اطلاعات ضروری سفر به ژاپن

نوشته شده توسط : سارا اشرف نژاد در دوشنبه 26 فوریه 2024
Loading...

اگه سفر به بهترین کشور آسیایی را در سر می‌پرورانید و اکنون این سوال برایتان پیش آمده که چگونه به ژاپن سفر کنیم؟ باید بگوییم که ما نیز قصد داریم در این مطلب از اطلاعات ضروری سفر به ژاپن به شما بگوییم.

این سرزمین یکی از بهترین مقاصد تفریحی جهان است. کشوری که با وجود قانون‌های عجیب و غریب سنتی توانسته عنوان پیشرفته‌ترین و امن‌ترین کشور در جهان را از آن خود کند. سریعترین قطار دنیا با سرعت ۵۰۰ کیلومتر بر ساعت، تکنولوژی‌های حیرت‌انگیز، جزیره‌های طبیعی و مناظر خیره کننده، معابدی با معماری‌های ژاپنی، مراکز خرید فوق مدرن و صدها مرکز گردشگری متفاوت باعث شده تا هرساله گردشگران زیادی از سراسر دنیا به این کشور تحسین‌برانگیز آسیایی سفر کنند.

برای دیدن ژاپن این کشور استثنایی و شهرهای زیبایش با آژانس هواپیمایی ستاره ونک که مجری مستقیم برگزار کننده تور ژاپن است، همراه باشید.

ویزا برای سفر به ژاپن

همانطور که احتمالا می‌دانید، اتباع ایرانی برای سفر به ژاپن نیازمند دریافت ویزا می‌باشند؛ خوشبختانه در حال حاضر اگر مدارک سفرتان بدون ایراد و کامل باشد، سفارت ژاپن در مهلت زمانی یک هفته‌ای ویزای گردشگری صادر خواهد کرد. این ویزا شامل کسانی می‌گردد که در قالب تور از ژاپن دیدار داشته باشند. برای مشاوره ویزای ژاپن و دیگر جزئیات با کارشناسان ما در ستاره ونک به شماره‌ی تماس حاصل فرمایید.

اختلاف ساعت با تهران

اختلاف زمانی ساعت در نیمه دوم سال (پاییز و زمستان)  5:30 ساعت و در نیمه بهاری و تابستانی ۴:۳۰ ساعت می‌باشید.

 

ساعات و روزهای کاری

بانک‌ها از ساعت ۹:۰۰ الی ۱۵:۰۰و دیگر ادارات دولتی از ۸:۰۰ الی ۱۷:۰۰ دایر می‌باشند.همچنین روزهای کاری هفته از دوشنبه الی جمعه است.

زبان و خط رسمی ژاپن

زبان رسمی ژاپنی می‌باشد که تا حد زیادی شبیه به زبان چینی نیز هست؛ برخلاف انتظار، ژاپنی‌ها زیاد انگلیسی نمی‌دانند و اگر هم صحبت کنند، به دلیل تلفظ کلیه حروف به صورت صدادار، احتمالا لهجه خاصشان زیاد برای توریستان قابل فهم نباشد.

خط آن‌ها مشتق از شکل واژه می‌باشد که به آن کانجی گفته می‌شود.همچنین دو نوع خط ۵۱ حرفی دارند که در مجموع نوشته‌های آن‌ها با این سه نوع خط صورت می‌گیرد.

واحد پول

ین ژاپن

 

نرخ تبدیل ارز

۱۱۰ ین= ۱ دلار آمریکا

 

جهت رانندگی

مانند انگلستان از سمت چپ می‌باشد و گواهینامه بین‌المللی ایران در ژاپن قابل استفاده نمی‌باشد.

 

نوع برق شهری

۱۰۰ ولت/ ۵۰ هرتز_ دوشاخه‌ی نوع A,B  قابل استفاده می‌باشد

سیستم تلفن ژاپن و اینترنت

سیستم تلفن ژاپن به نام JSM یعنی سیستم موبایل ژاپن، مخصوص این کشور است و با سیستم ایران که GMS است متفاوت می‌باشد.

در صورت استفاده از تلفن‌های هوشمند برای اتصال به اینترنت کافیست از سیم‌کارت‌های بسته ‌های اینترنتی که با قیمت‌های ۳۰ الی ۵۰ دلار بسته به ظرفیت‌های تبادل دیتا در کلیه فروشگاه‌های زننجیره‌ای ژاپن قال دسترس است، تهیه کنید.

 

بیشتر بخوانید:

غذاهای خیابانی ژاپنی

 

شماره‌های ضروری ژاپن

از جمله اطلاعات ضروری سفر به ژاپن که باید بدانید، شماره‌های ضروری هستند که اگر نیاز به کمک داشتید یا مشکلی پیش آمد سریعا درخواست کمک نمایید: 

پیش شماره ژاپن = +۸۱

پیش شماره توکیو= ۰۳

شماره پلیس=۱۱۰

شماره آتش نشانی و آمبولانس= ۱۱۹

باجه‌های پلیس مهاجرت

ورود رسمی مسافران به خاک ژاپن بعد از عبور و دریافت مهر ویزا در باجه پلیس مهاجرت صورت خواهد گرفت. کارکنان فرودگاه کلیه مسافران را در سه صف متفاوت خارجی، ژاپنی و خارجی‌های مقیم تقسیم می‌کنن؛ از کلیه مسافران در محل باجه انگشت نگاری دیجیتال و عکسبرداری صورت خواهد گرفت.

 

گمرک ژاپن

گمرک ژاپن با وسایل و تجهیزات پیشرفته مانع ورود کپی کالاهای مارک‌دار، گوشت، سوسیس و کالباس، برنج و دیگر کالاها و مواد ممنوعه می‌شود. میزان ارز نیز محدود به ۱ میلیون ین می‌باشدو حتما باید در برگه زرد رنگی که هواپیما به مسافران می‌دهد، اعلام شود.

 

فرودگاه‌های ژاپن

دو فرودگاه بین‌المللی در توکیو به نام‌های ناریتا (NRT)  در ۱۰۰ کیلومتری توکیو و فرودگاه هاندا (HND) که بین توکیو و یوکوهاما در کنار خلیج توکیو واقع است، وجود دارد.

اوکاسا نیز دارای دو فرودگاه بین‌المللی یکی به نام‌های ایتامی (ITM) و کانسای  (KIX) می‌باشد.

سوغاتی‌های ژاپن

  • عروسک‌های ژاپنی
  • لباس‌های ژاپنی
  • دستمال های سنتی به نام تِنوگوی
  • پرده های زیبای ژاپنی به نام نُرِن
  • بادزنگ های ژاپنی به نام فورین
  • ظروف سرامیکی ژاپنی

 

غذاهای معروف ژاپن

  • سوشی
  • ساشیمی
  • رامِن
  • تِمپورا
  • کارِ رای سو

 

آب وهوای ژاپن

قسمت‌های مختلف ژاپن آب‌وهوای متفاوتی دارند؛ شرق ژاپن دارای تابستان‌های گرم و مرطوب و زمستان‌های سرد با برف بسیار سنگین در مناطق کوهستانی است. غرب ژاپن نیز با اینکه تابستان‌های بسیار گرم و مرطوب تا ۳۵ درجه سانتی‌گراد دارد، دارای زمستان‌های سرد معتدلی است.

 

بهترین زمان سفر به ژاپن

بهترین زمان برای سفر به ژاپن، بهار (مارس و آوریل) یا پاییز (اکتبر و نوامبر) است که روزها آفتابی و خشک هستند.

تعطیلات ملی ژاپن

مناسبت تاریخ
عید سال نو  ۱ ژانویه 
جشن بلوغ دومین دوشنبه از ماه ژانویه
روز بنیاد ملی  ۱۱ فوریه
تولد امپراطور  ۲۳ فوریه
روز اعتدال بهاری حدود ۲۱ مارچ
روز شورا ۲۹ آپریل
روز یادمان قانون اساسی ۳ می
روز حفاظت از گیاهان ۴ می
روز کودکان ۵ می
روز قدردانی دریا سومین دوشنبه از ماه ژوئیه
روز قدردانی کوه ۱۱ آگوست
روز احترام به سالمندان سومین دوشنبه ماه از سپتامبر
روز اعتدال پاییزی حدود ۲۳ سپتامبر
روز ورزش دومین دوشنبه از ماه اکتبر 
روز فرهنگ ۳ نوامبر
روز شکرگذاری از کار  ۲۳ نوامبر 

سخن پایانی

در انتها توصیه می‌کنیم قبل از سفر به ژاپن حتما بلاگ به عنوان گردشگر ژاپن، چه نکاتی را در سفر به این کشور رعایت کنیم؟  را مطالعه کنید. 

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
سارا اشرف نژاد
از همان ابتدای شروع به تحصیل، علی رغم تمام تبلیغات محیطی منفی بر علیه رشته انسانی، شیفته ادبیات و زنگ انشا بودم. به تدریج که به همراه کتاب‌های رمانم بزرگ‌ و بزرگ‌تر شدم، برای یافتن پاسخ سوالات بنیادی‌ام وارد رشته ادیان و عرفان شدم و این نقطه‌ی آشنایی من با فلسفه و هستی شناسی بود که دختری عاشق نوشتن و کشف جهان از من ساخت! اکنون من مسافری قصه گو در کوچه پس کوچه‌های ایران و جهان هستم که با نوشته‌هایم شمارا همراه خود به سفر می‌برم..
ارسال نظر
ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید