آشنایی با وسایل حمل‌ونقل در کیش

نوشته شده توسط : پونه مولایی در پنج‌شنبه 17 ژوئن 2021
Loading...

حمل‌ونقل در کیش یکی از مسائل مهم برای گردشگران است. کیش یک جزیره محصور شده در میان آب‌های فیروزه‌ای خلیج‌فارس است که گردشگران آن لاجرم مجبور هستند از هواپیما یا کشتی برای سفر به کیش استفاده کنند. به همین دلیل رفت‌وآمد در جزیره به یک دغدغه برای تمامی گردشگران تبدیل می‌شود که آیا کیش سیستم حمل‌ونقل کامل و مجهزی دارد؟ در این مطلب به این سؤال پاسخ می‌دهیم.

حمل‌ونقل در کیش
با سیستم حمل‌ونقل در کیش آشنا شوید

سفر همراه است با گشت‌وگذار و بازدید از اماکن جدید. به همین دلیل مسئله رفت‌وآمد به یکی از دغدغه‌های همیشگی گردشگران تبدیل می‌شود که در طول مدت اقامتشان چگونه به اماکن گوناگون مدنظرشان بروند. به‌ویژه در مقاصد توریستی مانند کیش که مسافران کمتر امکان حمل خودروی شخصی خود را دارند.

حمل‌ونقل در کیش

کیش یک شهر توریستی با جاذبه‌های فراوان و بی‌نظیری است که مسلماً مسافری دوست ندارد بعد از پیمودن مسافت طولانی؛ در هتل بماند و از اماکن گوناگون بازدید نکند. اما در این میان مسئله حمل‌ونقل در جزیره مطرح می‌شود که مسافران را به فکر فرو می‌برد که چطور به گشت‌وگذار بپردازند.

حجم بالای مسافران کیش و اهمیت خاص این شهر، باعث شده که سیستم حمل‌ونقلی در کیش به سرعت مجهز و کامل شود تا مسافران کمترین نگرانی را در مورد رفت‌وآمدهای شهری داشته باشند. البته این نکته را نباید فراموش کرد که تورهای کیش برخی از آژانس‌ها دارای گشت شهری و بازدید از چندین جاذبه می‌باشد. مسافران می‌توانند قبل از خرید تور کیش تمامی اطلاعات را از کارشناسان تور جویا شوند.

اگر شما نیز بلیط کیش را خریداری کرده‌اید و قصد سفر به این جزیره زیبا را دارید؛ همراه این مطلب باشید تا درباره حمل‌ونقل در کیش بیشتر بدانید.

حمل‌ونقل در کیش با مینی‌بوس

خطوط مینی‌بوس‌رانی یکی از ارزان‌ترین سیستم‌های حمل‌ونقل در کیش است. مینی‌بوس‌های کیش در حقیقت ون‌های کوچک و خنکی هستند که در اکثریت مناطق گردشگری کیش موجود بوده و مسافران برای استفاده از آن محدودیتی ندارند. سرویس حمل‌ونقل مینی‌بوسی دارای دو خط با ۱۳ و ۱۴ ایستگاه هستند که ایستگاه‌ها بیشتر مساحت جزیره را پوشش می‌دهند تا مسافران بتوانند به راحتی به نقاط گوناگون شهر رفت‌وآمد کنند.

مینی بوس در کیش
مینی‌بوس‌ کیش

حمل‌ونقل در کیش با تاکسی

تاکسی را باید همیشه یار مهربان تمامی گردشگران در تمامی نقاط دنیا دانست؛ زیرا تاکسی‌ها در هرکجا و مکانی هستند تا مسافران را به سرعت به مقصد دلخواه خود برسانند. به‌ویژه در شهرهای توریست پذیری که تاکسی‌ها در کسری از ثانیه جلوی درب هتل حاضر می‌شوند. تاکسی‌های کیش اغلب به دو رنگ سفید و زرد در شهر موجود هستند. تاکسی‌های سفید دربستی بوده و تاکسی‌های زرد به صورت خطی فعالیت می‌کنند. کافی است هنگام نیاز به هر کدام از آن‌ها در خیابان دست تکان دهید تا به سرعت جلوی پای شما ترمز بزنند.

ناوگان تاکسی‌رانی کیش از خودروهای مجهز و باکیفیت انتخاب شده‌اند. خودروهای تاکسی در کیش بسیار راحت بوده و رانندگان بدون درخواست مسافر، کولر خودرو را تا هنگام رسیدن به مقصد روشن می‌گذارند!

تاکسی لندن

تاکسی لندن از ابتکارات جالب مدیران جزیره کیش است که به متفاوت بودن کیش بیشتر بیافزایند. تاکسی لندن، تاکسی‌های مشکی رنگ با خودروهای بسیار خاص و متفاوت است. قیمت این نوع تاکسی تنها کمی با تاکسی‌های دیگر در کیش فرق دارد. تاکسی لندن همچون دیگر تاکسی‌ها در سطح جزیره موجود است. اما نکته متمایز این نوع تاکسی آن است که رانندگان تاکسی لندن از میان افراد مجرب و آموزش‌دیده انتخاب شده و همچنین این تاکسی‌ها مناسب افراد سالمند، معلول و ویلچری می‌باشند. در این خودروها امکانات مخصوصی برای حمل این دسته از افراد وجود دارد که بتوانند به راحتی در کیش رفت‌وآمد کنند.

تاکسی اینترنتی در کیش

دنیای این روزهای همه ما وابسته به اینترنت و برنامه‌های موجود در آن است. ایجاد اپلیکیشن‌های درخواست تاکسی یکی از قابلیت‌های فضای آنلاین است که تقریباً کار همه افراد را راحت کرده است. درخواست تاکسی اینترنتی یکی دیگر از قابلیت‌های حمل‌ونقل در کیش است که در ادامه با چند مورد از اپلیکیشن‌های درخواست آنلاین در کیش آشنا می‌شویم.

اسنپ در کیش

اسنپ نامی آشنا در زندگی تمامی مردم ایران است. اسنپ در سال گذشته به جزیره کیش نیز ورود کرد تا خیال مسافران را از بابت درخواست تاکسی اینترنتی در این مقصد راحت کند. گردشگران می‌توانند برای گشت‌وگذار در شهر، درخواست تاکسی آنلاین خود را در اسنپ ثبت کرده تا خودرو برای آن‌ها حاضر شود.

اسنپ
با اسنپ در کیش درخواست تاکسی کنید

حمل‌ونقل در کیش با اپلیکیشن آی کیش

آی کیش یک پلتفرم هوشمند است که تقریباً تمامی نیازهای گردشگران کیش را برطرف می‌کند. مسافران هنگام سفر به  کیش می‌توانند این اپلیکیشن را دانلود کرده و از خدمات زیر در کیش بهره‌مند شوند:

  • جست‌وجوی مراکز خدماتی و تفریحی
  • اطلاعات از شرایط جوی و آب و هوایی
  • درخواست تاکسی آنلاین
  • سفارش آنلاین غذا
  • معرفی و رزرو کافه، رستوران و مراکز تفریحی در کیش
  • خرید آنلاین بلیط سینما
  • معرفی جشنواره‌ها و رویدادها
  • خرید آنلاین بلیط هواپیما کیش ایر

اپلیکیشن تاکیش

تاکیش ازجمله اولین اپلیکیشن‌های تاکسی اینترنتی در کیش است تا سیستم حمل‌ونقل در کیش را به سمت پیشرفته شدن پیش ببرد. مسافران می‌توانند با ورود به کیش این آپ را دانلود کرده و از خدمات درخواست تاکسی آن استفاده نمایند.

اجاره خودرو در کیش

کم بیراه نیست اگر بگوییم کیش، مقصد مورد علاقه ماشین بازان است! در کیش هیچ محدودیتی برای لاکچری بازی نیست و تمامی مسافران می‌توانند یک ماشین لوکس را سفارش داده و تخت گاز در جزیره جولان دهند. کیش مانند مناطق توریستی معروف دنیا، امکان رنت کردن خودرو را برای مسافران خود فراهم کرده است تا افراد بتوانند به راحتی یک خودروی گران قیمت یا معمولی را اجاره کرده و با آن در جزیره رفت‌وآمد کنند. اجاره خودرو بدون راننده، گواهی بر سیستم پیشرفته حمل‌ونقل در کیش است.

حمل‌ونقل در کیش
هنگام اجاره خودرو در کیش، در رانندگی دقت کنید؛ زیرا در صورت صدمه باید هزینه آن را بپردازید

برای اجاره خودرو در کیش آژانس‌ها و سایت‌های معتبری وجود دارند که مسافران می‌توانند اقدام به اجاره خودروی دلخواه خود کنند. اگر شما هم قصد دارید در کیش ماشین بدون راننده رنت کنید این مطلب چگونه در کیش ماشین اجاره کنیم؟ را بخوانید.

سوالات متداول

آیا اپلیکیشن اسنپ در کیش فعال است؟

بله گردشگران می‌توانند برای حمل و نقل از اپلیکیشن اسنپ استفاده کنند.

هزینه حمل و نقل عمومی در کیش چقدر است؟

هزینه ای که برای حمل و نقل در کیش در نظر گرفته می‌شود با توجه به انتخاب تاکسی، تاکسی های اینترنتی یا مینی بوس متفاوت است.

بیشتر بخوانید:

از رانندگی تا گردشگری، قوانین جزیره کیش

راهنمای سفر به کیش

با بهترین فست فودهای کیش آشنا شوید

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
پونه مولایی

ارسال نظر

ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید