با سافاری پارک دبی آشنا شوید

نوشته شده توسط : پونه مولایی در دوشنبه 5 آگوست 2019
Loading...

دوست دارید به یک یوزپلنگ وحشی غذا بدهید؟ اگر شما هم از علاقه‌مندان محیط‌زیست و حیوانات هستید، پس باید حتماً یک‌بار هم شده سافاری را امتحان کنید. با سافاری به ملاقات حیوانات وحشی بروید و با آن‌ها عکس یادگاری بیندازید که لذت بودن در طبیعت بر وجودتان بنشیند. البته اگر دوست ندارید یک مسافت طولانی تا آفریقای جنوبی بروید؛ ما به شما سافاری پارک دبی را پیشنهاد می‌دهیم.

 

کلمه سافاری در وهله اول ما را به یاد آفریقای جنوبی می‌اندازد که طرفداران طبیعت‌گردی مشتاقانه عاشق آن هستند. 

سافاری به فعالیتی اطلاق می‌شود که شما با یک ماشین به طبیعت رفته تا از حیوانات عظیم‌الجثه و گوناگون دیدن کنید. اما کلمه سافاری فقط به ماجراجویی در جنگل و بازدید از حیوانات محدود نمی‌شود و سافاری در بیابان هم شامل آن می‌شود.

در تور آفریقای جنوبی شما سوار بر یک ماشین قفس دار یا سرباز شده و به جنگل می‌روید. در این گشت‌وگذار شما با حیوانات مختلفی برخورد می‌کنید که فقط می‌توانید از آن‌ها عکس و ویدیو بگیرید. سافاری آفریقای جنوبی یکی از مهیج‌ترین‌ها در نوع خود هست زیرا حیوانات مرسوم به بیگ فایو (شیر، پلنگ، کرگدن، فیل و بوفالو) در این ناحیه زندگی می‌کنند که دیدار با آن‌ها برای طبیعت دوستان بسیار خاطره‌انگیز خواهد بود.

البته سافاری فقط به جنگل ختم نمی‌شود و مناطق بیابانی هم دارای تورهای سافاری هستند. در این نوع خبری از حیوانات بزرگ نیست و شما باید شجاعت خود را با تپه‌های پر از خاک بی آزماید.

در سافاری بیابانی شما سوار بر  ماشین‌های دو دیفرانسیل نظیر تویوتا لندکروز می‌شوید و از مناطق مختلف بیابان دیدن می‌کنید. البته اگر ماشین هم دوست ندارید می‌توانید شترسواری کنید.

سافاری دبی

یکی از تفریحاتی که بی‌بروبرگرد باید در تور دبی آن را انجام دهید، سافاری است. البته باید بگویم این تفریح فقط شامل ماشین گردی در بیابان نمی‌شود و تفریحات متنوع دیگری هم در انتظار شما است.

دوست دارید برای چند ساعت هم که شده زندگی بادیه‌نشینی را تجربه کنید؟ در محل سافاری، کمپ‌هایی تعبیه‌شده است که حس متفاوتی را از این ماجراجویی برای شما خلق می‌کند.

شما می‌توانید لباس‌های سنتی در اینجا بپوشید و دستان خود را حنا بزنید. از چای و قهوه عربی لذت ببرید و حتماً کباب باربیکیو اینجا را امتحان کنید چون همه را راضی می‌کند.

برای سفر به این منطقه بکر و آرام فقط کافی ست ویزای دبی خود را آماده کنید و  با خرید بلیط هواپیما آماده سفر شوید.

سافاری پارک دبی

این پارک بزرگ که به سافاری پارک مشهور است در اواخر سال ۲۰۱۷ بازگشایی شد که توجهات زیاد را معطوف خود کرد. در این پارک بیش از  دو هزار و ۵۰۰ حیوان و بیش از ۲۵۰ گونه نگهداری می‌شود.

جالب است بدانید این پارک دو برابر شهر واتیکان است و منبع اصلی خود را باانرژی خورشید تغذیه می‌کند.

در این مکان ۱۱۹ هکتاری، پنج روستا وجود دارد که جمعیت حیوانی به‌خوبی در آن تفکیک‌شده است. برای اینکه در زمان‌های گرم سال حیوانات اذیت نشوند، اجسام سرد و تهویه خنک‌کننده هوا در نظر گرفته‌شده است.

بخش‌های مختلف پارک

این پارک به پنج دهکده مختلف تقسیم‌شده است که در هر بخش حیوانات و سرگرمی‌های متفاوتی انجام می‌گیرد.

دهکده سافاری

بازدیدکنندگان با اتوبوس به این منطقه می‌روند و از نزدیک حیوانات را تماشا می‌کنند.  شما می‌توانید حیواناتی مانند گورخر، گوزن، یوزپلنگ وحشی، آهوی کوهی، بابون و گاومیش آبی را در اینجا مشاهده کنید.

دهکده عربی

اینجا بیش از ۶۰ هزار مترمربع وسعت دارد و اختصاصاً برای شناخت حیوانات بومی این ناحیه مانند غزال عربی، گرگ، لاک‌پشت‌های غول‌پیکر، شامپانزه و شیر سفید ساخته‌شده است.

در این منطقه کوه، بیابان و انواع گل و گیاه طراحی‌شده است.

دهکده آسیایی

این حیوانات مربوط به بخش‌های مختلف آسیا است که  شامل اژدهای کومودو، فیل هندی، انواع پرندگان و خزندگان می‌شود.

دهکده آفریقایی

در اینجا شیر سفید و سگ وحشی آفریقایی نگهداری می‌شود.

دهکده اودی

این منطقه برای ریلکس کردن است. پس از انجام سافاری به اینجا بیایید و در زمین سرسبز آن نشسته و از تماشای استخر ماهی و آب‌نماهای آن لذت ببرید.

مزرعه کودکان

این بخش به‌تازگی ساخته‌شده و هدف از آن یادگیری کودکان است. آن‌ها قادر هستند اطلاعاتی در مورد بز، گوسفند، مرغ و هر حیوان مزرعی را فراگیرند. مطمئناً کودکان از جمع‌آوری تخم‌مرغ و دوشیدن شیر گاوها لذت خواهند برد.

زمان کاری سافاری پارک

سافاری پارک دبی هرروزه از ساعت ۹ صبح تا ۵ بعدازظهر باز است و گردش شما در پارک تقریباً پنج ساعت به طول می‌انجامد.

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
پونه مولایی
ارسال نظر
ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید