معرفی جاذبه‌های گردشگری آمستردام

نوشته شده توسط : دیبا عباسی در یکشنبه 30 ژوئن 2024
Loading...

آمستردام به عنوان بزرگترین شهر هلند و البته پرجاذبه‌ترین شهر اروپا سالانه میزبان میلیون‌ها گردشگر از مناطق مختلف است. شهری که هنوز بافت قدیمی خود را حفظ کرده و در کنار آن با ساخت سازه‌های مدرن زیبایی خود را به رخ سایر شهرهای اروپا می‌کشد. در این شهر می‌توانید ازموزه‌های هنری، تئاترها، خانه‌های تاریخی و کانال‌های آبی با پل‌های زیبا دیدن کنید. جاذبه های گردشگری آمستردام بسیار متنوع هستند و با ارزش تاریخی که دارند گردشگران را مجذوب خود می‌کنند.

معرفی شهر آمستردام

آمستردام، پایتخت هلند را می‌توان یکی از زیباترین و رویایی‌ترین شهرهای دنیا دانست که سالانه بیش از چهار میلیون گردشگر از سراسر دنیا به آنجا سفر می‌کنند. این شهر به عنوان بزرگترین شهر هلند با خانه‌های قدیمی و کانال‌های معروف و پل‌های زیبا و البته به خاطر تعدد و تنوع موزه‌هایی که در آن وجود دارد به یکی از جاذبه‌های گردشگری و مقاصد تور اروپا در دنیا تبدیل شده است. از آنجائیکه اکثر ساکنین این شهر برای رفت و آمد بیشتر از دوچرخه استفاده می‌کنند به شهر دوچرخه سواران نیز شهرت دارد.

اگر بخواهید بدانید زمان مناسب برای سفر به این شهر چه زمانی است باید گفت هوای این شهر به خصوص در فصل پاییز و زمستان نسبتا مرطوب است و به طور کلی کمتر می‌توان هوای خیلی گرم را در طول سال در آن تجربه کرد.

به هرحال این شهر جاذبه‌های گردشگری فراوانی را در خود جای داده است و در هر زمان از سال که قصد سفر با تور هلند را دارید آژانس هواپیمایی ستاره ونک به شما پیشنهاد می‌کند بازدید از آنها را از دست ندهید.

در ادامه عکس‌هایی از آمستردام جذاب را می‌بینید، که افراد زیادی را دلباخته خود کرده است:

آمستردام کجاست؟

آمستردام پایتخت و پرجمعیت ترین شهر پادشاهی هلند است. این شهر در استان هلند شمالی و در غرب این کشور واقع شده است. بخش اعظم بخش شمالی رندستاد، یکی از بزرگ‌ترین شهرک‌های اروپا، با جمعیتی حدود ۷ میلیون نفر را شامل می‌شود.

نام آمستردام از Amstelredamme گرفته شده است که نشان دهنده منشأ شهر به عنوان سدی از رودخانه Amstel است. این شهر که در اواخر قرن دوازدهم به عنوان یک دهکده ماهیگیری کوچک شناخته می‌شد، به مرور زمان به یکی از مهم ترین بنادر جهان تبدیل شد. امروزه نیز آمستردام به عنوان یکی از پرطرفدارترین مقاصد گردشگری اروپا شناخته می‌شود.

برای مشاهده قیمت و خرید تور اروپا از ستاره ونک کلیک کنید.

خرید تور اروپا

معرفی جاذبه های گردشگری آمستردام

بسیاری از گردشگران پیاده روی در آمستردام را بهترین راه برای دیدن این شهر زیبا و پر جاذبه می‌دانند. پل‌های زیبایی که مناطق مختلف شهر را به هم متصل می‌کنند، خانه‌های تاریخی با قدمت چند صد ساله و در کنار آن سازه‌های مدرن، همه و همه از جاذبه های گردشگری آستردام هستند. در این شهر می‌توانید کترهای زیر را انجام دهید:

مجموعه های هنری را در Rijksmuseum ببینید

یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌ های گردشگری آمستردام  و مطمئناً مهم‌ترین مخزن هنری این شسر، موزه ملی (Rijksmuseum) است که در سال ۱۷۹۸ تأسیس شد تا مجموعه عظیمی از هنرهای کمیاب و آثار باستانی کشور را به نمایش بگذارد. مجموعه چشمگیر موزه شامل یک میلیون اثر فرهنگی متعلق به قرن سیزدهم تا امروز است که در میان آنها بیش از ۸۰۰۰ تابلوی نقاشی مهم در ۲۵۰ اتاق این ساختمان وسیع جای داده شده است.

Rijksmuseum علاوه بر نقاشی‌هایش، دارای کتابخانه‌ای مجهز از بیش از ۳۵۰۰۰ کتاب و نسخه خطی، و همچنین نمایش‌های جذاب متعددی است که مربوط به توسعه هنر و فرهنگ در هلند هستند. مجموعه‌های صنایع دستی سنتی، مجسمه‌های قرون وسطایی و سبک‌های هنری مدرن از دیگر مواردی هستند که در این موزه نگه داری می‌شوند.

برای بازدید از موزه می‌توانید تورهایی با راهنمای انگلیسی زبان همراه شوید. همچنین بهتر است بلیط موزه را از قبل و به صورت آنلاین خریداری کنید.

بیشتر بخوانید

۷ آسیاب بادی معروف و قدیمی در هلند

از خانه آن فرانک دیدن کنید

در منطقه  Prinsengracht خانه آن فرانک (Anne Frank Huis) قرار دارد. در اینجا می‌توانید زندگی بسیار کوتاه یکی از شناخته شده ترین قربانیان هولوکاست در جهان را ببینید. بیشتر اعضای خانواده در دوران جنگ جهانی دوم برای در امان ماندن از دست نازی‌ها در آن مخفی شده بودند.

خانواده فرانک پناهندگان یهودی از شهر فرانکفورت آلمان بودند و در این خانه بود که “آن” دفتر خاطرات خود را نوشت که پس از جنگ به پرفروش‌ترین کتاب بین‌المللی تبدیل شد! این کتاب تنها چند سال پس از مرگ او در سن ۱۵ سالگی، درست دو ماه قبل از پایان جنگ منتشر شد.

بخش اعظم خانه به همان شکلی که در زمان آن بود حفظ شده است و به عنوان یک بنای یادبود غم انگیز برای یک دوره سیاه  از تاریخ در معرض نمایش قرار گرفته است.

نکته مهم اینکه، به دلیل استقبال گردشگران از این سایت گردشگری،  بلیط ها خیلی زود به فلروش می‌رسند، بنابراین حتما از قبل برنامه ریزی کرده و بلیط های خود را به صورت آنلاین خریداری کنید.

  • آدرس: Prinsengracht 263-267, 1016 GV Amsterdam
  • وبسایت رسمی: annefrank.org/en/

آثار هنرمندان بزرگ را در موزه ون گوگ ببینید

موزه تماشایی ون گوگ که در سال ۱۹۷۲ افتتاح شد، یکی از دیدنی‌ترین جاذبه‌ های گردشگری آمستردام است. این موزه به زندگی اغلب پرآشوب و هنری یکی از معتبرترین نقاشان کشور، ” وینسنت ون گوگ ” اختصاص دارد. همچنین سازه طراحی شده توسط ریتولد میزبان بزرگترین مجموعه نقاشی ها و مصنوعات ون گوگ در جهان است که بیشتر آن توسط برادرش، تئو، و سایر اعضای خانواده اهدا شده است.

این مجموعه با داشتن ۲۰۰ نقاشی چشمگیر، ۵۰۰ حکاکی و طراحی و همچنین ۷۰۰ نامه نوشته شده به ونگوگ توسط دوستان و خانواده، به دوره های کلیدی زندگی این هنرمند تقسیم می شود: آثار واقع گرایانه او (۱۸۸۰ تا ۱۸۸۷)، از جمله آثار معروف این دوره، سیب زمینی خواران هستند و دوره امپرسیونیستی او از سال ۱۸۸۷ تا ۱۸۹۰، که شاهد خلق شناخته شده ترین اثرهای این نقاش معروف  به نام  گلدان با آفتابگردان هستیم.

یکی از نکات برجسته این بازدید، شگفت انگیز “ملاقات با وینسنت ون گوگ” در یک نمایش چند رسانه‌ای جذاب از زندگی و زمانه نقاش از طریق بازتولید دیجیتالی واضح از آثار او است.

بیشتر بخوانید

 ۷ مورد از پربازدیدترین جاذبه‌های گردشگری لاهه هلند

در محله جردان پیاده روی کنید

جردان محبوب‌ترین محله و از جذابترین جاذبه های گردشگری آمستردام است. این محله به‌خاطر ترکیبی از مناطق مسکونی با باغ‌های زیبا، بازارهای پرجنب‌وجوش،  بوتیک‌ها و غذاخوری‌های مجلل شهرت پیدا کرده است. جردان همچنین میزبان بسیاری از تفریحات متنوع از جمله قدم زدن دلپذیر در امتداد خیابان‌های بسیار زیبا گرفته تا گذراندن وقت در میان خانه‌های تاریخی می‌باشد.

اگرچه این منطقه بیشتر به عنوان محل خانه آن فرانک شناخته شده است اما می‌توان از گنجینه های کمتر شناخته شده ای مانند موزه Woonboots، موزه‌ای که به پنیرهای آمستردام اختصاص داده شده است هم دیدن کرد.

صبح‌های شنبه، Lindengracht به یک بازار بزرگ در فضای باز تبدیل می‌شود، جایی که می‌توانید صنایع دستی محلی، محصولات، گل‌ها و وسایل مناسب برای پر کردن سبد پیک نیک را پیدا کنید. دوشنبه صبح، این وستراسترات است که پر از ۲۰۰ غرفه فروش شده و این بار طیف وسیعی از کالاها را ارائه می‌دهد. همچنین رستوران‌ها و کافه‌های جردان به مکانی شیک برای نشستن، تماشای مردم محلی گوش دادن به موسیقی هلندی تبدیل شده‌اند.

به دیدن پارک Vondelpark بروید

بزرگترین و پربازدیدترین پارک آمستردام، Vondelpark  است که هکتارها فضا را به خود اختصاص داده  و هر نوع تفریح و سرگرمی را ارائه می‌دهد. این پارک علاوه بر فضای سبزی که توسط حوضچه‌های زیبا احاطه شده، یک باغ گل رز دوست‌داشتنی با بیش از ۷۰ نوع گل مختلف دارد.

انواع مجسمه‌ها، زمین‌های بازی و سایر امکانات تفریحی از جمله اجاره رولر بلید و تئاتر روباز از دیگر جاذبه‌ها و تفریحات پارک هستند.

اگر چیزی برای خوردن به همراه ندارید نگران نباشید، پارک پر از کافه‌هایی است که می‌توانید از یک میان وعده تا یک وعده غذایی کامل را در آن‌ها سفارش دهید.

همراه با ساکنان آمستردام در میدان دام قدم بزنید

میدان دام یکی از پرترددترین مناطق آمستردام است. برجسته‌ترین ویژگی میدان  کاخ سلطنتی قرن هفدهمی (کاخ Koninklijk) است که زمانی خانه سابق خانواده سلطنتی هلند بوده و امروزه به  مکان ا برای فعالیت‌های سلطنتی  تبدیل شده است.

میدان دام همچنین برجسته ترین جاذبه های گردشگری آمستردام  مانند کلیسای جدید (Nieuwe Kerk) ، موزه موم مادام توسو و مجسمه یادبود ملی که به سربازان هلندی که در جنگ جهانی دوم جان خود را از دست داده اند تقدیم شده است را در خود دارد.

این میدان عمومی بزرگ با کافه‌ها، رستوران‌ها و مغازه‌های متعدد پر شده است و معمولاً مملو از فروشندگانی است که غذا و سوغاتی می‌فروشند.

  • بازدید از کاخ سلطنتی آمستردام
  • کلیسای غربی (Westerkerk)
  • موزه خانه رامبراند
  • دیدن یکی از قدیمی ترین باغ های گیاه شناسی جهان
  • رفتن به باغ وحش سلطنتی آمستردام
  • بازدید از برج اود کرک
  • قدم زدن در در The Begijnhof
  • موزه تاریخی یهود
  • رفتن به مراکز خرید Kalverstraat و Vlooienmarkt
  • دیدن کشتی های بلند را در موزه ملی دریایی
  • بازدید از ارمیتاژ آمستردام

از دیگر کارهایی هستند که در سفر به آمستردام می‌توانید انجام دهید.

سخن پایانی

آمستردام با بیش از ۸۰۰ سال قدمت سرشار از جاذبه ها و مناظر شگفت انگیز است. از قلعه‌های باستانی گرفته تا موزه‌های باشکوه، حیاط‌های مخفی تا خیابان‌های سنگ‌فرش شده عجیب و کانال‌هایی که شهرت جهانی دارند، همه و همه جاذبه های گردشگری آمستردام را تشکیل می‌دهند. علاوه بر آن در سفر به این شهر می‌توانید از موزه‌های کلاسیک، گل‌های لاله زیبا، آسیاب های بادی و کارخانه پنیرهایی لذیذ دیدن کنید.

سوالات متداول

.

آمستردام بیش از هر چیز برای داشتن کدام جاذبه‌هایش شناخته شده است؟

ببشتر شهرت آمستردام به دلیل  کانال‌های آبی و گل‌های منحصربه‌فردش است. علاوه بر این مجموعه Rijksmuseum، موزه دولتی با هنر عصر طلایی هلند، موزه ون گوگ؛ میدان دام، که در آن کاخ سلطنتی آمستردام و تالار سابق شهر واقع شده است و موزه Stedelijk با هنر مدرن؛ از دیگر جاذبه های این شهر زیبا هستند.

چه چیزی را در آمستردام نباید از دست بدهید؟

  • کروز سواری با قایق‌های کلاسیک
  • تست پنیرهای لذیذ هلندی
  • تور انحصاری موزه ون گوگ
  • تور دوچرخه‌سواری در حومه شهر
  • دیدن آسیاب‌های بادی
  • سفر یک روزه به Zaanse Schans، Edam، Volendam و Marken از آمستردام.

آیا می توانم در  ۳ روز از آمستردام دیدن کنم؟

آمستردام جاذبه‌ها و تفریحات متنوعی دارد، بنابراین فعالیت‌هایی را انتخاب کنید که متناسب با سبک سفر شما هستند و می‌توان آن‌ها را ۳ روز جای داد. همه این فعالیت‌ها در مرکز شهر واقع شده‌اند، بنابراین با پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری یا حمل‌ونقل عمومی می‌توانید به آنها دسترسی داشته باشید.

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی
مطالعه و نوشتن همیشه از موضوعات مورد علاقه من بوده‌اند. در همین راستا چند سالی ست که در زمینه تولید محتوا در حوزه گردشگری فعال هستم. نوشتن درباره آداب و رسوم سرزمین‌های دور و توصیف جاذبه‌هایشان از کارهایی ست که هر نویسنده به خصوص من را به وجد می‌آورد.
ارسال نظر
ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید