قهوه با طعم تاریخ در کافه و رستوران‌های پاریس

نوشته شده توسط : دیبا عباسی در سه‌شنبه 27 آگوست 2019
Loading...

آیا می‌دانستید واژه رستوران ریشه فرانسوی دارد و فرهنگ رستوران و کافه گردی را فرانسوی‌ها در تمام دنیا باب کردند؟ بی‌دلیل نیست که کافه‌های پاریس هم مانند بناهای آن گردشگران را افسون کرده و به سوی خود فرا می‌خوانند. اگر می‌خواهید بدانید چه رازی در کافه رستوران‌های پاریس نهفته است که تمام دنیا را شیفته خود کرده‌اند بهتر است ساعاتی از سفر خود به پاریس را فقط و فقط به کافه گردی و رستوران‌نشینی اختصاص دهید.

لاکچری بودن شهر پاریس به خیابان‌ها و بناهای آن محدود نمی‌شود. بلکه رستوران‌های پاریس با داشتن فضای لوکس و ارائه غذاهای لذیذ جز برترین رستوران‌های دنیا به شمار می‌آیند. رستوران و کافه‌هایی که روزی میزبان مشاهیر و هنرمندان فرانسوی بوده و همچنان محبوبیت خود را حفظ کرده‌اند. نوشیدن یک فنجان اسپرسو یا سرو یک غذای اصیل فرانسوی در رستوران‌های خارق‌العاده پاریس تجربه‌ای بی‌نظیر است که تور فرانسه برای گردشگران به ارمغان می‌آورد.

رستوران‌های پاریس

شهر پاریس مملو است از رستوران‌هایی که شما را در دل تاریخ باشکوه این کشور غرق کرده و یک شب عالی به سبک فرانسوی را برایتان رقم می‌زنند. 

کافه رستوران Leprocope

کافه رستوران کروکوپ از قدیمی‌ترین و محبوب‌ترین رستوران‌های پاریس است که علاوه بر کافه به عنوان بنایی ارزشمند و سرنوشت‌ساز در شهر پاریس شناخته می‌شود. این کافه بیش از ۳ قرن قدمت دارد و با اینکه بارها بازسازی شده اما به محض ورود به آن می‌توان هنرمندان و سیاستمداران فرانسوی را تصور کرد که در حال نوشیدن قهوه و بحث بر سر دموکراسی و آزادی سرزمینشان هستند.

به اعتقاد بسیاری از افراد نوشیدن قهوه را کافه کروکوپ از میان خانه‌ها و خیابان به کافه و رستوران کشاند، مردم عادی با دیدن افراد سرشناس به نشستن در کافه و نوشیدن قهوه روی آوردند و پس از گذشت مدتی کوتاه قهوه عضو جدایی‌ناپذیر محافل ادبی و سیاسی در کافه کروکوپ شد. بسیاری از قسمت‌های کروکوپ دست‌نخورده مانده و افراد می‌توانند پس از نوشیدن قهوه یا سرو غذا گشتی در کافه زده و محل نشستن نویسندگانی چون ولتر، روسو و حتی ناپلئون بناپارت را ببینند.

کافه کروکوپ در سال ۱۹۸۸ به‌طور جدی بازسازی شد و پس از آن با حفظ بسیاری از آثار خود، بخش رستوران را نیز به منوی خود اضافه کرد. طرح‌های این کافه رستوران همگی داستان‌هایی از تاریخ فرانسه را بازگو می‌کنند و هرکدام از اتاق‌هایش به‌نام افرادی مشهوری که در آن رفت‌و آمد می‌کردند نام‌گذاری شده است.

این کافه نوستالژیک و زیبا پس از گذشت قرن‌ها همچنان شکوه و عظمت خود را حفظ کرده و انتخاب اول بیشتر مردم پاریس و گردشگرانی است که می‌خواهند وعده غذایی خود را در مکانی خاص سرو کنند.

آدرس: ۱۳ Rue de l’Ancienne Comédie, 75006 Paris, France

رستوران Alleno Paris

رستوران آلنو در سال ۱۷۸۹ آغاز به کار کرد. طرح این رستوران الهام گرفته از دوران شکوه و عظمت فرانسه می‌باشد. آلنو توسط سرآشپز معروف فرانسوی به نام یانیک آلنو اداره می‌شود. این سرآشپز خلاق دستور پخت غذاهای قدیمی و جدید فرانسوی را با هم ترکیب کرده و منویی جذاب و خلاقانه را در اختیار میهمانان قرار داده است. کیفیت و طعم غذاهای رستوران آلنو بی‌نظیر بوده و تزئینات زیبای غذاها نیز اشتها را چند برابر می‌کند. آلنو از رستوران‌های پاریس است که غذاهای اصیل فرانسوی را می‌توان در آن امتحان کرد.

آدرس:  8 Avenue Dutuit, 75008 Paris, France

مطالب مرتبط

زیباترین جاذبه‌های پاریس که حتما باید دید

.

رستوران Clamato

تا به حال آبمیوه ترکیبی از گوجه و صدف را امتحان کرده‌اید؟ کلامتو از بهترین رستوران‌های پاریس است که خلاقانه‌ترین غذاهای ترکیبی دریایی را در منو خود دارد. آشپز و پرسنل این رستوران افرادی مجرب، حرفه‌ای و خوش‌اخلاق هستند و تمام تلاش خود را می‌کنند تا لحظاتی خاطره‌انگیز را برای میهمانانشان رقم بزنند. صدف با طعم‌های مختلف معروف‌ترین غذای کلامتو است این صدف‌ها به‌قدری جذاب و خوشمزه هستند که محال است افراد بعد از تست آن‌ها، دوباره به این رستوران برنگردند.

آدرس: ۸۰ Rue de Charonne, 75011 Paris, France

رستوران Lemeurice

اگر می‌خواهید یک شب در پاریس را همانند اشراف‌زاده‌های فرانسوی بگذرانید بی‌شک رستوران Lemeurice این امکان را برایتان فراهم خواهد کرد. Lemeurice از فاخرترین رستوران‌های پاریس است که تزئیناتی شگفت‌انگیز دارد. این رستوران نمای داخلی خود را از سالن صلح در کاخ ورسای الهام گرفته است. میز و صندلی‌ و ظروف رستوران همگی شیک و تجملی هستند و از میهمانان همانند خانواده‌های سلطنتی پذیرایی می‌شود.

غذاهای سرو شده در رستوران فرانسوی هستند و طعم و کیفیتی بی‌نظیر دارند. در رستوران Lemeurice همه چیز برای گذراندن یک شب عالی به سبک اصیل فرانسوی آماده است.

آدرس: ۲۲۸ Rue de Rivoli, 75001 Paris, France

مطالب مرتبط

۵ موزه مشهور فرانسه – پاریس

.

رستوران Café dela paix

اگر اهل فیلم‌های فرانسوی باشید با دیدن کافه دلاپیکس، صحنه‌های آشنای زیادی را به خاطر خواهید آورد. این کافه محل فیلم‌برداری بسیاری از فیلم‌های عاشقانه فرانسوی است. کافه دلاپیکس فضای داخلی فوق‌العاده زیبا دارد و با وسایل کلاسیک تزئین شده است. این زیبایی خارق‌العاده از چشم نقاشان فرانسوی دور نمانده تا جایی که بسیاری از آنها دلاپیکس را بر روی بوم‌های خود به تصویر کشیده‌اند. منو کافه دلاپیکس همانند فضایش متفاوت و خارق‌العاده می‌باشد. در این کافه شما می‌توانید لذت نوشیدن قهوه اصیل فرانسوی را تجربه کنید.

آدرس: ۵ Place de l’Opéra, 75009 Paris, Franc

رستوران Café de Flore

کافه دفلور در خیابان سن ژرمن پاریس قرار گرفته و در گذشته پاتوق بسیاری از افراد معروف فرانسوی بوده است. فضای صمیمانه و بوی سحرانگیز اسپرسو باعث شده تا این کافه در اکثر ساعات روز میزبان گردشگرانی باشد که به دنبال جایی برای استراحت و نوشیدن قهوه هستند.

آدرس:  172 Boulevard Saint-Germain, 75006 Paris, France

جهت دریافت ویزای شینگن، رزرو تور اروپا و رزرو تور اسپانیا با همکاران واحد فروش در آژانس هولپیمایی ستاره ونک تماس بگیرید.

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی

ارسال نظر

ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید