می‌دانستید قناری‌های رنگارنگ و خوش صدا را اسپانیایی‌ها به همه دنیا معرفی کرده‌اند یا اینکه اسپانیا به قدری خوش آب و هواست که گردشگران حتی در ایام سرد و برفی هم دست از سر این مقصد جذاب برنمی‌دارند؟ این‌ها فقط بخشی از دانستنی های جالب درباره اسپانیا هستند که اطلاع از آنها باعث جذابیت بیشتر این کشور می‌شود. در مطلب اسپانیا و حقایق جالب و خواندنی پرده از رمز و راز محبوبیت اسپانیا برمی‌داریم.

اسپانیاست و جاذبه‌هایی که گاه با به نمایش گذاشتن معماری‌های منحصربه‌فرد و گاه با تفریحات مهیج گردشگران را سورپرایز می‌کند اما این تمام ماجرا نیست، اگر بدانید که مردم این کشور چه فرهنگ و تمدن غنی را به‌عنوان پشتوانه خود دارند بدون شک تور اسپانیا برایتان بیش از بیش جذاب خواهد شد. پس مطالعه مطلب اسپانیا و حقایق جالب و خواندنی را از دست ندهید.

قناری های خوش خط و خال را اسپانیایی‌ها به دنیا معرفی کردند

در وصف جزایر قناری اسپانیا و زیبایی‌هایش بسیار شنیده‌ایم، جزیره‌ای که در ابتدا به دلیلی حضور سگ‌های وحشی کاناری (به معنای سگ وحشی) نامیده می‌شد اما بعدها به دلیلی حضور پرندگان بومی خوش خط و خال به جزایر قناری معروف شد. بسیاری معتقدند که این پرنده بسیار زیبا را اسپانیایی‌ها به دنیا معرفی کردند.

اگر اسپانیایی بلدید به دومین زبان رسمی دنیا مسلط هستید

اگر اسپانیایی بلد هستید می‌توانید با نیمی از مردم دنیا ارتباط بر قرار کنید. چرا که بیش از ۴۰۰ میلیون نفر در دنیا به این زبان صحبت می‌کنند. البته در خود اسپانیا زبان‌های کاتالان، باسکی و گالیسی هم که رایج بوده و مورد استفاده قرار می‌گیرد.

گاو نر؛ حیوان ملی اسپانیا

حتماً بارها و بارها تصاویر مسابقات گاوبازی در اسپانیا را دیده‌اید، یکی از فکت‌های مطلب اسپانیا و حقایق جالب و خواندنی به همین پستانداران معروف و بزرگ مربوط می‌شود. گاو نر حیوان ملی اسپانیاست و جایگاه ویژه‌ای در بین مردم این کشور دارد.

اسپانیا خانه دومین کشور بزرگ اروپایی

فرانسه اولین کشور بزرگ اروپایی و اسپانیا مقام دوم در این زمینه را از آن خود کرده است. این کشور ۵۰۶ هزار کیلومتر مساحت داشته و علاوه بر جزایر قناری و سایر جزایر اسپانیایی مناطقی در خط ساحلی آفریقای شمالی را نیز تحت سیطره خود دارد.

عمر طولانی و پیر ترین جمعیت جهان در اسپانیا

یکی از فکت‌های جذاب مطلب اسپانیا و حقایق جالب و خواندنی درباره طول عمر مردم این کشور است. اسپانیایی‌ها بعد از ژاپن بیشترین طول عمر را در میان مردم جهان دارند. بسیاری دلیل طول عمر زیاد را سبک زندگی مردم این کشور می‌دانند. البته میزان زاد و ولد اسپانیایی‌ها در مقابل طول عمرشان پایین است. از این رو به زودی به یکی از پیرترین کشورهای جهان تبدیل خواهند شد.

اسپانیایی‌ها ساده زندگی می‌کنند پس همیشه شاد هستند

اسپانیایی‌ها مردمی هستند که زندگی را به خود سخت نمی‌گیرند، از این رو به شاد بودن در تمام دنیا معروفند. نکته جالب اینکه خواب بعدازظهر از هر چیزی برای اسپانیایی‌ها مهمتر بوده و به ندرت از آن می‌گذرند.

زادگاه اولین رمان مدرن جهان

دن کیشوت، رمانی ست معروف و قطور که تمامی کتابخوان‌ها یا نام آن را شنیده و یا بارها و بارها صفحات آن را ورق زده‌اند. این کتاب که در ادبیات اسپانیا و جهان جایگاهی ویژه دارد به عنوان اولین رمان مدرن دنیا در سال ۱۶۰۵ توسط سروانتس در اسپانیا نوشته شد.

اسپانیایی‌ها منگنه را به دنیا معرفی کردند

منگنه وسیله‌ای کاربردی در دفاتر، ادارات و حتی خانه‌های تمام مردم جهان است. قطعاً برایتان جالب خواهد بود که بدانید این وسیله مهم در قرن هجدهم و در کشور اسپانیا اختراع شد. منطقه باسک محل تولد اولین منگنه در جهان است.

اسپانیا سومین کشوری که بیشترین آثار ثبت شده در یونسکو را دارد

جاذبه‌های تاریخی و تاریخی یکی از مهمترین فکت‌های مطلب اسپانیا و حقایق جالب و خواندنی را به خود اختصاص داده‌اند، کشور اسپانیا با فرهنگ غنی و تاریخی دور و دراز بیش از ۴۷ اثر ثبت شده در میراث جهانی یونسکو داشته و به عنوان سومین کشوری که بیشترین آثار را در این سازمان به ثبت رسانده است شناخته می‌شود.

ثبت قدیمی‌ترین رستوران دنیا در اسپانیا

امروزه رستوران‌ها جایگاهی ویژه در بین مردم داشته و حتی می‌توانند به عنوان جاذبه گردشگری نیز معرفی شوند. با سفر به مادرید اسپانیا می‌توانید لذت صرف غذا در قدیمی‌ترین رستوران دنیا را تجربه کنید. این رستوران بوتین مادرید نام داشته و در کتاب رکوردهای گینس نیز می‌توان اسم آن را دید.

عجوبه‌ای به نام فوتبال در اسپانیا

بارسلونا، مادرید، رونالدو، مسی، پیکه و غیره همه و همه در کنار نام اسپانیا دیده می‌شوند. در واقع کشور اسپانیا را عجوبه‌ای به نام فوتبال در سراسر دنیا معروف کرده است. در سفر به این کشور می‌توانید از وزرشگاه رؤیایی بارسلونا دیدن کنید.

فستیوال‌ های عجیب و غریب اسپانیا

اسپانیا کشور فستیوال‌های عجیب و غریب است. پس اگر دید که جنگ گوجه‌ها یا مسابقات گاو بازی برخی از شهرها را به تعطیلی کشانده‌اند اصلاً تعجب نکنید. فستیوال سه پادشاه به مناسبت تولد مسیح، فستیوال سن سباستین و فستیوال سمانا سانتا از دیگر فستیوال‎‌‌های معروف اسپانیا هستند.

اسپانیا، زادگاه خلاق‌ترین هنرمندان

با وجود هنرمندانی مانند پابلو پیکاسو، سالوادور دالی، دیه گو ولاسکس و آنتونی گائودی راهی نمی‌ماند جز اینکه اسپانیا را زادگاه خلاق‌ترین هنرمندان جهان بنامیم. پس وجود برجسته ترین هنرمندان را می‌توان یکی از فکت‌های مطلب اسپانیا و حقایق جالب و خواندنی دانست.

داستان زیتون و اسپانیا

نه یونان و نه ایتالیا هیچکدام خانه زیتون در دنیا نیستند. بلکه این اسپانیاست که تولید بیشترین زیتون در دنیا را به خود اختصاص داده است. تنها در جزیره لیبری این کشور سالانه حدود ۱٫۵ تن زیتون تولید می‌شود.

به اسپانیا، یکی از پربازدیدترین مقاصد گردشگری اروپا خوش آمدید!

و فکت آخر مطلب اسپانیا و حقایق جالب و خواندنی اینکه اسپانیا سومین کشور پرطرفدار در دنیای گردشگری به شمار می‌رود. این کشور محبوبیت خود را به فوتبال، معماری‌های منحصربه‌فرد، فرهنگ و تمدن غنی و البته سواحل رؤیایی و اعجاب‌انگیز خود مدیون است. جهت رزرو تور اسپانیا واخذ ویزای توریستی اسپانیا می‌توانید با همکاران ما در واحد تورهای خارجی در ارتباط باشید.

بیشتر بخوانید …

معرفی ۵ فستیوال عجیب در اسپانیا

جاذبه‌های گردشگری اسپانیا

اسپانیا و میراث‌های جهانی ثبت شده در یونسکو

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی
ارسال نظر
ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید