پرتغال! همه ما و شاید همه جهان این کشور را به بهانه ابر ستاره جهان یعنی کریستیانو رونالدو می‌شناسند. البته هیچ شکی نیست که رونالدو، این بازیکن ۳۴ ساله فوتبال جهان در شهرت زادگاهش، بی‌تاثیر نبوده است. کشور پرتغال به طرز عجیبی با نام وی عجین شده و او را تبدیل به اسطور ابدی پرتغال کرده است.
تور پرتغال

رونالدو در شهر فونچال در جزایر مادیرا بدنیا آمده است

رونالدو تنها فوتبالیست مطرح اینجا نیست. بازیکنان نام آشنای دیگری هم اهل اینجا هستند. مثل نانی، روی کاستا و البته لوییس فیگو.
فیگو را به یاد دارید؟ جام جهانی ۲۰۰۶ در جریان مسابقه ایران و پرتغال بود که حسین کعبی مدافع راست تیم ملی ایران با پا به صورت لوییس فیگو کوبید. شاید یکی از ماندگارترین خاطره آن جام جهانی همان لگد کعبی بود که هنوز هم بحث برانگیزست.

اما جدایی از نام این بازیکنان، شکوه و زیبایی مثال زدنی اینجا نباید  برای بسیاری پوشیده بماند.

تور پرتغال

سرزمینی بر فراز تپه‌ها و در چشم‌انداز اقیانوس‌ها

پرتغال! دور افتاده‌ای تنها

پرتغال سرزمینی از شگفت انگیزی‌ها، با تاریخی از افتخارات است که در لابه لای کوچه و پس کوچه‌های شهر و روستاهای آن کاملا به چشم می‌خورد. این کشور در جنوب غربی اروپاست و غربی‌ترین سرزمین این قاره محسوب می‌شود. تنها همسایه آن کشور اسپانیاست و غرب آن تا بی کران به اقیانوس اطلس می‌رسد.

پرتغال دارای قدمتی چندین هزار ساله است و از آن، به عنوان اولین استمعارگر تاریخ نام می‌برند و دریانوردی پیشرفته آ‌ن‌ها در این امر موثر بوده است. از این رو امروزه ماهیگیری و صادرات ماهی نقش اصلی در اقتصاد پرتغال بازی می‌کند.

پرتغال یکی از مرفه‌ترین کشورهای جهان برای زندگی است. مردم میهمان نواز و خونگرم، آب و هوای نسبتا گرم، کم ترافیک بودن شهرها و همچنین پایین بودن نسبی هزینه‌های زندگی، اینجا را به یکی از ایده‌آل‌ترین مقاصد توریستی، در تور پرتغال بدل کرده است.

تور پرتغال

جادوی رنگ و طبیعت

دانستنی‌های پرتغالی

  • زبان پرتغالی، زبان رسمی ۹ کشور جهان است. مردم برزیل، کیپ ورد، آنگولا، گینه بیسائو، موزامبیک، پرنسیپ، سائوتومه و گینه استوایی همه به این زبان سخن می‌گویند.
  • پرتغال قدیمی‌ترین کشور اروپا است.
  • قدیمی‌ترین کتابخانه جهان در پرتغال قرار دارد و در سال ۱۷۳۲ ساخته شده است.
  • اینجا یک کشور امن است و براساس شاخص‌های جهانی صلح در سال ۲۰۱۸، جز چهارمین کشور امن جهان معرفی شد.
  • پرتغالی‌ها عامل اصلی اکتشافات جهان هستند. به کمک آنها چندین سرزمین ناشناخته در امریکا، آفریقا، آسیا و اقیانوسیه کشف شده است.

در تور اروپا آژانس ستاره ونک، شما یک سفر دراماتیک به پرتغال و اسپانیا خواهید داشت.

تور پرتغال

روستای عجییب و قدیمی در پرتغال

لیسبون

با ثروتمندترین شهر پرتغال آشنا شوید. لیسبون پایتخت مدرنی‌ست که بیش‌ترین ذخایر طلا کشورش را ذخیره کرده است. پوشش گیاهی بی‌نظیر این منطقه، آن را بهترین در اروپا کرده است.

هارمونی رنگ و نور که در خیابان‌های لیسبون جاری است، حقایق اسرارآمیز و سرگرم کننده را در خود تمکین کرده است. شهری بر فراز هفت تپه؛ که دلایل رومانتیک بودن آن شاید در این برآمدگی‌ها خلاصه می‌شود.

تور پرتغال

لیسبون، یک شهر قدیمی با طراحی مدرن

در تور پرتغال چطور خوش گذرانی کنیم؟

برای گشت و گذار در لیسبون انتخاب‌های زیادی دارید. از رفتن به مکان‌های تاریخی، رستوران‌های متنوع و تا گشتن در طبیعت. مطمئنا بعداز بازگشت از اینجا کوله باری از خاطره را سوغات می‌برید.

قلعه سنت جورج

یک قلعه قدیمی که توسط مسلمانان اسپانیایی ساخته شده است و از هر گوشه شهر دیده می‌شود. در زلزله سال ۱۷۵۵ بسیاری از قسمت‌های قلعه ویران شده اما در قرن بیستم بخشی از آن بازسازی شد. بازدید از این مکان رایگان است و بازدید کنندگان می‌توانند به انتهای آن بروند و از منظر شهر در ارتفاع لذت ببرند.

تور پرتغال

این قلعه در هر زوایه‌ای از شهر قابل روئیت می‌یاشد

یادمان اکتشافات پرتغال

یکی از مهم‌ترین بناهای این سرزمین می‌باشد که به منظور ادای احترام به کاوشگران خود در سال ۱۹۳۹ ساخته شده است. علت آن هم بخاطر آن است که ناوه‌های پرتغالی شهامت و جرات خارج شدن از مرزها و کشف سرزمین‌های جدید را پیدا کردند. مجسمه ۳۳ قهرمان در این یابود قرار دارد. شما می‌توانید با استفاده از آسانسور یا پله به طبقه ششم آن بروید و از منظر بی‌نظیر رودخانه تاگوس لذت ببرید.

تور پرتغال

بنای باشکوه برای دلاوران این سرزمین

پارک جاردیم دا استریلا

یک پارک محلی دوست داشتنی در لیسبون است. در این پارک تنوع شگفت‌انگیزی از گونه‌های گیاهی و درختان عجیب، فضای دلچسبی را خلق کرده است. یک کافه محبوب هم در نزدیکی آن وجود دارد که بعداز یک گشت‌وگذار می‌توانید از دسرهای خانگی آن لذت ببرید.

تور پرتغال

پارکی آرام و خواستنی

پارک جاردیم دون تورل

یک باغ به یادگار مانده از قرن نوزدهم که فضای منحصر به فردی را به بازدیدکنندگان ارائه می‌دهد. در اینجا چشم انداز Baixa جذاب‌تر است. در ورودی آن کاخ‌ها و عمارت‌های کوچکی که توسط معمار شهیری ساخته شده است، به چشم می‌خورد.

تور پرتغال

عمارت‌های این پارک توسط خوزه لوئیس مونتیرو طراحی شده است

برای رزرو تور پرتغال با همکاران بخش فروش در آژانس هواپیمایی ستاره ونک تماس بگیرید.

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
پونه مولایی
ارسال نظر
ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید