با ویزای شینگن به کدام کشورها می‌توان سفر کرد؟

نوشته شده توسط : دیبا عباسی در دوشنبه 7 ژوئن 2021
Loading...

اگر موفق شده‌اید ویزای شینگن را دریافت کنید قدر آن را بدانید چرا که شما دارای یکی از معتبرترین ویزاهای دنیا هستید. مجوزی که به دارنده آن اجازه می‌دهد بدون دریافت ویزای مجدد به بیش از ۲۸ کشور دنیا سفر کنید. اما با ویزای شینگن به کدام کشورها می‌توان سفر کرد؟ در ادامه می‌خوانیم.

ویزای توریستی شینگن یکی از معتبرترین ویزاهای جهان است چرا که با داشتن آن می‌توانید به راحتی نیمی از اروپا را بگردید. در واقع دارندگان این نوع ویزا می‌توانند آزادانه به مناطقی که عضو پیمان شینگن هستند سفر کنند. در ادامه مطلب با کشورهای عضو در این پیمان و شرایط دریافت ویزا‌ی  شینگن آشنا می‌شویم.

تعریف ویزای شینگن

شینگن توافق‌نامه‌ای است که بین ۲۶ کشور اروپایی جهت لغو روادید بین مرزهای مشترک داخلی و شرایط یکسان اعطای ویزا به متقاضیان ورود به این مرزها به امضا رسید. بر طبق این قرارداد شهروندان کشورهای عضو این پیمان می‌توانند به راحتی و آزادانه در محدوده این مناطق رفت و آمد کنند و افرادی که تابعیت خارج این کشورهای عضو را دارند بایستی برای ورود به این مناطق ویزای شینگن را دریافت کنند. دارندگان این ویزا می‌توانند به تمام کشورهای عضو شینگن سفر کنند.

ویزا شینگن به انواع مختلف از جمله ویزای USV  (ویزای اتحادیه شینگن)، ویزای نوع A و B (ویزاهای ترانزیت)، ویزای نوع C (ویزاهای توریستی یک و چند بار ورود) و ویزای نوع D (ویزاهای کاری و دانشجویی) تقسیم‌بندی می‌شود. تعریف هر کدام از انواع ویزا را می‌توانید در مطلب انواع ویزای شینگن مطالعه کنید.

دارندگان ویزای توریستی شینگن می‌توانند تا پایان مدت اعتبار ویزا در هر کدام از کشورهای عضو اتحادیه شینگن اقامت داشته باشند. نکته مهم اینکه مسافران بایستی پس از تمام شدن اعتبار ویزا حوزه شینگن را ترک کنند در غیر اینصورت طبق قوانین با آن‌ها برخورد شده و برای دریافت مجدد ویزا دچار محدودیت خواهند شد.

با ویزای شینگن به کدام کشورها می‌توان سفر کرد؟

کشورهای آلمان، فرانسه، ایتالیا، اسپانیا، پرتغال، هلند، بلژیک، لوکزامبورگ، سوئد، نروژ، فنلاند، دانمارک، لیتوانی، لتونی، لهستان، مجارستان، اتریش، استونی، اسلواکی، اسلوانی، چک، ایسلند، مالت، یونان، لیختن اشتاین، سوئیس، بلغارستان و رمانی ۲۸ کشور عضو در اتحادیه شینگن هستند شما از هر یک از این کشورها برای دریافت ویزا اقدام کنید می‌توانید تا زمان اتمام اعتبار ویزا در سایر کشورها نیز اقامت داشته باشید.

شرایط اخذ ویزا شینگن از تمامی این ۲۸ کشور یکسان است اما برخی از سفارت‌ها با توجه به قوانین کشور خود شرایط ویژه داشته و مدارک بیشتری را از متقاضی دریافت می‌کنند. از این رو بهتر است قبل از اقدام برای دریافت ویزا به وبسایت سفارت مورد نظر مراجعه کرده و شرایط را به طور دقیق مطالعه کنید. کارشناسان ما در واحد ویزای آژانس ستاره ونک نیز آماده‌اند تا مشاوره رایگان و کامل را در این خصوص ارائه دهند.

مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزا‌ی شینگن

همانطور که گفته شد در کل مدارک دریافت ویزای شینگن در تمامی سفارت‌ها یکسان است اما برخی از سفارت‌ها قوانین خاص خود را دارند. بنابراین قبل از هر گونه اقدامی با همکاران ما تماس گرفته تا از شرایط و قوانین به طور دقیق اطلاع پیدا کنید.

  • اصل پاسپورت با ۶ ماه اعتبار از زمان خروج از کشور با امضا شخص مسافر
  • دو قطعه عکس ۳*۴ رنگی، تمام‌رخ با زمینه سفید، حداکثر برای ۶ ماه اخیر (عکس با گذرنامه یکی نباشد)
  • اصل شناسنامه و ترجمه از کلیه صفحات آن.
  • اصل گواهی حساب بانکی با مهر و امضا بانک فقط به زبان انگلیسی (با مانده‌حساب بالای ۵۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰ ریال)
  •  
  • اصل و ترجمه سند مالکیت به نام مسافر (چنانچه خانواده باشند سند مالکیت به نام سرپرست خانواده کافی است)
  • اصل و ترجمه مدارک شغلی:
  • پزشکان: پروانه مطب یا حکم کارگزینی از بیمارستان، پروانه دائم پزشکی، کارت نظام پزشکی.
  • وکلا: پروانه وکالت.
  • مشاغل دولتی: حکم کارگزینی، آخرین فیش حقوقی و یا نامه از سازمان مربوطه با ذکر مدت اشتغال، سمت و میزان حقوق دریافتی و سابقه بیمه تأمین اجتماعی با مهر سازمان
  • بازنشسته‌ها: حکم بازنشستگی و آخرین فیش حقوقی
  • مشاغل غیردولتی: گواهی اشتغال به کار از شرکت مربوطه به همراه فیش حقوق و سابقه بیمه تأمین اجتماعی با مهر سازمان، در صورت خویش‌فرما بودن جواز کسب/آخرین آگهی تغییرات
  • معلمان، اساتید و اعضا هیئت‌علمی: اصل حکم کارگزینی یا گواهی اشتغال به کار به همراه فیش حقوقی و سابقه بیمه تأمین اجتماعی با مهر سازمان.
  • دانش آموزان و دانشجویان: اصل و ترجمه نامه اشتغال به تحصیل.
  • جهت دانش‌آموزانی که در سال تحصیلی قصد سفر دارند، علاوه برنامه اشتغال به تحصیل، ارائه اصل و ترجمه رضایت‌نامه از مدیریت مدرسه با ذکر تاریخ سفر الزامی است.
  • برای فرزندان زیر ۱۸ سال که بدون همراهی یکی از والدین سفر می‌کنند رضایت‌نامه محضری الزامی است نیاز
  • اصل و ترجمه مدارک شغلی و مالی همسر برای خانم‌های خانه‌دار.
  • همراه داشتن بلیط و واچر معتبر

اولین ورود با ویزا‌ی شینگن

درست است که دارندگان ویزا شینگن می‌توانند بدون نگرانی به کشورهای عضو پیمان شینگن سفر کنند اما این ویزا قوانین خاص خود را دارد. یکی از این قوانین ورود اولیه به خاک شینگن است. طبق این قانون، ورود متقاضی به حوزه شینگن باید از کشوری باشد که که ویزا را دریافت کرده است. به عنوان مثال چنانچه شما ویزای خود را فرانسه دریافت کرده‌اید، ورودتان به حوزه شینگن باید از کشور فرانسه باشد و بعد از آن می‌توانید سفرتان را به سایر مناطق ادامه دهید. پس از پایان سفر یا پایان اعتبار ویزا می‌توانید از هر کدام از کشورهای عضو خارج شوید و در این مورد محدودیتی وجود ندارد.

مطالب مرتبط

قوانین جدید ویزای شینگن

چگونه ویزای شینگن بگیریم؟

شرایط جدید ویزای شینگن در دوره کرونا در سال ۲۰۲۱

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی
ارسال نظر
ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید