گشتی تاریخی در اقامتگاه‌های سنتی اصفهان

نوشته شده توسط : دیبا عباسی در چهارشنبه 9 اکتبر 2019
Loading...

هر چه قدر که به زندگی مدرن عادت کرده باشیم باز هم با دیدن خانه‌ای با پنجره‌های چوبی و حوضی که با گلدان‌های شمعدانی تزئین شده و کاشی‌های آبی‌اش میزبان ماهی‌های قرمز هستند، دلمان برای دنیای ساده اما پر از شادی قدیم تنگ خواهد شد. اقامتگاه‌های سنتی اصفهان با همان فضای رنگارنگ قدیمی شما را با خود به سفری بی تکرار در دل تاریخ می‌برند.

هر ساله گردشگران زیادی از سراسر ایران و دنیا برای دیدن شهر تاریخی اصفهان و جاذبه‌های بی‌مانندش به این شهر سفر می‌کنند. پس چه بهتر که به جای اقامت در هتل‌های پر زرق‌و‌برق، سری به اقامتگاه‌های سنتی اصفهان زده و چند روزی را با نوای پرندگان چشم گشوده و در حالی که از نوشیدن چای در کنار حوض آبی لذت می‌بریم روز خود را آغاز کنیم. برای تجربه این لحظات ناب با تور اصفهان ستاره ونک همراه شوید.

اقامتگاه‌های سنتی اصفهان

شهر اصفهان در کنار هتل‌های ۵ ستاره، اقامتگاه‌های سنتی بسیاری دارد که اقامت در آن‌ها سفر به این شهر زیبا را خاطره‌انگیزتر می‌کند. در این مطلب با اقامتگاه‌های سنتی اصفهان آشنا می‌شویم.

هتل سنتی خان نشین

خان نشین از اقامتگاه‌های سنتی اصفهان است که یک سر و گردن بالاتر از بناهای دیگر قرار گرفته و به عنوان بلندترین خانه تاریخی شهر میزبان گردشگرانی است که شیفته معماری ایرانی و زندگی در خانه‌های بزرگ قدیمی هستند. این خانه سنتی با قدمت ۲۵۰ ساله یادگاری به جا مانده از اواخر دوران حکومت قاجار است.

اتاق‌های خان نشین معماری کاملاً ایرانی دارد و با گچ‌بری‌های بسیار زیبا تزئین شده است. پنجره‌های چوبی با شیشه‌های رنگی که رو به حوض آبی حیاط باز می‌شوند زیبایی بنا را چند برابر کرده‌اند. این اقامتگاه سنتی در مجموع ۱۰ اتاق دو، سه و چهار تخته دارد. اتاق‌ها با حفظ فضای سنتی به سرویس بهداشتی، وسایل گرمایشی و سرمایشی، اینترنت و سرویس خواب راحت مجهز هستند. همچنین میهمانان می‌توانند برای صرف چایی یا غذا از میز و صندلی‌های چیده شده در حیاط یا تخت‌های سنتی کنار حوض استفاده کنند.

اقامتگاه خان نشین در نزدیکی بناهای تاریخی اصفهان مانند آرامگاه نصیرالملک و ملک شاه سلجوقی قرار گرفته و با میدان بسیار زیبای نقش جهان تنها ۱۰ دقیقه فاصله دارد.

آدرس: اصفهان، خیابان ولیعصر، کوچه نهم، بن بست اژه‌ای‌ها، بن بست نسترن

هتل سنتی عتیق

عتیق از زیباترین اقامتگاه‌های سنتی اصفهان است که گوشه گوشه آن با معماری ظریف و بی‌همتای ایرانی آراسته شده است. شاه‌نشین، سرداب، اندرونی، هشتی و هر چیز دیگری که یک خانه ایرانی را تکمیل می‌کرده در هتل عتیق خواهید دید. این بنا متعلق به دوره قاجار بوده و همانند سایر خانه‌های قاجار معماری حجاب‌دار در آن رعایت شده است به گونه‌ای که اگر از بیرون به داخل نگاه کنید چیزی جز دیوار و سایه پنجره‌ها قابل مشاهده نیست.

ورودی خانه دارای سه هشتی است که توسط راهرویی طولانی به اندرونی و سایر اتاق‌ها را متصل می‌شود. اتاق‌های هتل تزییناتی سنتی دارند و در آن طاق‌های خانه‌های قدیمی ایرانی را می‌توان دید. حیاط هتل با حوضی زیبا و درختان سرسبز مزین شده و نوشیدن چایی بر روی میز و صندلی‌های آن در حالی پرندگان در حال اجرای موسیقی زنده هستند، خستگی روز را از تنتان به در می‌برد.

آدرس: اصفهان، خیابان ابن سینا، کوچه ۳۷، سید علاءالدین، پلاک ۳۰

مطالب مرتبط

جان و جهان و ایران، اصفهان

.

هتل سنتی ابن سینا

هتل ابن سینا در قلب تاریخی شهر اصفهان قرار گرفته و دسترسی آسان به اماکنی چون مسجد جامع، بازار قدیمی، چهل ستون و عالی قاپو دارد. این هتل در سال ۱۳۹۰ ساخته شده و اگر چه همانند سایر اقامتگاه‌های سنتی قدمت چند صدساله ندارد اما معماری قدیمی آن باعث شده تا یکی از اقامتگاه‌های سنتی اصفهان به شمار رود.

اقامتگاه ابن سینا در دو طبقه همراه با ۶۰ اتاق ساخته شده است. همگی اتاق‌ها مجهز به زیبایی طراحی شده و مجهز به امکاناتی مانند مینی بار، سرویس خواب راحت و فضای بزرگ می‌باشند. فضای سبز زیبا با کافی شاپ، اتاق ماساژ، پارک بازی کودکان از دیگر امکانات هتل هستند.

در بالای بام هتل رستورانی وجود دارد که با نمایی چشم‌نواز از بافت تاریخی اصفهان، صرف غذا را برای میهمانان دل‌انگیزتر می‌کند.

آدرس: اصفهان، خیابان ابن سینا، پلاک ۳۷

اقامتگاه سنتی هاتف

اقامتگاه سنتی هاتف یادگاری زیبا از دوران سلطنت پهلوی است که بیش از یک قرن قدمت داشته و در فاصله ۵۰۰ متری از میدان نقش جهان اصفهان قرار گرفته است. این اقامتگاه ۹ اتاق دارد که فضایی بزرگ دارند و پنجره‌هایشان به سمت حیاطی زیبا و نوستالژیک باز می‌شود. اتاق‌ها طراحی ایرانی دارند و از امکانات روز هتلی برخوردار هستند.

حیاط اقامتگاه حوضی با صفا دارد و با ترکیبی از آب و گل و درخت فضایی پر از انرژی مثبت را در اختیار میهمانان قرار می‌دهد. تخت‌های داخل حیاط با بالشت‌های رنگی تزئین شده‌اند، شما می‌توانید بر روی آن‌ها نشسته و با یک شربت اصیل ایرانی از خودتان پذیرایی کنید.

آدرس: اصفهان، خیابان هاتف، جنب پمپ بنزین هاتف، کوچه شماره ۲، پلاک ۶۶

مطالب مرتبط

شکم‌گردی در اصفهان

.

هتل سرای اردیبهشت

هتلی سنتی با امکانات مدرن در چند قدمی سی‌و‌سه پل. سرای اردیبهشت با قدمتی ۸۰ ساله با حفظ معماری سنتی بازساری شده و از میهمانان اصفهان به گرمی استقبال می‌کند. این هتل ۱۶ اتاق دارد که ۲ تای آن‌ها از بقیه بزرگ‌تر بوده و شاه‌نشین نامیده می‌شوند. تمامی اتاق‌ها از امکاناتی مانند تلویزیون، یخچال، اینترنت، مینی بار و اینترنت برخوردار هستند.

در بام عمارت یک کافی‌شاپ زیبا قرار دارد که فضایی صمیمی و دنج دارد. این کافه نمایی از سی‌وسه‌پل و جاذبه‌های اطرافش را پیش‌روی میهمانان قرار می‌دهد.

آدرس: اصفهان، بین خیابان شیخ بهایی و طالقانی، کوچه ۳۱

اقامتگاه بوم‌گردی پهلوی

در خیابان تاریخی آتشگاه اصفهان خانه‌ای قدیمی ۸۰ ساله قرار دارد که معماری اصیل ایرانی آن توجه هر ره‌گذری را به خود جلب می‌کند. پس از ورود، یک راهروی طولانی شما را به حیاط رؤیایی خانه می‌رساند. محوطه حیاط با گل‌های زیبا آراسته شده و حوض فیروزه‌ای با ماهی‌های قرمز در وسط آن خودنمایی می‌کند.

این بنای بسیار زیبا ۴ اتاق دارد که تمام وسایل آن نوستالژیک هستند. مبل‌ها و پرده‌های مخملی، تابلوهای قدیمی، رنگ‌بندی موزون، ظروف استیل همه و همه تداعی‌کننده خانه‌ای قدیمی با ساکنینی شاد و مهربان است. بی شک اقامتی چند روزه در این بنای رؤیایی حال و هوایتان را حسابی عوض می‌کند.

اقامتگاه بوم‌گردی پهلوی یک چایخانه زیبا در حیاط خود دارد. همچنین در این خانه می‌توانید با پوشیدن لباس‌های قجری عکس یادگاری انداخته و آن را با دوستانتان به اشتراک بگذارید.

آدرس: خیابان آتشگاه، کوچه ۵۵

اقامتگاه سنتی کریاس

هتل کریاس از مجلل‌ترین اقامتگاه‌های سنتی اصفهان است. این بنای ۱۵۰ ساله دارای دو طبقه و ۱۷ اتاق سنتی می‌باشد که درو تا دور حیاط با صفای آن قرار گرفته‌اند. وجود یک حوض قدیمی با گلدان‌های تزئینی به زیبایی حیاط افزوده است. پرده‌ها و سرویس خواب اتاق‌های کریاس با رنگ‌های بسیار فاخر تزئین شده و هارمونی خاصی با دیوارها و سایر وسایل تزئینی دارند.

اقامتگاه کریاس از موقعیت مکانی مناسب برخوردار بوده و با اقامت در آن دسترسی به جاذبه‌های تاریخی مانند کلیسای وانک، باغ هشت بهشت و چهار باغ بسیار راحت خواهد بود.

آدرس: اصفهان خیابان استانداری، کوچه شهید عمرانی، پلاک ۳۹

جهت رزرو تور اصفهان با همکاران واحد فروش تور داخلی در آژانس هواپیمایی ستاره ونک تماس بگیرید.

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی

ارسال نظر

ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید