قصد سفر به ترکیه دارید؟ دنبال اطلاعات کاربردی برای بهتر کردن تجربه سفرتان هستید؟ چه چیزی بهتر از استفاده از تجربیات دیگران در سفر به ترکیه؟ شما می‌توانید به سادگی هر سوالی که در این زمینه دارید از کسانی که قبلا به این کشور سفر کردند بپرسید. نگران نباشید! ما داده‌های مهمی که باید در سفر به این کشور بدانید را با توجه به تجربیات مسافرات ترکیه جمع‌آوری کرده‌ایم و با شما در این مقاله به اشتراک گذاشته‌ایم. با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.

انتخاب تور زمینی یا هوایی؟

از آنجایی که ما با ترکیه مرز زمینی مشترک داریم، می‌توان از دو طریق هوایی و زمینی به این کشور سفر کرد. هر دو گزینه سفر هوایی و زمینی به ترکیه می توانند از جهاتی برای مسافران جذاب باشند.

براساس تجربیات دیگران در سفر به ترکیه کوتاهی زمان سفر و خستگی کمتر، از مهم‌ترین مزایای تور هوایی ترکیه است. حدودا سه ساعت طول می‌کشد تا از فرودگاه امام به فرودگاه استانبول برسید. هزینه پرواز تهران به استانبول براساس کلاس پروازی، تاریخ پرواز و همچنین شرکت هواپیمایی متغیر خواهد بود اما عموما بلیط پرواز ترکیه نسبت به سایر پروازهای خارجی ارزان‌تر است.

شاید هزینه تنها نقطه ضعف تور هوایی ترکیه باشد. در صورتی‌که می‌خواهید در هزینه‌های سفر صرفه‌جویی کنید، می‌توانید تور زمینی بخرید. تورهای زمینی برای کسانی که ترس از پرواز با هواپیما دارند یا به هر دلیل در سفر هوایی با محدودیت مواجه هستند، گزینه مناسبی خواهد بود.

تجربیات دیگران در سفر با ترکیه چه می‌گوید؟

اگر می‌خواهید با گروه دوستانه خود به ترکیه سفر کنید و دوست دارید علاوه‌بر صرفه‌جویی در هزینه‌ها، در مسیر هم خوش بگذرانید، گزینه تور زمینی برای شما ایده‌آل‌ترین انتخاب خواهد بود.

معمولا سفر به ترکیه با اتوبوس حدود ۳۵ ساعت طول می کشد و همین مسئله نقطه ضعف آن است. علاوه‌بر آن، عبور از مرز زمینی ترکیه پروسه‌ای نسبتا زمان‌بر دارد و به همین دلیل اگر با خانواده سفر می‌کنید و حوصله توقف طولانی‌مدت ندارید، بهتر است تور هوایی ترکیه را بخرید.

بیشتر بخوانید…

هر آنچه باید راجع به جاهای دیدنی ترکیه بدانید

تبدیل پول

به همراه داشتن واحد پولی ترکیه در سفر هم یکی دیگر از مواردی است که باید از قبل به آن فکر کنید. شما می‌توانید هم در ایران و هم در ترکیه پولتان را به لیر تبدیل کنید و در این زمینه دستتان باز است. شما می‌توانید علاوه‌بر لیر، دلار و یورو هم به همراه داشته باشید و این دو ارز هم در اکثر فروشگاه‌ها قبول می‌شوند.

تجربیات دیگران در سفر به ترکیه چه می‌گوید؟

بهتر است قبل از شروع سفر، پول خود را به لیر تبدیل کنید. این کار در ایران برایتان ارزان‌تر تمام می‌شود و به صرفه‌تر خواهد بود. اگر به هر دلیلی موفق نشدید که در ایران لیر دریافت کنید، به هیچ‌وجه این کار را در فرودگاه یا هتل انجام ندهید.

تبدیل ارز در این دو مکان به دلیل مالیات و کمیسیون سنگین، ابدا برایتان به‌صرفه نخواهد بود. شما می‌توانید این کار را در بانک‌ها، صرافی‌ها یا آژانس‌های گردشگری انجام دهید. یادتان باشد که برای تبدیل ارز در بانک و صرافی به پاسپورت هم نیاز پیدا خواهید کرد؛ پس حتما پاسپورتتان را با خودتان ببرید.

مسئله بعدی اینکه اگرچه می‌توانید دلار و یورو را با خودتان به ترکیه ببرید و هر فروشگاهی آن را قبول خواهد کرد اما بهتر است این کار را انجام ندهید چون نرخ تبدیل ریال به لیر بهتر از نرخ تبدیل ریال به یورو یا دلار است.

راهنمایی گرفتن از ایرانیان مقیم ترکیه

ترکیه از آن کشورهایی است که ایرانیان زیادی در آن زندگی می‌کنند و به همین دلیل استفاده از تجربیات دیگران در سفر به ترکیه بسیار در دسترس و آسان خواهد بود. تراکم جمعیت ایرانیان مقیم ترکیه در شعری مانند استانبول بیشتر است و کافیست کمی در شهر قدم بزنید تا دو یا چند ایرانی را در حال گشت و گذار و رفت و آمد در خیابان ببینید.

این مسئله می‌تواند در مواقعی که به کمک یا راهنمایی نیاز دارید مثل یک معجزه عمل کند.

تجربیات دیگران در سفر به ترکیه چه می‌گوید؟

سفر به ترکیه با استفاده از تجربیات دیگران قطعا کمک می‌کند تا تجربه‌ای دلپذیرتر داشته باشید. این راهنمایی‌ها نه‌تنها قبل از سفر که حین سفر هم می‌توانند برایتان کمک‌کننده باشند.

نکته مهمی که باید در نظر داشته باشید این است که اگر زبان ترکی بلد نیستید، نمی‌توانید چندان به کارایی زبان انگلیسی دل خوش کنید. اکثر مردم ترکیه انگلیسی بلد نیستند و اگر به مشکل برخوردید، احتمالا وضعیتتان پیچیده شود.

اما اگر بتوانید یک ایرانی مقیم استانبول را پیدا کنید، به راحتی می‌توانید مشکلتان را با او درمیان بگذارید و راهنمایی بگیرید. اگر از قبل کسی را  که به ترکیه مهاجرت کرده است یا آنجا را به خوبی می‌شناسد پیدا کنید که چه بهتر! می‌توانید در مواقع ضروری و مقتضی از تجربیات او و راهنمایی‌هایش بهره‌مند شوید.

استانبول کارت و کد هس | صرفه‌جویی در هزینه سفر به استانبول

استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی با استانبول کارت

پرداخت در سیستم حمل و نقل عمومی ترکیه، به وسیله استانبول کارت انجام می‌شود. اگر می‌خواهید با مترو، اتوبوس، تراموا و حتی تاکسی به گوشه‌های شهر بروید، باید از قبل استانبول کارت تهیه کنید.

استانبول کارت، کارت گردشگری هوشمندی است که منحصرا برای پرداخت کرایه عرضه می‌شود. شما می‌توانید در بدو ورود به استانبول آن را تهیه کنید. این کارت دقیقا شبیه به همان کارت‌های متروی خودمان است و مانند همان کارت‌ها هم شارژ می‌شود.

گردشگرانی که اقامت موقت در ترکیه دارند، می‌توانند از استانبول کارت بی‌نام استفاده کنند و قیمت آن هم حدود ۶۰ لیر است. براساس تجربیات دیگران در سفر به استانبول، بهترین کار این است که استانبول کارت تهیه کنید و از آن برای تمام پرداخت‌های مربوط به خدمات شهرداری بهره بگیرید.

بعد از خرید می‌توایند هر میزان که خواستید، استانبول کارتتان را شارژ کنید.

برای مشاهده قیمت و خرید تور ترکیه از ستاره ونک کلیک کنید.

خرید تور ترکیه

تجربیات دیگران در سفر به ترکیه چه می‌گوید؟

داشتن استانبول کارت علاوه‌بر کاهش هزینه‌های حمل و نقل، موجب افزایش سرعت شما در پرداخت هم خواهد شد. از آنجایی که این کارت به شهرداری تعلق دارد، تقریبا اکثر خدمات شهرداری با کمک این کارت قابل پرداخت خواهد بود.

توجه کنید که باقی‌مانده شارژ استانبول کارت به کیف پولتان برنخواهد گشت. برای همین از تجربیات دیگران در سفر به ترکیه استفاده کنید و از کسانی که قبلا به این کشور سفر کردند بپرسید که لازم است تا چه میزان هزینه برای شارژ استانبول کارت کنار بگذارید.

به همین دلیل آن را به میزانی که نیاز دارید و تخمین می‌زنید، شارژ کنید. حواستان باشد که چون استانبول کارت‌های مخصوص گردشگران بی‌نام صادر می‌شود، اگر کارتتان را گم کنید، پولی که با آن استانبول کارتتان را شارژ کرده‌اید، از بین خواهد رفت.

حمل و نقل ارزان با استفاده از تراموای استانبول

استفاده از تراموا یکی دیگر از مواردی است که تجربیات دیگران در سفر به استانبول، کارآمدی آن را ثابت کرد است.

استفاده از تراموای استانبول یکی از جالب‌ترین تجربیات توریست‌ها در ترکیه است. تراموا علاوه‌بر آنکه سرعت حمل و نقل مسافرین را به مراکز تفریحی استانبول افزایش می‌دهد، موجب کاهش هزینه‌های حمل و نقل هم خواهد شد.

تراموا منحصرا برای دسترسی به مناطق تفریحی و گردشی استانبول راه‌اندازی شده است و چهار خط دارد. خط یک تراموا محله کاباتاش را به محله باغجیلاش متصل می کند.

خط دوی تراموی استانبول، مسافران را از این شهر به تونل شیشانه می‌برد.

خط سوم تراموا، ایستگاه کادیکوی را به مسجد اسکله متصل می‌کند و خط چهارم هم از ایستگاه توپکاپی به مسجد سلام در محله سلطان غازی می‌رود.

بیشتر بخوانید…

راهنمای حمل‌ونقل عمومی در استانبول

تجربیات دیگران در سفر به ترکیه چه می‌گوید؟

اگر می‌خواهید درعین کاهش هزینه‌ها از گشت و گذار هیجان‌انگیز و لذت‌بخش در استانبول لذت ببرید، حتما از تراموا استفاده کنید. تراموا سرعت خوبی دارد و شما را در بهترین زمان ممکن از مناطق توریستی به نقطه دیگر خواهد بود.

پرداخت در تراموا با استانبول کارت انجام می‌شود و هر پنج دقیقه یک تراموا از ایستگاه خارج می‌شود. به همین دلیل اگر تراموایی را از دست دادید، نگران نباشید. به زودی یک تراموای دیگر از راه خواهد رسید.

کار تراموا از ۶ صبح شروع می‌شود و تا نیمه‌شب ادامه خواهد داشت.

خرید به صرفه از اوت لت ها

نمی‌شود از راهنمای سفر به ترکیه حرف زد و اشاره‌ای به خرید در استانبول و سر زدن به اوت لت‌ها نداشت. در استانبول مراکز متعدد اوت لتی وجود دارد که می‌توانید به سادگی خودتان را به آن‌ها برسانید و خرید کنید.

اوت لت به فروشگاه‌هایی گفته می‌شود که قیمت اجناس آن‌ها نسبت به سایر فروشگاه‌ها پایین‌تر است. در این فروشگاه‌ها می‌توانید بهترین برندهای ترکیه و حتی برندهای مطرح جهان را پیدا کنید.

نگران نباشید! اوت لت بودن محصولات فروشگاه به معنای کیفیت پایین آن‌ها یا وجود زدگی و خوردگی در آن‌ها نیست. دلایل مختلفی برای کاهش قیمت اجناس فروشگاه‌های اوت لت وجود دارد که نقص فنی در آن‌ها جایی ندارد.

تجربیات دیگران در سفر به ترکیه چه می‌گوید؟

اوت لت ایرپورت استانبول، اوت لت دیپوسایت، اوت لت آسیا پارک، اوت لت ویاپورت، اوت لت کاله، اوت لت اولیویم، اوت لت فکس سیتی، اوت لت ونزیا، اوت لت اپتیموم و اوت لت ۲۱۲ از بهترین مراکز خرید اوت لت واقع شده در استانبول هستند که می‌توانید بهترین برندهای دنیا مانند نایک، آدیداس، پوما، زارا، منگو، لیوایز، پولو و.. را با قیمت‌های باورنکردنی و پایین بخرید. چه چیزی از این بهتر؟

غذاهای لذیذ محلی

نیازی نیست الزاما از تجربیات دیگران در سفر به ترکیه استفاده کنید تا متوجه شوید که غذاهای محلی ترکیه در دنیا کم‌نظیر هستند و حتما باید چند مورد از آن‌ها را در سفر به ترکیه امتحان کنید.

نکته مهم در زمینه غذاهای محلی ترکیه این است که مردم این کشور به خاطر نزدیکی و قرابت با فرهنگ و جغرافیای ایران، ذائقه‌ای بسیار نزدیک به ما دارند و اکثر غذاهای ترکی با ذائقه ما ایرانی‌ها جور درمی‌آید و حتی بخشی از آن‌ها توسط ترک‌های آذربایجان و سایر نقاط ایران هم طبخ می‌شود.

شما با سفر به ترکیه طیف وسیعی از انتخاب‌ها را پیش‌رو خواهید داشت. از انواع شیرینی تا دسرهای لذیذ و انواع سالاد و غذا که می‌توانند تجربه‌ای کم‌نظیر برای شما به وجود بیاورند.

تجربیات دیگران در سفر به ترکیه چه می‌گوید؟

براساس تجربیات دیگران از سفر به ترکیه، حتما باید یک بار برای وعده اصلی غذای خود کباب‌های ترک مانند دونر و اسکندر کباب را امتحان کنید. برای تست طعم واقعی غذاهای محلی ترکیه، حتما به رستوران‌های محلی استانبول سر بزنید.

فکر خوردن فست فود را در ترکیه از سرتان بیرون کنید، چون قطعا انواع غذاهای خوش‌طعم محلی در رستوران‌ها سرو می‌شوند که به مراتب از فست فود لذیذتر هستند.

علاوه بر انواع کباب می‌توانید غذاهایی مانند لاه‌ماجون، کارنی یاریک، پیده، کوزو تندیر، انواع غذای دریایی، کوفته و انواع دسر را امتحان کنید و از طعم بی‌نظیر آن‌ها لذت ببرید.

اگر قرار است به استانبول سفر کنید رستوران‌های محلی تنبک، آدانا اکباسی، کارادنیز دنر آسیم اوستا، میوان، لادس منمن، گالاتا سیمیتچی و هوکاپاشا پیدسیسسی از بهترین گزینه‌هایی هستند که می‌توانید در آن‌ها انواع غذاهای ملی ترکیه را تست کنید.

بیشتر بخوانید…

سفر به ۵ شهر ساحلی رویایی در ترکیه

استانبول مقصد بی‌نظیر برای بازدید از آثار تاریخی

صحبت از مکان‌های دیدنی ترکیه نه‌ در یک یا چند مقاله که در یک کتاب کامل میسر خواهد بود. استانبول به عنوان قطب توریسم و گردشگری این کشور، میزبان مکان‌های دیدنی و تاریخی زیادی است که می‌توانید روزها شما را سرگرم کند. برای بازدید و اطلاع از قیمت تور استانبول می توانید با ستاره ونک تماس بگیرید. 

برنامه بازدید از دیدنی‌های استانبول باید براساس ذائقه و سلیقه شما چیده شود، البته براساس تجربیات دیگران در سفر به ترکیه، در کنار همه دیدنی‌های شهر، مکان‌های تاریخی وجود دارند که نباید در سفر به ترکیه تماشای آن‌ها را از دست بدهید.

تجربیات دیگران در سفر به ترکیه چه می‌گوید؟

در بازدید از استانبول، تماشای مسجد ایاصوفیه، مسجد تاریخی آبی، آب انبار باسیلیکا، موزه باستان‌شناسی استانبول، کاخ توپکاپی، بازار بزرگ استانبول، برج گالاتا، مسجد سلیمانیه و بازار ادویه را به هیچ‌وجه از دست ندهید.

تهیه سوغاتی‌ های معروف ترکیه

ترکیه به خاطر تنوع فرهنگی و قرارگیری در موقعیت خاص جغرافیایی خود، صنایع دستی متنوعی دارد. علاوه‌بر این، خوراکی‌هایی که خاص این کشور هستند هم انتخاب خوبی برای خرید به عنوان سوغات خواهند بود.

تجربیات دیگران در سفر به ترکیه چه می‌گوید؟

بهترین سوغات این کشور، چیزیست که بتواند رگه‌هایی از فرهنگ و رسوم محلی ترکیه را در خود داشته باشد. به همین دلیل اکثر مسافران برای خرید سوغات به بازارهای محلی می‌روند.

بازار بزرگ استانبول بهترین مکان برای خرید سوغات ترکیه است. شما می‌توانید در این بازار انواع صنایع دستی مانند ظروف سرامیکی، سفال، برنز، سفال کاپادوکیا و نمادهایی از آثار باستانی کشور را تهیه کنید.

علاوه‌بر این، لباس، انواع چرم و محصولات چرمی هم از مواردی هستند که به عنوان معروف‌ترین سوغات ترکیه شناخته می‌شوند و شما می‌توانید آن‌ها را در بازارهای این کشور تهیه کنید.

براساس تجربیات دیگران در سفر به ترکیه حتما چند خوراکی معروف ترکیه را به عنوان سوغات به خانه ببرید. برای این کار می‌توانید سری به بازار ادویه استانبول بزنید و انواع چای، قهوه، ادویه‌جات و خشکبار تهیه کنید.

شیرینی‌جاتی مانند باقلوا، لوکوم و باسلوق هم از معروف‌ترین خوراکی‌ها و شیرینی‌جات محلی ترکیه هستند که چشیدن آن‌ها برای هر مسافر تجربه جذابی خواهد بود. حتما چند مدل از شیرینی‌جات مخصوص ترکیه را بخرید و با خود به خانه ببرید.

سخن آخر 

برای سفر به ترکیه نیازی به ویزا نیست، ولی فراموش نکنید؛ بخش هایی از ترکیه در قاره اروپا قرار دارند، سفر به این بخش ها مانند سفر به اروپا بدون دریافت ویزای شینگن است. برای دریافت اطلاعات بیشتر آژانس ستاره ونک در کنار شماست. 

سوالات متداول

بهترین موقع از سال برای سفر به استانبول چه زمانی است؟

استانبول در تمام طول سال مقصدی محبوب برای مسافرین محسوب می‌شود. البته براساس تجربیات دیگران در سفر به استانبول، گرمای تابستان در این شهر آزاردهنده است و زمستان هم معمولا سرد و بارانی و با بارش برف است. پاییز و بهار بهترین زمان برای سفر به استانبول محسوب می‌شود؛ البته اگر می‌خواهید از تخفیف‌های ویژه فروش مراکز خرید استانبول بهره‌مند شوید، می‌توانید زمستان به این شهر سفر کنید.

بهترین تفریحات استانبول چه هستند؟

براساس تجربه مسافران این شهر، تماشای بازارهای محلی، بازدید از اماکن تاریخی مانند مسجد آبی و کاخ توپکاپی و همچنین سر زدن به مراکز خرید از مهم‌ترین کارهایی است که باید در استانبول انجام دهید.

برای مشاهده قیمت و خرید تور ترکیه از ستاره ونک کلیک کنید.

خرید تور ترکیه
کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی

ارسال نظر

ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید