6 ترفند ساده برای سفر ارزان به استانبول

نوشته شده توسط : دیبا عباسی در دوشنبه 9 مارس 2020
Loading...

در مورد ترفندهای سفر ارزان به استانبول چه می‌دانید؟ می‌دانستید که به راحتی می‌توان گران شدن ارز را دور زد و با چند راهکار ساده هزینه‌های سفر را کاهش داد؟ اگر جواب این سوال‌ها را نمی‌دانید با ما همراه شده و برای یک سفر عالی و البته ارزان به استانبول آماده شوید!

ایرانی‌ها برای سفر به ترکیه نیاز به دریافت ویزا ندارند، ترکیه از کشورهای همسایه ایران است و طول پرواز به این کشور فقط ۱ ساعت و ۵۰ دقیقه می‌باشد. استانبول پایتخت این کشور معروفترین مراکز خرید، رستوران‌ها و هتل‌های آسیا را دارد و مهمتر از همه تفریحات و جاذبه‌های این شهر تمام نشدنی‌اند. این‌ها و هزاران دلیل دیگر تور استانبول را به انتخاب اول ایرانی‌ها برای سفر تبدیل کرده است. اما برای داشتن سفری به‌صرفه و ایده‌آل‌تر بهتر است قبل از هر چیز با ترفندهای سفر ارزان به استانبول آشنا شوید. (بلیط تهران استانبول)

مطالب مرتبط

زیباترین مکان‌های دیدنی استانبول، ترکیه

.

زمان مناسب را برای سفر انتخاب کنید

هر مقصد یک زمان به اصطلاح پیک برای سفر دارد که هتل‌ها، پروازها و حتی تفریحات نیز در آن فصل گرانتر از همیشه هستند پس ترفند اول برای کم کردن هزینه‌ها انتخاب زمان مناسب برای سفر است. استانبول مانند ایران در نیمه اول سال هوایی معتدل و در نیمه دوم سال هوایی بارانی و برفی دارد. از این رو تورهای استانبول در فصل تابستان گران‌تر از سایر فصل‌ها هستند. پس اگر می‌خواهید دو فاکتور آب‌وهوا و قیمت مناسب را داشته باشید بهتر است اوایل بهار و پاییز را برای سفر به این شهر انتخاب کنید. چرا که با به پایان رسیدن تابستان قیمت بلیط هواپیما وهتل‌ها بسیار ارزان‌تر می‌شود. البته در بهار و پاییز هوا کمی سردتر شده و ممکن است برخی از روزها بارانی باشد پس همراه داشتن لباس نسبتا گرم و چتر را فراموش نکنید.

نکته دیگر اینکه قبل از برنامه‌ریزی برای سفر تفریحی به استانبول برگزاری نمایشگاه‌ها را نیز چک کنید چرا که در این ایام قیمت هتل و بلیط افزایش پیدا می‌کند.

مطالب مرتبط

بایدها ونبایدهای سفر به استانبول

.

از بلیط‌های چارتری غافل نشوید

انتخاب زمان مناسب جهت خرید بلیط هواپیما ترفندی بسیار کاربردی است که حتی در ایام پیک سفر هم به کاهش هزینه‌ها کمک می‌کند. همانطور که می‌دانید بلیط‌های چارتر بلیط‌هایی هستند که از طرف ایرلاین خاص به آژانس‌های هواپیمایی فروخته می‌شوند و از آن پس سیاست نرخ‌گذاری و البته مسئولیت فروش بلیط‌ها با شرکت چارتر کننده می‌باشد. از این رو این بلیط‌ها در اکثر مواقع ارزان‌تر از بلیط‌های سیستمی به فروش می‌رسند. پس برای خرید ارزان بلیط استانبول به نرخ بلیط‌های چارتر توجه کرده و با عضو شدن در باشگاه مشتریان آژانس‌های هواپیمایی از تخفیفات بلیط‌ها مطلع شوید تا در نهایت بتوانید ارزان‌ترین و مناسب‌ترین بلیط را خریداری کنید.

نوع ایرلاین و ساعت پرواز هم تاثیری انکارناپذیر در قیمت بلیط هواپیما دارند. نرخ بلیط ایرلاین‌های ترک مانند ترکیش، پگاسوس و … معمولا گرانتر از هواپیمایی ماهان، هواپیمایی ایران ایر، قشم ایر و … است. پس بهتر است ایرلاین‌های باکیفیت ایرانی را برای سفر انتخاب کنید. نکته آخر اینکه پروازهای نیمه شب و وسط هفته قیمت ارزانتری به نسبت پروازهای طول روز و آخر هفته دارند.

مطالب مرتبط

چگونه بلیط تهران استانبول را ارزان بخریم؟

.

در انتخاب هتل دقت کنید

نکته بعدی انتخاب هتل است. انتخاب هتلی با امکانات رفاهی استاندارد و قیمت مناسب نیاز به تحقیق و البته هوشمندی دارد. شهر استانبول به واسطه توریست‌پذیر بودنش پر است از هتل‌های سه، چهار و پنج ستاره اما اگر بخواهیم صادق باشیم اکثرهتل‌های سه ستاره این شهر کمترین امکانات رفاهی را دارند پس اگر به دنبالی اقامتی راحت هستید بهتر است قید این هتل‌ها را بزنید. اما هتل‌های چهار ستاره استانبول با درجه‌ای بالاتر امکانات قابل قبولی را ارائه می‌دهند.

شهر استانبول به دوقسمت آسیایی و اروپایی تقسیم‌بندی شده است. بیشتر جاذبه‌های تاریخی در قسمت آسیایی و مراکز تفریحی در قسمت اروپایی قرار گرفته‌اند. با این آشنایی مختصر متوجه می‌شوید که هتل‌های بخش آسیایی ارزان‌تر از هتل‌های قسمت اروپایی هستند. پس برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها بهتر است هتل‌های ۴ ستاره منطقه آسیایی را برای اقامت انتخاب کرده و برای گشت و گذار در شهر از سیستم حمل و نقل بسیار گسترده و پیشرفته استانبول استقاده کنید. شما با استفاده از مترو و در کمترین زمان می‌توانید به تمام نقاط شهر دسترسی داشته باشید.

مطالب مرتبط

چگونه در سفر به استانبول هتل مناسب خود را انتخاب کنیم؟

.

از استانبول کارت استفاده کنید

استانبول کارت به مقدار زیادی هزینه‌های اقامت شما را کاهش می‌دهد. این کارت را می‌توانید در فرودگاه یا کیوسک‌های داخل شهر خریداری کرده و شارژ کنید. با استفاده از استانبول کارت هزینه‌های حمل و نقل عمومی مانند متر و اتوبوس را تقریبا نیم‌بها پرداخت می‌کنید و حتی ورودیه اماکن تفریحی نیز با مبلغی بسیار پایین‌تر برایتان محاسبه می‌شود.

  • مزیت‌های خرید استانبول کارت
  • استفاده رایگان از تفریحاتی که در کارت تعریف شده است
  • استفاده از تخفیفات ویژه حمل و نقل عمومی
  • اینترنت رایگان در سطح شهر
  • تخفیف ویژه برای باردید از موزه‌ها و اماکن تاریخی

مطالب مرتبط

بهترین مراکز خرید در استانبول کدام‌ها هستند؟

.

می‌توانید به اوت لت‌ها بروید

خرید هدف اصلی بسیاری از مسافران ترکیه است. اما برای خرید برندهای معروف جهانی نیازی به رفتن به فروشگاه‌های لوکس و صرف هزینه‌های بالا نیست. “اوت لت‌ها” در اینجا به کمک شما می‌آیند. اوت لت‌ها مراکز خریدی بزرگی هستند که اجناسی را که کمی از فصل فروش آن‌ها گذشته یا تک سایز شده‌اند با قیمت بسیار مناسب به فروش می‌رسانند. اوت‌لت‌های استانبول همیشه شلوغ هستند و طرفداران بسیاری دارند. در ادامه معروفتروفترین اوت‌لت‌های استانبول را معرفی می‌کنیم:

  • اوت لت آسیا

آدرس:  Necip Fazıl, 34773 Ümraniye

  • اولت ویا پورت

آدرس:  Yenişehir Mah., Dedepaşa Cad. No:19, 34912 Pendik/İstanbul, Turkey

  • اوت لت ایرپورت

آدرس: Ataköy 7-8-9-10, E-5 Karayolu, 34149 Bahçelievler/Bakırköy

تفریحات رایگان در استانبول

برای لذت بردن از اقامتتان در شهر استانبول نیازی به صرف هزینه‌های بالا ندارید این شهر پر است از تفریحاتی که رایگان بوده و اوقات خوشی را برایتان رقم می‌زنند. شما می‌توانید بدون پرداخت هیچ هزینه از امکانات تفریحی زیر استفاده کنید:

از گالری‌های هنر خیابان استقلال دیدن کنید

از معماری مسجد آبی بازدید کنید

به بازار بزرگ استانبول بروید

در کنار تنگه بسفر قدم بزنید

بر روی پل گالاتا ماهیگیری کنید

از کنسرت‌های خیابانی لذت ببرید

در خیابان کاراکوی و محله رنگارنگ بالات قدم بزنید

مطالب مرتبط

۱۰ تفریح مهیج و رایکان در استانبول

سوالات متداول

معروف ترین جاذبه های گردشگری استانبول کدامند؟

مسجد آبی، میدان سلطان احمد، برج گالاتا، بازار بزرگ، کاخ دولما باغچه، دیوارهای تئوداسیان و مسجد ایاصوفیه از معروفترین جاذبه های گردشگری استانبول هستند.

۳ روز اقامت در استانبول برای دیدن جاذبه های گردشگری این شهر کافی است؟

اگر قصد شما از سفر به استانبول بازدید از جاذبه های تاریخی و کمی گشت و گذار در مراکز خرید است، ۲ تا ۳ روز اقامت در این شهر برایتان کافی ست.

آیا استانبول ارزش دیدن دارد؟

شهری که دو قاره آسیا و اروپا به یکدیگر پیوند می‌دهد، یادگارهای به جا مانده از دوران عثمانی و طبیعتی بی‌ظیر دارد بدون شک ارزش بارها و بارها دیدن را دارد.

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی

ارسال نظر

ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید