لیستی از بهترین غذاهای عمان

نوشته شده توسط : دیبا عباسی در سه‌شنبه 16 آوریل 2019
Loading...
آوازه غذاهای خوشمزه عربی به گوشتان خورده؟ دوست دارید که طعم غذاهای عربی را بچشید؟ غذاهای عربی به دلیل طعم خاص و منحصربه‌فردشان در سراسر دنیا معروف هستند. پس بی‌دلیل نیست که بیشتر افراد تنها برای چشیدن طعم این غذاها به کشورهای خاورمیانه سفر می‌کنند. عمان نیز از کشورهای عربی است که علاوه بر جاذبه‌های گردشگری، به دلیل داشتن غذاهایی با طعم‌های بی‌نظیر معروف شده است. اگر شما هم تصمیم دارید به این کشور سفر کنید و خوشمزه‌ترین غذاهای عمرتان را بچشید خواندن این مطلب به شما کمک می‌کند تا با غذاهای معروف عمان آشنا شوید.

کشور سلطان‌نشین عمان از کشورهای حاشیه خلیج‌فارس است که دارای مرز دریایی مشترک با ایران می‌باشد، این کشور به لطف قرار گرفتن در کنار دریای عمان مناظر طبیعی فوق‌العاده‌ و بی‌نظیری دارد. البته شهرت عمان به جاذبه‌های گردشگری عمان محدود نمی‌شود، بلکه تمدن و فرهنگ اصیل عرب را نیز می‌توان در شهر پر زرق‌وبرق مسقط، پایتخت این کشور مشاهده کرد.

بهترین راه برای آشنایی بیشتر با فرهنگ عمان، قدم زدن در خیابان‌های جذاب مسقط و دیدن زندگی روزانه ساکنین این شهر از نزدیک است. اما شاید اولین چیزی که در این گشت‌وگذارهای روزانه توجه شما را به خود جلب کند، وجود رستوران‌های شیک و مجلل در این شهر است. چرا که عمانی‌ها به وعده‌های غذایی خود بسیار اهمیت می‌دهند و غذا جایگاهی ویژه در بین مردم این کشور دارد. بنابراین غذاهای عمان را می‌توان بخشی از فرهنگ این کشور به حساب آورد. به شما پیشنهاد می‌کنیم در سفر به عمان آشنایی با این بخش خوشمزه را از دست ندهید و امتحان کردن غذاهای عمانی را در میان برنامه‌های خود قرار دهید.

معرفی غذاهای عمان

غذاهای عمان با طعم خاص، بخشی از فرهنگ عمان محسوب می‌شوند

غذاهای عمان

مشکاک کباب

کباب از غذاهای محبوب و مجلسی در سراسر دنیا است. این غذای لذیذ در هر منطقه روش پخت مخصوص به خود را دارد. در عمان نیز مشکاک کباب طرفداران زیادی دارد و از غذاهای اصلی در میهمانی‌ها و مجالس رسمی محسوب می‌شود. مواد اصلی مشکاک کباب گوشت مرغ یا بره است. برای تهیه این غذای لذیذ ابتدا گوشت را برای طعم دار کردن به مدت چند ساعت داخل مواد مخصوص و ادویه می‌خوابانند و سپس آن را بر روی زغال یا داخل فر کباب می‌کنند.

مشکاک کباب که در دسته غذاهای عمان قرار می‌گیرد در رستوران‌ها همیشه همراه با نان سنتی عمانی بر روی میز آورده می‌شود. محبوبیت این غذا به اندازه‌ای است که در بیشتر مجالس رسمی به عنوان یکی از غذاهای اصلی سرو می‌شود.

معرفی غذاهای عمان

مشکاک کباب

هریس

هریس سوپی مخصوص است که بیشتر به عنوان پیش‌غذا سرو می‌شود. شکل ظاهری و طرز تهیه حریس شبیه به حلیم ایرانی است. این غذای لذیذ از گندم و گوشت تهیه شده و همراه با سس مخصوص سرو می‌شود.

جالب است بدانید که غذا جایگاه ویژه‌ای در میهمانی‌های رسمی عمانی‌ها دارد به همین دلیل در کنار چندین غذای اصلی، حتماً پیش‌‌غذا نیز سرو می‌شود. و هریس با طمع فوق‌العاده‌اش از پرطرفدارترین غذاهای عمان است که همیشه در کنار غذای اصلی روی میز چیده می‌شود.

معرفی غذاهای عمان

هریس

کباب شوا

خوردن غذایی که ۲ روز کامل پخت آن طول کشیده می‌تواند تجربه‌ای جالب و هیجان‌انگیز باشد. این غذای جالب کباب شوا نام دارد و از غذاهای عمان است که به دلیل طبخ بسیار مشکل معمولاً فقط در اعیاد خاص پخت می‌شود.

شوا در لغت عربی به معنای گوشت کباب شده است و کباب شوا با گوشت بره تهیه می‌شود. در فرایند طبخ شوا ابتدا گوشت بره را در ادویه‌هایی که مخصوص غذاهای عمان است غلط می‌دهند، سپس تمام مواد را در پوست موز یا نخل پیچیده و به مدت ۲ روز داخل تنور سنگی می‌گذارند تا به طور کامل پخته شود، بعد از بیرون آوردن بره از تنور، کباب شگفت‌انگیز با طعم بسیار خاص و لذیذ آماده سرو می‌باشد.

در سفر به عمان تست این غذای عالی را از دست ندهید. شما می‌توانید شوا کباب را در رستوران‌های معروف و سنتی مسقط میل کنید. دو رستوران معروف که به دلیل سرو کباب شوا معروف‌ شده‌اند بیت‌البان و بن عتیق نام دارند.

معرفی غذاهای عمان

کباب شوا

مجبوس

مجبوس یک غذای کاملاً عربی است که به عنوان غذای سنتی بیشتر کشورهای عرب مانند عربستان، لبنان و عمان شناخته می‌شود. این غذا در میان غذاهای رستوران‌های عمان دارای طرفداران زیادی است.

ماده اصلی مجبوس برنجی مخصوص به‌نام باسماتی همراه با گوشت مرغ یا بره است. برای پخت مجبوس ابتدا گوشت را با پیاز، سیر و ادویه می‌پزند، سپس مواد پخته شده را با برنج آبکش مخلوط کرده و دم می‌کنند. مجبوس خوراکی بسیار لذیذ است. طعم خاص مجبوس بیشتر به دلیل هل و زعفرانی است که هنگام پخت گوشت به آن اضافه می‌شود.

در رستوران‌های عمان معمولاً در کنار مجبوس سالاد، نان سنتی عمان و سس گوجه نیز سرو می‌شود. البته اگر می‌خواهید یک وعده شام و یا نهار عالی و بی‌عیب و نقص میل کنید به شما پیشنهاد می‌کنیم قبل از سرو غذای اصلی، پیش‌غذای لذیذ هریس را نیز در کنار مجبوس سفارش دهید.

معرفی غذاهای عمان

مجبوس

حلوا

اگر عاشق شیرینی هستید، تست حلوای عمان را از دست ندهید. حلوا نام شیرینی سنتی عمان است که فقط با یک بار امتحان کردنش عاشق آن خواهید شد. عمانی‌ها معمولاً حلوا را پس از غذای اصلی و به عنوان دسر سرو می‌کنند.

شکل ظاهری حلوای عمانی بسیار شبیه حلوای ایرانی است اما مواد تشکیل دهنده و طعم آن متفاوت می‌باشد. در پخت حلوای عمانی از ترکیب تخم‌مرغ، عسل، شکر، گلاب، ادویه‌جات مخصوص غذاهای عمان و میوه‌هایی مغزدار استفاده می‌کنند.

حلوای عمانی از دسرهای پرطرفدار و پای ثابت میهمانی‌های عمان است. این دسر خوش‌طعم همیشه همراه با قهوه سرو می‌شود. ترکیب حلوا با قهوه به‌ اندازه‌ای برای عمانی‌ها محبوب است که سرو آن حتی در میهمانی‌های کوچک، نشان‌دهنده احترام میزبان نسبت به میهمان می‌باشد.

معرفی غذاهای عمان

حلوای عمانی

مشوی

غذاهای دریایی، در میان غذاهای عمان جایگاه ویژه‌ای دارند که از خوش‌طعم‌ترین آن‌ها مشوی نام دارد. این غذا با ماهی معروف دریای عمان، به نام شیر ماهی تهیه می‌شود. از شیر ماهی بیشتر برای تهیه تن‌های ماهی استفاده می‌کنند. اما در کشور عمان گوشت این ماهی لذیذ به عنوان محبوب‌ترین غذای دریایی شناخته می‌شود.

برای تهیه این غذا ماهی را مانند اکثر نقاط دنیا در داخل تابه با بر روی آتش سرخ می‌کنند، اما راز منحصربه‌فرد بودن طعم مشوی در ادویه‌های مخصوصی است که بر روی آن ریخته می‌شود. مشوی همراه با سس لیمو سرو می‌شود. اگر عاشق طعم غذاهای دریایی هستید، در سفر به لبنان تست این ماهی کباب خوشمزه را از دست ندهید.

معرفی غذاهای عمان

غذای دریایی مشوی

نان عمانی

شاید قرار گرفتن نان در میان غذاهای عمان کمی عجیب به نظر برسد. اما نان‌های عمان به قدری خاص و خوش‌طعم هستند که نمی‌شود از معرفی آن‌ها صرف نظر کرد.

عمانی‌ها عاشق نان هستند و همیشه در کنار تمام غذاهایشان کمی نان نیز قرار دارد. به همین دلیل در اکثر آشپزهای عمان نان نیز همراه با غذا پخت می‌‌شود. از مشهورترین نان‌های سنتی عمان، نانی نازک، برشته و ترد است که همراه با غذاهایی مانند مجبوس، هیس و مشکاک کباب میل می‌شود.

به دلیل پرطرفدار بودن نان‌های عمانی، در همه شهرهای این کشور نانوایی‌های متعددی را می‌توان دید که نان‌های خاص و خوش‌طعم را پخته و به فروش می‌رسانند. البته برای تست نان عمانی نیازی نیست که حتماً آن را خریداری کنید، چرا که اکثر رستوران‌ها نان را نیز همراه غذا سرور می‌کنند.

معرفی غذاهای عمان

نان مخصوص عمانی

در صورت داشتن هرگونه سوال در خصوص تور عمان یا خرید بلیط عمان ایر با کارشناسان فروش در آژانس هواپیمایی ستاره ونک تماس بگیرید

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی

ارسال نظر

ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید