یادش بخیر! به سنجاق‌سینه خود نگاه کرده و خاطرات سفر رؤیایی به مالزی برایتان زنده می‌شود. این دقیقاً همان کاری است که یک سوغاتی خوب باید انجام دهد. به نظر شما چه چیزهایی می‌توان از مالزی به یادگار آورد که تداعی‌کننده رنگ و بوی سفر به این کشور زیبا باشد؟

دلایل سفر به مالزی بی‌شمارند، تفریحات فراوان در کوالالامپور، سواحل بی‌نظیر لنکاوی، طبیعتی شگفت‌انگیز و … مالزی را به مقصدی خاطره‌انگیز تبدیل می‌کنند؛ اما در کنار تمام تفریحات متنوع  گشت‌وگذار و دیدن مراکز خرید از جذابترین بخش تور مالزی هستند. فروشگاه‌هایی که هر کدام با اجناس رنگارنگشان شما را هیجان‌زده می‌کنند. از این رو در این مطلب می‌خواهیم گشتی در بازار این کشور زده و با معروف‌ترین سوغاتی‌های مالزی آشنا شویم.

مطالب مرتبط

تجربه ۷ تفریح متفاوت در مالزی

بهترین رستوران‌های کوالالامپور

.

آنچه در این مطلب می‌خوانید

سوغاتی‌های مالزی

مالزی کشوری زیبا با فرهنگ‌های متفاوت است که با سفر به آن می‌توان سوغاتی‌های شگفت‌انگیزی را به همراه آورد. 

۱- پارچه باتیک

بدون خرید پارچه باتیک از مالزی به خانه برنگردید! باتیک از سنتی‌ترین سوغاتی‌های مالزی، پارچه‌ای زیباست که محل اصلی تولد آن جزیره جاوا است. این پارچه از ابریشم و پنبه تهیه شده و طرحی از رنگ‌های روشن همراه با رگه‌های رنگی دارد که معمولاً برای دوخت لباس‌های سنتی و کیف پول از آن استفاده می‌کنند.

پارچه باتیک را می‌توان از فروشگاه‌های معتبر پارچه فروشی در مراکز خرید مالزی تهیه کرد. این پارچه‎‌ها علاوه بر لباس و کیف پول برای دوخت شال و روسری هم مناسب هستند. همچنین شما می‌توانید به جای پارچه، لباس‌های دوخته شده از جنس باتیک را به عنوان یک سوغاتی ارزشمند خریداری کنید.

۲- ادویه‌جات مالزیایی

اگر عاشق طعم و عطر غذاهای مالزیایی شده‌اید، با خرید ادویه‌جات مالزی می‌توانید طعم‌‌های متفاوت را با خود به خانه ببرید. هل سبز، ترکیب ۵ ادویه (رازیانه، دارچین، میخک، آنیس، فلفل دلمه) و ادویه‌های معطر دیگر از پرطرفدارترین سوغاتی‌های مالزی هستند.

این سوغاتی‌های خوش عطر را می‌توانید از بازارهای سنتی مالزی خریداری کنید. نگران پخش بو و حمل ادویه‌ها در پرواز نیز نباشید چرا که در بیشتر فروشگاه‌ها، ادویه‌های مختلف در ظرف‌های کوچک و زیبا بسته‌بندی شده‌اند و به راحتی قابل حمل هستند. در کنار ادویه‌جات، ظرف‌های ترشی با طعم‌های متنوع از دیگر خوراکی‌های خوشمزه و پرطرفدار مالزی هستند.

۳- لباس سنتی مالزی

مالزی کشوری تشکیل شده از فرهنگ‌های مختلف است. از این رو لباس‌های سنتی مالزی برگرفته از همین موضوع بسیار متنوع هستند. در بازار این کشور می‌توان انواع لباس‌های چینی، هندی و مالزیایی را دید. جالب اینجاست که همگی لباس‌ها صرف‌نظر از دوخت و فرهنگ هر کشور طرح‌هایی رنگی و شاد دارند.

اکثر این لباس‌‌ها طراحی سنتی داشته و با منجق یا مروارید تزیین شده‌اند؛ بنابراین از نظر قیمتی کمی گران بوده و از ارزشمندترین سوغاتی‌های مالزی به شمار می‌آیند. البته نیازی نیست که شما ست کامل لباس را بردارید بلکه می‌توانید شال یا بلوز سنتی را به صورت جداگانه انتخاب کرده و خریداری کنید.

۴- دست‌بافت‌های رنگی

صنایع‌دستی را می‌توان از رایج‌ترین سوغاتی‌های هر کشور دانست. مالزی نیز از این قاعده مستثنا نیست. هنرمندان مالزیایی با استفاده از بامبو، برگ پندان و پوسته نارگیل وسایلی بی‌نهایت زیبا خلق می‌کنند. کیف پول‌های رنگی، کوله‌پشتی، سبد و انواع ساک از جذاب‌ترین سوغاتی‌های مالزی هستند. این وسایل سایزهای کوچک داشته و به راحتی قابل حمل هستند.

دست‌بافت‌های رنگی با توجه به سایز و ظریف‌کاری‌هایی که بر روی آن انجام شده قیمت‌های متفاوت دارد؛ اما در حالت کلی بسیار ارزان هستند. شما می‌توانید این سوغاتی‌های دوست‌داشتنی را از ۶ تا ۲۰ هزار تومان خریداری کرده و به عنوان یادگاری کوچک از سرزمین مالزی به دوستانتان هدیه دهید.

مطالب مرتبط

در سفر به مالزی از کجا خرید کنیم؟

.

۵- شکلات دادال

نوبتی هم که باشد نوبت به معرفی شیرین‌ترین سوغات مالزی می‌رسد. تافی دادال، شکلاتی جذاب که با شیره نارگیل، خرما و کمی اسانس میوه دوریان تهیه شده و از خوراکی‌های محبوب مالزی به شمار می‌رود. کافی دادال در ابتدا تنها در رنگ‌های قهوه‌ای و بسته‌بندی سنتی تهیه می‌شد اما استقبال بی‌نظیر از طعم تافی باعث شده تا اسانس‌ها و طعم‌های مختلف دیگر به آن اضافه شده و در بسته‌بندی‌های مختلف ارائه شدند.

شکلات دادال را در بیشتر فروشگاه‌های شکلات و شیرینی فروشی می‌توان پیدا کرد. این شکلات‌های طعمی متفاوت و جذاب دارند و در بسته‌های کوچک یا به صورت کیلویی به فروش می‌رسند. بسته‌های شکلات را بین ۱۵ تا ۳۰ هزار تومان می‌توان خریداری کرد.

۶- سنجاق‌سینه کروگسنگ

کروگسنگ‌ها یا سنجاق سینه از سوغاتی‌های مالزی هستند که هر بانویی را خوشحال می‌کند. این زیورآلات جذاب در طرح‌ها، رنگ‌ها و اندازه‌های مختلف ساخته شده و با توجه به ترکیب رنگی که دارند به عنوان اکسسوری برای تزئینات لباس سنتی مالایی و سایر لباس‌ها استفاده می‌شوند.

از آنجایی که برخی زنان در مالزی مسلمان هستند از کروگسنگ‌ها برای بستن روسری استفاده می‌کنند. شما نیز می‌توانید این سوغاتی‌های رنگی را خریداری کرده و به دوستانتان هدیه دهید یا برای زیباتر کردن لباستان از آن استفاده کنید. کروگسنگ‌ها با توجه به نوع سنگ استفاده شده در آن‌ها، اندازه و مقدار زمانی که برای ساختشان صرف شده از ۲۰ تا ۱۵۰ هزار تومان به فروش می‌رسند.

۷- دمپایی‌های دست‌دوز

دمپایی یا به قول مردم مالزی “یونیا” از پرکاربردترین وسیله‌ای است که می‌توان به عنوان سوغات از مالزی خریداری کرد. این دمپایی‌ها به دست هنرمندان مالایی ساخته شده و با مرواریدهای رنگی گلدوزی می‌شوند.

دمپایی‌های یونیا همانند لباس‌های سنتی مالزی رنگ‌هایی شاد دارند و با طرح‌هایی از گل، پرنده و … طراحی شده‌اند. این دمپایی‌ها را می‌توانید با لباس‌های سنتی خود ست کنید. البته دقت داشته باشید که یونیا کار دست است و به همین دلیل نسبت به سایر سوغاتی‌های مالزی ارزش قیمتی بیشتری دارد.

مطالب مرتبط

معرفی جاذبه‌های خارق‌العاده کوالالامپور

معرفی ۸ هتل محبوب کوالالامپور

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی

ارسال نظر

ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید