ارزانترین زمان سفر به عمان | بهار یا زمستان؟

نوشته شده توسط : دیبا عباسی در سه‌شنبه 1 فوریه 2022
Loading...

ارزانترین زمان سفر همیشه بهترین زمان سفر نیست! البته کشور عمان کاملاً از این قاعده مستثنا است. چرا که این کشور با قرار گرفتن در حاشیه خلیج فارس آب و هوایی معتدل و عالی را در بیشتر فصل‌های سال داشته و با سافاری‌های کویر، تفریحات آبی و البته هتل‌های لوکس میزبانی عالی برای گردشگران به شمار می‌رود. می‌خواهید بدانید ارزانترین زمان سفر به عمان کدام فصل است؟ خواندن این مطلب را از دست ندهید.

کشوری که مدت‌ها تحت سلطه حکومت‌های پارسی از جمله هخامنشیان، ساسانیان و اشکانیان بوده قطعاً می‌تواند مقصدی جذاب برای گردشگران ایرانی باشد. از این رو بی شک بناهای تاریخی سفید رنگ، آسمان پر ستاره کویر در شب و ده‌ها مکان تفریحی دیگر می‌تواند نظر شما را به سوی خود جلب کنند؛ اما برای لذت بردن از تمامی جاذبه‌های عمان قبل از هر چیز باید بدانید که بهترین و ارزانترین زمان سفر به عمان چه فصلی است؟

سفر به عمان در فصل بهار

عمان به دلیل داشتن جاذبه‌های تاریخی و طبیعی متنوع بسیار در بیشتر فصل‌های سال مملو است از گردشگرانی که مشتاق دیدن خارق‌العاده‌ترین آثار تاریخی خاورمیانه هستند. هدیه فصل بهار به مسافران عمان آب و هوایی عالی به همراه مناظر طبیعی سرسبز است. در این فصل هوا همچنان خنک بوده و می‌توان به دور از گرمای آفتاب از جاذبه‌های مسقط، صلاله و حتی صحرای سحرانگیز رمال آل وهبیه لذت برد. البته نکته مثبت دیگر اینکه نمودار حضور گردشگران در عمان در فصل بهار کمی پایینتر از زمستان است از این رو می‌توان این فصل را ارزانترین زمان سفر به عمان دانست و البته به دور از صف‌های شلوغ از جاذبه‌های تاریخی این کشور بازدید کرد.

سفر به عمان در فصل تابستان

اگر می‌خواهید تابستان را برای سفر به عمان در تابستان انتخاب کنید انتظار دمای تا ۴۰ درجه سانتی گراد را داشته باشید. هر چند که تابستان‌های عمان گرم و کمی مرطوب است اما مناطق سرسبز مانند صلاله همچنان کیفیت آب و هوای خود را حفظ کرده و با مناظر سرسبز از گردشگران استقبال می‌کند. ذر این فصل می‌توانید با قیمتی بسیار مقرون و به صرفه تور عمان را رزرو کرده و از تفریحات آبی این کشور لذت ببرید. علاوه بر این یکی از معروفترین فستیوال‌های عمان به نام خاریف در تابستان برگزار و گردشگران بسیاری را به شهر مسقط می‌کشاند. این فستیوال با برنامه‌هایی مانند رقص سنتی، موسیقی و غرفه‌‌های غذاهای خیابانی عربی فضای شاد و رنگارنگ دارد.

سفر به عمان در فصل پاییز

uhniojماجراجویان، عاشقان طبیعت و علاقه‌مندان به تاریخ می‌توانند فصل پاییز را برای سفر به عمان انتخاب کنند. در این فصل هم لاک پشت‌های کوچک دریایی از تخم درآمده و با حرکت به سوی دریا صحنه‌ای تماشایی را خلق می‌کنند، هم از آفتاب داغ تابستان خبری نیست و هم می‌توان از مناظر طبیعی عمان لذت برد. با توجه به استقبال گردشگران از پاییزهای عمان نمی‌توان این فصل را در بین ارزانترین زمان سفر به عمان دانست اما بی‌شک می‌توان آن را بهترین فصل سفر به این کشور سفیدپوش دانست. پس اگر قصد سفر به عمان در پاییز را دارید انتظار حضور گردشگران در خیابان‌ها و قیمت گران هتل‌ها را داشته باشید.

سفر به عمان در فصل زمستان

اگر به دنبال ایده‌آل‌ترین فصل سفر به عمان هستید، زمستان همانی ست که اتظارش را دارید. میانگین دمای هوای زمستان‌های عمان ۲۰ درجه سانتی گراد بوده و می‌توان از تمامی تفریحات این کشور از ورزش‌های آبی گرفته تا طبیعت‌گردی لذت برد. به بیان دیگر زمستان‌های عمان نه سرد است و نه گرم و هوایی کاملا معتدل دارد؛ اما در صورتی که قصد گردش در شب را دارید همراه داشتن لباس گرم را فراموش نکنید. جشن سال نو و جشن یک ماهه از معروفترین فستیوال‌های زمستانه در عمان هستند که این فصل را جذابتر می‌کنند. جشن زمستانه یکساله فستیوال مد، آتش بازی، رقص سنتی و موسیقی را شامل می‌شود.

بهترین زمان سفر به مسقط از نظر آب و هوا

اینکه بهترین فصل سفر به مسقط از نظر آب و هوا کدام فصل است را سلیقه شما تعیین می‌کند. فصل‌های پاییز، بهار و زمستان به دلیل معتدل بودن هوا بهترین زمان برای سفر به کشور زیبای عمان محسوب می‌شوند. در نظر داشته باشید که با افزایش تعداد گردشگران نرخ هتل و پروازها نیز افزایش پیدا می‌کند؛ اما در فصل با افزایش تقریبی دما و کاهش گردشگران موجه می‌شویم از این رو می‌توانید هتل و پرواز را با نرخ پایین‌تر رزرو کنید. همراه داشتن لباس‌های نسبتا گرم را برای پیاده‌روی‌های شبانه در زمستان‌های عمان فراموش نکنید.l

ارزانترین زمان سفر به عمان

کشور عمان با داشتن آب و هوای گرمسیری تابستان‌هایی گرم و مرطوب و زمستان‌هایی با آب و هوای معتدل دارد. دمای هوا در نیمه اول سال بین ۳۰ تا ۴۰ درجه سانتی گراد و در نیمه دوم سال بین ۲۰ تا ۲۴ درجه سانتی گراد است. از این رو اگر از گرمای هوا و رطوبت فراری هستید پاییز و زمستان را می‌توان بهترین فصل سفر به عمان برای شما دانست. در مقابل بهار و تابستان از تعداد گردشگران عمان کاسته شده، قیمت‌ هتل و بلیط هواپیما پایین‌تر آمده و بدین ترتیب این دو فصل ارزانترین زمان سفر به عمان به شمار می‌روند.

مطالب مرتبط

هر آنچه که باید درباره هزینه‌های تور عمان بدانید

در سفر به عمان از این سواحل دیدن کنید

۵ جاذبه برتر گردشگری در عمان

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی
ارسال نظر
ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید