در سفر به عمان از این سواحل دیدن کنید

نوشته شده توسط : پونه مولایی در دوشنبه 26 آگوست 2019
Loading...

عمان، سرزمینی با تاریخ پرفرازونشیب که در هر فصل از اعصار آن رویدادهای گوناگونی جاری است. به همین سبب است که این کشور دارای جاذبه‌های زیبا و کهن می‌باشد. البته اگر موضوعیت تاریخ را فاکتور بگیریم موقعیت جغرافیایی عمان هم جز قدیمی‌ترین نواحی جهان است که بعد از پایان عصر یخبندان شکوفا و پربار شد.

فرای تمام این توصیفات، عمان را باید سرزمینی گرم همراه با جزایر و سواحل فریبنده دانست. آب‌های درخشانی که زیر آسمان سفره خود را پهن کرده‌اند.

آب‌وهوای گرم و خشک عمان را با سفر به مناطق آبی آن می‌توان به‌طور کل فراموش کرد و بساط یک تفریح عالی را ساخت. این سواحل را باید در کنار جاذبه‌های دیدنی عمان جای داد که دیدن آن بر عاشقان طبیعت و زیبایی واجب است.

این سواحل در مناطق مختلفی از کشور قرار دارند و برخی از آن‌ها دارای استراحتگاه و مراکز تفریحی است. هنگامی که نسیم دریا موهایتان را نوازش می‌کند، بهترین غذاهای عمان را کنار دریا مزه کنید.

سواحل دیدنی عمان

در ادامه با چند ساحل محبوب و خارق‌العاده این دیار آشنا می‌شویم.

ساحل القرم

القرم به یکی از زیباترین سواحل عمان شناخته می‌شود و در شمال این کشور قرار دارد.

زیبایی این ساحل و علاقه گردشگران برای بازدید از آن سبب شده که در اطراف این مکان کافه  و رستوران‌های بسیاری ساخته شود تا  القرم تبدیل به یک پاتوق همیشگی عاشقان دریا شود. علاوه بر این‌ها مراکز خرید و جاذبه‌های دیگر در اطراف ساحل وجود دارد تا یک روز عالی را برای بازدیدکنندگان خلق کند.

قدم زدن در شن‌های روان القرم به هر گردشگری پیشنهاد می‌شود تا انرژی مثبت طبیعت را جذب کند.

ساحل المغسیل

برای دیدن این ساحل باید به جنوب کشور عمان سفر کنید. هنگامی که به المغسیل برسید با یک بوم چندرنگ نقاشی شده مواجه می‌شوید.

شن‌های الک شده طلایی در کنار امواج تناژ بندی شده آب که از آبی روشن تا آبی تیره تکان می‌خورد. کافی ست کمی زاویه دیدتان را عوض کنید تا در کنار همین ساحل، مزارع  سرسبز نارگیل و موز را هم ببینید.

اگر به دنبال مثالی از بهشت هستید، المغسیل درست همان‌جا است.

بندر جصه

حدود ۲۵ کیلومتر که از مسقط پایتخت عمان دور شوید به مکانی متمایز در خاک عمان می‌رسید.

تپه و صخره‌های طلایی‌رنگی که سر از خاک بیرون آورده و در هم‌زیستی با خورشید تبدیل به کوه پرزرق‌وبرق نارنجی می‌شود.

برای ثبت یک عکس یادگاری در تور عمان به جصه بروید.

جزیره مسندم

جزیره‌ای محصورشده در دو خلیج عمان و فارس که در منطقه شمالی این کشور قرارگرفته است.

ساحل مسندم با شن‌های سفید پوشیده شده است که در معرض نور خورشید مانند بلور می‌درخشد. خصب معروف‌ترین ساحل این جزیره است.

این ساحل جادویی یک مکان فوق‌العاده برای گردشگران است و تمام امکانات تفریحی و رفاهی در آن دیده می‌شود. خصب به کمپینگ‌های گوناگونی که در اطراف آن وجود دارد، معروف است.

برای یک تفریحی خانوادگی و لذت از نور آفتاب؛ رفتن به خصب را جز برنامه‌هایتان بگذارید.

ساحل طیوی

این بار به سمت شرق عمان حرکت می‌کنیم تا به یک مکان مخصوص برای ماهیگیری برسیم.

از یک ساحل چه انتظاری دارید؟ ماسه‌های سفید، کشتزارهای سبز، آب‌های کریستالی و البته چشم اندازه کوه که همه این‌ها در طیوی به چشم می‌خورد. این مکان به بازدیدکنندگان ماجراجویی که دوستدار کوهنوردی و پیاده‌روی در مسیر کوه هستند، پیشنهاد می‌شود.

این روستا معدن آرامش و آسایش است که از بودن در آن لذت خواهید برد.

ساحل راس الحد

در همان شرق کشور عمان بمانیم چون قصد داریم به یکی دیگر سواحل رؤیایی این منطقه یعنی راس الحد سر بزنیم.  اینجا خانه لاک‌پشت‌های سبز دریایی است که دیدن زیست آن‌ها ازجمله زیبایی‌های این منطقه است.

این لاک‌پشت‌ها برای تخمک‌گذاری تمام شب زمین را حفر می‌کنند و پیش از طلوع آفتاب تخم‌های خود را در لای آن مدفون می‌کنند. علاوه بر این‌ها هنگام قدم زدن در ساحل می‌توانید به بچه لاک‌پشت‌هایی که سر از تخم بیرون درآورده و به سمت دریا می‌روند، سلام کنید.

تقابل بین طبیعت و زیست در راس الحد تماشایی است.

جزیره مصیره

بزرگ‌ترین و زیباترین جزیره در شرق این کشور به مصیره تعلق دارد. با وجود زیبایی‌های مصیره، اما بیشتر قسمت‌های داخلی آن متروکه است و تنها راه دسترسی به آن توسط کشتی‌های فرابَر یا پرواز با هواپیمای ایرباس A320 ممکن می‌شود.

از منظر توریستی این جزیره اخیراً رشد خوبی داشته و می‌توان به ساخت هتل چهار ستاره و اردوگاه‌های کایت بردینگ اشاره کرد. در فصل تابستان حال و هوای این جزیره تعریفی ست و وزش بادهای موسمی به تفریحات گوناگون ازجمله بادبادک‌بازی رونق می‌بخشد.

ساحل دوقم

این ساحل به علت وجود صخره‌های رسوبی و نمکی منحصربه‌فرد خود مشهور است. از دیگر دلایل خاص بودن این مکان درختچه‌های پنهان‌شده زیر خروارها ماسه ست که حس ماورایی به آن داده است. البته ردپایی از حیوانات ماقبل تاریخ مانند دایناسورها هم در این ساحل دیده می‌شود.

دوقم بهترین مکان برای فرار از هیاهو  شهر است و آرامش خاصی را منعکس می‌کند.

ساحل السوادی

السوادی یکی از معروف‌ترین مناطق نزدیک مسقط است که افراد زیادی آن را برای تعطیلات انتخاب می‌کنند.

در این مکان تفرجگاه‌های گردشگری زیادی بناشده تا گردشگران از ساحل زیبایی آن، نهایت لذت را ببرند. آب‌های این منطقه برای کایت بردینگ، غواصی حرفه‌ای و سطحی عالی است.

قطعاً السودای خاطرات هیجان‌انگیز را برای بازدیدکنندگان خلق می‌کند.

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
پونه مولایی

ارسال نظر

ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید