سفر زمینی به ایروان، ارمنستان

نوشته شده توسط : پونه مولایی در پنج‌شنبه 8 آگوست 2019
Loading...

ترسناک‌ترین قسمت یک سفر هوایی را باید زمانی دانست که هواپیما قصد بلند شدن از زمین را دارد. شما با تمام وجود از جاذبه زمین جدا خواهید شد و در آسمان قرار می‌گیرید. این لحظه برای بسیاری سخت است که بعضاً دچار تهوع و سرگیجه می‌شوند. اگر شما هم از پرواز هوایی می‌ترسید، سفرهای زمینی را امتحان کنید. ما به شما یک سفر راحت و نزدیک را معرفی می‌کنیم.

شاید با خودتان فکر کنید جز مسیرهای داخلی دیگر نشود به‌جای از طریق زمینی سفر کرد. اما باید بگویم در چند سال اخیر و با توجه به گسترش ارتباط بین دولت‌ها امکان مسافرت‌های زمینی تا حد زیادی امکان‌پذیر شده است.

در حال حاضر و با توجه به توسعه گردشگری بین ایران و کشورهای همسایه، راه‌های بین‌المللی تقویت‌شده و مسافران راحت‌تر از هر زمان دیگر قادر هستند که عزیمت به سفر کنند.

چند وقت قبل بود که سوت قطار تهران به وان به صدا درآمد و بعدازآن نوبت به قطار تهران- آنکارا رسید. البته جز این دو مورد راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران از چند مسیر دیگر هم عبور می‌کند.

در این مطلب قصد دارید مسیرهای زمینی از ایران به کشور ارمنستان را شرح دهیم.

مسیر زمینی ایران به ارمنستان

ارمنستان همسایه شمالی ایران است که مرزهای زمینی مشترکی با ایران دارد. جاذبه‌های ارمنستان به حدی است که گردشگران بسیاری را به سمت خود بکشد. یکی دیگر از دلایلی که شاید این کشور برای ما ایرانی‌ها دوست‌داشتنی باشد، وجود رستوران‌های ارمنستان است که غذاهایی با ذائقه ما ایرانی‌ها طبخ می‌کنند.

خب از تعریف و توصیف ارمنستان که بگذریم، می‌رسیم به نحوه سفر زمینی به این سرزمین.

سفر با اتوبوس

اگر با اتوبوس قصد سفر دارید، هرروز از  دو پایانه غرب و بیهقی تهران به سمت ایروان ارمنستان ماشین موجود است.

مدت‌زمان سفر با اتوبوس بین ۲۲ ساعت تا ۲۴ ساعت شناور است و بستگی به جاده و عوامل دیگر دارد.  در حال حاضر در این مسیر چند شرکت اتوبوس‌رانی فعال هستند و مسافران را جابه‌جا می‌کند.

شرکت‌هایی مانند تابان سیر ایرانیان، ایران پیام نو، رویال سفر ایرانیان، آذر آهو، شرکت بین‌المللی گیتی‌پیما ایران و دیدار سیر.

قیمت این اتوبوس‌ها ۲۵۰ هزار تومان محاسبه‌شده است و بسته به نوع اتوبوس از خدمات مختلفی بهره‌مند خواهید شد.

آدرس دو پایانه مسافربری برای سفر به ایروان

بسته به نوع موقعیت خود پایانه موردنظر خود را انتخاب کنید و اتوبوس خود را در این مکان مشخص و بلیط آن را خریداری کنید.

آدرس پایانه اتوبوس‌رانی بیهقی: تهران، میدان آرژانتین

آدرس پایانه اتوبوس‌رانی آزادی(غرب): تهران، ضلع شمالی میدان آزادی

سفر با ماشین شخصی

اگر تصمیم سفر با ماشین شخصی خود را تا ایروان را دارید، باید بدانید مسافت طولانی در انتظار شماست. از تهران تا این شهر حدود ۱۲۰۸ کیلومتر راه وجود دارد.

در مسیر از تهران به سمت تبریز، سپس به جلفا، ازآنجا به سیه‌رود، بعدازآن به مرز نوردوز و درنهایت به سمت ایروان می‌روید.

مناظره فوق‌العاده در طول مسیر وجود دارد که اگر صبح درراه باشید از دیدن این طبیعت، انرژی مضاعف می‌گیرید. البته خدمات و امکانات رفاهی متنوعی هم در مسیر دیده می‌شود که خیالتان از این بابت راحت باشد.

حواستان باشد برای سفر با ماشین شخصی شما باید پلاک موقت دریافت کنید تا بتوانید از مرز خارج شوید.

البته بسیاری برای دریافت نکردن پلاک بین‌المللی؛ قبل از ورود به مرز، ماشین شخصی خود را در پارکینگ پارک نموده و با اتوبوس از مرز رد شده و به کشور ارمنستان سفر می‌کنند.

ویزای ارمنستان

برای ورود به کشور ارمنستان نیاز به ویزا نیست و شما با داشتن پاسپورت قادر به سفر به این کشور هستید.

در سفر زمینی و قبل از خروج از مرز، ایستگاه‌های کنترل وجود دارد که از شما پاسپورت را دریافت، مهر زده و با ویزای مرزی  شما اجازه دخول به کشور ارمنستان را پیدا می‌کنید.

تورهای ارمنستان

برخی به علت آشنا نبودن با مسیر و چم‌وخم کار گردشگری، ترجیح می‌دهند که  تورهای مسافرتی را خریداری کنند. شما با خرید تور ارمنستان فقط وسایل خود را جمع می‌کنید و مابقیِ کار را به آژانس مسافرتی می‌سپارید.

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
پونه مولایی
ارسال نظر
ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید