گشتی در مانیل، پایتخت هزارچهره فیلیپین

نوشته شده توسط : دیبا عباسی در شنبه 7 سپتامبر 2019
Loading...

«اگر از ناشناخته‌ها هراس داری، هرگز به سفر نرو. سفر برای دیدن ناشناخته‌ها است؛ موضوعی که ماهیت تو را برایت آشکار می‌کند» برای سفر به دنیای ناشناخته فیلیپین آماده‌اید؟ کشوری که پستی‌وبلندی‌های تاریخ را پشت سر گذاشته و با پیش رفتن به سمت مدرنیته شدن، گردشگران را برای کشف تمدن غنی و طبیعت بکر خود فرا می‌خواند.

فیلیپین از کشورهای جنوب شرقی آسیا است. قرار گرفتن در کنار کشورهای توریستی چون مالزی، تایلند و سنگاپور، زیبایی‌های این کشور را تحت‌الشعاع قرار داده است، اما فیلیپین نیز همانند همسایگانش طبیعی حیرت‌انگیز و غیرقابل وصف دارد. مانیل پایتخت بسیار زیبای این کشور در رقابت با کوالالامپور و بانکوک بنای پیشرفت گذاشته و با موج جدیدی از رستوران‌ها، هتل‌های لوکس و مراکز تفریحی فراوان آماده است تا تعطیلاتی استثنایی را برای میهمانان خود رقم زد. در این مطلب می‌خواهیم خود را برای تور فیلیپین آماده کرده و به شهر همیشه زنده و کمتر شناخته شده مانیل سفر کنیم.

اینتراموس، میراث اسپانیایی‌ها در مانیل

شهر مانیل برای چندین سال تحت استعمار اسپانیا بوده است و بناهای به‌جا مانده در این منطقه روایتگر دوران استعمار در فیلیپین هستند. اینتراموس به معنای شهری محصور در دیوار، توسط اسپانیایی‌ها برای حافظت از مانیل ساخته شد. اینتراموس در طول جنگ جهانی دوم صدمات زیادی دید و بیشتر بخش‌های آن ویران شد اما در این منطقه هستند بناهایی که همچنان پا برجا مانده و روح تاریخ را در آن زنده نگه‌داشته‌اند.

قلعه فورت سانتیاگو یکی از بناهای ارزشمند در اینتراموس است که بخش عظیمی از تاریخ فیلیپین را روایت می‌کند. هدف از ساخت این قلعه دفاع از مانیل در برابر حملات دشمنانش بوده اما بازی‌های تاریخی ورق را تا جایی برگردانده است که بسیاری از قهرمانان فیلیپین در سانتیاگو جان خود را از دست داده‌اند.

پادشاهان فیلیپین، اسپانیا‌ها، آمریکایی‌ها و ژاپنی‌ها همه از دولت‌هایی هستند که از طریق همین قلعه بر فیلیپین حکومت کرده‌اند؛ اما امروزه سانتیاگو را آرامش محض فرا گرفته و این قلعه با تمام داستان‌هایش به محل گردش مسافران فیلیپین تبدیل شده است.

در داخل قلعه باغ‌های سرسبز، استخر‌ها و فواره‌ها منظره‌ای جذاب را به وجود آورده‌اند و گردشگران می‌توانند ساعاتی را به دور از هیاهوی مانیل در میان برج‌ها و درختان قلعه به گشت‌وگذار بپردازند.

کلیسای سنت آگوستین نیز از دیگر بناهای به جامانده در اینتراموس است. این کلیسا در سال ۱۵۸۶ توسط اسپانیایی‌ها ساخته شد. دیوارهای سنگی کلیسا به‌قدری محکم هستند که طی ۴۰۰ سال عمر خود در برابر زلزله، طوفان و جنگ مقاومت کرده و همچنان پابرجا شکوه خود را به رخ بازدیدکنندگان می‌کشند.

دیوارهای کلیسا با نقاشی‌های هنرمندان ایتالیایی تزئین شده و سقف آن نیز با گچ‌بری‌های حیرت‌انگیز و طرح‌های هندسی تصویری سه بعدی خارق‌العاده‌ای را ایجاد کرده است. محوطه سنت آگوستین بسیار خاص طراحی شده و گردشگران با خود به دوران قرون وسطی می‌برد. نام کلیسای سنت آگوستین با زیبایی بی‌بدیل و معماری منحصربه‌فرد در میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.

گشتی در موزه‌های مانیل

شهر مانیل موزه‌هایی بسیاری دارد که به گردشگران برای شناخت تاریخ و فرهنگ فیلیپین کمک می‌کنند. موزه مردم شناسی فیلیپین در یک ساختمان نئو کلاسیک قرار دارد و آثاری شگفت‌انگیز از دوران قبل از استعمار اسپانیا را به نمایش می‌گذارد. در منطقه اینتراموس ساختمان زیبای موزه ریزال خودنمایی می‌کند. در این موزه نکات برجسته زندگی قهرمان ملی فیلیپین دکتر خوزه ریزال را از نبوغ تا ایستادگی وی در برابر اسپانیایی‌ها را می‌توان دید.

یکی از موزه‌های جذاب و متفاوت مانیل موزه کفش است ایملدا مارکوس است. ایلمدا مارکوس همسر رئیس جمهور سابق فیلیپین به خرید و جمع‌آوری کفش معتاد بود. او در دوران زندگی‌اش بیش از سه هزار کفش خرید و کلکسیون بزرگ کفش‌های وی را به شهرت جهانی رساند. در موزه کفش مانیل حدود ۸۰۰ جفت از کفش‌های ایملدا مارکوس به نمایش گذاشته شده است.

بازدید از موزه ایالا در مانیل نیز خالی از لطف نیست. در این موزه ۴ طبقه مجموعه‌ای نفیس از طلاهای فیلیپین، الماس‌های چندصدهزار دلاری و آثاری از هنرمندان فیلیپینی وجود دارد.

فیلیپین و هنرهای معاصر

اگر اهل گالری گردی هستید، نمایشگاه‌‍‌های مانیل با ارائه آثاری از نقاشی‌های مدرن هنرمندان فیلیپینی حال و هوایتان را عوض می‌کند. گالری ملی هنر مانیل شما را با تم فکری نقاشان کلاسیک فیلیپینی در قرن نوزدهم آشنا می‌کند. گالری مترو پلیتین نیز مکانی خارق‌العاده برای دیدن نقاشی‌های مدرن و هنر معاصر در فیلیپین است.

محله چینی‌ها با قبرستان‌های لوکس در مانیل

در مانیل می‌توانید از قدیمی‌ترین محله چینی‌ها دیدن کنید. این منطقه معروف بینوندو نام دارد و خیابان‌های آن با فانوس‌های چینی تزئین شده‌اند. بینوندو با داشتن معابد بودایی، رستوران‌های چینی و مغازه‌های سنتی شما را از فیلیپین خارج کرده و به قلب فرهنگ و تمدن چین می‌برد. بینوندو علاوه بر جاذبه‌های تفریحی یکی از عجیب‌ترین قبرستان‌های دنیا را در خود دارد. این قبرستان بیش‌تر از اینکه خانه ارواح باشد مکانی لاکچری لاکچری با امکانات پیشرفته زندگی است. قبرستان چینی‌ها متعلق به افراد ثروتمند است که گویی بعد از مرگ هم تمام خدمات رفاهی را در اختیار دارند. برخی از چینی‌های ثروتمند برای درگذشتگان خود خانه‌هایی مجهز می‌سازند تا بعد از مرگ هم زندگی آرامشان ادامه داشته باشد. جالب است بدانید که قبرستان چینی‌ها از گران‌ترین و منحصربه‌فردترین قبرستان‌های دنیا است و گردشگران زیادی برای بازدید از آن به مانیل سفر می‌کنند.

غذاهای فیلیپینی

شاید غذاهای فیلیپینی خیلی معروف نباشند اما رستوران‌‌های مانیل تمام تلاش خود را به کار می‌برند تا با سرو غذاهای با کیفیت گردشگران را راضی نگاه دارند.

فیلیپینی‌ها بیشتر غذاهای خود را از اسپانیا، چین و مالزی الهام گرفته‌اند؛ بنابراین در این کشور می‌توانید انواع غذاهای دریایی، نودل و سوشی را در طعم‌های متنوع امتحان کنید. رستوران بلک بایر با سرآشپز اسکاتلندی و رستوران اسپانیایی با منو مخصوص دریایی از رستوران‌های مدرن و پرطرفدار مانیل هستند.

شب‌های همیشه بیدار در مانیل

شب‌های روشن و همیشه بیدار در مانیل، این شهر را به مقصدی محبوب برای گردشگران تبدیل کرده است. رستوران‌ها و کافه‌های مانیل تا نیمه‌های شب باز بوده و خدمات خود را به مشتریان ارائه می‌دهند. همچنین گروه‌های تئاتر خیابانی همراه با موسیقی زنده ساعاتی پر از شادی و خنده را برای گردشگران به ارمغان می‌آورند.

تورهای یک روزه

مردم فیلیپین از هر فرصتی برای گردش و تفریح استفاده می‌کنند. آن‌ها ترجیح می‌دهند آخر هفته خود را در طبیعت زیبای اطراف مانیا سپری کنند. شما نیز می‌توانید یک روز از اقامت در مانیل را به گردش در جنگل یا پیک‌نیک در کنار ساحل اختصاص دهید. کوه پیناتوبا با درختان سرسبز و دریاچه شگفت‌انگیزش مکانی عالی برای گذراندن یک آخر هفته رؤیایی است. علاقه‌مندان به ورزش‌های آبی نیز می‌توانند به جزیره Corregidor رفته و در مکانی آرام با مناظر حیرت‌انگیز از شنا، غواصی و سایر تفریحات آبی لذت ببرند.

جهت رزرو تور فیلیپین با همکاران واحد فروش تور در آژانس هواپیمایی ستاره ونک تماس بگیرید.

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی
ارسال نظر
ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید