«خاورمیانه» این بار محل برگزاری بزرگترین رویداد ورزشی در دنیاست! رویدادی پرطرفدار و پول‌ساز که به لطف همسایه بودن با میزبانش ما را نیز حسابی درگیر خود کرده، کشور قطر امسال میزبان مسابقات جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ است. رویدادی بزرگ که برای اولین بار یک کشور خاورمیانه‌ای برگزاری آن را بر عهده دارد و قرار است به گرانترین مسابقات جام جهانی فوتبال در دنیا تبدیل شود. می‌خواهید بدانید که در تور جام جهانی قطر چه خبر است؟ پس تا انتهای مطلب ما را همراهی کنید.

شرکت در تور جام جهانی قطر و تهیه بلیط بازی‌ها قوانین و پیچیدگی‌های خود را دارد. در واقع می‌توان گفت که علاوه بر اختصاص دادن بودجه برای رزرو تور قطر، شرکت در مسابقات به کمی شانس و اقبال هم نیاز دارد. ما در اینجا بهترین تورها را به شما پیشنهاد داده و خواهیم گفت که چگونه می‌توانید بلیط بازی‌های مورد نظرتان را خریداری کنید.

آنچه در این مطلب می‌خوانید

درباره تور جام جهانی قطر ۲۰۲۲

جام جهانی فوتبال رویدادی ست جهانی که هر چهار سال یکبار برگزار و حتی غیر فوتبالی‌ها را نیز هیجان‌زده کرده و به سوی خود جذب می‌کند. کشور قطر در سال ۲۰۲۲ میزبان این رویداد بزرگ و مهم اینکه نام کشور ایران نیز در میان کشورهای صعودکننده به جام جهانی فوتبال قرار گرفته و با توجه به برگزاری مسابقات در قطر بی شک ایرانیان زیادی بلیط بازی‌ها را تهیه و به این کشور قطر سفر خواهند کرد.

قیمت بلیط جام جهانی ۲۰۲۲ قطر چقدر است؟

فیفا تعیین کننده قیمت بلیط‌های جام جهانی قطر می‌باشد. مسابقات فوتبال جام جهانی ۲۰۲۲ به تاریخ شمسی در ۳۰ آبان ۱۴۰۱ افتتاح می‌شود و با توجه به برنامه ریزی فیفا و مشخص شدن ترتیب انجام مسابقات متقاضیان می‌توانند برای خرید بلیط بازی مورد نظر خود اقدام کنند. قیمت بلیط‌ها با توجه به هر مرحله، جایگاه تماشاچی و استادیوم محل برگزاری مسابقات متفاوت می‌باشد و نکته آخر اینکه جایگاه شماره ۴ ویژه تماشاگران قطری بوده و سایرین امکان خرید آن را ندارند.

انواع بلیط و نحوه استرداد بلیط های جام جهانی قطر

سه نوع پکیج بلیط برای تماشاگران در نظر گرفته شده است. شما می‌توانید بلیط را برای یک بازی (تک بلیط)، خرید بلیط بر اساس استادیوم (بسته ۴ استادیومی) و بسته بلیط برای بازی‌های یک تیم خاص در هر مرحله را خریداری کنید؛ اما باید توجه داشته باشید که در صورت کنسل شدن سفرتان بلیط‌های خریداری شده قابل استرداد نیستند اما طبق قوانین این امکان را دارید که از طریق پلتفرم رسمی فیفا بلیط خود را با قیمت ارزان‌تر به فروش برسانید.

در جام جهانی ۲۰۲۲ در قطر اقامت کنیم یا کیش و قشم؟

با توجه به ظرفیت محدود قطر برای پذیرش بازدیدکنندگان مدتی ست که بحث اقامت تماشاگران در دو جزیره ایرانی نزدیک به قطر، یعنی کیش و قشم مطرح شده است. در صورت تأیید شدن این طرح هم ایران از مزایای برگزاری مسابقات جام جهانی فوتبال در همسایگی خود بهره می‌برد و هم بازدیدکنندگان با مشکل اقامتی مواجه نخواهند شد. مزیت دیگر اینکه ایران‌ها می‌توانند با هزینه‌ای بسیار مقرون به صرفه به جای قطر در کیش یا قشم اقامت داشته و برای تشویق تیم ملی به استادیوم قطر بروند.

تور جام جهانی قطر ۲۰۲۲ در کیش و قشم؛ ارزان و سریع

با اقامت در کیش یا قشم دیگر نیازی به رزرو تور جام جهانی قطر و سفر به این کشور نیست بلکه می‌توانید تور کیش یا قشم را با بودجه‌ای بسیار کمتر رزرو کنید. در نهایت در روز مسابقه از طریق کشتی یا لنج خود را به قطر برسانید. ویزای قطر برای ایرانیان در بدو ورود صادر شده و بدین ترتیب مشکلی برای دریافت ویزا نیز نخواهید داشت.

رفت‌وآمد از کیش و قشم به قطر چگونه خواهد بود؟

درصورتی‌که بخواهیم به جای رزرو تور جام جهانی قطر در کیش یا قشم اقامت داشته باشیم ترانسفر ما از این جزایر به قطر چگونه انجام خواهد شد؟ قطر دارای مرز مشترک آبی با ایران است از این از دو راه هوایی و دریایی می‌توان به این کشور سفر کرد. لنج‌ها یا کشتی‌های جزیره کیش و قشم وظیفه ترانسفر زمینی را بر عهده دارند و خطوط هواپیمایی مانند قطر ایرویز نیز در زمان برگزاری مسابقات از فرودگاه جزایر کیش و قشم به قطر پرواز خواهند داشت. پس از رسیدن به مقصد نیز می‌توانید از طریق تاکسی‌های فرودگاه خود را به محل برگزاری مسابقات برسانید.

اقامت در قطر برای بازدید از بازی‌های جام جهانی ۲۰۲۲

در صورتیکه که می‌خواهید راحت‌تر به محل مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ دسترسی داشته باشید می‌توانید به جای کیش یا قشم در خود کشور قطر اقامت کنید. بدین ترتیب همکاران ما آماده هستند تا بهترین تور جام جهانی قطر را به شما پیشنهاد دهند.

از کدام فرودگاه‌ها می‌توان به قطر پرواز کرد؟

هر چند که بیشتر شهرهای ایران دارای فرودگاه‌های بین‌المللی هستند اما تمامی آن‌ها به دوحه پرواز ندارند. در حال حاضر مسافران ایرانی می‌توانند از طریق ۴ فرودگاه امام خمینی در تهران، هاشمی نژاد در مشهد، شهید دستغیب در شیراز و شهید بهشتی در اصفهان به سوی دوحه پرواز داشته باشند. همکاران ما در واحد خرید بلیط هواپیما مشاوره‌های لازم را ارائه خواهند داد.

ایرلاین‌هایی مسیر پروازی ایران به قطر             

در حال هواپیمایی قطری تنها ایرلاینی ست که مستقیماً به دوحه پرواز دارد؛ اما امکان دارد که در زمان برگزاری مسابقات ۲ یا ۳ ایرلاین ایرانی نیز به صورت موقت در این مسیر فعال شوند. با نزدیک شدن به زمان برگزاری مسابقات جام جهانی قطر جزییات بیشتری در خصوص پروازها ارائه خواهد شد.

بهترین هتل‌های قطر برای تماشاچیان جام جهانی ۲۰۲۲

انتخاب هتل یکی از مراحل رزرو تور جام جهانی قطر است. با توجه به مدرن بودن قطر هتل‌های این کشور نیز بسیار مجهز بوده و با بهترین امکانات پذیرای تماشاچیان مسابقات جام جهانی فوتبال هستند. از بهترین هتل‌های قطر می‌توان به هتل ریتز کارلتون، گرند حیات، میلنیوم، ماریو مارکوئیس سیتی، هیلتون، د اس تی رجیس و چهار فصل اشاره کرد. البته ممکن است که هتل‌های قطر با فدراسیون فوتبال همکاری کرده و قیمت‌ برخی از هتل‌ها را به ریال ایران اعلام کنند.

بهترین زمان رزرو تور جام جهانی قطر ۲۰۲۲

زمان بازی‌های ایران در مرحله مقدماتی جام جهانی فوتبال مشخص شده اما هنوز فروش رسمی تورهای جام جهانی شروع نشده است. البته شما می‌توانید به صورت انفرادی جهت سفر به قطر اقدام کنید؛ اما با رزرو تور می‌توانید از امکاناتی مانند ترانسفر فرودگاهی، بیمه مسافرتی، رزرو قطعی هتل، بلیط رفت و برگشت و بلیت بازی‌ها بهر‌مند شوید. در صورت مشخص شدن نحوه فروش تورهای جام جهانی از طریق وب سایت رسمی نا اطلاع رسانی خواهد شد. برنامه بازی‌های ایران در دوره مقدماتی بدین ترتیب می‌باشد:

  • بازی انگلیس – ایران  دوشنبه ۳۰ آبان ساعت ۱۶:۳۰  در ورزشگاه احمد بن‌علی – الریان.
  • بازی برنده پلی آف اروپا – ایران جمعه ۴ آذر  ساعت ۱۳:۳۰  در ورزشگاه احمد بن‌علی – الریان.
  • بازی ایران آمریکا سه‌شنبه ۸ آذر ساعت ۱۰:۳۰ در ورزشگاه الثمامه – دوحه.

مدارک موردنیاز برای ثبت‌نام تور جام جهانی قطر

افرادی که قصد سفر به قطر جهت تماشای مسابقات جام جهانی فوتبال را دارند بایستی واچر هتل، هایا کارت و بلیت مسابقات را همراه داشته باشند. هایا کارت این امکان را به تماشاگران می‌دهد که بدون دریافت ویزا به قطر وارد شده و حتی در روز برگزاری مسابقات به صورت رایگان از سیستم حمل و نقل عمومی استفاده کنند. در ادامه به شما خواهیم گفت که چگونه می‌توانید هایا کارت را تهیه کنید.

هایا کارت و نحوه دریافت آن

تماشاگران بازی‌های جام جهانی ۲۰۲۲ با داشت بلیط بازی‌ها و رزرو هتل می‌توانند جهت دریافت هایا کارت اقدام کنند. بدین ترتیب که وارد وب سایت https://hayya.qatar2022.qa/ شده، اطلاعات خواسته شده شامل محل اقامت، اطلاعات بلیط و غیره را وارد کرده و سپس هایا کارت را از طریق اپلیکیشن دریافت خواهید کرد. بدین ترتیب می‌توانید از امکانات کارت مانند ورود بدون ویزا و استفاده رایگان از سیستم حمل و نقل عمومی استفاده کنید.

چگونه بلیت بازی‌های جام جهانی ۲۰۲۲ قطر را خریداری کنیم؟

خرید بلیط مسابقات فوتبال جام جهانی قطر شرایط خود را دارد بدین ترتیب که متقاضیان بایستی در وب سایت رسم فیفا به آدرس https://www.fifa.com/tickets ثبت نام و اطلاعات خود را وارد کنند. در مرحله بعد فیفا از بین افرادی که ثبت نام کرده‌اند قرعه کشی کرده و افرادی که خوش شانس هستند می‌توانند بلیط بازی مورد نظر خود را خریداری کنند. البته علاوه بر خرید بلیط در قرعه کشی، بخشی از بلیط‌ها به صورت آزاد و با قیمت بیشتر فروخته می‌شوند.

خرید بلیت جام جهانی قطر ۲۰۲۲ از فدراسیون فوتبال ایران

فیفا سهمیه ۳۰۰۰ بلیط را برای هریک از بازی‌های تیم ملی ایران در اختیار فدراسیون فوتبال قرار داده است. بدین ترتیب شما می‌توانید از طریق وب سایت رسمی فیفا جهت خرید بلیط‌های مسابقات ایران در جام جهانی فوتبال اقدام کنید.

آب‌وهوای قطر در هنگام برگزاری مسابقات جام جهانی

کشور قطر در قسمت جنوب آسیا قرار گرفته و جز حوزه خاورمیانه می‌باشد. همانطور که در پاراگراف‌های قبل خواندیم این کشور با جزیره‌های جنوبی کشور مرز مشترک دارد؛ بنابراین آب و هوای قطر تقریباً مشابه آب و هوای جزایر کیش و قشم می‌باشد. با این وصف نیمه اول سال به ویژه فصل تابستان هوایی گرم و نیمه دوم سال هوا بسیار عالی و معتدل است. مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ قطر نیز در آبان ماه و در بهترین شرایط آب و هوایی برگزار می‌شود.

مسابقات جام جهانی قطر در کدام استادیوم‌ها برگزار می‌شود؟

با توجه به برنامه ریزی فیفا هر یک از مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در شهر ورزشگاه اعلام شده برگزار می‌شود. بدین ترتیب نام استادیوم بین‌المللی خلیفه، استادیوم الثمامه (استادیوم مخصوص بازی‌های جام جهانی ۲۰۲۲ قطر)، استادیوم راس ابو عبود، استادیوم لوسیل، استادیوم الریان، استادیوم شهر آموزش، استادیوم الجنوب و استادیوم البیت جهت انجام رقابت‌های جام جهانی اعلام شده است.

تور جام جهانی قطر با ستاره ونک

با توجه به اینکه مسافران در برهه برگزاری مسابقات بایستی تور جام جهانی قطر را رزرو کرده و با داشتن واچر هتل و بلیط بازی‌ها وارد قطر شوند همکاران ما در اسرع وقت و با مشخص شدن قیمت بلیط‌های آزاد مسابقات و البته مشخص شدن پروازها بهترین تورها را برنامه ریزی خواهند کرد.

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی

ارسال نظر

ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید