کشف شهرهای کمتر شناخته‌ شده برزیل: از پاراتی تا گرامادو

نوشته شده توسط : دیبا عباسی در سه‌شنبه 10 سپتامبر 2024
Loading...

برزیل یکی از پربازدیدترین کشورهای آمریکای جنوبی است، اما باوجود وسعت زیاد گردشگران اغلب به طور انحصاری بر روی دو شهر ریودوژانیرو و سائوپائولو تمرکز می‌کنند. اگرچه این شهرها، هر دو با جاذبه‌های زیبا و متنوع سزاوار توجه هستند اما شهرهای بی شماری در سراسر برزیل وجود دارند که با طبیعت بکر و دیدنی‌های منحصربه‌فرد می‌توانند سفری متفاوت به برزیل را برایتان رقم زنند. بزرگترین کشور در آمریکای جنوبی دارای خط ساحلی به طول بیش از ۴۰۰۰ مایل است که ده ها پارک ملی و جاهای کمتر شناخته شده را در خود جای داده است. در اینجا شهرهای کمتر شناخته شده برزیل را معرفی می‌کنیم.

پاراتی (Paraty)؛ از شهرهای کمتر شناخته شده برزیل

پاراتی، شهری کوچک در برزیل است که توسط کوه‌های سرسبز و دریای زمردی بسیار زیبا احاطه شده، علاوه بر طبیعت بکر و بی‌نظیر، شهر پاراتی جاذبه‌ها و تفریحات بسیاری برای ارائه به گردشگران دارد.

این شهر اگرچه کوچک است اما خانه‌های سفید رنگ، خیابان‌های سنگفرش شده و طبیعت باورنکردنی آن را به مکانی منحصر به فرد در تور برزیل تبدیل کرده‌اند. پاراتی در کنار ظاهری زیبا و فریبنده، گذشته‌ای نسبتا غم انگیز دارد.

این شهر که در قرن هفدهم در ایالت ریودوژانیرو مستقر شد، بندر امن پرتغال برای صادرات طلای استخراج شده توسط بردگان آفریقایی از اورو پرتو، میناس گرایس بود و در قرن هجدهم رونق اقتصادی را تجربه کرد.

پاراتی، اورو پرتو و چند شهر دیگر جاده سلطنتی را تشکیل داده بودند که از طریق آن‌ سنگ‌های قیمتی و طلا به ریودوژانیرو و پرتغال ارسال می‌شد. در حال حاضر این جاده سلطنتی همچنان در دسترس است و می‌توانید مسیر آن را ببینید. اما با ورد به دهه ۱۹۲۰ بحران اقتصادی پاراتی را به افول کشیده و این شهر در سیاه‌ترین روزهای خود قرار می‌گیرد. پس از گذشت چند دهه پاراتی مجددا جانی دوباره گرفته و به چرخه اقتصادی برزیل برمی‌گردد. امروزه این شهر به عنوان یکی از زیباترین شهرهای کمتر شناخته شده برزیل با داشتن طبیعت زیبا و خانه‌های سفید رنگ به جا مانده از دوره استعمار مورد توجه قرار گرفته و پذیرای گردشگران از سراسر دنیا می‌باشد. پس اگر قصد بازدید از جنگل‌های آمازون و حیات وحش برزیل را دارید حتما برای سفر به شهر پاراتی هم برنامه ریزی کنید.

فرهنگ، طبیعت و غذاهای محلی! اقامت در شهر پاراتی برزیل را برایتان لذت بخش خواهند کرد. در زمینه فرهنگی، این شهر دارای ساختمان‌ها، کلیساهای تاریخی و همچنین جشنواره‌های منحصر به فرد در طول سال است.

در زمینه طبیعت این شهر به داشتن  آبشارها، کوه ها، جنگل، سواحل و تنها آبدره های استوایی جهان می‌بالد و برای غذا هم برخی از لذیذترین غذاها و نوشیدنی های برزیلی را در رستوران‌هایش می‌توانید پیدا کنید.

گرامادو (Gramado)؛ معروف به سوئیس برزیل

گرامادو یک شهر تفریحی کوهستانی در ریو گراند دو سول، جنوبی ترین ایالت برزیل است. این شهر که به شدت تحت تأثیر مهاجران آلمانی قرن نوزدهمی قرار گرفته با کلبه‌های آلپاین، شکلات‌فروشی‌ها و مغازه‌های صنایع دستی، حس باواریایی را القا می‌کند. گرامادو همچنین به خاطر نمایش نورهای کریسمس و شکوفه‌های ادریسی در بهار شناخته شده است. در این شهر می‌توانید لاگو نگرو، قایق‌های کرایه‌ای و پیاده‌روی در جنگل را تجربه کرده و اگر اهل طبیعت گردی هستید، برای پیاده روی یا کوهنوردی به کوه‌های سرا گائوچا بروید.

هر چند که گرامادو به اندازه ایپانما یا جنگل‌های آمازون جذاب نیست، اما این تفرجگاه کوهستانی کوچک محلی‌ها آن را «اروپای برزیل» می‌خوانند، یکی از زیباترین شهرهای کمتر شناخته شده برزیل است. گرامادو در واقع  حال و هوایی شبیه به یک دهکده کوهستانی در سوئیس دارد.  بوتیک‌ها شیشه‌های آوانگارد که شکلات‌های لذیذ می‌فروشند، رستوران‌هایی که غذاهای محلی برزیل را ارائه می‌دهند و متخصص در پخت فوندو هستند و هتل‌هایی که مانند کلبه‌های سوئیسی تزئین شده‌اند همه و همه زیبایی‌های گرامادو را به تصویر می‌کشند. این سرزمین فانتزی شکلاتی فضایی دلپذیر دارد و با داشتن استانداردهای  زندگی به عنوان قطعه کوچک از بهشت ​​در برزیل شناخته می‌شود.

دهکده بابانوئل، خانه رویایی ماشین‌های هالیوودی، نمایشگاه خودرو هارلی، خانه شکلاتی و باغ وحس گرامادو از معروفترین جاذبه‌های گردشگری این شهر هستند.

ژوائو پسوا، پارایبا (João Pessoa)؛ از شهرهای کمتر شناخته شده برزیل

شمال شرق برزیل خانه بسیاری از سواحل برزیل است که کمتر مورد توجه قرار گرفته‌اند و João Pessoa یکی از ناب ‌ترین سواحل منطقه است. این شهر در شرقی ترین نقطه قاره آمریکا واقع شده، به این معنی که اولین جایی در برزیل است که طلوع خورشید را در ساعت ۵ صبح می‌توانید بیند. همچنین هنگام جزر و مد، می‌توان در چندین استخر شنای طبیعی که اطراف صخره‌های مرجانی تشکیل شده‌اند غواصی کرد.

علاوه بر طبیعت بکر، ژوائو پسوا به عنوان یکی از شهرهای کمتر شناخته شده برزیل به خاطر داشتن غروب‌های زیبایش مشهور است. گردشگران می‌توانند در ساحل Jacaré و در حالی که به آهنگ Ravel “Bolero” گوش می‌دهند به تماشای غروب حیرت انگیز آفتاب بنشینند. جالب اینکه هر روز یک نوازنده در حالی که در قایق نشسته و خورشید پشت سر او غروب می کند آهنگ را می نوازد. یا اگر به دنبال ممکانی ارام‌تر هستید می‌توانید به هتل گلوبو بروید و غروب خورشید را بر فراز رودخانه سانهاوآ تماشا کنید.

کوریتیبا (Curitiba)؛ از شهرهای کمتر شناخته شده برزیل

از شهرهای کمتر شناخته شده برزیل که جاذبه‌های بسیاری را در خود جای داده می‌توان به کورریتیبا اشاره کرد. در کوریتیبا، پایتخت پارانا، کارهای زیادی برای انجام دادن وجود دارد! اگر فکر می‌کنید که این کلان شهر فقط با ساختمان و ماشین احاطه شده کاملا در اشتباه هستید.

همه جای کوریتیبا سبز است و چندین پارک و مکان طبیعی در آن وجود دارد. از باغ‌ها با وسواس نگهداری شده و مردم محلی آن‌ها را گنجینه شهرشان می‌دانند. کوریتیبا به عنوان یک شهر نمونه شناخته شده است وهر کسی که از آن بازدید می کند از تمیزی و نظمی که در آن جریان دارد شگفت زده می‌شود. این شهر کمی بیش از ۴۰۰ کیلومتر از سائوپائولو فاصله دارد و سفر به آن با ماشین حدود ۶ ساعت طول می‌کشد.

عوامل زیادی بر آب و هوای کوریتیبا تأثیر می‌گذارند، اما در مجموع کوریتیبا سردترین پایتخت برزیل با فصول کاملاً مشخص و میانگین دمای تابستان در حدود ۲۱ درجه سانتیگراد است.

از جاذبه های دیدنی کوریتیبا می‌توان به باغ گیاه شناسی، خانه اپرا، موزه اسکار نیمایر، بوسکه دو پاپا، محله سانتا فلیسیداد، برج پانوراما و پارک بوسکه آلمائو اشاره کرد.

فوز دو ایگواسو، پارانا (Foz do Iguaçu, Paraná)؛ خانه یکی از بزرگترین آبشارهای دنیا

فوز دو ایگواسو، شهری در ایالت پارانا برزیل، پایگاه اصلی برای بازدید از آبشار معروف ایگواسو، یکی از بزرگترین آبشارهای جهان است. این آبشار که ۲٫۷ کیلومتر امتداد دارد و در مرز با آرژانتین قرار گرفته، صدها آبشار از جمله گلوگاه شیطان ۸۰ متری را در خود جای داده است. سواری با قایق‌های لاستیکی، راهی محبوب برای تماشای تماشای این آبشار می‌باشد.

آبشار ایگواسو یکی از بزرگترین آبشارهای جهان است که در مرز دو کشور برزیل و آرژانتین قرار دارد. شهر فوز دو ایگواسو میزبان این آبشار منحصربه‌فرد در برزیل است. آن دسته از مسافرانی که برای بازدید ازآبشار سمت برزیل انتخاب می‌کنند، می‌توانند در Foz do Iguaçu بمانند و حتی محل اقامت خود را مستقیماً مشرف به آبشار رزرو کنند. استراحت برای چند روز در اینجا به شما این شانس را می دهد که زوایای مختلف آبشار را ببینید و از پارک های دیگر شهر، از جمله پارک پرندگان که یکی از بزرگترین پارک های آمریکای لاتین است، دیدن کنید. هر چند که اکثر گردشگران به سفری یکروزه به فوزدوایگواسو بسنده می‌کنند اما برخی هم ترجیح می‌دهند ۲ الی ۳ روز در این شهر اقامت کرده و علاوه بر آبشار از سایر جاذبه های شهر دیدن کنند.

بیشتر بخوانید: معرفی جاذبه های ایگواسو برزیل

فرناندو د نورونها، پرنامبوکو (Fernando de Noronha)؛ از جزایر زیبای برزیل

در دوران دیکتاتوری برزیل (۱۹۶۴-۱۹۸۵)، مجمع الجزایر فرناندو د نورونها به دلیل موقعیت دورافتاده به عنوان زندان برای زندانیان سیاسی مورد استفاده قرار می‌گرفت. اما چندین دهه بعد، این جزیره با سواحل زیبای خود به بکرترین سواحل جهان برای گذراندن یک تعطیلات رویایی تبدیل شد. خط ساحلی این منطقه هرگز شلوغ نیست، سفرهای دریایی در آن ممنوع است و پروازها به جزیره به صورت محدود انجام می‌شود. فرناندو د نورونها از شهرهای کمتر شناخته شده برزیل به دلیل دنیای زیر آب شگفت انگیزی که دارد نامش در میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده و مقصدی محبوب در میان غواصان حرفه‌ای می‌باشد.

پیپا، ریو گرانده دو نورته (Pipa, Rio Grande do Norte)؛ بکرترین دهکده ساحلی برزیل

بسیاری از گردشگرانی که از ناتال، پایتخت ریو گراند دو نورته بازدید می‌کنند، اغلب از سفر خود را به پیپا اختصاص می‌دهند، دهکده‌ای ساحلی پر جنب و جوش که واقعاً سزاوار تعریف است و گردشگران را شیفته خود می‌کند. دیدنی‌های این دهکده به قدری زیاد است که حتی می‌توان ۳ روز کامل را به اقامت و گشت و گذار در آن اختصاص داد. بیشتر تفریحات دهکده حول سواحل می چرخد، جایی که می‌توانید مشغول موج سواری، تماشای پریدن دلفین ها از آب یا نوشیدن کاپیرینا شوید. پیپا همچنین دارای صخره‌های چشمگیر مشرف به اقیانوس است که مکانی عالی برای دیدن ماه کامل در شب می‌باشد.

جزیره ماراجو، پارا (Ilha do Marajó, Pará)؛ جزیره گاومیش‌ها

ماراجو که در ایالت پارا واقع شده است، به دلیل موقعیت مکانی که دارد از شهرهای کمتر شناخته شده  برزیل است که از طریق قایق می‌توان به آن دسترسی پیدا کرد. اما این جزیره به قدری زیبا و بکر است که ارزش ۳ ساعت قایق سواری بر روی دریا را دارد! ماراجو یکی از بزرگترین جزایر رودخانه ای در جهان است، به این معنی که از یک طرف توسط رودخانه های آمازون و توکانتینز و از طرف دیگر با اقیانوس اطلس احاطه شده است. با توجه به شرایط آب و هوایی، امکان بازدید ازجزیره در تمام طول سال وجود دارد و نکته مثبت دیگر اینکه در هر یک از فصول سال چشم اندازی کاملا متفاوت را به نمایش می‌گذارد. Marajó همچنین به خاطر گله های گاومیش بزرگ که کاملاً با مناظر هماهنگی دارند مشهور شده است.

بیشتر بخوانید: معرفی جاذبه‌ های گردشگری سائوپائولو – برزیل

بالنهاریو کامبوریو، سانتا کاتارینا (Balneario Camboriu)؛ از مقاصد ساحلی برزیل

زیباترین سواحل برزریل را در جنوب این کشور می‌توانید پیدا کنید  و Balneario Cambiriu در سانتا کاتارینا عنوان بکرترین ساحل منطقه را به خود اختصاص داده است. هر چند که این شهر در لیست شهرهای کمتر شناخته شده برزیل قرار دارد اما در میان گردشگران آمریکای جنوبی بسیار محبوب است، اهالی کشورهای آمریکای جنوبی به راحتی می‌توانند از آرژانتین یا اروگوئه با ماشین خود را به سانتا کاتارینا برسانند. تفریحات متنوع، ورزش‌های آبی و پارک های کامبوریو از پرطرفدارترین جاذبه های این شهر ساحلی هستند. سانتا کاتارینا همچنین مقصد عالی برای سال نو است که تمام شب ادامه دارد و تنها با طلوع خورشید در روز بعد به پایان می‌رسد.

سخن پایانی

اگر قصد سفر به برزیل را دارید، خودتان را به دو شهر ریودوژانیرو و سائوپائولو محدود نکنید! چرا که این کشور مکان‌های بکر بسیاری دارد که توانسته‌اند در سال‌های اخیر توجه گردشگران را به سوی خود جلب کنند. شهرهای کمتر شناخته شده برزیل با داشتن جنگل‌های سرسبز، سواحل خیره کننده و فضایی آرام، سفری کاملا متفاوت را به گردشگران هدیه می‌دهند. نکته آخر اینکه جهت رزرو تور برزیل و لذت بردن از دیدنی‌های ناب این کشور می‌توانید با همکاران ما در واحد تورهای خارجی در ارتباط باشید.

سوالات متداول

معروفترین شهرهای گردشگری برزیل کدامند؟

۴ شهر سائوپائولو، ریودوژانیرو، برازیلیا و فورتالزا از معروفترین شهرهای گردشگری برزیل هستند. اما اگر می‌خواهید سفری متفاوت را تجربه کنید می‌توانید از شهرهای کمتر شناخته شده برزیل دیدن کنید.

بهترین شهر برای زندگی در برزیل کدام‌ها هستند؟

سائوپائولو به عنوان مرکز مالی و تجاری برزیل، فورتالزا به عنوان شهری با هزینه‌های مقرون به صرفه، ناتال، ریودوژانیرو و کوریتیبا از بهترین شهرهای برزیل برای زندگی هستند.

توسعه یافته ترین شهر برزیل کدام است؟

در سال ۲۰۲۲، کوریتیبا با دریافت امتیاز ۳۸٫۵۷ به عنوان شهر هوشمند پیشرو در برزیل شناخته شد. فلوریانوپلیس در آن سال با ۳۷٫۹۳ امتیاز در رده دوم قرار گرفت. در همین حال، پرجمعیت‌ترین شهر برزیل، سائوپائولو، با امتیاز ۳۶٫۸۸ در رتبه سوم قرار گرفت.

 

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی
مطالعه و نوشتن همیشه از موضوعات مورد علاقه من بوده‌اند. در همین راستا چند سالی ست که در زمینه تولید محتوا در حوزه گردشگری فعال هستم. نوشتن درباره آداب و رسوم سرزمین‌های دور و توصیف جاذبه‌هایشان از کارهایی ست که هر نویسنده به خصوص من را به وجد می‌آورد.
ارسال نظر