چرا سفر به سوییس و دردسرهای دریافت ویزای شینگن؟ ییلاق آیدر ترکیه هرآنچه را که از کلبه‌های جنگلی، مراتع سرسبز و کوه‌های پوشیده از برف انتظار دارید در اختیارتان قرار می‌دهد. این منطقه به قدری زیباست که به روستای آلپی شهرت پیدا کرده و می‌تواند مقصدی متفاوت برای مسافران کثیرالسفر ترکیه به شمار رود. پس اگر به ییلاق و اقامت در کلبه‌های محلی علاقه دارید عادت اقامت در استانبول و آنتالیا را کنار گذاشته و برای سفر به روستای ییلاقی آیدر برنامه ریزی کنید.

آنتالیا، آلانیا، ازمیر جزایر مارماریس و تور استانبول از مقاصد پرطرفدار گردشگری در ترکیه هستند اما اگر به دنبال مقصدی تازه با هزینه پایین و بدون دردسرهای ویزا هستید ما به شما ییلاق آیدر را پیشنهاد می‌دهیم منطقه‌ای که چند سالی ست به مقاصد گردشگری ترکیه اضافه شده و با طبیعت بکر توانسته نظر گردشگران را به سوی خود جذب کند. در ادامه با ییلاق آیدر ترکیه و جاذبه‌هایش آشنا می‌شویم.

ییلاق آیدر کجاست؟

آیدر در حاشیه شهر ریزه از توابع کارادنیز ترکیه قرار گرفته و دارای آب و هوای خنک در تمام فصول سال می‌باشد. از این رو به منطقه ییلاقی شهرت پیدا کرده و گردشگران را به ویژه در فصل تابستان به سوی خود جذب می‌کند. دمای هوای این ییلاق در زمستان ۲ تا ۱۲ درجه سانتی‌گراد و در تابستان ۱۰ تا ۲۰ درجه سانتی‌گراد است. نزدیک ترین فرودگاه به ییلاق آیدر فروگاه ترازبون است که حدود ۱۵۰ کیلومتر با این روستا فاصله دارد. گردشگران در طی مسیر دو ساعته تا رسیدن به آییدر می‌توانند از دیدن مناظر طبیعی بکر و روستاهای سرسبز لذت ببرند. نکته جالب اینکه تا پیش از دوران عثمانی کمتر کسی به آیدر و زیبایی‌هایش توجه نشان داده بود اما در زمان این امپراتوری قدرتمند ییلاق آیدر کشف و رفته و رفته به منطقه تفریحی محبوب الخصوص در فصل تابستان تبدیل شد.

جاذبه ها و تفریحات ییلاق آیدر

به جذابترین بخش مطلب ییلاق آیدر ترکیه یعنی معرفی تفریحات و جاذبه‌های گردشگری این منطقه زیبا می‌رسیم. طبیعت بکر، مراتع سرسبز، کوه‌های پوشیده شده از برف، کلبه‌های جنگلی، مزارع و مراتع وسیع و غیره همه و همه از جاذبه های گردشگری منطقه ییلاقی آیدر هستند اما جدای از زیبایی‌های طبیعی تفریحات هیجان انگیز این منطقه نیز حرف‌های زیادی برای گفتن دارند. تفریحاتی که گردشگران را به چالش کشیده و حسابی سرذوقتان می‌آورند. پس عادات همیشگی سفر به استانبول، آنتالیا، بدروم و غیره را کنار گذاشته و مقاصد جدید در تور ترکیه را تجربه کنید. با سفر به منطقه ییلاقی آیدر ترکیه با یک تیر دو نشان خواهید زد. می‌توانید بدون دردسرهای دریافت ویزای شینگن و طی مسافت طولانی اقامت در روستاهای مشابه با مناطق ییلاقی سوییس را تجربه کرده و همزمان از قدم زدن در طبیعت و تفریحات هیجان انگیز لذت ببرید. در ادامه به جاذبه‌های منطقه آیدر آشنا می‌شویم:

رفتینگ در آیدر ترکیه

ییلاق آیدر ترکیه به آبشارهای و رودخانه‌های خروشانش معروف است. از این رو رفتینگ را می‌توان از تفریحات مهیج منطقه به شمار آورد که بی‌برو برگرد باید تجربه‌اش کنید. شما می‌توانید با هماهنگی راهنمای سفر خود را گروه‌های ۷ یا ۸ نفره همراه شده و خاطره انگیزترین قایق سواری عمرتان را تجربه کنید. رفتینگ‌های آیدر با رودخانه‌های خروشان گر از جچلش هستند و حسابی هیجان زده‌تان می‌کنند. همچنین در طول مسیر پرماجرای خود می‌توانید دوربین عکاسی همراه داشته و لحظات این گشت پرماجرا را به ثبت رسانید. پل‌هایی که از دوران امپراتوری عثمانی به جا مانده‌اند از دیگر جاذبه‌هایی هستند که در طول مسیر رفتیگ از آن‌ها بازدید خواهید کرد.

یادآور می‌شویم که رفتینگ سواری را با راهنمایان ماهر که با مسیرهای رودخانه آشنایی دارند انجام دهید، چرا که در غیر اینصورت با خطر افتادن در آب روبه رو خواهید شد. اما در مجموع رفتینگ‌های آیدر با حضور راهنمایان مجرب امنیت گردشگران را تامین می‎کنند.

حمام‌های معدنی داغ در آیدر

استخرهای عجیبی که از دل زمین جوشیده و خاصیت درمانی دارند در تمامی مقاصد جزیی از جاذبه‌های گردشگری پرطرفدار به شمار می‌روند. ییلاق آیدر ترکیه نیز مرکز آب گرم طبیعی در این کشور به شمار رفته و طرفداران همیشگی خود را دارد. از ویژگی‌های مثبت حمام‌های معدنی چهار فصل بودنشان است بدین ترتیب شما می‌توانید چه در فصل گرما چه در فصل‌های سرد سال از خاصیت درمانی این چشمه‌های طبیعی استفاده کنید. درمان روماتیسم، آرتریت، شکستگی، دررفتگی، سفتی مفاصل، زانو درد و حتی افسردگی مزایای استفاده از حمام‌های معدنی داغ ییلاق آیدر هستند. علاوه بر خاصیت درمانی بسیاری از افراد برای آرامش و تمدد اعصاب به چشمه‌های آب معدنی پناه می‌برند. در واقع شما می‌توانید به جای استخر خدمات اسپا را در یک محیط کاملا طبیعی و سرسبز تجربه کنید. قلعه قرن چهاردهمی زیلکاله و آبشار گلین تولو از دیگر جاذبه های آیدر ترکیه هستند.

۵هتل برتر ییلاق آیدر ترکیه

هتل های ییلاق آیدر ترکیه اقامتی رویایی را به گردشگران این بهشت رویایی هدیه می‌دهند. هتل‌هایی که در کنار هزنه مناسب امکانات استاندارد داشته و لذت اقامت در آیدر را دو برابر می‌کنند. در ادامه با ۵ هتل معروف در یلاق آیدر آشنا می‌شویم:

هتل Ayder Resort

آیدر ریزورت را می‌توان یکی از بهترنی هتل‌های ییلاق آیدر دانشن. این هتل موقعیت مکانی عالی داشته و با امکاناتی مانند سوئیت مخصوص عروس، اتاق‌های عایق صدا و اتاق‌های خانوادگی با فضای مخصوص اجراهای موسیقی، مناطق اسکی و ماهیگیری از میهمانان خود پذیرایی می‌کند.

هتل Ayder Hasimoglu

هتل Ayder Hasimoglu توسط کوه‌ها و مراتع سرسبز احاطه شده و میهمانان با اقامت در آن می‌توانند از مناظر چشم‌گیر ییلاق آیدر لذت ببرند. شما می‌توانید با توجه به بودجه‌ای که دارید یکی از گزینه‌های اتاق، سوییت و ویلا را برای اقامت انتخاب کنید.

هتل Aydel Room

آیدل روم هتلی با معماری بسیار زیباست که اتاق‌های دو تخته، سه تخته و خانوادگی را در خود دارد. این هتل به میهمان نوازی عالی، اینترنت پر سرعت و صبحانه‌های عالی معروف است.

هتل  Ayder

چنانچه با هدف استفاده از چشمه‌های آب گرم به ییلاق آیدر سفر کرده‌اید، هتل آیدر را برای اقامت انتخاب کنید. این هتل در نزدیکی منابع آب گرم قرار گرفته و با امکاناتی مانند مجموعه استخر، پارکینگ اختصاصی، صبحانه بوفه، اتاق‌های غیر سیگاری و حمام مجهز به سشوار و لوازم آرایشی از میهمانان خود پذیرایی می‌کند.

هتل Kaçkar Resort Hotel

هتل کاکار ییلاق آیدر ترکیه در پارک ملی به همین نام و بر بلندی‌های تپه قرار گرفته است. از امکانات این هتل می‌توان به اتاق‌های تمیز، پارکینگ خودرو، سونا، حمام، مرکز تناسب اندام، اتاق کنفرانس و اتاق رویداد اشاره کرد.

رستوران‌های برتر ییلا‌ق آیدر ترکیه

هر ذائقه‌ای که داشته باشید می‌توانید غذای مورد علاقه خود را در رستوران‌های ییلاق آیدر ترکیه پیدا کنید. رستوران‌های این منطقه ییلاقی علاوه بر ارائه غذاهای متنوع و لذیذ چشم اندازی نفس گیر به طبیعت سرسبز منطقه دارند. از این رو شما هنگام صرف غذا می‌توانید از دیدن طبیعت رنگارنگ ترکیه لذت ببرید. در ادامه با معروفترین رستوران‌های منطقه ییلاقی آیدر آشنا می‌شویم:

  • رستوران رستوران ایلول با فضای باز و تراس
  • رستوران Ayder Eski Ev با غذاهای سنتی
  • رستوران زوموروت با منوی ترکی اصیل
  • رستوران زوموروت با غذاهای ایتالیایی و ترکی

نکات سفر به ییلا‌ق آیدر ترکیه

ییلاق آیدر ترکیه فقط محدود به منطقه خود نمی‌شود بلکه کمی آنطرفتر از این ییلاق به کوه‌های شمال شرقی کاکار و دریاچه‌ای اعجاب‌انگیز می‌رسیم. شهرهای ریزه و ترازبون به عنوان پایتخت چای در ترکیه نیز در نزدیکی آیدر قرار گرفته‌اند. از آنجا که آیدر فرودگاه ندارد گردشگران می‌توانند از طریق فرودگاه ترازبون و پس از طی مسافت حدود ۲ ساعت خود را به این منطقه ییلاقی برسانند. داشتن طبیعت سرسبز و آب و هوای عالی دلیلی بر آن شده تا آیدر به محلی برای پرورش زنبور تبدیل و عسل به عنوان سوغات این منطقه شناخته شود.

سوالات متداول

بهترین زمان برای سفر به ییلاق آیدر چه زمانی ست؟

با توجه به موقعیت قرارگیری آیدر بهار و تابستان را می‌توان بهترین زمان برای سفر به ییلاق آیدر دانست.

منطقه ییلاق آیدر فرودگاه دارد؟

خیر، نزدیکترین فرودگاه به یلاق آیدر فرودگاه ترازبون است که حدود ۱۵۰ کیلومتر با یک منطقه گردشگری فاصله دارد.

معروفترین جاذبه های گردشگری ییلاق آیدر کدام‌ها هستند؟

رفتینگ، چشمه‌های درمانی آب گرم و طبیعت بی‌نظیر از معروفترین جاذبه های گردشگری ییلاق آیدر در ترکیه هستند.

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی
ارسال نظر
ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید