8 قانون جالب و عجیب در فرانسه

نوشته شده توسط : دیبا عباسی در شنبه 24 سپتامبر 2022
Loading...

تا کنون برایتان پیش آمده که در سفر کاری انجام دهید که از نظر خودتان بسیار عادی بوده اما احساس کنید محلی‌ها با نگاهی عجیب به شما نگاه می‌کنند؟ هر کشور، شهر و حتی منطقه فرهنگ و آداب و رسوم خود را دارند که ممکن است برای ما عجیب به نظر رسد. از این رو پیشنهاد می‌کنیم  قبل از سفر درباره آداب و رسوم و قوانین مقصد خود اطلاعات کافی را بدست آورید. به همین بهانه در ادامه درباره قوانین عجیب فرانسه صحبت خواهیم کرد.

در میان کشورهای اروپایی تور فرانسه، اسپانیا و ایتالیا را می‌توان جز پرطرفدارین مقاصد ایرانیان قرار داد. اما حتی گر مقصد کشور پیشرفته‌ فرانسه هم که باشد قوانین و آداب و رسوم عجیب و غریب خود را دارد که قبل از سفر باید درباره آن مطالعه کرد. بی شک با اطلاع از این قوانین سفری شاد و بی‌دغدغه‌تر را تجربه خواهید کرد.

جهت رزرو تور اسپانیا و فرانسه و اخذ ویزای توریستی فرانسه با همکاران ما در واحد تورهای خارجی در ارتباط باشید.

۱- خوک دارید؟ اسم ناپلئون را بر روی آن نگذارید

“ناپلئون بناپارت” از امپراتوران تاثیرگذار در فرانسه است که نقشی مهم در تاریخ قاره اروپا ایفا کرد. از این رو جایگاهی ویژه در میان فرانسوی‌ها دارد. نقش تاریخی ناپلئونو محبوبیت وی دلیلی بر آن شد تا در سال ۱۹۹۷ قانونی در فرانسه تصویب شود که طی گذاشتن اسن ناپلئون بر روی خوک‌ها ممنوع شود. این قانون از قوانین عجیب فرانسه است که برای احترام به ناپلئون بنا شده است.

۲- در متروهای فرانسه برای حیوانات خانگی خود بلیط بخرید

در سال ۲۰۰۸ میلادی فردی به دلیل همراه داشتن حلزون در قطار جریمه شد. از آن پس فرانسوی‌ها فهمیدند که برای حیوانات زیر ۶ کیلو خود بلیط تهیه کرده و فقط در این صورت اجازه دارند آن‌ها را با خود به درون قطار ببرند. قانون عجیب اینکه ورود حلزون زنده به داخل قطار ممنوع است مگر درصورتی که بلیط داشته باشد!

۳- گذاشتن سس کچاپ در سلف سرویس‌های فرانسوی ممنوع!

قانون سس از قوانین عجیب فرانسه است. مطابق این قانون در سلف سرویس‌های مدارس و دانشگاه‌ها نباید سس کچاپ به مقدار زیاد بر روی میز باشد. دلیل وضع این قانون حفظ سلامتی و تشویق مردم به استفاده از مواد غذایی سالم می‌باشد. این در سال ۲۰۱۱ در فرانسه به تصویب رسید.        

۴- بوسیدن به سبک فرانسوی در ایستگاه‌های قطار ممنوع است

سبک بوسه فرانسوی را در فیلم‌های قدیمی اروپایی بسیار دیده‌ایم. بوسه‌ای که مخصوص ایستگاه‌های قطار و لحظه خداحافظی است. ماجرای این بوسه از زمانی شروع شد که یک نفر در ایستگاه و یک نفر که در داخل قطار است برای خداحافظی لحظه آخر یکدیگر را می‌بوسند. البته مدت‌هاست که این سبک از خداحافظی برای حفظ جان افراد و دور ماندن  از خطر غیر قانونی بوده و انجام آن جریمه دارد.

۵- کارمندان فرانسوی نمی‌توانند در محل کار نوشیدنی الکی مصرف کنند

نوشیدن مشروبات الکلی به مقدار زیاد در محیط‌های کاری بیشتر نقاط دنیا ممنوع است. طبق قوانین عجیب فرانسه کارمندان تنها اجازه دارند که در محیط کار از مشروبات الکلی که مجاز هستند و نام آن‌ها مشخص شده است آن هم به مقدار کم استفاده کنند. استفاده از هر نوشیدنی غیرالکلی به مقدار زیاد در محل کار جریمه سنگین برای کارمندان فرانسوی دارد.

۶- ۴۰ درصد از موسیقی‌های پخش شده در رادیوهای فرانسه باید فرانسوی باشد

فرانسوی‌ها به زبان و فرهنگ خود اهمیت بسیاری داده و تمام مکالمات رسمی و غیر رسمی در این کشور به زبان فرانسوی انجام می‌شود. در همین راستا طبق قانون کشور فرانسه ۴۰ درصد از موزیک‌هایی که از طریق رادیو این کشور پخش می‌شود باید به زبان فرانسوی باشد. این قانون در سال ۱۹۹۶ به تصویب رسید.

۷- قانون عجیب سلام در دهکده Lheraule فرانسه

یکی از قوانین عجیب فرانسه را در دهکده Lheraule این کشور می‌توان دید. در این دهکده سلام، احوال پرسی و خداحافظی جزیی از قانون است و ساکنین دهکده می‌توانند فردی را که هنگام ورود و خروج سلام یا خداحافظی نمیکند را بیرون کنند. قانون سلام از زمانی در این دهکده وضع شد که فردی در مکالمات روزمره به یک کارمند فرانسوی اهانت کرده بود.

۸- سیب زمینی در فرانسه ممنوع!

در بین سال‌های ۱۷۴۸ تا ۱۷۷۲ مصرف سیب زمینی در فرانسه ممنوع اعلام شده بود. در واقع استفاده از سیب زمینی عملی غیرقاونی به شمار می‌رود چرا که به اعتقاد فرانسوی‌های آن دوره مصرف سیب زمینی موجب ابتلای افراد به بیماری جذام می‌شد!

نکات جالب فرانسه

علاوه بر قوانین عجیب فرانسه نکات جالب و خواندنی نیز در مورد فرهنگ و عادات فرانسوی‌ها وجود دارد. در ادامه این نکات را مرور می‌کنیم.

  • در کشور فرانسه اجاره اردواج با مردگان امکان پذیر است. بدین صورت که چنانچه دو نفر با هم قرار ازدواج داشته و یکی از آن‌ها از دنیا برود شخص زنده همچنان می‌تواند با فرد از دنیا رفته ازدواج کند.
  • به اعتقاد مردم فرانسه گذاشتن نان باگت برعکس بر روی میز بدشانسی می‌آورد.
  • کوتاهترین سلطنت تاریخ متعلق لویی نوزدهم در فرانسه است. وی فقط ۲۰ دقیقه حکومت کرد.
  • موبایل‌های دوربین دار را یک فرانسوی در سال ۱۹۹۷ اختراع کرد.
  • لوور به عنوان پربازدیدترین موزه دنیا در کشور فرانسه و شهر پاریس قرار دارد.
  • جالب الست بدانید که فرانسوی‌ها بیشتر از سایر کشو.رهای اروپایی می‌خوابند.
  • پاریس به عنوان اولین شهر جهان است که چراغ گازی را در خیابان‌های خود نصب کرد. به همین دلیل به پاریس “شهر نور” هم می‌گویند.
  • بیشترین تعداد جایزه نوبل ادبیات را مشاهیر فرانسوی از آن خود کرده‌اند.
  • طولانی‌ترین رمان جهان با ۳۰۰۰ صفحه و ۱۳ جلد نوشته نویسنده معروف فرانسوی “مارسل پروست” است.
  • خروس، حیوانی ست که به عنوان سمبل کشور فرانسه شناخته می‌شود.
  • قوانین راهنمایی و رانندگی و خیابان بندی پاریس به قدری دقیق و منظم است که در این شهر فقط یک تابلوی ایست وجود دارد.

آداب و رسوم غذا در فرانسه

در ادامه مطلب قوانین عجیب فرانسه در مورد آداب و رسوم غذا در این کشور صحبت می‌کنیم. غذاهای فرانسوی و البته آداب غذایی در فرانسه به لذیذ و خاص بودن معروف هستند. جالب است که بدانید که فرانسوی‌ها وقتی به میهمانی نهار یا شام دعوت هستند همیشه ۱۵ الی ۲۰ دقیقه دیرتر در محل حاضر می‌شوند. به قول خودشان با این کار می‌خواهند میزبان را سورپرایز کنند. البته بهتر است در قرارهای رستوران تاخیر نداشته باشید! در موقع سرو غذا تا میزبان بفرمایید را نگفته شروع نکنید. نکته مهم‌تر اینکه در پشت میز پایتان را روی پا نیندازید. با رعایت این چند نکته ساده می‌توانید غذای خود را مانند یک فرانسوی اصیل سرو کنید.

آداب لباس پوشیدن در فرانسه

شیک و مد روز دو ویژگی اصلی آداب لباس پوشیدن فرانسوی‌هاست. فرانسوی‌ها دنیای مد دنیا و اروپا را در قبضه داشته و بیشتر آن‌ها از لباس‌های برند استفاده می‌کنند. از این  رو اگر قصد سفر به این کشور را دارید حتما به استایل و البته عطری که انتخاب می‌کنید دقت داشته باشید. چرا که فرانسوی‌ها به شدت در انتخاب لباس‌های روزانه خود وسواس داشته و می‌توان به بیان ساده تر گفت که افراد شیک پوش در این کشور بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرند. استفاده از دستمال گردن از اکسسوری‌های جذاب لباس‌های فرانسوی به شمار می‌رود.

آداب و رسوم معاشرت در فرانسه

فرانسوی‌ها هنگام روبرو شدن به دوستان و آشنایان خود روبوسی کرده و این کار را به نشانه خوشامدگویی گرم انجام می‌دهند.  البته فراموش نکنید که اگر به جمعی دعوت شدید تا قبل از اینکه به شما اجازه نداده‌اند افراد را با اسم کوچک صدا نزنید. طبق آداب و رسوم فرانسوی‌ها اگر از شما تعریف شد آن را تایید نکنید چرا که به عنوان فردی مغرور شناخته خواهید شد. سعی کنید در جواب از جملات “لطف شماست” و غیره استفاده کنید. هنگام ورود به مغازه حتما از جملات روز بخیر یا عصر بخیر استفاده کرده و موقع بیرون آمدن خداحافظ کنید. در مجموع فرانسوی‌ها بسیار مبادی آداب بوده و در حفظ فرهنگ اصلی خود تاکید دارند. شما هم در صورت رعایت همین چند نکته می‌توانید سفری عالی به این کشور را تجربه کنید.

بیشتر بخوانید …

۱۰ تا از بهترین سوغات فرانسه برای دوستان و خانواده

همه چیز درباره برج ایفل فرانسه

بهترین فصل سفر به فرانسه

برای مشاهده قیمت و خرید تور فرانسه از ستاره ونک کلیک کنید.

خرید تور فرانسه
کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی
ارسال نظر
ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید