طبق تجربیات کارشناسان آژانس هواپیمایی ستاره ونک داشتن ویزای شینگن تاثیر بسیار مثبت در روند اخذ ویزای کانادا دارد. اما آیا داشتن ویزای شینگن اجباری است و بدون آن نمی‌توان برای دریافت ویزای کانادا اقدام کرد؟ داشتن ویزای شینگن چقدر احتمال دریافت ویزای کانادا را افزایش می‌دهد؟

ثبت نام آنلاین ویزای کانادا، گرفتن وقت سفارت کانادا برای انجام انگشت نگاری و پیکاپ پاسپورت از مراحلی هستند که برای دریافت ویزای توریستی کانادا بایستی طی شوند. اما مهمترین مسئله تهیه مدارک مورد نیاز برای ارائه به سفارت است چرا که ناقص بودن مدارک روند دریافت ویزا را به تاخیر انداخته و کامل بودن مدارک تاثیری بسیار مثبت در روند مدت زمان صدور ویزای کانادا خواهد داشت. پر کردن صحیح و دقیق فرم ویزا، ارائه مدارک معتبر مالی و شغلی، ارائه دعوت‌نامه و داشتن سابقه سفر از مدارک مهم جهت دریافت ویزا کانادا هستند. در این مطلب می‌خواهیم سابقه سفر و ارزش آن در روند دریافت ویزا کانادا را مورد بررسی قرار دهیم.

آیا داشتن ویزای شینگن برای دریافت ویزای کانادا اجباری است؟

شینگن قرارداری است که بین ۲۶ کشور اروپایی بسته شده شده و به موجب آن دارندگان ویزای شینگن می‌توانند برای رزرو تور اروپا یا تور اسپانیا اقدام کرده و به این ۲۶ کشور اروپایی بدون نیاز به دریافت ویزای مجزا سفر کنند. به همین دلیل ویزای شینگن جز معتبرترین ویزاهای دنیا به شما می‌آید و وجود مهر شینگن در پاسپورت اعتبار آن را بیشتر می‌کند. حال داشتن ویزای شینگن چه تاثیری در روند ویزا کانادا خواهد گذاشت؟ ویزای شینگن به طور اختصاصی به عنوان مدارک لازم در سایت سفارت کانادا ذکر نشده است، اما داشتن سابقه سفر و ویزاهای معتبر سایر کشورها برای این سفارت حائز اهمیت می‌باشد و از آنجایی که ویزا شینگن بسیار معتبر است می‌تواند به عنوان مدرکی ارزشمند محسوب شود. چنانچه فرد متقاضی هیچ سابقه سفری را در مدارک خود نداشته باشد. اخذ چند ویزای شینگن و سفر به کشورهای مختلف اروپایی می‌تواند در تصمیم افسر سفارت تاثیر مثبت داشته باشد. بنابراین اگر سابقه سفر شما زیاد نیست قبل از اقدام برای ویزای کانادا، با دریافت انواع ویزای شینگن می‌توانید سابقه سفر خود را تقویت کنید.

داشتن سابقه سفر چه تاثیری در روند اخذ ویزای کانادا دارد؟

وجود مهر ورود و خروج و انواع ویزاها در پاسپورت، اعتبار آن را بالا برده و نشان می‌دهد که متقاضی بارها به کشورهای مختلف سفر کرده و پس از اتمام ویزا به کشور خود بازگشته است. اما چنانچه متقاضی با پاسپورت سفید درخواست خود را به سفارت کانادا ارائه دهد نه تنها فاکتور سابقه سفر را از دست داده بلکه احتمال دریافت ویزا را کاهش می‌دهد. هر چند که پیش آمده متقاضی بدون سابقه سفر موفق به دریافت ویزا کانادا شده است اما این اتفاق بسیار بسیار به ندرت رخ می‌دهد. از رو این توصیه می‌شود قبل از درخواست ویزای کانادا به کشورهای ترکیه، مالزی و کشورهایی که ویزا دارند مانند بلغارستان، هند، چین و کشورهای حوزه شینگن سفر کرده و سابقه سفر خود را بالا ببرید.

ویزای کدام کشورها برای اخذ ویزای کانادا ارزشمند هستند؟

همانطور که در بالا ذکر شد داشتن سابقه سفر و ویزای شینگن از مدارک تاثیرگذار در اخذ ویزا کانادا است. اما علاوه بر ویزای شینگن، ویزای توریستی انگلیس، ویزای استرالیا، ویزای توریستی آمریکا و ویزای ژاپن نیز برای سفارت کانادا بسیار ارزشمند هستند. چنانچه متقاضی ویزای شینگن نداشته باشد، اما ویزاهای ذکر شده را دریافت کرده باشد می‌تواند با سابقه سفر بسیار قوی جهت اخذ ویزای کانادا اقدام کند. همچنین سفر به کشورهایی مانند ژاپن و استرالیا افسر سفارت را مجاب خواهد که متقاضی بعد از اتمام تاریخ ویزا قصد اقامت در کشور کانادا را نخواهد داد. داشتن ویزای معتبر در دریافت ویزای مولتی کانادا هم تاثیر بسیار مثبت دارد. بنابراین قبل از هر اقدامی با سفر به کشورهای دارای ویزا سابقه سفرتان را پر بارتر کنید. در نهایت به این نکته توجه داشته باشید که ارسال مدارک دقیق و معتبر، تاثیری مثبت در روند صدور ویزای کانادا خواهد داشت. اما مدارک شما پس از ارسال، توسط افسر سفارت به دقت بررسی شده و تصمیم نهایی درباره نتیجه ویزا را افسر سفارت می‌گیرد.

آژانس هواپیمایی ستاره ونک با داشتن کارشناسان مجرب و سال‌ها تجربه در خصوص اخذ  ویزای کانادا، طی یک مشاوره رایگان در تهیه مداک مانند، دعوتنامه معتبر به شما کمک کرده و با توجه به نوع ویزای درخواستی، شما را در خصوص سابقه سفر راهنمایی خواهد کرد.

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی

نظرات شما عزیزان

  • علی
    علی ارسال شده در 3 سال پیش

    سلام و خسته نباشید. من قصد مهاجرت به کانادا دارم و یه سوال برام پیش اومده.
    آیا ویزای شینگن در روند اخد PR تاثیر منفی داره؟ خودم که اینطور فکر نمی‌کنم ولی یکی از دوستان بدون دلیل خاصی روی این موضوع پافشاری می‌کرد و برای من هم سوال شده. تجربه شما چیه؟

    پاسخ
    • سارا احمدی
      سارا احمدی ارسال شده در 3 سال پیش

      سلام دوست عزیز، فعالیت شرکت ما در زمینه توریستی هست اما در ارتباط به سوال شما درباره ویزای شینگن، در مجموع داشتن سابقه سفر به ویژه به کشورهایی که ویزای معتبر دارن مثل حوزه شینگن در روند دریافت ویزای کانادا تاثیر مثبت داره.

      پاسخ

ارسال نظر

ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید