بازدید از جاذبه گردشگری آبشار شیرایتو ژاپن

نوشته شده توسط : دیبا عباسی در چهارشنبه 16 نوامبر 2022
Loading...

رشته‌های آبی که همانند نخ‌های نازک و نرم ابریشم از دیواره کوه آتشفشان به زمین می‌ریزند منبع الهام بسیاری از شاعران ژاپنی هستند و به عنوان گنجی طبیعی یکی از زیباترین مناظر ژاپن را خلق کرده‌اند. شیراتو نامی ست که مردم این کشور به واسطه ابریشمی بودن آب‌ها به آبشارهای کوه فوجی داده و به داشتن آن می‌بالند. از این رو بازدید از آبشار شیرایتو ژاپن را باید در لیست جاذبه‌های گردشگری این کشور قرار داد. در اینجا با تفریحات اطراف آبشار آشنا و به شما خواهیم گفت که بهترین زمان برای بازدید از شیراتو کدام فصل است.

آبشار شیراتو جز جاذبه‌های طبیعی تور ژاپن به شمار رفته و نام آن در لیست میراث فرهنگی یونسکو به ثبت رسیده است. این آبشار از کوه‌های آتشفشانی فوجی سرچشمه می‌گیرد و بیشتر به دلیل امواجی که همچون ابریشم به پایین سرازیر شده‌اند معروف هستند. نکته جالب اینکه در دوره ادوها رسم بوده افراد قبل از صعود به کوه فوجی در آبشار شیرایتو شنا می‌کردند. در ادامه با جاذبه های این گنجینه طبیعی در ژاپن بیشتر آشنا می‌شویم.

آبشار شیرایتو ژاپن در شیزوئوکا

آبشار شیرایتو ژاپن همراه با ۵ دریاچه دیگر در نزدیکی کوه معروف فوجی قرار گرفته و از صخره‌های سنگی همین کوه سرچشمه می‌گیرند. این آبشار پس از رسیدن به پایین و برخورد با صخره‌های کوچکتر به چندین رشته تبدیل شده و نمایی سحرانگیز را در دل طبیعت ژاپن بوجود می‌آورند. این آب‌های سرازیر شده ترکیبی از باران و برف‌های آب شده هستند که در طی صدها سال به دل سخت و سنگی فوجی نفوذ کرده و اینچنین روانه پایین شده‌اند. نکته تماشایی اینکه در هر ثانیه حدود ۱٫۵ تن آب از جشمه‌های فوجی سرازیر می‌شوند.

در محوطه پایین آبشارها استخری طبیعی بوجود آمده که با آب زلال زیبایی تحسین برانگیز دارد. بسیاری از افراد با فرا رسیدن فصل تابستان به سمت آبشار شیرایتو رفته  و در این استخر تمیز و زلال شنا می‌کنند. بسیاری از گردشگرانی که به هنر عکاسی علاقه دارند می‌توانند تصاویر ناب و منحصربه‌فردی را در کنار شیرایتو به ثبت رسانند.

تاریخچه آبشار شیر‌اتو ژ‌اپن / Shira-Ito Waterfall

آبشار شیرایتو ژاپن از دیرباز جایگاهی ویژه در بین مردم این کشور داشته است. شوگونات کاماکورا، میناموتو نو یوریتومو و اودا نوبوناگا همه از سیاستمداران و شاعران معروف ژاپنی هستند که از آبشار شیرایتو بازدید و آن را منبع الهام خود قرار داده‌اند. این آبشار برای مذهبیان ژاپنی نیز ارزشی ویژه دارد. تا جایی که بیین سال‌های ۱۶۰۳ – ۱۸۶۷ گروهی مذهبی به نام فوجیکو به رهبری شخصی به نام هاسگاوا کاکوگی کوه فوجی را پرستش کرده و آبشار شیرایتو را به عنوان مکانی برای آموزش‌های مذهبی خود قرار دادند. بعد از آن شیرایتو برای مدتی نیز محل مخصوص نیایش و عبادت بود.

در سال ۱۹۳۶ بود که آبشار شیرایتو به عنوان یک اثر ملی طبیعی در ژاپن به ثبت رسید. منحصربه‌فرد بودن و داشتن مناظر طبیعی حیرت انگیز شیراتو را در سال ۲۰۱۳ به فهرست میراث جهانی یونسکو اضافه کرد. در حال حاضر شیرایتو و تمام طبیعت اطراف آن جز میراث طبیعی جهانی به شمار می‌روند.

مناظر و جاذبه های گردشگری در کنار آبشار شیرایتو

صخره‌ای که آبشار شیرایتو از آن سرازیر می‌شود ۱۵۰ متر عرض و ۲۰ ارتفاع دارد، آب از این صخره با سرعت ۱٫۵ تن بر ثانیه از این صخره عظیم سرازیر شده و صحنه‌ای خارق‌العاده را بوجود می‌آورد. نکته جالب اینکه زمین این منطقه از دو لایه با تخلخل‌های مختلف تشکیل شده و آبشار دقیقا از میان این تخلخل بیرون می‌آید. اما در اطراف شیرایتو چه جاذبه‌هایی وجود دارند؟ یک رصد خانه در اطراف آبشار وجود دارد که سرازیر شدن آب را بسیار دقیق و البته شفاف‌تر می‌تواند در آن دید. نکته قابل توجه اینکه حتی کف رودخانه نیز از این رصدخانه قابل مشاهده است.

آبشار Otodome از دیگر آبشارهایی ست که در کنار شیرایتو قرار گرفته و صدایی بسیار مهیب‌تر دارد. طبق افسانه‌های ژاپنی صدای آبشار فقط یک بار آن هم برای یک ثانیه جهت انتقام دو برادر از قتل پدر خود قطع شد. از این رو اسم آبشار را به نام Oto (صدا) Dome (توقف) نامگذاری کردند.

زمان مناسب برای بازدید از آبشار شیرایتو

از آنجا که شیرایتو در میان فضای کوهستانی و سرسبز قرارگرفته، برای لذت بردن از طبیعت آن باید زمان و فصل مناسب را انتخاب کرد. با توجه به موقعیت مکانی ژاپن و البته آبشار شیرایتو ماه می، اواخر اکتبر واوایل نوامبر بهترین زمان‌ها برای بازدید از آبشار هستند. چرا که در این زمان‌ها درختان به اوج سرسبزی رسیده و طبیعت در زیباترین حالت خود قرار دارد. آب شدن برف‌ها نیز سرعت سرازیر شدن آبشار را بیشتر می‌کند. از این رو بیشتر گردشگران این زمان‌ها را برای بازدید از اطراف شیرایتو و جاذبه های آن انتخاب می‌کنند. عکاسی و ثبت لحظات ناب از طبیعت یکی از جذاب‌ترین و هنرمندانه‌ترین کارهایی ست که در بازدید از آبشار شیرایتو ژاپن می‌توانید انجام دهید.

نقشه و مسیر دسترسی به آبشار شیرایتو

برای رسیدن به آبشار شیرایتو باید به شهر شیزوئوکا ژاپن در استانی به همین نام بروید. شیرایتو در بخش شمال منطقه‌ای به نام کاروایزاوا و در دامنه های کوه فوجی قرار گرفته است. در اطراف کوه فوجی و به دلیل فوران آتشفشان مناظر طبیعی متنوع و البته زیبایی شکل گرفته‌اند که یکی از آن‌ها همین آبشار شیرایتو می‌باشد. حضور این آبشار که از خود کوه فوجی سرچشمه گرفته زیبایی این کوه را چندین برابر کرده است. سالانه گردشگران بسیاری به ویژه در فصل تابستان با گروه‌های گردشگری همراه شده و از شیرایتو بازدید می‌کنند.

سوالات متداول

آبشار شیرایتو ژاپن در کجا قرار دارد؟

آبشار شیرایتو در شهر شیزوئوکا، در بخش شمالی منطقه‌ای به نام کاروایزاوا و در دامنه های کوه فوجی قرار گرفته است.

بهترین زمان برای بازدید از آبشار شیرایتو کدام فصل است؟

بهار و تابستان را می‌توان بهترین زمان برای بازدید از آبشار شیرایتو دانست.

معروف ترین جاذبه های گردشگری ژاپن کدامند؟

معابد چند هزارساله بودا، آسمان خراش‌های که به آخرین تکنولوژی روز دنیا مجهز شده و طبیعت بی‌نظیر را می‌توان از معروف ترین جاذبه‌های گردشگری ژاپن دانست.

هبیشتر بخوانید …

پاییز، رؤیایی‌ترین فصل سفر به ژاپن

تماشای رقص شکوفه‌های گیلاس؛ در تور ژاپن

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی
مطالعه و نوشتن همیشه از موضوعات مورد علاقه من بوده‌اند. در همین راستا چند سالی ست که در زمینه تولید محتوا در حوزه گردشگری فعال هستم. نوشتن درباره آداب و رسوم سرزمین‌های دور و توصیف جاذبه‌هایشان از کارهایی ست که هر نویسنده به خصوص من را به وجد می‌آورد.
ارسال نظر
ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید