با جاذبه های گردشگری شهر چنگدو چین آشنا شوید

نوشته شده توسط : دیبا عباسی در چهارشنبه 16 نوامبر 2022
Loading...

اگر مسافر چین هستید برنامه ریزی سفر خود را به پکن و شانگهای محدود نکنید، این مقصد کهن آسیایی شهرهایی مدرن با طبیعت منحصربه‌فرد دارد که سفرتان را بسیار جذاب‌تر خواهد کرد. شهر چنگدو  یکی از مقاصد کمتر شناخته شده چین است که زیبایی پکن و شانگهای را با هم داشته و در عین حال پیشینه تاریخی این کشور را با بناهای تاریخی و طبیعتی حیرت انگیز به تصویر کشیده است. در این مقاله گشتی کوتاه و جذاب به چنگدو داشته و با حال و هوای این شهر آشنا می‌شویم.

 شهر چنگدو در استان سیچوآن چین واقع شده یکی از اصلی‌ترین مراکز کاشت برنج و گندم شناخته می‌شود. علاوه بر این طبیعت بی نقص و بناهای باستانی چنگدو را در میان مقاصد گردشگری تور چین قرار داده است. این شهر در بین سال‌های ۲۲۰ تا ۲۸۰ بعد از میلاد قطب اصلی اقتصاد در چین بوده و بعد از گذشت قرن‌ها همچنان می‌توان آثار به جا مانده از زروق و برق آن دوران را در شهر دید.  چنگدو امروزه نیز شهری شیک بوده و مقصدی امن برای گردشگران به شمار می‌رود.

جاذبه های گردشگری شهر چنگدو

چنگدو شهری ست که از نظر اقتصادی روز به روز در حال پیشرفت بوده و از مناطق مهم برای جذب گردشگر شناخته می‌شود. حضور ۱۴ دانشگاه و کالج چنگدو را به یکی از قطب‌های فرهنگی چین نیز تبدیل کرده است. اما در کنار تمام این ویژگی‌ها این جاذبه های گردشگری هستند که چنگدو را در میان گردشگران معروف کرده‌اند. جاذبه‌هایی که تاریخ و طبیعت در آن ادغام شده و بازدیدکنندگان را شیفته خود می‌کنند. پایگاه تحقیقاتی پانداها، کلیسا ونشو، خانه روستایی دوفو، معبد یونگ لینگ و  بازدید از خیابان جینلی از معروفترین جاذبه های چنگدو هستند که در ادامه با آن‌ها را معرفی می‌کنیم:

پایگاه تحقیقاتی پانداها

پانداها دوست داشتنی‌‌ترین و بامزه‌ترین موجودات چین هستند و شهر چنگدو میزبان این حیوانات همیشه جذاب است. مرکز پژوهشی پانداهای غول پیکر در ۱۹۸۷ در این شهر با ۶ پاندا کار خود را آغاز و تحقیقات را بر روی این موجودات تنبل اما پرطرفدار آغار کرد. موسسه رفته رفته پیشرفت کرده و در حال حاضر حدود ۸۰ نوع گونه پاندا در این مکان زندگی می‌کنند. نکته جالب تر اینکه ۱۲۰ پاندا نیز متولد شده و با دقت از آن‌ها نگه داری می‌شود. شما می‌توانید به این مرکز رفته، پانداهای غول پیکر را در کنار توله‌هایشان مشاهده کرده و حتی غذا خوردنشان را تماشا کنید. بازی کردن و عکاسی با این موجودات دوست داشتنی از دیگر تفریحات پایگاه تحقیقاتی چنگدو چین است.

کلیسا ونشو

ونشو کلیسایی ۱۲ هکتاری ست که از چندین معبد کوچک و بزرگ تشکیل شده است. تمامی این معابد جنسی از سنگ و چوب داشته و با معماری بی‌نظیر چشم‌های بازدیدکنندگان را به خود خیره می‌کنند. کلیسای ونشو در سال ۱۹۶۱ و بر روی خرابه‌های صومعه به جامانده متعلق به خاندان سلطنتی چین ساخته شده است. علاوه بر معماری خارق‌العاده بنا وجود سالن شوفاتانگ با ۱۰ مجسمه آهنین از خدایان نگهبان بودایی را می‌توان از ویژگی‌های اصلی معبد کلیسای ونشو دانست. بیشتر این مجسمه‌ها بین سال‌های ۹۶۰ تا ۱۲۷۹ میلادی ساخته شده و به معبد اضافه شده‌اند. اثراتی از خوشنویسی و نقاشی معروفترین هنرمندان چینی نیز در بخش‌هایی از کلیسای ونشو شهر چنگدو هستند.

 خانه روستایی دوفو

ساخت خانه روستایی دوفو بین سال‌های بین ۷۵۹ تا ۷۶۳ میلادی انجام شده است. این خانه تاریخی متعلق به یکی از شاعران معروف چینی می‌باشد که حدود ۲۵۰ شعر خود را در آن سروده است. خانه دوفو علاوه بر ارزش تاریخی و معماری بی‌نظیری که دارد به دلیل چشم اندازهای رویایی خود نیز معروف است. رودخانه زیبای هوآن هوآکسی، باغی سرسبز و پل‌هایی با معماری چشم نواز مناظری هستند که از پنجره خانه دوفو دیده شده و به قطع همین مناظر الهام بخش شاعر معروف چینی بوده‌اند. قسمت‌های از خانه نیز به  نام گنگ بو به وسایل زندگی و کار دوفو اختصاص پیدا کرده است.

 معبد یونگ لینگ

یونگ لینگ از معروفترین معابد شهر چنگدو چین می‌باشد. این معبد با ارتفاع ۱۵ متری ۱۴ دروازه و یک تالار مرکزی پر زرق و برق دارد. در فضای بیرونی معبد نیز می‌توان مجسمه سنگی از وانگ جیان به همراه نقاشی‌ها و مجسمه‌های فوق‌العاده ظریف از ۲۴ موسیقی‌دان مطرح چینی را دید. بخشی از محوطه معبد نیز به نمایش وسایلر تزیینی امپراتوران چین اختصاص داده شده است. آرامگاه وانگ متعلق به سال ۹۱۸ میلادی نیز از دیگر جاذبه‌های معبد یونگ لینگ می‌باشد. با این توصیف پیشنهاد می‌کنیم بازدید از این معبد زیبا و پرجاذبه را در میان برنامه سفر خود به چنگدو قرار دهید.

بازدید از خیابان جینلی

خیابان جینلی بهترین مکانی ست که در آن می‌توان گشت و گذار در شهر چانگدو را به پایان رساند. چرا که این خیابان با غروب آفتاب و تاریک شدن هوا توسط صدها فانوس روشن شده و منظره‌ای استثنایی را بوجود می‌آورد. خبر خوب اینکه می‌توانید ده‌ها عکس زیبای اینستاگرامی را در کنار فانوس‌های روشن خیابان جینلی به ثبت رسانید. همچنین شما می‌توانید با قدم زدن در خیابان street food سوغاتی‌های جذاب چینی را خریداری کرده و با خود به خانه ببرید. بیشتر صنایع دستی موجود در بازار جینلی دست ساز بوده و موضوع مذهبی مانند مجمسه‌های بودا و غیره را دارند.

سفر به شهر زیبای چنگدو

شهر چندو به قدری زیبا و حیرت انگیز است که بدون شک قدم زدن در آن به یکی از به یادماندنی‌ترین لحظات سفر شما تبدیل خواهد شد. علاوه بر جاذبه های گردشگری که در پاراگراف‌های قبل با آن‌ها آشنا شدیم مزارع چای که در بیرون شهر قرار دارند، مسجد هوانگ چن متعلق به قرن ۱۸ میلادی، پارک وانگ‌یانگ لو و برج مراقبت رودخانه و معبد وهو از دیگر دیدنی‌های جذاب چنگدو هستند که توانسته‌اند توجه گردشگران را به سوی خود جلب کنند. در ادامه مطلب به شما خواهیم گفت کدام فصل بهترین زمان برای دیدن و لذت بردن از جاذبه‌های چنگدو مناسب است.

بهترین فصل برای سفر به چنگدو چین

چنگدو در ارتفاع ۴۵۰ تا ۷۲۰ متری از سطح دریا قرار گرفته و توسط کوهستان‌های مرتفع احاطه شده، عالی، مراتع وسیع و خاک حاصلخیز این شهر را از دیرباز در میان مقاصد خوش آب و هوای چین قرار داده است. با این حال فصل‌های تابستان، بهار و پاییز را می‌توان بهترین زمان برای سفر به چنگدو و جاذبه های آن به شمار آورد.

برای کسب اطلاعات از تور چین و اخذ ویزای توریستی چین با کارشناسان ما در آژانس گردشگری ستاره ونک تماس بگیرید.

بیشتر بخوانید …

۷ غذای معروف و لذیذ چینی

 

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی
ارسال نظر
ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید