قوانین جدید ویزای شینگن

نوشته شده توسط : دیبا عباسی در دوشنبه 24 فوریه 2020
Loading...

حتماً مطالب زیادی درباره قوانین سختگیرانه ویزای شینگن شنیده‌اید! در اینکه مراحل دریافت ویزای شینگن کمی سخت و زمان‌بر است شکی نیست؛ اما در چند وقت اخیر اتحادیه اروپا بخشی از قوانین را تغییر داده و همین امر دریافت ویزا را برای متقاضیان آسان‌تر کرده است. در ادامه مطلب قوانین جدید ویزا شینگن را مرور می‌کنیم.

شینگن از معتبرترین ویزاهای جهان است چرا که دارندگان آن می‌توانند به ۲۶ کشور اروپایی بدون نیاز به دریافت ویزای مجزا سفر کنند. کلیه کشورهای عضو این پیمان متعهدند که از قوانین مشترک وضع شده در این زمینه پیروی کنند. قوانین ویزای توریستی شینگن Schengen Visa Code نام داشته و مواردی مانند شرایط اخذ ویزا، مدت زمان اعتبار و … را شامل می‌شود.

مطالب مرتبط

به چه کسانی ویزای شینگن می‌دهند؟

.

شرایط دریافت ویزای شینگن

شرایط دریافت ویزا مشخص می‌کند که چه افرادی می‌توانند برای اخذ ویزا اقدام کنند. قبل از مرور شرایط لازم است به این نکته توجه کنید که هر سفارت علاوه بر قوانین مشترک، شرایط خاص خود را برای صدور ویزا دارد که پیشنهاد می‌کنیم قبل از اقدام برای گرفتن وقت سفارت شرایط را از سفارت مورد نظر سؤال کنید. البته در صورتی که تماس با سفارت برایتان مشکل است کارشناسان ویزا در آژانس ستاره ونک کلیه مشاوره لازم را در این خصوص خواهند داد؛ اما در مجموع متقاضیان ویزا شینگن بایستی شرایط زیر را داشته باشند:

ارائه مدارکی که به افسر سفارت اثبات کند که سفر شما صرفاً توریستی بوده و بعد از اتمام زمان ویزا، حوزه شینگن را ترک می‌کنید.

ارائه مدارک شغلی معتبر.

ارائه تمکن مالی جهت اینکه می‌توانید هزینه‌های سفرتان را در طول مدت اقامت تأمین کنید.

وضعیت مالی متقاضی در کشور مبدأ قابل قبول باشد.

نکته مهم: حوزه شینگن در ارتباط با افرادی که مجرد بوده و زیر ۳۰ سال سن دارند قوانین سختگیرانه تری را اعمال می‌کند. البته این بدان معنا نیست که هیچ فرد زیر ۳۰ سالی نمی‌تواند ویزا دریافت کند.

مطالب مرتبط

چگونه ویزای شینگن بگیریم؟

.

قوانین جدید ویزای شینگن

زمان درخواست ویزا: یکی از قوانینی که اخیراً جهت تسهیل ویزا تغییر کرده مربوط به زمان درخواست ویزا می‌باشد. طبق قوانین قبلی متقاضی ۳ ماه زمان داشت تا قبل از سفر برای دریافت ویزا اقدام کند؛ اما در حال حاضر این زمان از ۳ ماه به ۶ ماه افزایش پیدا کرده است. بدین ترتیب متقاضی زمان بیشتری را برای برنامه‌ریزی سفر در اختیار خواهد داشت. همچنین در صورت رد شدن جواب، متقاضی فرصت دارد تا نواقص پرونده را تکمیل کرده و مجدداً برای دریافت ویزا درخواست خود را به سفارت ارائه دهد.

درخواست ویزا به صورت آنلاین: جهت تسریع مراحل ویزا شینگن، امکان پر کردن فرم آنلاین در برخی از سفارت‌ها فراهم شده است. بدین ترتیب متقاضیان بدون مراجعه به سفارت فرم را پر کرده و آن را در سایت بارگذاری می‌کنند. مجدداً تأکید می‌کنیم که خدمات آنلاین تنها در برخی از سفارت‌ها قابل اجرا است.

دریافت ویزای چند بار ورود با اعتبار ۵ ساله: این مزیت به زودی به متقاضیانی که برای دفعات متوالی به حوزه شینگن سفر داشته و با اتمام تاریخ ویزا، حوزه شینگن را ترک کرده‌اند تعلق می‌گیرد. در واقع مسافرانی که دارای سابقه سفر بالا هستند می‌توانند برای درخواست ویزای چند بار ورود شینگن اقدام کنند. 

مطالب مرتبط

با انواع ویزای شینگن آشنا شوید

.

مدارک لازم جهت دریافت ویزا شینگن

  • اصل پاسپورت با ۶ ماه اعتبار از زمان خروج از کشور با امضا شخص مسافر.
  • دو قطعه عکس ۳*۴ رنگی، تمام‌رخ با زمینه سفید، حداکثر برای ۶ ماه اخیر (عکس با گذرنامه یکی نباشد)
  • اصل شناسنامه و ترجمه از کلیه صفحات آن.
  • اصل گواهی حساب بانکی با مهر و امضا بانک فقط به زبان انگلیسی (با مانده حساب بالای ۷۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰ ریال)
  • اصل و ترجمه سند مالکیت به نام مسافر (چنانچه خانواده باشند سند مالکیت به نام سرپرست خانواده کافی است)
  • اصل و ترجمه مدارک شغلی:

پزشکان: پروانه مطب یا حکم کارگزینی از بیمارستان، پروانه دائم پزشکی، کارت نظام پزشکی.

وکلا: پروانه وکالت.

مشاغل دولتی: حکم کارگزینی، آخرین فیش حقوقی و یا نامه از سازمان مربوطه با ذکر مدت اشتغال، سمت و میزان حقوق دریافتی و سابقه بیمه تأمین اجتماعی با مهر سازمان.

بازنشسته‌ها: حکم بازنشستگی و آخرین فیش حقوقی

مشاغل غیردولتی: گواهی اشتغال به کار از شرکت مربوطه به همراه فیش حقوق و سابقه بیمه تأمین اجتماعی با مهر سازمان، در صورت خویش‌فرما بودن جواز کسب/آخرین آگهی تغییرات.

معلمان، اساتید و اعضا هیئت‌علمی: اصل حکم کارگزینی یا گواهی اشتغال به کار به همراه فیش حقوقی و سابقه بیمه تأمین اجتماعی با مهر سازمان.

دانش آموزان و دانشجویان: اصل و ترجمه نامه اشتغال به تحصیل.

جهت دانش‌آموزانی که در سال تحصیلی قصد سفر دارند، علاوه برنامه اشتغال به تحصیل، ارائه اصل و ترجمه رضایت‌نامه از مدیریت مدرسه با ذکر تاریخ سفر الزامی است.

  • برای فرزندان زیر ۱۸ سال که بدون همراهی یکی از والدین سفر می‌کنند رضایت‌نامه محضری الزامی است.
  • اصل و ترجمه مدارک شغلی و مالی همسر برای خانم‌های خانه‌دار.
  • همراه داشتن بلیط و واچر معتبر.

جهت دریافت ویزای شینگن، رزرو تور اروپا و تور اسپانیا با همکاران واحد تور در آژانس هواپیمایی ستاره ونک تماس بگیرید.

مطالب مرتبط

۱۵ دلیل ریجک شدن ویزای شینگن

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی
ارسال نظر
ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید