقیقه مخلوط می‌کنند و می‌گذارند تا کاملاً پخته شود، سپس آن را سرو می‌کنند.

برای مشاهده قیمت و خرید تور دبی از ستاره ونک کلیک کنید.

خرید تور دبی

بریانی

بریانی غذایی است که در سراسر منطقه خلیج‌فارس یافت می‌شود و دبی نیز از این قاعده مستثنی نیست. این غذا که از غذاهای هندی سرچشمه می‌گیرد، قبل از ورود به جهان عرب، ابتدا در آسیای شرقی گسترش یافت، جایی که به لطف طعم خوش‌طعم آن بسیار محبوب شد. هنوز هم از ادویه‌های هندی معروف در طبخ آن استفاده می‌شود.

بریانی انواع مختلفی دارد، از جمله: ایرانی، سریلانکایی و بریانی آسیای جنوب شرقی. بریانی گوشت که با ترکیبی از برنج باسماتی و ادویه‌جات درست‌شده است را می‌توان با مرغ یا انواع دیگر گوشت سرو کرد. طعم لذیذ بریانی آن را به یکی از محبوب‌ترین غذاها‌ی دبی تبدیل کرده است.

سالونا

سالونا یکی از خورش‌های اماراتی است که مملو از ویتامین‌ها و پروتئین است و به دلیل سادگی و طعم فوق‌العاده‌اش، از غذاهای دبی است که همه از آن لذت می‌برند. این غذا علاوه بر اینکه یک غذای اصلی در خانواده‌ها است، در بسیاری از جشن‌ها و مناسبت‌های اماراتی نیز سرو می‌شود.

با تکه‌های مرغ، زردچوبه، روغن‌زیتون، زنجبیل رنده شده، سیر خردشده، پیاز، فلفل قرمز، ادویه‌جات، ترشی جات و برنج سفید تهیه می‌شود و از غذاهای دبی است که با وجود هجوم غذاهای غربی به رستوران‌های امارات، هنوز جایگاه خود را در قلب مردم دبی حفظ کرده است و از غذاهای پرطرفدار در بین مردم محلی و بازدیدکنندگان به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید …

معرفی بهترین رستوران های ایرانی در دبی

لحم ببعجین

لحم ببعجین از غذاهای خاورمیانه‌ای دبی است که به‌عنوان پیتزای عربی شناخته می‌شود و غذاهای خیابانی پرطرفدار در دبی است. این غذا یک نان مسطح لبنانی شگفت‌انگیز با چاشنی گوشت چرخ‌کرده تند است و از بهترین غذاهای دبی برای افرادی است که علاقه‌مند به غذاهای تند هستند.

برای تهیه این غذا باید خمیر تازه را بغلتانید و مخلوط گوشت، پیاز خردشده و ادویه را روی خمیر اضافه کنید. تا این غذای خوشمزه خیابانی آماده شود. پیشنهاد می‌کنیم آن را با طعم‌دهنده‌هایی مانند فلفل هندی، آب ‌لیموی تازه یا سس تاباسکو امتحان کنید تا لذت بیشتری ببرید و به‌عنوان یکی از بهترین غذاهای دبی امتحان کردن آن را از دست ندهید.

مدروبا

مدروبا از بهترین غذاهای دبی است که هم گیاهی است و هم غیر گیاهی. نام این غذا به زبان عربی به معنای کوبیده شده است چون در آخرین مرحله دستور غذا، همه مواد با هم برای ایجاد یک پوره صاف هم زده می‌شوند. مدروبا با مرغ شناخته‌شده‌ترین نوع آن است، اما می‌توان آن را با استفاده از دانه‌های له شده گیاهی نیز درست کرد و برای کسانی که می‌خواهند یک نسخه غیر گیاهی اما بدون مرغ از مدوربا را صرف کنند، می‌توان آن را با ماهی و گوشت بره نیز طبخ کرد.

معمولاً در طبخ آن از برنج، سیر، پیاز، گوجه‌فرنگی، ماست، چاشنی و کره در حد اعتدال استفاده می‌شود. چون به‌راحتی قابل‌هضم است، برای تمام سنین ایده‌آل است. این غذا از محبوب‌ترین غذاهای دبی است و در بحرین و عمان نیز طرفداران زیادی دارد.

بیشتر بخوانید …

بهترین مقاصد گردشگری دبی در فصل بهار کدام است؟(مقاصد گردشگری دبی در فصل بهار)

ترید

ترید اماراتی از معروف‌ترین و قدیمی‌ترین غذاهای دبی و خلیج است که این غذای سنتی دبی هزاران سال است که وجود داشته و در طول قرن‌ها همچنان محبوب بوده است. این غذا با تکه‌های نان و سبزیجات خیس شده در آب گوشت درست می‌شود. این غذا یک غذای انرژی‌زا است که فواید سلامتی زیادی دارد و سرشار از ویتامین و پروتئین است.

ترید از غذاهای دبی است که در مناسبت‌های خاص سرو می‌شود. این غذا معمولاً فقط در ماه رمضان خورده می‌شود و همین موضوع آن را به یک غذای خاص تبدیل کرده که بعد از روزه‌داری، خوردن آن را به تجربه‌ای آرامش‌بخش و رضایت‌بخش تبدیل می‌کند.

اوزی

اوزی از شناخته‌شده‌ترین غذاهای دبی و منطقه خلیج‌فارس است. غذای مخصوصی است که با برنج پخته می‌شود. یا می‌توان آن را با مرغ به‌عنوان پیراشکی و پیش‌غذا نیز سرو کرد. گاهی اوقات هم با مخلوطی از آجیل سرخ‌شده یا بو داده تزیین می‌شود و خوردن آن با سالاد و ماست نیز تجربه لذت‌بخشی است.

اوزی از محبوب‌ترین غذاهای دبی است که معمولاً در مهمانی‌های عروسی و جشن‌ها و همچنین در ماه رمضان برای افطاری سرو می‌شود. اگر در ماه رمضان به این کشور سفر می‌کنید، اوزی از بهترین غذاهای دبی برای امتحان کردن است.

محالبیا

محلابیا نسبت به سایر غذاهای دبی که تاکنون معرفی کردیم، متفاوت است. به‌نوعی می‌توان گفت یک دسر خامه‌ای عربی یا پودینگ است و موردعلاقه کسانی است که به شیرینی‌جات علاقه دارند. طعمی با طراوت دارد و طعم گلاب و پسته در آن نسبت به سایر طعم‌ها برجسته‌تر است.

محالیبا از غذاهای دبی است که به‌صورت سرد سرو می‌شود. حرارت دادن به آن طعم غذا از بین می‌رود. از پیشخدمت نخواهید که ظرف محالیبا را گرم کند چون باعث تعجب او خواهید شد. در رستوران‌ها و در ماه رمضان بین کودکان محبوب است و گفته می‌شود سبک و سالم است.

بیشتر بخوانید …

لیست جاهای دیدنی دبی ۲۰۲۳؛ معرفی ۱۰ جاذبه برتر گردشگری دبی

لگیمات

لگیمات از غذاهای دلچسب دبی و محبوب‌ترین غذاهای دبی در ماه رمضان است. این غذا به شکل کوفته‌های سرخ‌شده کوچکی از کره، شیر، شکر، آرد، زعفران و هل درست می‌شود و با سس خرما و دانه‌های کنجد خورده می‌شود. از آن دست خوراکی‌هایی است که هر چه بیشتر بخورید، بیشتر عاشق آن خواهید شد.

لگمیات به عربی به معنای لقمه‌های کوچک است که شکل ظاهری آن را توصیف می‌کند. اگر از هر فرد محلی بپرسید که بین محبوب‌ترین غذاهای دبی کدام را به شما پیشنهاد می‌کند؟ به‌احتمال‌زیاد پاسخ او لگیمات خواهد بود. شرط می‌بندیم آن‌قدر این غذا خوشمزه است که حتی فقط به خاطر خوردن آن به دبی سفر خواهید کرد.

برای مشاهده قیمت و خرید تور دبی از ستاره ونک کلیک کنید.

خرید تور دبی

اش اسارایا

اش اسارایا بافتی شبیه چیز کیک دارد، اما خیلی با چیز کیک فرق می‌کند. اش اسارایا از غذاهای دبی درواقع نوعی نان شیرین است که با فراستینگ خامه‌ای و با مغز پسته تزئین می‌شود و آن‌قدر  لذیذ و خوشمزه است که در دهان آب می‌شود.

این دسر سنتی عربی، در میان محبوب‌ترین غذاهای دبی جایگاه خود را دست آورده است و می‌توان آن را در اکثر غذاخوری‌ها، از نانوایی‌های محلی گرفته تا مؤسسات تهیه غذای مجلل، پیدا کرد و بازدیدکنندگان و افراد محلی به یک اندازه عاشق خوردن آن هستند و از آن خوراکی‌هایی است که باید در دبی حتماً امتحان کنید.

شاورما

شاورما از معروف‌ترین غذاهای دبی، یکی از غذاهایی است که در سراسر جهان محبوبیت دارد. شاورما یک غذای لذیذ سنتی عربی است که با گوشت گاو یا مرغ درست می‌شود. سپس برش‌های کباب با سبزیجات تازه، پیاز کبابی و سس‌های مختلف در داخل نان تخت قرار داده می‌شود. این غذای خیابانی در دبی بسیار محبوب است.

اگر در خیابان‌های دبی در حال گشت‌وگذار هستید و گرسنه شدید، برای خوردن یکی از لذیذترین غذاهای دبی حتماً سری به شاورمافروشی‌هایی مانند شاورما تویست یا ایکیا بیسترو بزنید یا به الملاه معروف بروید که عاشقان شاورما در دبی بیش از چهار دهه است که به آنجا می‌روند و این غذای فوق‌العاده را امتحان کنید.

بیشتر بخوانید …

هرآنچه که باید قبل از سفر به دبی بدانید {راهنمای سفر به دبی}

هریس

هریس از غذاهای محلی دبی است که بیشتر در ماه رمضان، عید و عروسی میل می‌شود و از معروف‌ترین غذاهای دبی است. اغلب می‌توان آن را بر روی میزهای شام اماراتی و همچنین در منوی برخی از بهترین رستوران‌های دبی یافت. تهیه آن به زمان و مهارت زیادی نیاز دارد، به همین دلیل معمولاً در مناسبت‌های خاص و ضیافت‌ها سرو می‌شود.

مواد تشکیل‌دهنده آن گندم خرد شده، گوشت چرخ کرده (گاهی اوقات مرغ) و همچنین پیاز، زیره آسیاب شده و مقدار زیادی آب و نمک است. بخش مهمی از میراث آشپزی محلی است و دستور پخت آن همچنان از طریق نسل‌ها منتقل می‌شود. اگر در شهر از مردم بپرسید بهترین هریس را کجا می‌توان پیدا کرد؟ از اینکه مردم محلی دبی چقدر خونگرم و مهمان‌نواز هستند شگفت‌زده خواهید شد. این غذا واقعاً یکی از بهترین غذاهای دبی است.

تاهتا ملیح

تاهتا ملیح یک غذای سنتی دبی است که هنوز هم محبوب است. از ماهی‌های کنسرو شده و شور، معروف به ملیح، به‌طور سنتی در غذاهای دبی وقتی استفاده می‌شد که ماهی تازه یا مواد غذایی دیگر در دسترس نبود.

برخی از ماهی‌ها برای فرآیند نمک‌سود کردن و نگهداری بهتر از بقیه مناسب هستند. انواع محبوب ماهی که در تاهتا ملیح به کار می‌رود شامل ماهی خال مخالی، ماهی تن، شاه‌ماهی یا ملکه ماهی است.

اشاره به این نکته لازم است که افراد مبتلا به فشارخون بالا به دلیل نمک زیاد این غذا از خوردن بیش‌ازحد آن باید اجتناب کنند. ملیح از غذاهای دبی است و رایج‌ترین نوع آن با ماهی تن زرد پره تهیه می‌شود.

سخن آخر

در این مطلب کوشیدیم بهترین غذاهای دبی را انتخاب کنیم و به شما معرفی کنیم. غذاهایی که همه اهل غذا عاشق آن‌ها خواهند شد. از غذاهای رستوران‌های لوکس دبی گرفته تا غذاهای خیابانی محبوب، برای همه نوع مسافری غذای لذیذی را در نظر گرفتیم تا در تعطیلات خود در دبی از میل کردن این غذاهای خوشمزه نهایت لذت را ببرید.

در نهایت یادآور می‌شویم برای سفر به دبی و تجربه طعم های جدید در سفر نیار به ویزای توریستی دبی دارید؛ اما نگران نباشید ستاره ونک در تمام مراحل دریافت ویزا همراه شماست. 

سوالات متداول

معروف‌ترین غذاهای دبی چه هستند؟

مجبوس، مدروبا، اوزی و شاورما از معروف‌ترین غذاهای دبی به شمار می‌روند.

محبوب‌ترین غذاهای افطاری در دبی کدم‌اند؟

در ماه رمضان غذاهای ترید، اوزی، لگیمات و هریس از محبوب‌ترین غذاهای رمضانی در دبی محسوب می‌شوند.

برای مشاهده قیمت و خرید تور دبی از ستاره ونک کلیک کنید.

خرید تور دبی
کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی
ارسال نظر
ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید