آشنایی با جاذبه‌های گردشگری جزیره هاینان چین

نوشته شده توسط : دیبا عباسی در یکشنبه 20 نوامبر 2022
Loading...

سواحل هواوایی در چین! جزیره هاینان به عنوان کوچکترین استان چین با آب و هوای کاملا استوایی در تمام روزهای سال میزبان گردشگرانی ست که به تفریحات ساحلی علاقه دارند. آب‌های شفافی که با صخره‌های مرجانی پوشیده شده‌اند، سواحل زیبا و تفریحات متنوع تنها بخشی از جاذبه‌های هاینان چین هستند. اگر مسافر این کشور هستید اقامت در هاینان را در کنار پکن و شانگهای در برنامه‌های سفر خود قرار دهید.

جزیره هاینان در کنار پکن و شانگهای یکی از مقاصد گردشگری در تور چین است که به داشتن آب و هوای استوایی شهرت دارد. بسیاری از گردشگران لقب هاوایی چین را به این جزیره خوش آب و هوا داده‌اند. این جزیره هر ساله میزبان صدها گردشگری ست که برای دیدن صخره‌های مرجانی و لذت بردن از تفریحات آبی به این جزیره سفر می‌کنند. در اینجا درباره موقعیت مکانی و جاذبه‌های هاینان صحبت کرده‌ایم.

درباره جزیره هاینان چین / Hainan Island

هاینان استانی جزیره ای در چین است که در جنوبی ترین نقطه این کشور دارد. هانیان بیش از هر چیز به خاطر داشتن آب و هوای استوایی، استراحتگاه‌های ساحلی، جنگل‌های سرسبز و کوهستان‌های مرتفع در بین گردشگران  معروف شده است. این استان جزیره‌ای به دو بخش سانیا و هایکو تقسیم شده است. شهر جنوبی سانیا دارای سواحل زیادی است که از خلیج سانیا به طول ۲۲ کیلومتر تا خلیج یالونگ هلالی و هتل‌های مجلل را شامل می شود. مسیرهای پیاده‌روی، تپه‌های سرسبز، منطقه گردشگری فرهنگی، جنگل بارانی یانودا و چندین آبشار قسمت هایکو را تشکیل می‌دهند. گردشگران با رزرو هتل در سانیا می‌توانند اقامتی لوکس را در هانیان تجربه کنند.

ساکنان جزیره هاینان

مردم هاینان (به چینی: 海南人) در چین به عنوان هاینام نانگ یا مردم هاینانی شناخته می شوند، جنوبی ترین و کوچک ترین استان چین است و اصطلاح “Hainanese” به تمام بومیان جزیره اطلاق می‌شود. ساکنان این جزیره را قومیت‌های مختلف تشکیل داده و در حال حاضر به ۳۶ اقلیت تقسیم بندی می‌شوند. همین تنوع دلیلی بر آن شده تا پارک‌های موضوعی و موزه‌های متنوعی جهت شناساندن قوم‌ها در هاینان مشغول به فعالیت باشند. در این موزه‌ها آداب و رسوم، نقاشی‌هایی که اجداد هاینانی بر روی صورت خود می‌کشیدند، پوشش‌های سنتی و حتی آلات موسیقی قبیله‌ای به نمایش گذاشته شده‌اند.

جاذبه‌های گردشگری جزیره هاینان

جزیره هاینان با آب و هوای استوایی و سواحل زیبا از پرطرفدارترین مقاصد گردشگری در چین است. این جزیره عنوان کوچکترین استان چین را از آن خود کرده اما جاذبه‌هایش با شهرهای بزرگی چون پکن و شانگهای برابری می‌کند. پارک آتشفشانی هاینان، جزیره میمون‌ها، شهر قدیمی هایکو، معبد نانشان، ساحل دادونگهای و هتل‌های ساحلی لوکس و ۵ ستاره از جاذبه های هاینان هستند که در ادامه با آنها آشنا خواهیم شد. علاوه بر این جاذبه‌های سواحل متعدد هاینان نیز با قرار گرفتن در کنار معروفترین سواحل دنیا توانسته‌اند گردشگران را شگفت زده و به سوی این جزیره جذب کنند.

پارک آتشفشانی هاینان

پارکی با ۱۱۸ کیلومتر مربع و جاذبه‌های متنوع در میان لیست یکی از معروفترین جاذبه‌های چین و استان جزیره‌ای هاینان قرار گرفته است. پارک آتشفشانی هاینان در قالب یک ژئوپارک توسط دو آتشفشان اصلی و چند آتشفشان فرعی احاطه شده است. گردشگرانی که اهل طبیعت گردی هستند این فرصت را دارند تا با یک کوهنوردی هیجان انگیز خود را به دهانه آتشفشان خاموش پارک رسانده و جنگل‌های بارانی سرسبز و حیرت انگیز هاینان را از نزدیک ببینند. روستاهای ژئوپارکی که فرهنگ هاینانی را به نمایش گذاشته، چندین گدازه و مناظر طبیعی منحصربه‌فرد از دیگر جاذبه‌هایی هستند که در پارک آتشفشانی هاینان می‌توانید از آن‌ها دیدن کنید.

هتل ۵ ستاره رافلز هاینان  / Raffles Hainan

هتل‌های ساحلی ۵ ستاره را می‌توان از اصلی‌ترین ویژگی‌های مناطق استوایی دانست. هتل‌هایی که اقامتی لوکس را با ارائه مدرن‌ترین امکانات به میهمانان خود هدیه می‌دهند. هاینان چین نیز با داشتن آب و هوای بسیار عالی و قرار گرفتن در کنار ساحل از داشتن این ویژگی بی نصیب نمانده است. هتل ۵ ستاره رافلز از معروفترین هتل‌های منطقه است که محبوبیت ویژه‌ای در بین گردشگران دارد. اتاق‌های بزرگ با آشپزخانه و استخر خصوصی را می‌توان از امکانات خاص این هتل به شمار آورد. نکته مثبت اینکه هزینه اقامت در هتل رافلز هاینان خیلی بالا نبوده و اکثر گردشگران با بودجه متوسط نیز می‌توانند از پس هزینه رزرو اتاق بر آیند. هتل رافلز با معماری بی نظیر و امکانات عالی خود یکی از جاذبه های استان هاینان به شمار می‌رود.

جزیره میمون ها در هاینان

تنها جزیره حفاظت شده میمون‌های چین در هاینان قرار گرفته میمون‌های معروف  نانوان (Nanwan) در آن زندگی می‌کنند. این منظق حفاظت شده میزبان بیش از ۲ هزار میمون است و ۹۵ درصد زمین آن را پوشش گیاهی سرسبز تشکیل می‌دهد. گردشگران می‌توانند با قدم زدن در جزیره میمون‌ها بازی کردن و غذا خوردن این موجودات بازیگوش را از فاصله بسیار بسیار نزدیک تماشا کنند. نکته جالب اینکه برای رسیدن به این منطقه حفاظت شده باید از تله کابین استفاده کنید. تله کابینی که با ۲ کیلومتر طول از روی دریا عبور کرده و به عنوان طولانی ترین تله کابین کشور چین شناخته می‌شود.

شهر قدیمی هایکو هاینان

منطقه هایکو یکی از جاذبه های جزیره هاینان است که گردشگران را با خود به دنیای قدیم چین می‌برد. با گشت و گذار در این شهر از جاده‌های مخروطی شکل، بناهایی که ترکیبی از معماری چینی و اروپایی دارند و چایخانه‌های سنتی دیدن خواهید کرد. جالب اینکه این چایخانه‌ها به بابا چایخانه شهرت داشته و تصویری زیبا از مردان سنتی چینی را به نمایش می‌گذارد. خیابان کوییلو (Qilou) از دیگر خیابان‌های محله هایکو است که فروشگاه‌های محلی و جاذبه‌های زیبای بسیاری را در خود جای داده است.

معبد نانشان هاینان

معبد نانشان از جاذبه های منطقه سانیای هاینان می‌باشد. چندین بنا با معماری‌های سبک تانگ چینی، مجسمه‌های بودایی که برای نیایش هستند و یک پارک سرسبز و بزرک از جاذبه‌های اطراف معبد نانشان هستند. اما در میان تمام این جاذبه‌های زیبا این مجسمه گوانین است که بیش از همه مورد توجه قرار گرفته است. این مجسمه ۳٫۸ متر طول داشته و با ۱۰۰ کیلوگرم طلا و نقره پوشانده شده است. تزیینات الماس آفریقایی از دیگر ویژگی‌هایی ست که گوانین را معروف کرده است. معبد نانشان در ۴۰ کیلومتری سانیا قرار گرفته و با اتوبوس می‌توان به آن دسترسی پیدا کرد.

ساحل دادونگهای هاینان

در مقدمه اشاره کردیم که جزیره هایتان به هاوایی چین شهرت دارد. ساحل دادونگهای از جاذبه‌هایی ست که این ادعا را ثابت می‌کند. این ساحل با شن و ماسه‌های سفید و تفریحات متنوع از معروفترین سواحل هایتان به شمار می‌رود. چندین هتل لوکس و رستوران‌های بین‌المللی از جاذبه‌های اطراف ساحل دادونگهای هستند.

جاذبه های دیدنی جزیره هاینان

بخش سانیای استان جزیره‌ای هاینان بیشترین جاذبه‌های گردشگری در خود دارد. سواحل معروف با تفریحات متنوع و هتل‌های لوکسی که آوازه آن‌ها در دنیا پیچیده است در منطقه سانیا قرار دارند. نکته مهم اینکه گردشگران می‌توانند با قطار یا هواپیما به این منطقه تفریحی به راحتی دسترسی داشته باشند. با اقامت در هاینان می‌توانید تعطیلاتی عالی سپری کرده از جاذبه‌هایی مانند کوه‌های آتشفشانی، جنگل‌های سرسبز، انواع تفریحات آبی، بازدید از موزه‌ها، خرید سوغاتی‌هایی ماند صنایع دستی و ده‌ها تفریح دیگر لذت ببرید. نکته آخر اینکه جهت رزرو تور چین و اقامت در هتل‌های جزیره هاینان می‌توانید با همکاران ما در واحد تورهای خارجی در ارتباط باشید.

بیشتر بخوانید …

جاذبه‌های اژدهای سرخ آسیا، چین

راهنمای سفر به شانگهای، چین

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی

ارسال نظر

ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید