اقامتگاه‌های بوم‌گردی قشم یا هتل؟

نوشته شده توسط : دیبا عباسی در چهارشنبه 4 نوامبر 2020
Loading...

کوچک اما دلنشین! توصیفی زیبا برای اقامتگاه‌های بوم‌گردی قشم است. خانه‌های محلی که در آن‌ها از وسایل لوکس خبری نیست اما فضایی آرام و دلنشین دارند. همین سادگی در کنار داشتن امکانات عالی دلیلی بر آن شده تا بسیاری از گردشگران اقامت در این خانه‌های محلی را به هتل‌های ۴ و ۵ ستاره ترجیح دهند. در ادامه با بهترین افامتگاه‌های بوم‌گردی جزیره قشم آشنا می‌شویم.

اقامت در خانه‌های محلی، تور قشم را بسیار جذاب‌تر خواهد کرد. خانه‌هایی که در دل جزیره قرار گرفته و شما را با زندگی محلی ساکنین قشم آشنا می‌کنند. اقامتگاه‌های بوم‌گردی قشم با امکانات عالی و فضایی نوستالژیک توانسته‌‍‌اند نظر گردشگران را به سوی خود جلب کرده و به رقیبی برای هتل‌ها تبدیل شوند. (خرید بلیط قشم)

آنچه در این مطلب می‌خوانید

بهترین اقامتگاه‌های بوم‌گردی قشم

.

اقامتگاه بوم‌گردی کلودنگ

خانه‌ای سنتی با دیوارهای کاهگلی و فضای رنگارنگ اولین تصویری است که از اقامتگاه کلودنگ خواهید دید. این اقامتگاه زیبا در روستای دهخدا و در ۵۰ کیلومتری جزیره قشم قرار گرفته و با فضای نوستالژیک میهمانان جزیره را به دل فرهنگ و زندگی سنتی مردم قشم می‌برد.

اقامتگاه کلودنگ ۹ اتاق دارد برخی از آن‌ها دارای تخت، تلویزیون، یخچال، حمام و … هستند اما برخی دیگر به صورت کاملا سنتی در اختیار میهمانان قرار می‌گیرند. میهمانان این اتاق‌ها می‌توانند از آشپزخانه و حمام عمومی اقامتگاه استفاده کنند. حیات بسیار زیبا، فضای آرام و به دور از هیاهو ابن اقامتگاه‌ را به یکی از یهترین اقامتگاه‌های بوم‌گردی قشم تبدیل کرده است.

کلودنگ از لحاظ موقعیت نیز توانسته رضایت گردشگران را به دست آورد. جنگل زیبای حرا، تنگه جادویی چاهکوه و جزیره دلفین‎‌ها در نزدیکی این اقامتگاه قرار گرفته و دسترسی میهمانان به جاذبه‌های قشم را به راحتی امکان‌پذیر کرده‌اند.

آدرس: ۵۰ کیلومتری جزیره قشم، روستای دهخدا

اقامتگاه بوم‌گردی خانه دوست

خانه دوست از بهترین اقامتگاه‌های بوم‌گردی قشم است و مانند اسمش فضایی بسیار دوستانه دارد. این اقامتگاه ۱۰ اتاق دارد که به صورت اختصاصی نام‌گذاری شده‌ و جهت حفظ فضای سنتی فاقد تخت هستند. به جای آن رختخواب‌های مناسب و تمیز جهت استراحت میهمانان در نظر گرفته شده است.

دو اتاق دره ستاره‌ها و بادگیر بهترین و گران‌ترین اتاق‌های اقامتگاه خانه دوست به شمار می‌روند. این سوییت‌ها امکاناتی مانند حمام و دستشویی اختصاصی را دارا هستند و میهمانان سایر اتاق‌ها می‌توانند از سرویس‌های عمومی استفاده کنند.

این اقامتگاه بنایی با قدمت ۸۰ ساله است که در سال ۹۶ تغییر کاربری داده و با حفظ فضای نوستالژیک و معماری کاملا سنتی خود از میهمانان جزیره پذیرایی می‌کند.

اقامتگاه خانه دوست در شهر کوچک و ساحلی سوزا قرار گرفته و با جزایر ناز ۴ کیلومتر، دره ستارگان ۱۸ و جزیره هنگام ۴۰ کیلومتر فاصله دارد. همچنین با توجه به موقعیت مکانی خود دسترسی به ساحل را برای میهمانان فراهم کرده است.

آدرس: جزیره قشم، شهر سوزا، میدان بادگیر

اقامتگاه بوم‌گردی ناخدا امینی

روستای طبل در ۶۰ کیلومتری جزیره، میزبان یکی دیگر از بهترین اقامتگاه‌های سنتی قشم است. این خانه محلی زیبا، اقامتگاه ناخدا امینی نام دارد و دیوارهای کاهگلی آن فضایی سنتی را در اختیار میهمانانی که عاشق اقامت در محل‌های نوستالژیک هستند قرار می‌دهد.

فضای داخلی این اقامتگاه با در و پنجره‌های چوبی، تخت‌های سنتی و درختان نخل بلند و سرسبز تزیین شده است. اقامتگاه ناخدا امینی دارای ۲ طبقه و ۱۰ اتاق است. رختخواب‌های تمیز و راحت، اینترنت رایگان و سیستم گرمایشی و سرمایشی از امکانات اتاق‌های اقامتگاه هستند.

همچنین سرویس توالت ایرانی و فرنگی، حمام و آشچزخانه به صورت عمومی در اختیار میهمانان قرارمی‌گیرد. با اقامت در این خانه محلی می‌توانید لذت صرف غذاهای دریایی را در محیطی سنتی و زیبا تجربه کنید.

نزدیکی به جاذبه‌های دره ستاره‌ها، جزیره دلفین‌ها، تنگه چاهکوه، جنگل حرا و دره تندیس‌ها از دیگر مزیت اقامت در خانه محلی ناخدا امینی است.

آدرس: جزیره قشم، روستای طبل

اقامتگاه بوم‌گردی فردیس قشم

اقامتگاه بوم‌گردی فردیس از متفاوت‌ترین و جذابترین اقامتگاه‌های بوم‌گردی قشم است. این مجموعه زیبا از چوب‌های نخل به همراه کاهگل ساخته شده و معماری فوق‌العاده دارد. قرارگیری اقامتگاه فردیس در خود قشم دسترسی میهمانان را به مراکز خرید و سایر جاذبه‌های جزیره امکان‌پذیر کرده است.

اقامتگاه فردیس ۱۵ اتاق دارد که تمامی آن‌ها با امکاناتی مانند سرویس بهداشتی، حمام، سیستم گرمایشی و سرمایشی تجهیز شده‌اند. لازم به یادآوری است که در این اقامتگاه به جای تخت از رختخواب استفاده می‌شود.

رستوران محلی با غذاهای لذیذ جنوبی، آلاچیق‌های چوبی، ساحل اختصاصی و زمین مخصوص والیبال ساحلی از دیگر امکانات اقامتگاه فردیس هستند.

آدرس: جزیره قشم، ۵۰ کیلومتری مرکز جزیره، خیابان ساحلی جنوبی

اقامتگاه بوم‌گردی دهلیز

اقامتگاه بوم‌گردی دهلیز بهترین انتخاب برای افرادی است که می‌خواهند در گروه‌های دوستانه به قشم سفر کرده و در عین حال در هزینه‌ها صرفه‌جویی کنند. اتاق‌های این اقامتگاه فضایی بزرگ دارند و امکاناتی مانند کولر گازی، سیستم گرمایش و سرمایش، اینترنت رایگان، رختخواب‌های سنتی و … را در خود دارند.

این اقامتگاه در روستای دهخدا قرار گرفته و با اقامت در آن می‌توان با فرهنگ و سنت بومیان جزیره قشم آشنا شده و آن را از از نزدیک احساس کرد.

رستوران سنتی با غذاهای دریایی، فضای صمیمی و دوستانه همراه با معماری نوستالژیک و نزدیکی به جاذبه‌هایی مانند جزیره دلفین‌ها، دره ستاره‌ها، دره تندیس‌ها، جنگل‌های حرا و تنگه چاهکوه از مزیت‌های اقامت در خانه محلی دهلیز هستند.

آدرس: جزیره قشم، روستای دهخدا

بیشتر بخوانید…

بهترین هتل‌های قشم را می‌شناسید؟

شکم‌گردی در رستوران‌های قشم، تجربه‌ای جذاب که نباید از دست داد

همه چیز درباره هزینه‌های تور قشم

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی

ارسال نظر

ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید