همه چیز درباره جاذبه های دیدنی شهر پراک مالزی

نوشته شده توسط : دیبا عباسی در چهارشنبه 30 نوامبر 2022
Loading...

طبیعت وحشی با مناظر شگفت‌انگیز، سواحل عالی و سطح بالای خدمات، شهر پراک در مالزی را به رقیبی سرسخت برای مقاصدی مانند گوا و تایلند تبدیل کرده است. در این شبه جزیره می‌توانید غواصی و موج سواری را تجربه کرده یا به تماشای لاک پشت‌های کوچک که در حال بازی در سواحل مرجانی هستند بنشینید. پس اگر می‌خواهید سفری جذاب، پر هیجان و عین حال رازآلود داشته باشید بازدید از پر‌اک را پیشنهاد می‌کنیم. در ادامه به شما خواهیم گفت که چرا باید به این شهر سفر کرد؟

بیشتر اهالی سفر و گردشگری کم و بیش با شهرهای کوالالامپور و پنانگ به عنوان مقاصد تور مالزی آشنایی دارند. بنابراین ما در اینجا می‌خواهیم به مقصدی تازه سفر کرده و شما را با یکی دیگر از شهرهای شگفت انگیز مالزی آشنا کنیم. این مقصد شبه جزیره‌ای پر‌اک نام داشته و چند سالی ست که با جاذبه‌های مهیج توانسته انتظارات گردشگران را برآورده کند.

طبیعت شگفت‌انگیز پراک / Perak malasiya

پراک یکی از بزرگترین شهرهای ایالت ایپوه در مالزی ست که زمانی مستعمره انگلستان به شمار می‌رفت. این شهر به لطف وجود معادن قلع مورد توجه حاکمان قرار گرفته و با داشتن مناظر طبیعی حیرت انگیز گردشگران را به سوی خود جذب کرده است. بیشتر افرادی که از پر‌اک دیدن کرده‌اند آن را بهشتی با سواحل شنی سفید توصیف می‌کنند. جنگل‎های سرسبز، هتل‌های ۵ ستاره و رستوران‌های لوکس را هم که به سواحل شنی اضاقه کنیم متوجه خواهیم شد که چرا شهر شبه جزیره‌ای پر‌اک در میان برترین مقاصد گرشگری مالزی قرار گرفته است. غارهای طبیعی تو در تو نیز از دیگر جاذبه‌های طبیعی هستند که این شهر را به مقصدی رازآلود تبدیل می‌کنند.

غذاهای محلی و سنتی پراک

پر‌اک طعم و عطر غذاهای جدید را به زندگیتان وارد می‌کند. غذاهایی که از فرهنگ مالایی، هندی و چینی الهام گرفته شده و علاوه طعم هالی ظاهری اشتهاآور نیز دارند. پراکی‌ها مردمی خوش خوراک هستند و بیشتر غذاهای خود را مانند ما ایرانی‌ها با برنج سرو می‌کنند. ناسی لمک به عنوان یک غذای خیابانی که از ترکیب شیره نارگیل، برنج و خمیر میگو تهیه می‌شود، هوکین می به عنوان یک سوپ لذیذ و آبدار که رشته‌های نودل مایه اصلی آن است، باتو مانگ ساتای که در دسته کباب‌های آتشین جای می‌گیرد و چار کوی تو به عنوان یک خوراک لذیذ دریایی از معروفترین غداهای محلی و سنتی پر‌اک هستند.

جاذبه های گردشگری شهر پراک در مالزی

ساکنان پراک مردمی میهمان نواز هستند که به راحتی با گردشگران ارتباط برقرار می‌کنند. این شهر جاذبه های گردشگری بسیار متنوعی دارد که گردشگران با هر سلیقه‌ای را راضی می‌کند. بناهایی که از دوران استعمار انگلیس به جا مانده‌اند، روستاهای گردشگری، برج‌های بلند با معماری سنتی مالزیایی، پارک‌های موضوعی، چندین موزه و مهمتر از همه ساحلی بسیار بسیار زیبا با امکانات کاملا گردشگری همه و همه از جاذبه‌هایی هستند که با ویژگی‌های منحصربه‌فرد گردشگران را سورپرایز می‌کنند. در ادامه با این مکان‌های جذای توریستی آشنا می‌شویم:

برج کج تِلوک اینتان / Teluk Intan

کج تِلوک اینتان از نظر معماری و البته معروف بودن در کنار برج کج پیزا در ایتالیا قرار می‌گیرد. این برج در شهر تلوک اینتان مالزی قرار گرفته و به عنوان معروفترین جاذبه گردشگری شهر شناخته می‌شود. در زمان‌های دور برج کاربرد استراتژیک داشته و با رفتن به طبقه آخر آن می‌توانستند تمام منطقه را تحت نظر داشته باشند. تِلوک اینتان در مرکز شهر ساخته شده و همین موضوع ادعای موقعیت استراتژیکی آن را تایید می‌کند. امروزه گردشگران خوش تور مالزی از معماری کج برج استفاده کرده و عکس‌های خلاقانه‌ای را در خاطرات سفر خود به ثبت می‌رسانند.

آدرس برج کج تِلوک اینتان: Lot 1&2, Komplex Menara Condong, Jalan Bandar, Pekan Teluk Intan, 36000 Teluk Intan, Perak, Malaysia

جنگل های بارانی رویال بلوم / Royal Belum

جنگل های بارانی رویال بلوم گردشگران طرفدار ماجراجویی را به چالش می‌کشاند. این جنگل‌ها که جز میراث ملی طبیعی کشور مالزی به شمار می‌روند زیبایی حیرت انگیز داشته و به دلیل داشتن مسیرهای پرپیچ و خم و رازآلود معروف شده‌اند. چندین گونه نادر گیاهی و فوق‌العاده زیبا از جاذبه های جنگل های بارانی رویال بلوم هستند. شما می‌توانید از قدم زدن در میان این گونه‌های نادر گیاهی، تنفس اکسیژن صدرصد خالص و البته عکاسی در طبیعت لذت ببرید. نکته جالب اینکه جنگل های بارانی رویال بلوم میزبان بزرگترین گل طبیعی دنیا در می‌باشد.

روستای باستانی لِنگُنگ / Lenggong

نام روستای لنگنگ شهر پراک در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. همانطور که می‌دانید تمامی آثار ثبت شده در این فهرست دارای ویژگی‌های منحصربه‌فرد هستند پس خود را برای بازدید از خاص‌ترین جاذبه پر‌اک آماده کنید. اولین جاذبه‌ای که شما را در بازدید از روستای باستانی لنگنگ شگفت زده‌تان خواهد کرد اسکلت فسیل شده مردیست که صدها سال قدمت داشته و توسط باستان شناسان کشف شده است. این اسکلت نسبتا رازآلود به “مرد پراکی” معروف شده است. این روستا را از نظر جاذبه‌های گردشگری می‌توان به ۴ بخش تقسیم کرد که بازدید از آن بیشتر از نصف روز زمان می‌برد.

قدیمی‌ترین موزه مالزی

شهر پراک میزبان قدیمی‌ترین موزه کشور مالزی ست. این موزه که در عمارتی به نام  آرت دکو (Art Deco mansion) قرار دارد فرهنگ و سنت مالزیایی را به نمایش گذاشته است. نکته جالب توجه اینکه در شهر پر‌اک بیشترین قبایل بومی کشور مالزی زندگی می‌کنند بنابراین اگر به دین وسایل قدیمی بومیان و زندگی قبیله‌ای علاقه دارید بازدید از این موزه حسابی سر ذوقتان خواهد آورد. علاوه بر نگه داری از صنایع دستی مالزیایی هر ساله جشن‌های سنتی بسیاری در محل این موزه برگزار و گردشگران بسیاری را به سمت شهر پر‌اک می‌کشاند.

پارک انیمیشن پرا‌ک / MAPS Perak

در سال ۲۰۱۷ بود که یکی از بزرگترین پارک‌های موضوعی جهان در شهر پر‌اک مالزی افتتاح شد. این پارک بازدیدکندگان را به دنیای واقعی انیمیشن‌های دیزنی می‌برد. این پارک به قدری زیبا و جذاب طراحی شده که حتی بزرگسالان نیز می‌توانند از تفریحات آن لذت ببرند. این پارک از ۶ قسمت مختلف و ۴۰ بازی تشکیل شده که همه موضوعات خود را از کارتن‌های دنیای دیزنی الهام گرفته‌اند. در این بین بخش جهان گمشده‌ی تامبون (Tambun) معروفترین و متفاوت‌ترین قسمت پارک است که بیش از سایر قسمت‌های پارک مورد توجه گردشگران قرار گرفته است.

آدرس پارک انیمیشن پر‌اک: No.1, Persiaran Lagun Sunway 1, Sunway City Ipoh, 31150 Ipoh, Perak, Malaysia

قدیمی‌ترین موزه مالزی

شهر پراک میزبان قدیمی‌ترین موزه کشور مالزی ست. این موزه که در عمارتی به نام  آرت دکو (Art Deco mansion) قرار دارد فرهنگ و سنت مالزیایی را به نمایش گذاشته است. نکته جالب توجه اینکه در شهر پر‌اک بیشترین قبایل بومی کشور مالزی زندگی می‌کنند بنابراین اگر به دین وسایل قدیمی بومیان و زندگی قبیله‌ای علاقه دارید بازدید از این موزه حسابی سر ذوقتان خواهد آورد. علاوه بر نگه داری از صنایع دستی مالزیایی هر ساله جشن‌های سنتی بسیاری در محل این موزه برگزار و گردشگران بسیاری را به سمت شهر پر‌اک می‌کشاند.

مسجد ایپوه بزرگ‌ترین مسجد پرا‌ک

مسجد سلطان ادریس در دو طبقه با مناره‌های بلند مقابل ایستگاه مترو شهر ایپوه قرار گرفته است. این مسجد در سال ۱۹۶۰ افتتاح و با نمای سفید رنگ و معماری خاص خود توانست مورد توجه گردشگران قرار گیرد. علاوه بر جنبه گردشگری در حال حاضر یک مرکز کنفرانس اسلامی و یک کتابخانه نیز در فضای مسجد وجود دارد. همچنین برخی مسلمانان برای برگزاری مراسم عقد و عروسی خود از فضای ویژه‌ای که برای این کار در نظر گرفته شده استفاده می‌کنند.

خیابان کنکوبیان لَنز / Concubine Lanes

کنکوبیان لَنز یکی از زیباترین خیابان‌های شهر پرا‌ک مالزی ست که فضایی بسیار شاد و رنگانگ دارد. با قدم زدن در این خیابان می‌توانید با مردم محلی همراه شده و روح فرهنگی این شهر تاریخی را از نزدیک لمس کنید. مغازه‌های کوچک و بزرگ صنایع دستی، دکه‌های غذاهای خیابانی، رستوران‌های محلی و خانه‌های رنگارنگ از جاذبه‌های خیابان کنکوبیان لَنز هستند. بسیاری از گردشگران این خیابان را برای خرید سوغاتی‌های رنگارنگ انتخاب می‌کنند.

آدرس خیابان کنکوبیان لَنز: Concubine Ln, 30000 Ipoh, Perak, Malaysia

چرا به شهر پرا‌ک سفر کنیم؟

مناظر طبیعی بسیار زیبا، سواحل سفید و شنی، تفریحات آبی متنوع و بناهای تاریخی همه  و همه دست در دست هم داده و پراک را به مقصد محبوب گردشگری در مالزی تبدیل کرده‌اند. پس اگر می‌خواهید تمام این تفریحات را یک جا تجربه کنید سفر به پر‌اک را  در برنامه‌های خود قرار دهید. در انتها یادآور می‌شویم که جهت رزرو تور مالزی می‌توانید با همکاران ما در آژانس هواپیمایی ستاره ونک در ارتباط باشید.

بیشتر بخوانید …

هتل های معروف مالزی

بهترین مقاصد گردشگری مالزی

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی

ارسال نظر

ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید